YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
Sziasztok,
Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.
A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?
Köszi előre is!
jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.
A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.
a valvetronic miatt alapból van egy kelepelős hangja alapjáraton. hidegen azért nem hallod, mert valvetronic üzemmódra akkor vált, amikor a hőfokmutató kb elhagyja a kék sávot. ez a hang a V8, V10 Valvetronic-os motorok esetén is meg van, új autónál is. de mondom sokan azt mondják, hogy az excenter tengely kopása miatt van.... ezt azért cáfolom, mert nekem 64ezer km óta ugyanolyan a hangja. ha hideg a motor, és hagyod alapjáraton ketyegni, akkor ahogy a kék végéhez közelít, lehet hallani az átállást, ilyen berregéssel kísérve. tehát ha ilyen klak-klak-klak-kla-klak hang van, az normális szerintem. de erre azt mondták, hogy mivel kopás van, a pozíciószenzor miatt folyamatosan utána akar állítani, azért ilyen. de szerintem ez még nem az a hang...
Igen igen nekem is ez a klak-klak-klak-kla-klak hang van
Neten próbáltam keresni videókat róla, amikor rossz a pozíciószenzor, annak más hangja van legalábbis ahogy néztem.
Hát akkor beletörődöm hogy ilyen a hangja, bár eddig sem zavart igazából, csak féltem tőle, hogy ez valami problémát jelez, de ezek szerint teljesen normális
Na meghallgattattam az autót nálam jobban hozzáértővel, és kiderült, hogy a kipufogó oldali vanosom adja ki a kerregő hangot (a klakla hang is megvan, de az rendben van).
Kérdésem, hogy a vanost hogyan lehet felújítani, hogy megszűnjön a hang? Hibakódom amúgy nincsen
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. szeptember 29. kedd, 10:23