státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 21:15


jrtom írta: Hát az garantált, hogy 68 ezer már volt benne, úgy 2006 végefele.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Nem is azt mondtam, hogy a valós számokat lehet ott látni.


2006-os E60, 2(!) regisztrált olajcserével, 1 db akkucsere regisztráció, backup-os Stufe-val. Garantált 68ekm!

Az a baj, hogy 210 volt benne....





melyik országban történt ez?

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:55


Hát az garantált, hogy 68 ezer már volt benne, úgy 2006 végefele.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Nem is azt mondtam, hogy a valós számokat lehet ott látni.


2006-os E60, 2(!) regisztrált olajcserével, 1 db akkucsere regisztráció, backup-os Stufe-val. Garantált 68ekm!

Az a baj, hogy 210 volt benne....





bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:52


jrtom írta: Nem is azt mondtam, hogy a valós számokat lehet ott látni.


2006-os E60, 2(!) regisztrált olajcserével, 1 db akkucsere regisztráció, backup-os Stufe-val. Garantált 68ekm!

Az a baj, hogy 210 volt benne....



jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:47


Nem is azt mondtam, hogy a valós számokat lehet ott látni.

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: akkor ezt buktam
azt hittem ha azt ki lehet keresni, hogy a km mikor/hányszor lett módosítva (korábban erről beszéltetek), akkor án úgy gondoltam, hogy a szervíz nullázásokat is rögzíti... azért nem lett volna egy hülye funkció.


E6X, E7X, E9X-nél sem lehet hinni a CBS-nek, mivel azt is manipulálják az órával együtt.




BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:41


YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Azt is ki lehet olvasni, hogy mikor volt nullázva a szerviz számláló??



akkor ezt buktam
azt hittem ha azt ki lehet keresni, hogy a km mikor/hányszor lett módosítva (korábban erről beszéltetek), akkor án úgy gondoltam, hogy a szervíz nullázásokat is rögzíti... azért nem lett volna egy hülye funkció.


Én tudok egy megoldási módot arra, hogy miért nem nulláz valaki, ha olajat cserél. Pl én is azt csináltam, amíg márkaszervízbe jártam, hogy a márkaszervízben csináltattam a kötelező szervízeket, ekkor nullázták, de félidőben magánszervízben csináltattam egy olajcsere szervízt és ekkor nem nulláztattam, hogy ne derüljön ki, hogy máshová is viszem, nemcsak a hivatalos helyre.
Aztán okafogyottá vált a dolog, mert megszűnt a szalon, ahonnan az autót vettem, plusz még valaki le is nyúlta a szervízkönyvemet .... pedig első tulaj vagyok, , kéne az nekem, mert lüke használtautó vásárló sose fogja így megvenni tőlem ....



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:33


YELLOW írta: akkor ezt buktam
azt hittem ha azt ki lehet keresni, hogy a km mikor/hányszor lett módosítva (korábban erről beszéltetek), akkor án úgy gondoltam, hogy a szervíz nullázásokat is rögzíti... azért nem lett volna egy hülye funkció.


E6X, E7X, E9X-nél sem lehet hinni a CBS-nek, mivel azt is manipulálják az órával együtt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:25


hil írta:
YELLOW írta:

én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Azt is ki lehet olvasni, hogy mikor volt nullázva a szerviz számláló??



akkor ezt buktam
azt hittem ha azt ki lehet keresni, hogy a km mikor/hányszor lett módosítva (korábban erről beszéltetek), akkor án úgy gondoltam, hogy a szervíz nullázásokat is rögzíti... azért nem lett volna egy hülye funkció.



jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:25


Azt hogy mikor volt kinullázva azt nemlehet tudtommal csak, hogy hányszor!
De ezt is csak sz újjabbaknál E90, E60 stb. E46-nál nem lehet ezt se!

hil írta:
YELLOW írta:

én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Azt is ki lehet olvasni, hogy mikor volt nullázva a szerviz számláló??





hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:19


YELLOW írta:

én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Azt is ki lehet olvasni, hogy mikor volt nullázva a szerviz számláló??



jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:17


Hát E46-nál sehonnan nemtudják!

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Honnan fogják megtudni?




státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:14


kempelen írta: beleböfögnék én is....

első a hamisítás:

szerintem ha olyan helyről szerezzük be az olajat, ahol nem nyolc kézen megy át... (például hivatalos viszonteladó, aki közvetlen az importőrtől kapja) akkor a castrol is tuti hogy nem pancsolt és nem hamisított.

második az olajcseréről:

ha 30e a hivatalos gyári intervallum és én például 15e-ként cserélem, majd nullázom, akkor honnét fogja bárki megtudni hogy mikor és főképp, hogy mit...
Szerintem ha hivatalosan bemegy valaki úgy egy bmw szervízbe hogy elfeledkezett a cseréről, vagy netán korábban megy be, ott sem szőröznek hogy pontosan mit ír ki a megtett km mutató, ránulláznak gondolkodás nélkül az intervallumra és onnét számlál tovább a ketyere...
főleg annak tudatában, hogy a visszaszámlálás gyorsasága a használat függvénye....
Szóval nem kötekedem, csak nem értem yellow az érvelésed...


esetleg a szervízkönyvre gondolsz?
Sokaknak már nincs, még többjük már nem vezeti, akinek meg van az sem hiszem hogy ennyi idős korban márkaszervízbe jár. De ha mégis, akkor sem hiszem, hogy baj lenne abból ha a hivatalos intervallumnál hamarabb ütik be a pecsétet...

ha mégsem erre gondoltál, akkor nincs több tippem...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:11


beleböfögnék én is....

első a hamisítás:

szerintem ha olyan helyről szerezzük be az olajat, ahol nem nyolc kézen megy át... (például hivatalos viszonteladó, aki közvetlen az importőrtől kapja) akkor a castrol is tuti hogy nem pancsolt és nem hamisított.

második az olajcseréről:

ha 30e a hivatalos gyári intervallum és én például 15e-ként cserélem, majd nullázom, akkor honnét fogja bárki megtudni hogy mikor és főképp, hogy mit...
Szerintem ha hivatalosan bemegy valaki úgy egy bmw szervízbe hogy elfeledkezett a cseréről, vagy netán korábban megy be, ott sem szőröznek hogy pontosan mit ír ki a megtett km mutató, ránulláznak gondolkodás nélkül az intervallumra és onnét számlál tovább a ketyere...
főleg annak tudatában, hogy a visszaszámlálás gyorsasága a használat függvénye....
Szóval nem kötekedem, csak nem értem yellow az érvelésed...

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:01


YELLOW írta: én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



Honnan fogják megtudni?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 20:00


hil írta:
YELLOW írta:
ebben csak egy a baj. ha el akarnád adni, akkor lehet a kutya sem fogja elhinni. egy diaggal látszik, mikor volt nullázva és azt fogja alapul venni. na most neked ez mindig egy teljes ciklus lesz, és hiába mondod, hogy márpedig te cserélted a felénél... érti?

mindegyik olajat tudják hamasítani. azt nem tudom arra mi a bizonyíték, hogy a BMW dobozos olajban az van, mint aminek lennie kellene. az ilynetől ledobom a láncot
ugyanúgy abba is azt töltenek amit akarnak, semmi garancia nincs rá. vagy az opelosok is tötsenek GM olajat? attól rosszabb nem nagyon van... dolgoztam festékgyárban, ha egyszer szart csinálnak, akkor ugyanaz a szar lesz 3 különböző dobozban is. itt arra akarok utalni, hogy állítólag a BMW-s olajban is Castrol van. a belső azonos csak a doboz más.


Szia Yellow. Én nem azért cserélem fél ciklusonként az olajat, hogy valaki is elhigyje azt amit csinálok, hanem azért, hogy a motor ne menjen gatterra idő előtt. Aztán mindenki azt hisz, amit akar. Szerintem nem igaz az, hogy egy olajcsere periódusnak jó a 30-50000 Km.
A GM fullsynt olaj azért nem annyira rossz. A Vecimbe azt tettem mindig, nem volt bajom vele. Abból a 10w30 félsynt viszont nagyon rossz.



én nem azt mondtam, hogy baj, hogy hamarabb cseréled... csak azt nem értettem, miért nem nullázod le a számlálót mikor cseréled? ha mindig akkor nullázod, amikor lemegy két ciklus az 25ezer km lesz. de ha egyszer el akarod majd adni a gépet és megnézik, akkor azt fogják látni, hogy 25ezrenként volt csere. azt meg vagy elhiszi neked, amit mondtál, vagy nem. érted mire akartam rámutatni? nem kötekedés volt. 10-12ezrenként én is cserélem, de én nullázom is.



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 06. hétfő, 19:54


BarG írta:
anubisz írta:
birszkip írta: Sziasztok!
Az E46 320 Ci 2,2 benzines (2001 évjárat) autómba kellene olajat cserélni. Jelenleg Castrol Edge Sport 0W-40 van benne, de ezzel az a problémám, hogy kb 5000 kilométerenként kivillan az olajlámpa, és rá kell töltenem egy litert. Normális dolog ez?
Valaki esetleg tudna ebben tanácsot adni, hogy mivel lenne érdemes próbálkozni, hogy az olajfogyást csökkentsük?
Volt, aki azt javasolta, hogy Mobil 1 5W-30-at próbáljak bele, neki azt bevált.

Köszi előre is
Üdv
Petya


0 ás olaj, hát az nagyon híg, persze hogy zabálja, nekem gyári 5-30 as van benne de ha pörgetem ez is eszi, 25000 alatt 2-3 között eszik. és is gondolkodtam 0- ba, de pont ezért nem használom,bár télen jobb mert egyből kenést ad, de nincs nagy különbség 0 -ás, és 5 -ös között.


Újra:
Jó állapotú motor gond nélkül elmegy 0-s olajjal. Az enyémben 209e van, sose kapott mást, csak 0-30, 0-40-es olajokat Castrolt-Mobilt, de leginkább Castrol 0W-40-et, 15e-ként cserélve sose kellett rátöltenem, 2-3 deci hiányzik csak a végén.
Próbáld meg az 5W-40-et, ha abból is annyit eszik, amit nem tudsz tolerálni, akkor szerelőt keress!



Olajfogyasztás szempontjából egyáltalán nincs jelentősége, hogy 0 vagy 5w, sokkal inkább a második szám fontos. Sajnos nagyon sokan tévhitben élnek.