autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz lacos76

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2020. december 05. szombat, 17:44


YELLOW írta:
lacos76 írta: Sziasztok!
Nos, Yellow az említett N43 problémák közül a feleségem e81-be az alábbi hibakódokat olvastam ki:
2E85: 0X2E85 ELECTRIC COOLANT PUMP, COMMUNICATION
30EA: 0X30EA DENOX CATALYST, SULPHUrized
2AF4: 0X2AF4 NITROGEN OXIDE SENSOR, ELECTRIC
2AF2: 0X2AF2 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA LINEAR
2AF6: 0X2AF6 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA BINARY
Ötletek? NOX szenzor csere gondolom és még ezenkívül?
UI: alapjáraton kicsit remeg és a fogyasztás is magasnak gondolom


havernak E91-ben pontosan ugyanezek voltak. NOx szenzort is cserélt pumpát, injektort, trafót, gyertyát. de nem nagyon tudom mi lett a vége végül, már rég volt. azóta el si adta az autót, és ilyenkor már nem keres.

Injektor, trafó, gyertya? mia z összefüggés ezekkel a hibakódokkal.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. december 05. szombat, 16:36


lacos76 írta: Sziasztok!
Nos, Yellow az említett N43 problémák közül a feleségem e81-be az alábbi hibakódokat olvastam ki:
2E85: 0X2E85 ELECTRIC COOLANT PUMP, COMMUNICATION
30EA: 0X30EA DENOX CATALYST, SULPHUrized
2AF4: 0X2AF4 NITROGEN OXIDE SENSOR, ELECTRIC
2AF2: 0X2AF2 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA LINEAR
2AF6: 0X2AF6 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA BINARY
Ötletek? NOX szenzor csere gondolom és még ezenkívül?
UI: alapjáraton kicsit remeg és a fogyasztás is magasnak gondolom


havernak E91-ben pontosan ugyanezek voltak. NOx szenzort is cserélt pumpát, injektort, trafót, gyertyát. de nem nagyon tudom mi lett a vége végül, már rég volt. azóta el si adta az autót, és ilyenkor már nem keres.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz lacos76

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2020. december 05. szombat, 13:42


Sziasztok!
Nos, Yellow az említett N43 problémák közül a feleségem e81-be az alábbi hibakódokat olvastam ki:
2E85: 0X2E85 ELECTRIC COOLANT PUMP, COMMUNICATION
30EA: 0X30EA DENOX CATALYST, SULPHUrized
2AF4: 0X2AF4 NITROGEN OXIDE SENSOR, ELECTRIC
2AF2: 0X2AF2 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA LINEAR
2AF6: 0X2AF6 NITROGEN OXIDE SENSOR, LAMBDA BINARY
Ötletek? NOX szenzor csere gondolom és még ezenkívül?
UI: alapjáraton kicsit remeg és a fogyasztás is magasnak gondolom


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. december 05. szombat, 13:44

autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 23i
Évjárat: 2009

státusz tintoverano

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2020. szeptember 25. péntek, 10:17


Adriano98 írta: Sziasztok!

Tegnap jelentkezett nálam egy olyan probléma, hogy menet közben kissé legyengült a motor, ha éppen nem nyomtam neki a gázt akkor leesett az alapjárat, le akart fulladni. Félreálltam, leállítottam. Utána többször próbáltam újraindítani, miután rendesen beindult a motor leesett a fordulat majd leállt a motor pár másodperc után. Leállás után felvillan az akksi töltöttség jelzője. Se olajnyomás se check engine.
N42B18 motor
Valakinek lenne ötlete?



hibakód (INPA/ISTA) nincs?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2020. szeptember 22. kedd, 16:33


hil írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Tegnap jelentkezett nálam egy olyan probléma, hogy menet közben kissé legyengült a motor, ha éppen nem nyomtam neki a gázt akkor leesett az alapjárat, le akart fulladni. Félreálltam, leállítottam. Utána többször próbáltam újraindítani, miután rendesen beindult a motor leesett a fordulat majd leállt a motor pár másodperc után. Leállás után felvillan az akksi töltöttség jelzője. Se olajnyomás se check engine.
N42B18 motor
Valakinek lenne ötlete?


Szia,
amikor önindítózol,a fordulatszámmérő mutat valamit, vagy nullán marad? Ha za utóbbi, akkor lehet, hogy a főtengely jeladó ment tönkre.
Bye: hil



Mutat a mutató, teljesen jól. Rendesen is indul, nem teker hanem egyből indul. Csak rá pár másodpercre ejti a fordulatot és leáll.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2020. szeptember 22. kedd, 15:08


Adriano98 írta: Sziasztok!

Tegnap jelentkezett nálam egy olyan probléma, hogy menet közben kissé legyengült a motor, ha éppen nem nyomtam neki a gázt akkor leesett az alapjárat, le akart fulladni. Félreálltam, leállítottam. Utána többször próbáltam újraindítani, miután rendesen beindult a motor leesett a fordulat majd leállt a motor pár másodperc után. Leállás után felvillan az akksi töltöttség jelzője. Se olajnyomás se check engine.
N42B18 motor
Valakinek lenne ötlete?


Szia,
amikor önindítózol,a fordulatszámmérő mutat valamit, vagy nullán marad? Ha za utóbbi, akkor lehet, hogy a főtengely jeladó ment tönkre.
Bye: hil



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2020. szeptember 22. kedd, 09:18


Sziasztok!

Tegnap jelentkezett nálam egy olyan probléma, hogy menet közben kissé legyengült a motor, ha éppen nem nyomtam neki a gázt akkor leesett az alapjárat, le akart fulladni. Félreálltam, leállítottam. Utána többször próbáltam újraindítani, miután rendesen beindult a motor leesett a fordulat majd leállt a motor pár másodperc után. Leállás után felvillan az akksi töltöttség jelzője. Se olajnyomás se check engine.
N42B18 motor
Valakinek lenne ötlete?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. szeptember 22. kedd, 09:18


PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2020. szeptember 16. szerda, 11:21


YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.


A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.


a valvetronic miatt alapból van egy kelepelős hangja alapjáraton. hidegen azért nem hallod, mert valvetronic üzemmódra akkor vált, amikor a hőfokmutató kb elhagyja a kék sávot. ez a hang a V8, V10 Valvetronic-os motorok esetén is meg van, új autónál is. de mondom sokan azt mondják, hogy az excenter tengely kopása miatt van.... ezt azért cáfolom, mert nekem 64ezer km óta ugyanolyan a hangja. ha hideg a motor, és hagyod alapjáraton ketyegni, akkor ahogy a kék végéhez közelít, lehet hallani az átállást, ilyen berregéssel kísérve. tehát ha ilyen klak-klak-klak-kla-klak hang van, az normális szerintem. de erre azt mondták, hogy mivel kopás van, a pozíciószenzor miatt folyamatosan utána akar állítani, azért ilyen. de szerintem ez még nem az a hang...


Igen igen nekem is ez a klak-klak-klak-kla-klak hang van
Neten próbáltam keresni videókat róla, amikor rossz a pozíciószenzor, annak más hangja van legalábbis ahogy néztem.
Hát akkor beletörődöm hogy ilyen a hangja, bár eddig sem zavart igazából, csak féltem tőle, hogy ez valami problémát jelez, de ezek szerint teljesen normális

Na meghallgattattam az autót nálam jobban hozzáértővel, és kiderült, hogy a kipufogó oldali vanosom adja ki a kerregő hangot (a klakla hang is megvan, de az rendben van).
Kérdésem, hogy a vanost hogyan lehet felújítani, hogy megszűnjön a hang? Hibakódom amúgy nincsen


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. szeptember 29. kedd, 10:23

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. szeptember 15. kedd, 19:09


PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.


A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.


a valvetronic miatt alapból van egy kelepelős hangja alapjáraton. hidegen azért nem hallod, mert valvetronic üzemmódra akkor vált, amikor a hőfokmutató kb elhagyja a kék sávot. ez a hang a V8, V10 Valvetronic-os motorok esetén is meg van, új autónál is. de mondom sokan azt mondják, hogy az excenter tengely kopása miatt van.... ezt azért cáfolom, mert nekem 64ezer km óta ugyanolyan a hangja. ha hideg a motor, és hagyod alapjáraton ketyegni, akkor ahogy a kék végéhez közelít, lehet hallani az átállást, ilyen berregéssel kísérve. tehát ha ilyen klak-klak-klak-kla-klak hang van, az normális szerintem. de erre azt mondták, hogy mivel kopás van, a pozíciószenzor miatt folyamatosan utána akar állítani, azért ilyen. de szerintem ez még nem az a hang...

PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2020. szeptember 15. kedd, 17:36


YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.


A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. szeptember 15. kedd, 16:13


PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.

PTamas7894
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz PTamas7894

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2020. szeptember 15. kedd, 11:48


Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2020. szeptember 03. csütörtök, 22:27


Adriano98 írta: Sziasztok!

Van egy 316ti-m, 2001-es évjárat N42-es motorral. Ma egyik indításnál adódott egy olyan probléma, hogy közvetlen indítás után pár másodpercig pattogó hangot hallok a motortól, kb olyan mint a kavicsfelverődések hangja a kocsi alján, nem tudom máshoz hasonlítani. Pár másodperc után elhallgat, viszont kicsit nagyobb gáznál ismét hallani. Valakinek esetleg ötlete, hogy mitől lehet? Olajcsere a múltkor volt, viszont szűrő nem lett cserélve.


ez most komoly, hogy olajcserekor nem cserélsz szűrőt?
nem megy a láncfeszítő patron. lehet rossz olaj miatt, ha azóta csinálja. vagy feloldott valamit, amit a rossz szűrő nem szúrt meg és ott eldugítja a járatokat.
majd jól megugrik a lánc, eltöri a feszítő megvezetőket, stb.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 162

Elküldve: 2020. szeptember 03. csütörtök, 18:07


Sziasztok!

Van egy 316ti-m, 2001-es évjárat N42-es motorral. Ma egyik indításnál adódott egy olyan probléma, hogy közvetlen indítás után pár másodpercig pattogó hangot hallok a motortól, kb olyan mint a kavicsfelverődések hangja a kocsi alján, nem tudom máshoz hasonlítani. Pár másodperc után elhallgat, viszont kicsit nagyobb gáznál ismét hallani. Valakinek esetleg ötlete, hogy mitől lehet? Olajcsere a múltkor volt, viszont szűrő nem lett cserélve.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. szeptember 03. csütörtök, 18:22

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz akela

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2020. július 10. péntek, 21:03


YELLOW írta:
akela írta: Sziasztok!
N46B20 a motor. Indul,szépen jár,de mintha eltünt volna a lovak ereje. 2000-2500 tól kezd el húzni,de ekkor is mint egy Zsiguli. Ha induláskor nem pörgetem fel kicsit,ledadog,vagy le is áll. Hibakód nincs. (volt valami szelep jeladó,de az cserélve lett,és nem javult a lustasága).Ok,hogy ez nem egy erőgép,de azért majdnem 150 Le.
Segítsetek,mert fogalmam sincs mihez kezdjek. A szervizben is csak a vállukat vonogatják.
(Nem márka,de BMW szervíz).


élő adatokat kellene nézni. így ez nehéz. lehet a valvetronic rosszalkodik, meg kellene nézni működik-e egyáltalán jő szögben áll-e stb. így ezt nem lehet kitalálni. vidd el olyanhoz, aki ért is hozzá.

igen ezt fogom tenni. Kedden megy CT-re