- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2017. november 02. csütörtök, 08:12
konkolyd írta:konkolyd írta:duc írta:konkolyd írta:joe16 írta:YELLOW írta:konkolyd írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)
Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...
mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.
Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta
Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.
Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.
Igen, ez lesz a megoldás mivel úgy füstöl mint valami kétütemű trabant
De ha már lent lesz a hengerfej akkor kap egy új gyűrűsort is, menjünk biztosra. Mégegyszer nem akarok ezzel a problémával foglalkozni...
Majd csinálok pár képet, hogy milyen állapotban voltak a gyűrűk a motorban...
Sziasztok! Nah szét van szedve a motor, ahogy azt sejteni lehetett az összes szelepszárszimering kuka, teljesen ki vannak keményedve. Továbba a dugattyúgyűrűk és a gyűrűhornyok úgy el vannak rakódva olajkoksszal hogy ilyet én még nem láttam. Nem is csoda hogy ette az olajat szegény motor. Mindez hála a longlife olajoknak és a 30 ezres olajcsere periódusoknak. A motorban a mozgó alkatrészek kopása hál istennek nulla, szóval nem a minőséggel van a baj.
km-et mennyit mutat? valós lehet?