YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. augusztus 30. hétfő, 15:16


davech írta: Gyárilag 5W-30-as olaj való a kocsiba. Gondolkozom hogy áttérek 10W-40esre. Véleményetek?


ha nem eszi az olajat akkor felesleges...
én mikor hozzámkerült, akkor 5w-t raktam bele, de tavaly óta 0w-30-al megyek, nem eszik belőle semmit... sokan 200ezer futásteljesítménnyel is 0w-t raknak bele...



davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2010. augusztus 30. hétfő, 15:03


Gyárilag 5W-30-as olaj való a kocsiba. Gondolkozom hogy áttérek 10W-40esre. Véleményetek?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. augusztus 27. péntek, 16:21


davech írta:
YELLOW írta:
hajtóműolaj: http://www.olyslager-lubricant...0BTmEd8%3d

Kapacitás : Kenőanyag-kapacitás 1 liter/ a betöltőnyílás a szintje, elvileg addig kell önteni
Használat : Normál
Termékek : Castrol SAF-XO, vagy a saját örökélet olaja, a BMW-től

formula3000.hu/olajshop
meg számos helyen


"vagy a saját örökélet olaja, a BMW-től" ez milyen névre hallgat?


az jó kérdés, de valami LT-... valaki biztos megmondja, sajna csak a a váltóolajat tudom... elvileg a szervízben azt rakják bele


davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2010. augusztus 27. péntek, 16:13


YELLOW írta:
hajtóműolaj: http://www.olyslager-lubricant...0BTmEd8%3d

Kapacitás : Kenőanyag-kapacitás 1 liter/ a betöltőnyílás a szintje, elvileg addig kell önteni
Használat : Normál
Termékek : Castrol SAF-XO, vagy a saját örökélet olaja, a BMW-től

formula3000.hu/olajshop
meg számos helyen


"vagy a saját örökélet olaja, a BMW-től" ez milyen névre hallgat?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2010. augusztus 27. péntek, 16:01


davech írta: Differenciálműbe milyen olaj való? Hol lehet olyat kapni? Hány liter való bele? thx


hajtóműolaj: http://www.olyslager-lubricant...0BTmEd8%3d

Kapacitás : Kenőanyag-kapacitás 1 liter/ a betöltőnyílás a szintje, elvileg addig kell önteni
Használat : Normál
Termékek : Castrol SAF-XO, vagy a saját örökélet olaja, a BMW-től

formula3000.hu/olajshop
meg számos helyen





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. augusztus 27. péntek, 16:02

troooger
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz troooger

Fórumlakó

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 285

Elküldve: 2010. augusztus 27. péntek, 15:59


davech írta: Differenciálműbe milyen olaj való? Hol lehet olyat kapni? Hány liter való bele? thx


Szia,
Itt meg találálod hogy hova és milyen olaj kell...Én van amit neten rendeltem, van amit olajnagykerben vettem

http://www.castrol.com/castrol...Id=7060757


Üdv,
J.

davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2010. augusztus 27. péntek, 15:55


Differenciálműbe milyen olaj való? Hol lehet olyat kapni? Hány liter való bele? thx


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. július 13. kedd, 20:54


Zolee írta:
lacaca írta: Én semmiképpen sem ajánlom senkinek ezt a mosóolaj?-orsóolaj "motortisztítós"ökörséget és aki még nem próbálta ne is tegye! egyik sem motorba való! A mosóolajjal régen visszaszerelendő alkatrészeket mostunk mert arra való!!Az orsóolaj pedig szerszámgépekbe való!! A mai modern teljesen szintetikus motorolajak tisztító adalékokat is tartalmaznak és előírt használat mellett gondoskodnak a motor optimális tisztaságáról!Mellesleg az olajak tartalmazhatnak olyan adalékokat is melyek reakcióba léphetnek az orsó vagy a mosóolaj összetevőivel és kárt okozhatnak a motornak!! Mellesleg még a motorolajok egymással keverése sem ajánlott éppen ez okból! De ha valaki mindenáron tisztítani akar annak azt tanácsolom,hogy mindenképpen a gyártó által jóváhagyott vagy engedélyezett (ha van ilyen?)motortisztító adalékot használjon és azt is kizárólag alapjárati üzemben! A "kicsöpögtetésről" csak annyit: nem ajánlatos !! főleg az orsóolajjal? "kimosott"?? motort nem mivel a kenőképessége nem arányos a viszkozitásával valamint kimoshatja azokat az adalékokat is amelyek éppen olajcserénél és hidegindításnál a pillanatnyi "olajhiányos" állapotban védik a siklócsapágyakat!


Csak h tisztázzunk 1-2 dolgot:
1.Nem szokásom senkit leökrözni, ezáltal én sem szeretem, ha leökröznek.
2.Amit alkatrésztisztításra használunk az a mosóbenzin és nem a mosóolaj.
3.Orsóolaj – Mindenki felejtse el az orsóolajat! Nagy hülyeség volt leírnom (magamat szídhatom), viszont nem emlékszem h azt állítottam h orsóolajat használtam motormosásra.
4.A többit továbbra is tartom! Akit esetleg érdekel meg tudom mutatni milyen cucc jön ki egy motormosást követően.
Részemről befejeztem a témát. Üdv.


No akkor tisztázzuk!! Én a tevékenységet minősítettem és nem ökröztem le senkit! Ha neked elsőre ez jött le akkor olvasd el még egyszer! Nem kifejezetten neked válaszoltam hanem általánosságban adtam tanácsot! A mosóolajjal kapcsolatban pedig frissítsd a tudásod ! Ezt a motormosós témát meg ne terjeszd mert aki laikus,még el is hiszi hogy hasznos!



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2010. július 13. kedd, 18:16


Zolee írta: 2.Amit alkatrésztisztításra használunk az a mosóbenzin és nem a mosóolaj.
4.A többit továbbra is tartom! Akit esetleg érdekel meg tudom mutatni milyen cucc jön ki egy motormosást követően.
Részemről befejeztem a témát. Üdv.


Sajnos a mosóbenzines mosások, már csak elvétve fordulnak elő(környezetvédelmi okok) most már kimondottan mosó olajat (valamilyen olajszármazék de nem olyan illékony mint a mosóbenzin) szállítanak a műhelyekbe felfogó edénnyel, mosórésszel, kefékkel stb. Ezt cserélik a megbeszélt időközönként (mivel fisszaforgatott és szürt mosófolyadékról van szó)
Ha valaki jó minőségű olajat használ annak kijön a sok kosz az olaj és olajszűrő cseréjével az olajjal és nem lesznek lerakódások a motorban.

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. július 13. kedd, 18:01


lacaca írta: Én semmiképpen sem ajánlom senkinek ezt a mosóolaj?-orsóolaj "motortisztítós"ökörséget és aki még nem próbálta ne is tegye! egyik sem motorba való! A mosóolajjal régen visszaszerelendő alkatrészeket mostunk mert arra való!!Az orsóolaj pedig szerszámgépekbe való!! A mai modern teljesen szintetikus motorolajak tisztító adalékokat is tartalmaznak és előírt használat mellett gondoskodnak a motor optimális tisztaságáról!Mellesleg az olajak tartalmazhatnak olyan adalékokat is melyek reakcióba léphetnek az orsó vagy a mosóolaj összetevőivel és kárt okozhatnak a motornak!! Mellesleg még a motorolajok egymással keverése sem ajánlott éppen ez okból! De ha valaki mindenáron tisztítani akar annak azt tanácsolom,hogy mindenképpen a gyártó által jóváhagyott vagy engedélyezett (ha van ilyen?)motortisztító adalékot használjon és azt is kizárólag alapjárati üzemben! A "kicsöpögtetésről" csak annyit: nem ajánlatos !! főleg az orsóolajjal? "kimosott"?? motort nem mivel a kenőképessége nem arányos a viszkozitásával valamint kimoshatja azokat az adalékokat is amelyek éppen olajcserénél és hidegindításnál a pillanatnyi "olajhiányos" állapotban védik a siklócsapágyakat!


Csak h tisztázzunk 1-2 dolgot:
1.Nem szokásom senkit leökrözni, ezáltal én sem szeretem, ha leökröznek.
2.Amit alkatrésztisztításra használunk az a mosóbenzin és nem a mosóolaj.
3.Orsóolaj – Mindenki felejtse el az orsóolajat! Nagy hülyeség volt leírnom (magamat szídhatom), viszont nem emlékszem h azt állítottam h orsóolajat használtam motormosásra.
4.A többit továbbra is tartom! Akit esetleg érdekel meg tudom mutatni milyen cucc jön ki egy motormosást követően.
Részemről befejeztem a témát. Üdv.


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. július 13. kedd, 07:05


lacaca írta: Én semmiképpen sem ajánlom senkinek ezt a mosóolaj?-orsóolaj "motortisztítós"ökörséget és aki még nem próbálta ne is tegye! egyik sem motorba való! A mosóolajjal régen visszaszerelendő alkatrészeket mostunk mert arra való!!Az orsóolaj pedig szerszámgépekbe való!! A mai modern teljesen szintetikus motorolajak tisztító adalékokat is tartalmaznak és előírt használat mellett gondoskodnak a motor optimális tisztaságáról!Mellesleg az olajak tartalmazhatnak olyan adalékokat is melyek reakcióba léphetnek az orsó vagy a mosóolaj összetevőivel és kárt okozhatnak a motornak!! Mellesleg még a motorolajok egymással keverése sem ajánlott éppen ez okból! De ha valaki mindenáron tisztítani akar annak azt tanácsolom,hogy mindenképpen a gyártó által jóváhagyott vagy engedélyezett (ha van ilyen?)motortisztító adalékot használjon és azt is kizárólag alapjárati üzemben! A "kicsöpögtetésről" csak annyit: nem ajánlatos !! főleg az orsóolajjal? "kimosott"?? motort nem mivel a kenőképessége nem arányos a viszkozitásával valamint kimoshatja azokat az adalékokat is amelyek éppen olajcserénél és hidegindításnál a pillanatnyi "olajhiányos" állapotban védik a siklócsapágyakat!





autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 23:50


Én semmiképpen sem ajánlom senkinek ezt a mosóolaj?-orsóolaj "motortisztítós"ökörséget és aki még nem próbálta ne is tegye! egyik sem motorba való! A mosóolajjal régen visszaszerelendő alkatrészeket mostunk mert arra való!!Az orsóolaj pedig szerszámgépekbe való!! A mai modern teljesen szintetikus motorolajak tisztító adalékokat is tartalmaznak és előírt használat mellett gondoskodnak a motor optimális tisztaságáról!Mellesleg az olajak tartalmazhatnak olyan adalékokat is melyek reakcióba léphetnek az orsó vagy a mosóolaj összetevőivel és kárt okozhatnak a motornak!! Mellesleg még a motorolajok egymással keverése sem ajánlott éppen ez okból! De ha valaki mindenáron tisztítani akar annak azt tanácsolom,hogy mindenképpen a gyártó által jóváhagyott vagy engedélyezett (ha van ilyen?)motortisztító adalékot használjon és azt is kizárólag alapjárati üzemben! A "kicsöpögtetésről" csak annyit: nem ajánlatos !! főleg az orsóolajjal? "kimosott"?? motort nem mivel a kenőképessége nem arányos a viszkozitásával valamint kimoshatja azokat az adalékokat is amelyek éppen olajcserénél és hidegindításnál a pillanatnyi "olajhiányos" állapotban védik a siklócsapágyakat!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 22:11


Én annyit hozzátenneék saját tapasztalatomból, hogy amikor nekem volt levéve a karter, akkor megnéztem és meg is lepődtem, hogy teljesen tiszta, semmi lerakódás nem volt benne. Mindez egy 10 éves autónál!...Ezek alapján én nem is gondolkodok ilyen adalékok használatában, a jó minőségű motorolaj tökéletesen elegendő a rendszernek.

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 20:49


hil írta:
Régen (Lada), olajcsere előtt öntöttem bele mosó olajat, kurblival sokszor átforgattam a motort (nem indítottam be!) majd leengedtem. Hogy minek mindezt, nem tudom. Ma már nincs kurbli, nem tenném. Bár a dizelben teljesen felesleges, mert olajcsere után pár száz Km után akármit is csinálsz kátrány cirkulál a rendszerben, legalábbis a szinét tekintve. Nem tiszta motor.....

A dízelt tekintve valszeg igazad van! De azt ne felejtsük el, h egy használt nem ismert előéletű dízel autótól indult el a téma, ahol azt javasoltam - továbbra is tarom - h érdemes egy motormosást eszközölni.
Még 1 fontos dolog, ami kimaradt: adalék használat előtt ki szoktam venni a használt olajszűrőt - egy 'adalékos' olajszűrővel történik a motor átöblítése.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. július 12. hétfő, 20:29


Zolee írta: Egyrészt egyetértek a hozzászólásaitokkal, de:
Adalék - nem véletlenül írtam h dúrva anyag, csak óvatosan a használatával!
Mosóolaj - ez is majdnem üzemmeleg, mivel a fáradtolaj leengedését követően azonnal beöntöd. Nyilván nem használ a motornak egy nem megfelelő olaj, de itt nincs szó használatról, kb. annyit ártasz vele a motornak, mint télen egy -20 fokos hidegindítással. A maradéktalan leengedés nagyon fontos - fel kell bakolni elöl az autót így gyakorlatilag minden kifolyik, továbbá ezért írtam h majd 1 napig csöpögtetem, de vmennyi nyilván így is marad benne. Sztem kevesebbet árt az a max. fél dl nem minőségi olaj, mint a nem megfelelően leengedett, meglehetősen koszos és elhasznált minőségi fáradtolaj.
Orsóolaj - tudtommal a leghígabb olajak egyike, mosásra - a fentiek betartása esetén - sztem tökéletesen alkalmas.
Viszont BarG megoldásánál - olajteknő levétel és tisztítás nincs jobb. Továbbá: 'A lényeg, hogy se rossz minőségű olajból, se a mosóadalékból ne maradjon abban az olajban, amivel aztán járni fogsz.'

'Bocs, de a mosóolaj nem egyenlő az orsó olajjal!' - Köszi! Tudom, sztem egyszer sem állítottam h egyenlő a kettő - csupán alternatívának írtam.


Régen (Lada), olajcsere előtt öntöttem bele mosó olajat, kurblival sokszor átforgattam a motort (nem indítottam be!) majd leengedtem. Hogy minek mindezt, nem tudom. Ma már nincs kurbli, nem tenném. Bár a dizelben teljesen felesleges, mert olajcsere után pár száz Km után akármit is csinálsz kátrány cirkulál a rendszerben, legalábbis a szinét tekintve. Nem tiszta motor.....