SirToma írta:
Sziasztok.
Szerdán azt vettem észre, hogy kivillant a sárga olajoskanna jel.
Néztem olajszintet, töltöttem rá 5.5 dl olajat.
De azóta is ha beindítom, után kivillan a sárga olajoskanna pár másodpercre.
Utána eltűnik. Mi a csöcs lehet srácok???
Rossz az olajszint mérőd! Szétszedtem és a látottak alapján írom a következőket: az olajtérbe benyúló valamiben belül van két lapos lap nyák lemezből, rajta fólia csíkok. A kupakja simán lehúzható róla.Az egyik fűtve van, a másik nem. Amit szétbontottam, annál is az volt a jelenség mint Nálad. Ebben az egyik, gondolom a fűtött nyák meg volt égve. Az egész alján van egy kupak, ami az olajteknő külső részén van, ez lepattintható, ott összezsúfoltan van valami áramkör, amiben szintén szenesedések láthatók. A elmondásokkal ellentétben semmiféle optó érzekelőt nem találtam benne, tehát az olaj minőségét biztosan nem annak átláthatóságával figyeli. Szerintem úgy működik, hogy: az a lapka beleér az olajba, az egyik fel van melegítve, amit az olaj hűt, ebbe gondolom bele van valahogyan kalkulálva a hideg olaj és az üzemmeleg olaj állapota is, és mindkét részen ellenállást mér a rendszer, aminek különbségéből határozza meg az olajszintet. Ez facelift előtti autóban volt, de nem gondolnám, hogy az utóbbi máshogyan lenne csinálva. Mégegyszer hangsúlyozom, hogy opto érzékelőt nem találtam benne. Ezt csak azért, mert korábban volt erről szó, és voltak, akik állították, hogy van benne.
A fentieket nem hallottam, olvastam, stb, hanem szétszedtem megnéztem, láttam (saját szemeimmel) és értelmeztem a látottakat.