státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. március 09. szerda, 09:09


gyorilaszlo írta:
YELLOW írta: Castrol-ból EDGE-t??? azt se tenném bele.

csak SLX Professional Powerflow 0w-30, 5w-30 vagy SLX Professional Longtec 0w-30, 5w-30.

az EDGE-t felejtsük már el. azt az esetek nagy %-ban hamisítják... a másik, hogy az dízel autóba való inkább.


Nekem ugye dízel van,és mondjuk nem olcsón szereztem az olajat... Eddig meg vagyok vele elégedve... Ez az SLX olaj milyen árban van? És dízelekbe is gyártanak valamilyen típust?


Én ezt raktam a gépbe: Castrol SLX PROFESSIONAL Powerflow BMW LL04 0W-30 Az árát meg megnézheted a neten.

gyorilaszlo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz gyorilaszlo

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 114

Elküldve: 2011. március 09. szerda, 09:01


YELLOW írta: Castrol-ból EDGE-t??? azt se tenném bele.

csak SLX Professional Powerflow 0w-30, 5w-30 vagy SLX Professional Longtec 0w-30, 5w-30.

az EDGE-t felejtsük már el. azt az esetek nagy %-ban hamisítják... a másik, hogy az dízel autóba való inkább.


Nekem ugye dízel van,és mondjuk nem olcsón szereztem az olajat... Eddig meg vagyok vele elégedve... Ez az SLX olaj milyen árban van? És dízelekbe is gyártanak valamilyen típust?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. március 09. szerda, 07:13


Castrol-ból EDGE-t??? azt se tenném bele.

csak SLX Professional Powerflow 0w-30, 5w-30 vagy SLX Professional Longtec 0w-30, 5w-30.

az EDGE-t felejtsük már el. azt az esetek nagy %-ban hamisítják... a másik, hogy az dízel autóba való inkább.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 09. szerda, 06:31


miniyakuza írta: Na 5w-30Edge olajatat tudtam olcsón szerezni (A könyvet nem bogarásztam mert autos boltban is ezt a kettőt dobta ki a számítógép.) meg olajszűrőt és üzemanyagszűrőt!
Csütörtökön meggyógyítják a kicsitkét!



Erről írogattam: az olcsó Castrol olaj.....



miniyakuza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz miniyakuza

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 69

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 22:58


Na 5w-30Edge olajatat tudtam olcsón szerezni (A könyvet nem bogarásztam mert autos boltban is ezt a kettőt dobta ki a számítógép.) meg olajszűrőt és üzemanyagszűrőt!
Csütörtökön meggyógyítják a kicsitkét!

Köszi a segítséget mindenkinek!

hancurozo írta:
gyorilaszlo írta: Nem vagyok még nagy tudós a szakmában,de nekem 0W-30as Castrol Edge szintetikus került a BMWbe úgy 2 hónapja... 230 ezer van a kocsiba,de 1 decit nem evett még belőle... Egyébként pedig nézd meg a könyvét milyen olajat ír,nekem a 99es 320d-s kézikönyve 0W-30 vagy 5W-30at... Ne rakj bele vastagabbat,nem lesz jobb tőle!

Mit jelent? "vastagabbat" Tudtommal azonos teljesítményszintel rendelkező üzemi hőmérsékletű olajnál a viszkozitása egyforma, mindegy hogy 10w,5w,vagy 0w. De 10w valóban nem belevaló.
anubisz írta:
Lehet neked kerámia motor van benne ha a 0- ás olajból se fogy egy garamm se

gyorilaszlo írta:
Hát nemtudom,január első hetébe lett az olaj kicserélve... Azóta kb. 2 ezer km-ert mentem a kocsival város\országút vegyesen! Reggel,indítás előtt 2 hetente megnézem az olajszintet és még mindig ugyanott van mint amikor elhoztam a szervízből... Nem szívesen hazudnék,magamat csapnám be...

anubisz írta:
Nem mondtam hogy hazudsz,csak főleg a 0-ás olajból hogy semmit nem eszik,még a márka szervizbe is mondja a szerelő hogy az ujj autók is esznek valamennyi olajat. Akkor te nagyon kíméletesen autózol,mert bizony úgy 160 tól felfelé ha végig döngetsz a pályán,egyből nyami,nyami az olajat


Ha a 0w olajból eszik akkor az 5w-s olajból is fog. Csak a hidegszivattyúzhatóságukban van különbség -10-15 fok alatt.




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 19:29


YELLOW írta: a manuálisba is örök olaj van. autómatába nem hiszem... én úgy tudom 40ezrenként érdemes cserélni, hogy a kapcsolás minősége ne csökkenjen.

nem azért jobb az autómata olaj. valahol ráakadtam egy írásra, ezt leírtam másik topicban, hogy SMX-S olajat tett a váltóba, mint én. ezt hozza a castrol oldal. és akadós lett a váltó főleg 1-esbe megy nehezen. aztán neki egy szaki mondta, hogy automata váltó, dexron III olajat tegyen. beletette és olyan lett mintha új váltó lenne a gépbe. mikor ezt leírtam, talán hil írta, hogy a gyári MTF LT 3 olaj is olyan állagú, mint a szervo olaj. és lehet benne valami. én is ki fogom szerintem próbálni.


Útmutató az automata Váltóhoz nem ír olajcserét,azt írja nem kel cserélni . Persze egyértelmű jót tesz neki, ha le cseréli az ember legalább 100 000 után annyit biztos nem sajnálnák rá.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 19:26


gyorilaszlo írta: Nem vagyok még nagy tudós a szakmában,de nekem 0W-30as Castrol Edge szintetikus került a BMWbe úgy 2 hónapja... 230 ezer van a kocsiba,de 1 decit nem evett még belőle... Egyébként pedig nézd meg a könyvét milyen olajat ír,nekem a 99es 320d-s kézikönyve 0W-30 vagy 5W-30at... Ne rakj bele vastagabbat,nem lesz jobb tőle!

Mit jelent? "vastagabbat" Tudtommal azonos teljesítményszintel rendelkező üzemi hőmérsékletű olajnál a viszkozitása egyforma, mindegy hogy 10w,5w,vagy 0w. De 10w valóban nem belevaló.
anubisz írta:
Lehet neked kerámia motor van benne ha a 0- ás olajból se fogy egy garamm se

gyorilaszlo írta:
Hát nemtudom,január első hetébe lett az olaj kicserélve... Azóta kb. 2 ezer km-ert mentem a kocsival város\országút vegyesen! Reggel,indítás előtt 2 hetente megnézem az olajszintet és még mindig ugyanott van mint amikor elhoztam a szervízből... Nem szívesen hazudnék,magamat csapnám be...

anubisz írta:
Nem mondtam hogy hazudsz,csak főleg a 0-ás olajból hogy semmit nem eszik,még a márka szervizbe is mondja a szerelő hogy az ujj autók is esznek valamennyi olajat. Akkor te nagyon kíméletesen autózol,mert bizony úgy 160 tól felfelé ha végig döngetsz a pályán,egyből nyami,nyami az olajat


Ha a 0w olajból eszik akkor az 5w-s olajból is fog. Csak a hidegszivattyúzhatóságukban van különbség -10-15 fok alatt.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 19:22


a manuálisba is örök olaj van. autómatába nem hiszem... én úgy tudom 40ezrenként érdemes cserélni, hogy a kapcsolás minősége ne csökkenjen.

nem azért jobb az autómata olaj. valahol ráakadtam egy írásra, ezt leírtam másik topicban, hogy SMX-S olajat tett a váltóba, mint én. ezt hozza a castrol oldal. és akadós lett a váltó főleg 1-esbe megy nehezen. aztán neki egy szaki mondta, hogy automata váltó, dexron III olajat tegyen. beletette és olyan lett mintha új váltó lenne a gépbe. mikor ezt leírtam, talán hil írta, hogy a gyári MTF LT 3 olaj is olyan állagú, mint a szervo olaj. és lehet benne valami. én is ki fogom szerintem próbálni.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 19:10


YELLOW írta: csak úgy halkan mondom, manuálisba is sokkal jobb az automata váltóolaj.


Miért? Mert az egyik szóróolajzású, a másik meg nyomóolajzású?


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 19:06


YELLOW írta: csak úgy halkan mondom, manuálisba is sokkal jobb az automata váltóolaj.


a legszebb hogy elméletileg az automata váltóba örök olaj van, itt meg a DEXTRON VI re 60 000 ír csere periódusra.
Under normal service operation, DEXRON®-III needs to be changed every 20,000kms - 30,000kms. DEXRON®-VI has been shown to last over 60,000 kms. It provides an extended service life through

akkor ha valaki most vesz egy BMW, aztán valami miatt le kel engedni az olajat a váltóból,és újra töltik,már akkor nem fog kibírni 2,300 ezret?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 08. kedd, 19:10

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 19:01


csak úgy halkan mondom, manuálisba is sokkal jobb az automata váltóolaj.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 18:47


hil írta:
anubisz írta:

nekem nagyon mutyi olajat raktak a váltóba a BMW nél Canada Petrol tól, DEXRON® -VI ATF ,miért nem mindjárt japánból hoztak hozzá?

Pedig a Castrolnak is van Dextron VI ja, meg a Mobilnak is

Nem hiszem, hogy engedtem volna beletenni.
Úgy egyébként merre volt ez, mert a profilodban nem látszik a tartózkodási helyed?





Győr. Ám most ez Márkaszerviz,kérdeztem Castrol nem jó? mondta nem. Automata váltós. Mondjuk automatába azt tudom jobban oda kel figyelni mi megy bele mert mindjárt máskép kapcsol. Amúgy se kérdeztek mert másnap mentem érte csak ami megmaradt azt hoztam el,mert 4 literes kiszerelést fizetettek ki pedig csak rá kellett tölteni úgy 1 litert,mert olaj cső csere volt,és ami akkor el folyik. 13 000 volt a 4 liter, aztán látom hogy van belőle 1 literes kiszerelés is. Most érted,nem vitázok velük,mert mit mondjak,márpedig más kel bele? azt ha utána gond lesz el küldenek a picsába. Meg szerintem össze vissza se lehet keverni,lehet ilyen volt benne előtte is.Régebben ott lett cserélve.

ilyen csak nem Castrol hanem Canada Petrols gyártja. http://www.castrol.com/castrol...Id=7028225


azt írja ezeknek az autó gyártóknak a gyári beszállítója. General Motors, BMW, Mercedez Benz and all automatic transmissions.


Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. március 08. kedd, 19:02

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 18:39


anubisz írta:

nekem nagyon mutyi olajat raktak a váltóba a BMW nél Canada Petrol tól, DEXRON® -VI ATF ,miért nem mindjárt japánból hoztak hozzá?

Pedig a Castrolnak is van Dextron VI ja, meg a Mobilnak is

Nem hiszem, hogy engedtem volna beletenni.
Úgy egyébként merre volt ez, mert a profilodban nem látszik a tartózkodási helyed?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 08. kedd, 18:40

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 18:33


YELLOW írta:
hil írta:
anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta:

tudom írtad a múltkor,és igazad van. Persze eredeti termékre gondoltam


Az rendben is van, csak biztosan hol veszel olyat? Én BP-n a Hermina úton vettem, ott a képviseletük. Ja és sokkal több volt mint az eredeti BMW olaj. Mert az 2500/l, ez pedig 4300/l. Akkor most.....?




azért használok én is BMW olajat csak azért írtam hogy már valakinek mondták, hogy nem jó a castról a kocsinak.


Azért mondták, hogy nem jó a Castrol olaj, mert rossz a beszerzési forrás, aztán kevés ember van, aki személyesen megveszi a képviseletnél (ez utóbbi viszont esküszik rá). Hogyan hamisítják: semmi nem lehetetlen. Tulajdonképpen nem hamisítják, csak pl a MOL által gyártott Botondot töltik bele a kannába, merthogy sok helyen gyártják, töltik. Pl ukránok is gyártják és még a fene tudja, hogy kik. Pl : az Astrát is gyártották, gyártják sok országban, pedig mnd Opel volt, aztán a lengyelek által gyártott úgy volt szar ahogyan van.

Az orosz Mercedes szerinted milyen lesz? Valaki írta a gumi témában, hogy a Románok is gyártják, de az felejtős. Lenne még példa erre.... Sajnos.




én írtam a barum gumira, hogy románok gyártják, és nem a legjobb...
viszont az olajról castrol-ról linkeltem, hogy a vonalkódból látszik, hogy hol gyártották. én 2700-ért vettem a literjét a formula3000.hu oldalon. a vonalkód alapján német. aztán kicsit nyomozgattam és a minőségibb (0w-30, 5w-30 SLX) azok mind német, osztrák gyártásúak. az olcsóbb kat, azok valóban szlovákiában, ukránban, itthon, csinálják. sok más helyen van, de nálunk csak a környéken gyártott castrol kapható. szállítás miatt.
azt meg el tudom mondani, hogy a váltóhoz hivatalos castrol mintaboltból vettem olajat, és rögtön szart küldtek. náluk a motorolaj is sokkal drágább volt és valszeg az is szar lett volna. szal enynit a hivatalos mintaboltokról



nekem nagyon mutyi olajat raktak a váltóba a BMW nél Canada Petrol tól, DEXRON® -VI ATF ,miért nem mindjárt japánból hoztak hozzá?

Pedig a Castrolnak is van Dextron VI ja, meg a Mobilnak is

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 08. kedd, 18:39

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. március 08. kedd, 18:25


YELLOW írta:

én írtam a barum gumira, hogy románok gyártják, és nem a legjobb...
viszont az olajról castrol-ról linkeltem, hogy a vonalkódból látszik, hogy hol gyártották. én 2700-ért vettem a literjét a formula3000.hu oldalon. a vonalkód alapján német. aztán kicsit nyomozgattam és a minőségibb (0w-30, 5w-30 SLX) azok mind német, osztrák gyártásúak. az olcsóbb kat, azok valóban szlovákiában, ukránban, itthon, csinálják. sok más helyen van, de nálunk csak a környéken gyártott castrol kapható. szállítás miatt.
azt meg el tudom mondani, hogy a váltóhoz hivatalos castrol mintaboltból vettem olajat, és rögtön szart küldtek. náluk a motorolaj is sokkal drágább volt és valszeg az is szar lett volna. szal enynit a hivatalos mintaboltokról


Úgy írtam kb: ha képviselettől veszed, akkor van rá esély, hogy.......
monnyonle!




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 08. kedd, 18:26