BarG írta:
hancurozo írta:
BarG írta:
Ültél Te már taxiban?!
Szinte el sem hagyja a fordulatszámmérő az alapjáratot, és mégis millió km-eket elmennek motorhiba nélkül. Nem adnak tőgázt, csak kihasználják, hogy a tervező úgy összerakta a kocsit, hogy akár alapjáraton is lehessen közlekedni vele 6.-ban. Valamelyik topikon volt téma pár napja, hogy fel lehet gyorsítani egy dízelt egyesével kapcsolgatva a fokozatokat, óvatosan, a gázpedált nem is érintve.
Továbbra is fenntartom, hogy egyoldalú a cikk.
A vezérműtengelyen semmiféle terhelésváltozást nem okoz, ha tőgázt nyomsz, vagy motorfékezel.
Ültem taxiban. Melyik autók mennek el millió km-t?
Igen valóban fel lehet kapcsolgatni, mert az a hülye elektronika gázt ad ha az alapjárati fordulat alá akar esni a fordulat
A vezérműtengelyen nincs? Akkor a hidrotőkékben sem változik az olajnyomás? Ha kisebb az olajnyomás biztos, hogy marad a szelephézag?
Én inkább abban a fordulatszám tartományban használom, amire tervezték. Ez is olyan téma, mint az olaj, az adalék, stb. Mindenki (én is!!! ) a saját igazáról próbálja meggyőzni a másikat.
Hogy melyik autók mennek millió km-t? Dízel SDI, TDI Skodák, CDI Mercik, mondjuk BMW taxit még nem túl sokat láttam, még Münchenben sem, pedig erre direkt kíváncsi voltam. Na vajon miért?!
Persze hogy a saját igazamat hajtogatom, ha nem így lenne, nem beszélgetnénk. Mondjuk én kifejezetten örülök, hogy Te tudod, hogy milyen fordulatra tervezték a géped motorját, mert nekem ezt így közvetlenül nem mondta senki. Én csak abból indulok ki, hogy a tartomány egyik végén van az alapjárat, a másikon meg a piros tartomány. Ebből azt a merész következtetést vontam le, hogy ezek között akár használhatom is az autómat. Azt nem tudom, hogy Te hogyan ugrod át a tiltott tartományt?
Szerény véleményem szerint vannak autók, amik úgy vannak méretezve, hogy elviseljék az alacsonyabb fordulaton ébredő nagyobb nyomatékokat, más autók meg nem így vannak méretezve. Az én 3d-m 1500 ford/percen már produkálja a 410 Nm-t, az új 3d-k meg akár 560Nm-t is tudnak, tervezés kérdése az egész. Néztem az új 2d főtengelyt, hát igen hurka egy konstrukció - nem véletlenül heverészik néhány a fűben.
Sziasztok!
En is szeretnek hozzaszolni, hatha tudok segiteni: altalanossagban elmondhato, hogy a motorok üzemi tartomanya (ahol a motort "illik" hasznalni) a maximalis nyomatektol a maximalis teljestimenyig terjedö fordulatszamtartomany. Ide is szokatak altalaban a motorokat tervezni. A maximalis nyomatek kette osztja a nyomatekgörbet, meghozza az instabil es a stabil szakaszra. Itt termeszetesen lehet jatszani, hogy milyen fordulaton legyen a maximalis nyomatek (hova hangoljak a motort), ettöl függöen kell majd pl. sokat valtogatni vagy sem. Raadasul a legkisebb fajlagos fogyasztas (forditottan aranyos a hatasfokkal) is altalaban a maximalis nyomatek környeken helyezkedik el, tehat ez lenne a motornak az idealis munkapontja.
Mi a Deutznal többnyire maximalis terheles mellett teszteljük a motorokat: konstans fordulatszamokon (1000 1/min, a maximalis nyomatek fordulatszaman es a maximalis fordulatszamon) illetve van egy u.n. füreszfog-teszt is, amikor a motor 1000 1/min es a maximalis fordulatszam között ingazik fel-le 2000 oran keresztül. Az 1000 1/min fordulatszam onnan jön, hogy ettöl a fordulatszamotol lehet a motor teljes terhelesen, alatta a vezerlöelektronika nem engedi a teljes dozis befecskendezeset, hiaba nyomja a soför kollega padloig a gazpedalt.
A Mercedes taxi kerdes kemeny dio, de eppen tegnap voltam üzleti uton Münchenben es sokat taxiztunk is (6x, mindegyik Mercedes E-Klasse volt), aminek folyaman rakerdeztem, hogy miert nincs Audi vagy BMW taxi. Meglepö valaszt kaptam: a Mercedes mar nagyon regen felismerte, hogy a taxizas egy biztos es eleg nagy piac, ezert letrehozott meghatarozott szeriakban egy u.n. taxi kivitelt. Ez azt jelenti, hogy a vasarlo csak azt tudja kivalasztani, hogy milyen kategorias legyen az uj taxija, de se a motoron, se a felszereltsegen (sem kivülröl, sem belülröl), se a szinen, semmin sem tud valtoztatni. Ennek csereben borzasztoan kedvezö (a taxis soförnönel, akinel megkerdeztem, meg a VW Passat-nal is kedvezöbb) feltetelekkel kinalja az autokat nagy (ha jol emlekszem 3 ev km-megkötes nelküli) extragaranciakkal külön taxisok reszere. Azt azonban tudni kell, hogy az adott taxis valtozat müszakilag semmiben sem különbözik a nem taxis kiviteltöl, 100% ugyanaz a technika es anyagminöseg. Tehat ez a Mercedes taxi kerdes egy idöben es nagyon jol kigondolt piachoditas volt meg regebben, aminek következteben jelenleg Nemetorszagban szinte monopol helyzetet teremtett maganak a Mercedes marketingosztalya. Ügyes huzas volt, el kell ismerni.
Remelem tudtam valamit segiteni!
Szemy