valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2013. május 02. csütörtök, 21:51


YELLOW írta:
YELLOW írta: Na most az ABG (légzsák) modul nem dobott hibát, korábban mégsem állította át az ülésfoglaltság jelzőt. most viszont valóban mind a 2 helyen átállította.
a bőkkenő csupán, annyi, hogy most már nem csak fészkelésre, hanem folyamatosan világít a légzsák lámpa INPA-ban ha törlöm a hibakódot, ugyanúgy beírja az utasoladli ülésfoglaltság jelzőt hibának oszt ki van kapcsolva.... nem akartam diódázni, de így lehet az lesz....


valaki? esetleg senki?


Akkor nem lehet szoftveresen kikapcsolni,mégiscsak diódázni kell????

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. május 02. csütörtök, 20:56


YELLOW írta: Na most az ABG (légzsák) modul nem dobott hibát, korábban mégsem állította át az ülésfoglaltság jelzőt. most viszont valóban mind a 2 helyen átállította.
a bőkkenő csupán, annyi, hogy most már nem csak fészkelésre, hanem folyamatosan világít a légzsák lámpa INPA-ban ha törlöm a hibakódot, ugyanúgy beírja az utasoladli ülésfoglaltság jelzőt hibának oszt ki van kapcsolva.... nem akartam diódázni, de így lehet az lesz....


valaki? esetleg senki?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 29. hétfő, 12:31


Na most az ABG (légzsák) modul nem dobott hibát, korábban mégsem állította át az ülésfoglaltság jelzőt. most viszont valóban mind a 2 helyen átállította.
a bőkkenő csupán, annyi, hogy most már nem csak fészkelésre, hanem folyamatosan világít a légzsák lámpa INPA-ban ha törlöm a hibakódot, ugyanúgy beírja az utasoladli ülésfoglaltság jelzőt hibának oszt ki van kapcsolva.... nem akartam diódázni, de így lehet az lesz....

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 12:51


no szóval.
a villogtatást sikerült beállítani az FSW_PSW fájl mókolásával.

QUIT_OPT_SCHAERF
nicht_aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF_KLAPPE --->>> nekem csak ez volt aktív (klappe-fékszárny) ???
aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
aktiv

szóval ez a mostani állapot, lehet az első SCHAERF-et kellett volna aktívra állítani, a klappe-s nem tudom mire gondol, de működik így is.

viszont a légzsákmodul kiolvasása közben hibát dobott fel, de mégis kiolvasta. az ülésfoglaltság jelzőt kikapcsoltam, valamiért 2 is volt benne (vagy van is?), és visszatöltésnél ugyanúgy hibát írt ki. ám amikor újra kiolvastam, már a módosított értékek voltak benne. hmmm... ami még feltűnt, hogy a fejlégzsákhoz 4 sor volt írva, de mindegyik nincht_ aktiv. Warum? ebből én arra következtetek, hogy gond esetén baszna nyílni.

dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 10:20


Köszi Nektek, már ezekkel az infókkal is okosabb lettem

szerk: (persze nem akarok beképzelt lenni)

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. április 26. péntek, 10:24

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 10:07


dbtibi írta: B@sszus próbáltam már utána olvasni miről is írogattok itt, de még nem jutottam semmire ECS, SSS, ECU ... ez nekem kínai, azaz ebben az esetben német (bár úgy tudnom kellene )
Ha jól értem van egy program amivel különböző dolgokat tudsz beállítani a kocsin, pl meddig világítson a lámpa ha már lezártad a kocsit, villogjon-e az index ha nyitod vagy zárod a kocsit ?! Valaki tartana egy rövid ismertető-magyarázatot, ha persze épp ráér és van egy kis türelme ehhez.
Köszi előre is,
Tibi


Ha többet szeretnél tudni kezd el olvasni ezt, valamint a hasonló témában lévő topikokat az elejéről, már sokminden elhangzott. Valamint rengete külföldi oldal és DIY van ilyen témában is.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 10:02


dbtibi írta: B@sszus próbáltam már utána olvasni miről is írogattok itt, de még nem jutottam semmire ECS, SSS, ECU ... ez nekem kínai, azaz ebben az esetben német (bár úgy tudnom kellene )
Ha jól értem van egy program amivel különböző dolgokat tudsz beállítani a kocsin, pl meddig világítson a lámpa ha már lezártad a kocsit, villogjon-e az index ha nyitod vagy zárod a kocsit ?! Valaki tartana egy rövid ismertető-magyarázatot, ha persze épp ráér és van egy kis türelme ehhez.
Köszi előre is,
Tibi


többféle program van, ebből több kifejezetten BMW-hez. mindegyik egy picit már, más szintig tudsz belepiszkálni az autóba. nem mindegy a kábel sem, maga az interface, ugyanis nem mindegyik kommunikál az autó bizonyos modulaival. nyílván van olyan kábel, ami mindennel tud, de az drágább.
az INPA pl azért jó, mert szinte mindent meg tudsz nézni az autóba. le tudod ellenőrzizni, hogy mondjuk a multigombok működnek-e. tehát input adatokat tudsz megfigyelni. de a programon keresztül tudsz kiadni utasítást, ablak le, rádió be, stb, tehát output adatokat is tudsz küldeni. így a hibák szűkíthetők. ezenkívül sok élőadat a motorról megtekinthető.
az NCS Expert már inkább programozás, az autóban lévő különböző modulok, funkcióit lehet állítani.
DIS az szintén hasonló. de a feltelepítése elég körülményen egy virtuális gépen keresztül kell futtatni. a telepítés menete vagy 40 oldal.
a többit nem igazán ismerem, még ezeket sem nagyon, csak eddig ezeket tapasztaltam ezekkel.

a gyári full programozók árai a milliós értéket elérik, ugye azzal minden állítható, ami csak létezik.


dbtibi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz dbtibi

BMWfanatic

Elismertség: 5% (28 pont) | Hozzászólások: 474

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 09:37


B@sszus próbáltam már utána olvasni miről is írogattok itt, de még nem jutottam semmire ECS, SSS, ECU ... ez nekem kínai, azaz ebben az esetben német (bár úgy tudnom kellene )
Ha jól értem van egy program amivel különböző dolgokat tudsz beállítani a kocsin, pl meddig világítson a lámpa ha már lezártad a kocsit, villogjon-e az index ha nyitod vagy zárod a kocsit ?! Valaki tartana egy rövid ismertető-magyarázatot, ha persze épp ráér és van egy kis türelme ehhez.
Köszi előre is,
Tibi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 08:57


nickname írta:
YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta: NCS Expert
Car Key Memory


Szakadj már le a ckm-ről. Ott az NCS. Kiolvasod a kívánt modulból az fsw_psw-t. Szerkeszted manuálisan vagy az NCSDummyval bekapcsolgatod amit szeretnél és visszatöltöd a kész man fájl-t.


azt azért nem merem, mert pont attól félek, hogy elrontom

több féle megoldást láttam. amikor kiolvasod a read ECU gombbal, azt némely vidin mutatja, de azt nem is kell használni. kicsit megzavart.
illetve ami furcsa, hogy bármelyik modult olvastatom ki, az FSW_PSW fájlban mindig ugyanaz van. tehát mindig azt töltöd fel átírva, csak az nem mindegy melyik modulba.
na mindegy majd holnap átnézegetem még, aztán próba cseresznye.
kössz!


Ha ennyire kattogsz akkor rakd fel az SSS -t



ahhoz azt hiszem nem jó a kábelem...

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. április 26. péntek, 07:16


YELLOW írta:
jons írta:
YELLOW írta: NCS Expert
Car Key Memory


Szakadj már le a ckm-ről. Ott az NCS. Kiolvasod a kívánt modulból az fsw_psw-t. Szerkeszted manuálisan vagy az NCSDummyval bekapcsolgatod amit szeretnél és visszatöltöd a kész man fájl-t.


azt azért nem merem, mert pont attól félek, hogy elrontom

több féle megoldást láttam. amikor kiolvasod a read ECU gombbal, azt némely vidin mutatja, de azt nem is kell használni. kicsit megzavart.
illetve ami furcsa, hogy bármelyik modult olvastatom ki, az FSW_PSW fájlban mindig ugyanaz van. tehát mindig azt töltöd fel átírva, csak az nem mindegy melyik modulba.
na mindegy majd holnap átnézegetem még, aztán próba cseresznye.
kössz!


Ha ennyire kattogsz akkor rakd fel az SSS -t



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. április 25. csütörtök, 23:42


YELLOW írta: azt azért nem merem, mert pont attól félek, hogy elrontom

több féle megoldást láttam. amikor kiolvasod a read ECU gombbal, azt némely vidin mutatja, de azt nem is kell használni. kicsit megzavart.
illetve ami furcsa, hogy bármelyik modult olvastatom ki, az FSW_PSW fájlban mindig ugyanaz van. tehát mindig azt töltöd fel átírva, csak az nem mindegy melyik modulba.
na mindegy majd holnap átnézegetem még, aztán próba cseresznye.
kössz!


A basic funtions között megtalálod a funkciót, hogy adott vezérlőből olvasd ki az fsw-t.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 25. csütörtök, 21:02


jons írta:
YELLOW írta: NCS Expert
Car Key Memory


Szakadj már le a ckm-ről. Ott az NCS. Kiolvasod a kívánt modulból az fsw_psw-t. Szerkeszted manuálisan vagy az NCSDummyval bekapcsolgatod amit szeretnél és visszatöltöd a kész man fájl-t.


azt azért nem merem, mert pont attól félek, hogy elrontom

több féle megoldást láttam. amikor kiolvasod a read ECU gombbal, azt némely vidin mutatja, de azt nem is kell használni. kicsit megzavart.
illetve ami furcsa, hogy bármelyik modult olvastatom ki, az FSW_PSW fájlban mindig ugyanaz van. tehát mindig azt töltöd fel átírva, csak az nem mindegy melyik modulba.
na mindegy majd holnap átnézegetem még, aztán próba cseresznye.
kössz!

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. április 25. csütörtök, 20:47


YELLOW írta: NCS Expert
Car Key Memory


Szakadj már le a ckm-ről. Ott az NCS. Kiolvasod a kívánt modulból az fsw_psw-t. Szerkeszted manuálisan vagy az NCSDummyval bekapcsolgatod amit szeretnél és visszatöltöd a kész man fájl-t.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 25. csütörtök, 20:45


NCS Expert
Car Key Memory

Ami érdekelne engem még. a CKM funkciós listát azt egy fájl alapján tölti be? Mert lehet azt a Fájlt kéne átbuherálnom, vagy olyat szerezni amiben benne lehet.
mert autóból ezt nem olvassa ki. vagy az autó adatai alapján azt jeleníti meg, ami módosítható. de akkor megint oda lyukadok ki, hogy akkor zárásra villogtatás, hogy lett bekapcsolva? Én mindenképp szoftveres dologra gondolok.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17580

Elküldve: 2013. április 24. szerda, 21:45


YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: illetve azt sem értem, hogy néztem a DRL cuccot, és az nekem aktív-ra van állítva, pedig nem úgy működik. CKM leírásba azt írja, hogy 2-es állásban lehet hagyni a kapcsolót, mert gyújtás levételre és kulcs kivételre lekapcsol az összes világítás. Na nekem így működik, tehát valóban aktív. viszont így akkor ez nem az a DRL, hogy a refi világít x%-osan gyújtásra.

na majd megpróbálom. ezt az FA témát.


Többet kellene olvasnod a sok doksid között, és a guglit is a barátoddá kell hogy tegyed :
1.
2.


de ha azt mondod, hogy EWS, meg AKMB, stb alapján azonosítja csak az autót, vagy csak azért kell kiválasztani, és a CKM az külön téma, akkor mi a facért hiányos a funkciós lista?


közben itt olvastam. azt írja, ha nem jön be mondjuk az EWS, akkor nem egyezik az FA, meg vaélami, ahogy mondtad. ezért mert cserélve volt az EWS... de nálam nem volt cserélve semmi ilyen elvileg.
de már értem lassan és valszeg az FSW_PSW fájlt ha módodítom és azt feltöltöm az ECU-ba a kívánt modulba, jelen esetben a GM5-be, akkor úgyis jó lesz.