Elküldve: 2018. október 27. szombat, 12:43
Sziasztok!
N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)
Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.
A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.
Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.
Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?
Köszönöm!