m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2012. október 05. péntek, 17:49


BarG írta:
m_attila írta:
YELLOW írta:
m_attila írta: én így tudom!

Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!

Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !

Itt egy táblázat!

Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7



Én a saját autómban 0w-30 at használok!




én nem mondtam, hogy 5w-40-et vegyen bele, pont azt írtam. viszont fenntartom a kijelentésem.
au meg furcsa, hogy BMW dobozos olajban 0w-30-at még nem láttam, csak 0w-40 és felfelé (5w-30, 5w-40)


Igen

0w-30 hidegen viszkózusabb (tehát úgy viselkedik mint egy picit megmelegített 5w-)
és ez általában magával vonhat egy kis olajfogyasztást, de csak hideg üzemmódban!

Viszont az én autómban új motor van, ezért ezt használom!


Vitatkozok!

viszkózus = nehezebben folyós !!! (méz = viszkózus)
Ezért a 0W-30 olaj a legfolyékonyabb, vagyis a legkevésbé viszkózus olaj a BMW által elfogadott olajok közül - amik megkapták a BMW LL01 vagy BMW LL04 minősítést.

Mivel a BMW LL01-04 hivatalosan elfogadott olajok viszkozitásai 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40, ezért ezekre MINDRE lett a BMW motor tervezve - már legalábbis amik 2001 után lettek tervezve, mert ezek előtt is volt élet, bmw 98 meg még ki tudja milyen minősítési igényekkel.

Mesélsz, mitől lett új motor az autódban?


Ja és még valami - bár ezt nem szokás tovább boncolgatni, de két azonos viszkozitású olaj közt is van viszkozitásbeli különbség. Ugyanis az, hogy pl egy olaj 0W-s legyen, az olajnak nem egy bizonyos viszkozitásúnak kell lenni, hanem egy bizonyos SÁVBA kell esnie. A melegoldali viszkozitásnál ugyanúgy sávok vannak meghatározva az értékadáshoz.



Így értettem én is csak a viszkózus szót ellenkező értelemben használtam!
A lejjebb kifejtett mondataid is igazak, még pedig abban az értelemben, hogy a pl 0w-40, 5w-40, 10w-40 melegoldali viszkozitási értéke egyforma!

Viszont a pl 0w-20, 0w-30, 0w-40 hideg oldali viszkozitási értéke NEM egyezik meg, pedig mindhárom 0w-s

Az autómról..
blokk , főtengelycsapágyak, hajtókarcsapágyak stb




BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. október 05. péntek, 17:35


m_attila írta:
YELLOW írta:
m_attila írta: én így tudom!

Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!

Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !

Itt egy táblázat!

Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7



Én a saját autómban 0w-30 at használok!




én nem mondtam, hogy 5w-40-et vegyen bele, pont azt írtam. viszont fenntartom a kijelentésem.
au meg furcsa, hogy BMW dobozos olajban 0w-30-at még nem láttam, csak 0w-40 és felfelé (5w-30, 5w-40)


Igen

0w-30 hidegen viszkózusabb (tehát úgy viselkedik mint egy picit megmelegített 5w-)
és ez általában magával vonhat egy kis olajfogyasztást, de csak hideg üzemmódban!

Viszont az én autómban új motor van, ezért ezt használom!


Vitatkozok!

viszkózus = nehezebben folyós !!! (méz = viszkózus)
Ezért a 0W-30 olaj a legfolyékonyabb, vagyis a legkevésbé viszkózus olaj a BMW által elfogadott olajok közül - amik megkapták a BMW LL01 vagy BMW LL04 minősítést.

Mivel a BMW LL01-04 hivatalosan elfogadott olajok viszkozitásai 0W-30, 5W-30, 0W-40, 5W-40, ezért ezekre MINDRE lett a BMW motor tervezve - már legalábbis amik 2001 után lettek tervezve, mert ezek előtt is volt élet, bmw 98 meg még ki tudja milyen minősítési igényekkel.

Mesélsz, mitől lett új motor az autódban?


Ja és még valami - bár ezt nem szokás tovább boncolgatni, de két azonos viszkozitású olaj közt is van viszkozitásbeli különbség. Ugyanis az, hogy pl egy olaj 0W-s legyen, az olajnak nem egy bizonyos viszkozitásúnak kell lenni, hanem egy bizonyos SÁVBA kell esnie. A melegoldali viszkozitásnál ugyanúgy sávok vannak meghatározva az értékadáshoz.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. október 05. péntek, 17:39

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2012. október 05. péntek, 08:37


YELLOW írta:
m_attila írta: én így tudom!

Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!

Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !

Itt egy táblázat!

Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7



Én a saját autómban 0w-30 at használok!




én nem mondtam, hogy 5w-40-et vegyen bele, pont azt írtam. viszont fenntartom a kijelentésem.
au meg furcsa, hogy BMW dobozos olajban 0w-30-at még nem láttam, csak 0w-40 és felfelé (5w-30, 5w-40)


Igen

0w-30 hidegen viszkózusabb (tehát úgy viselkedik mint egy picit megmelegített 5w-)
és ez általában magával vonhat egy kis olajfogyasztást, de csak hideg üzemmódban!

Viszont az én autómban új motor van, ezért ezt használom!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. október 05. péntek, 05:25


m_attila írta: én így tudom!

Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!

Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !

Itt egy táblázat!

Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7



Én a saját autómban 0w-30 at használok!




én nem mondtam, hogy 5w-40-et vegyen bele, pont azt írtam. viszont fenntartom a kijelentésem.
au meg furcsa, hogy BMW dobozos olajban 0w-30-at még nem láttam, csak 0w-40 és felfelé (5w-30, 5w-40)


m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2012. október 04. csütörtök, 22:56


én így tudom!

Kizárt, hogy ugyanolyan viszkozitású legyen adott olajhőmérsékletnél a 30-40-50, akkor nem lenne értelme a meleg oldali viszkozitási indexnek!

Vannak erre mérések hogy a 30 as olaj 100 fokos olajhőmérsékletnél átalgban 10 es viszkozítási indexxel rendelkezik !

Itt egy táblázat!

Viszkozitási jelzés viszkozitás 100C fokon viszkozitási jelzés viszkozitás 150C fokon
20 5,6-9,2 20 2,6
30 9,3-12,4 30 2,9
40 12,5-16,2 40 2,9-3,7
50 16,3-21,8 50 3,7
60 21,9-26,1 60 3,7



Én a saját autómban 0w-30 at használok!




státusz zsuri72

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. október 04. csütörtök, 22:56


Köszi mindenkinek. Túl nagy jelentősége talán tényleg nincs, azt hiszem akkor marad a longlife 5w-30. Helló

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. október 04. csütörtök, 22:32


m_attila írta:
YELLOW írta:
m_attila írta:
YELLOW írta:
zsuri72 írta: Helló! Kérdésem lenne: E46 320d-m van, szerintetek 5w-30, vagy 5w-40 -es olajat tegyek e bele. A múltkori cserénél longlife 5w-30 lett beletéve, de egy ismerősöm szerint jobb az 5w-40 -es. Szerintetek?


igazából tök mindegy.... ha sokat jársz délre, horvát görög, akkor mehet bele a 5w-40, de itthoni körülményekre tök mind1


délen mi más?


őőőő melegebb van?
én jövőre 0w-40-et fogok beletenni, itthonra is...

illetve, hogy mi más? van tengerpartjuk, normális nudista strandjuk, ecetera-ecetera


Annak semmi köze nincs az olajválasztáshoz, a hűtőrendszer képes kezelni azt a hőfokot.
Viszont a motor viszkozitási "vágya" a 30 as olajhoz van tervezve, és egy 40-es vagy 50-es olaj ugyanazt a viszkozitási indexet magasabb olajhőmérsékletnél produkálja! vagyis kifejezetten káros 5w-30 helyett 5w-40 et tenni!
KIvétel a versenypályás használat!


már ne haragudj, de ez hülyeség.... ezt arra fel mondom, hogy neves szakértők cikkeit olvasva, leírták, hogy adott normál üzemben, üzem meleg motornál, minden olaj (értsd w-30-40-50) ugyanolyan viszkozitású, csak pl a w-40 magasabb környezeti hőfoknál nem veszti el viszkozitását, ahol a w-30 már elvesztené, hígulna.
a hideg oldali index-nek van köze, de csak hideg olajnál, amíg be nem melegszik a motor, de ott negatív tartományban igaz.
korábban én is úgy gondoltam, képzeltem, ahogy írod. aztán sokat olvastam és több vélemény (szakértői) szólt a fent leírtak mellett.



m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2012. október 04. csütörtök, 22:24


YELLOW írta:
m_attila írta:
YELLOW írta:
zsuri72 írta: Helló! Kérdésem lenne: E46 320d-m van, szerintetek 5w-30, vagy 5w-40 -es olajat tegyek e bele. A múltkori cserénél longlife 5w-30 lett beletéve, de egy ismerősöm szerint jobb az 5w-40 -es. Szerintetek?


igazából tök mindegy.... ha sokat jársz délre, horvát görög, akkor mehet bele a 5w-40, de itthoni körülményekre tök mind1


délen mi más?


őőőő melegebb van?
én jövőre 0w-40-et fogok beletenni, itthonra is...

illetve, hogy mi más? van tengerpartjuk, normális nudista strandjuk, ecetera-ecetera


Annak semmi köze nincs az olajválasztáshoz, a hűtőrendszer képes kezelni azt a hőfokot.
Viszont a motor viszkozitási "vágya" a 30 as olajhoz van tervezve, és egy 40-es vagy 50-es olaj ugyanazt a viszkozitási indexet magasabb olajhőmérsékletnél produkálja! vagyis kifejezetten káros 5w-30 helyett 5w-40 et tenni!
KIvétel a versenypályás használat!


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. október 04. csütörtök, 22:08


m_attila írta:
YELLOW írta:
zsuri72 írta: Helló! Kérdésem lenne: E46 320d-m van, szerintetek 5w-30, vagy 5w-40 -es olajat tegyek e bele. A múltkori cserénél longlife 5w-30 lett beletéve, de egy ismerősöm szerint jobb az 5w-40 -es. Szerintetek?


igazából tök mindegy.... ha sokat jársz délre, horvát görög, akkor mehet bele a 5w-40, de itthoni körülményekre tök mind1


délen mi más?


őőőő melegebb van?
én jövőre 0w-40-et fogok beletenni, itthonra is...

illetve, hogy mi más? van tengerpartjuk, normális nudista strandjuk, ecetera-ecetera

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2012. október 04. csütörtök, 21:53


YELLOW írta:
zsuri72 írta: Helló! Kérdésem lenne: E46 320d-m van, szerintetek 5w-30, vagy 5w-40 -es olajat tegyek e bele. A múltkori cserénél longlife 5w-30 lett beletéve, de egy ismerősöm szerint jobb az 5w-40 -es. Szerintetek?


igazából tök mindegy.... ha sokat jársz délre, horvát görög, akkor mehet bele a 5w-40, de itthoni körülményekre tök mind1


délen mi más?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2012. október 04. csütörtök, 21:46


zsuri72 írta: Helló! Kérdésem lenne: E46 320d-m van, szerintetek 5w-30, vagy 5w-40 -es olajat tegyek e bele. A múltkori cserénél longlife 5w-30 lett beletéve, de egy ismerősöm szerint jobb az 5w-40 -es. Szerintetek?


igazából tök mindegy.... ha sokat jársz délre, horvát görög, akkor mehet bele a 5w-40, de itthoni körülményekre tök mind1

státusz zsuri72

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. október 04. csütörtök, 21:36


Helló! Kérdésem lenne: E46 320d-m van, szerintetek 5w-30, vagy 5w-40 -es olajat tegyek e bele. A múltkori cserénél longlife 5w-30 lett beletéve, de egy ismerősöm szerint jobb az 5w-40 -es. Szerintetek?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2012. szeptember 23. vasárnap, 23:20


Megbizhato cucc az a VitaFlush, amiben motorvedo adalek is van!! Ezt nyugottan hasznald, sot helyre hozza a beragadt hidro-tokeket is. Ezt tapasztalatbol tudom, szervizek is hasznaljak, habar nekik az alkatresz cserje a lenyeg.

valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 19:52


vivaladiesel írta:
valter320d írta: Helló fiukák,kérdés mi a véleményetek a motoröblítökröl olajcsere előtt érdemes használni vagy sem?hallottam jót is rosszat is golden eagleröl van szó


Ne öntsd bele! Többet árt, mint használ...


Köszönöm srácok.Akkor jól fog kinézni a polc tetején

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 16:38


valter320d írta: Helló fiukák,kérdés mi a véleményetek a motoröblítökröl olajcsere előtt érdemes használni vagy sem?hallottam jót is rosszat is golden eagleröl van szó


Ne öntsd bele! Többet árt, mint használ...