státusz Kristof77

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2010. január 08. péntek, 12:50


Tjani írta: Mikor még benne volt a box, az autó át állt vész üzemmódba ami azt jelenti. hogy 110 km/h nál többel nem ment az autó, és 2200 as ford/perc fölé se lehetett pörgetni.
Hibakód kiolvasás részecskeszûrõ hiba
A kérdésedre válaszolva, a nyomatékkal nincs gond, de valahogy nem tudom kicsalogatni a lovakat a karámból 3000 ford/perc felett
5.ben, de fõleg 6. ban kicsit erõtlennek tûnik a gép a végsebesség 15 km/h val elmarad az eddigi értékektõl, és a fogyasztásom is kb 1 l/100 km nõtt fõleg autópálya tempónál.
Gondolkodtam azon, hogy esetleg más is kapott, egy légtömegmérõ takarítás lehet nem ártana :

Van valakinek javaslata mit lenne érdemes kipucolni, átnézni :
A válaszokat elõre is köszi


A légtömegmérõ nem kaphat soha kormot, hiszen az az elsõ szenzor, ami találkozik a levegõvel miután az átjutott a légszûrõn.

Szerintem túlélte a részecskeszûrõd, ha tudott regenerálódni.

Egyébként kényszerregenerálni csak akkor szoktak szervizben, ha a szürõ már olyan szinten el van koszolódva, hogy magától nemképes megtisztulni. Mind a BMW, mind pl. a VW-csoport gyári szervizelõírása a regenerálásra, hogy 10-15 percet autózni kell folymatosn 2500 körül tartva a fordulatot, 4. fokozatban. Aki rendzseresen jár országúton, autópályán annak soha nem kell erre odafigyelni. De vannak tipusok pl. amirõl tudok az Chevrolet Captiva 2.0 dízel, ahol rengeteg gond volt a részecskeszûrõvel és a gyár rengeteg programfrissítést csinált ezért. A BMW ezen a téren (is) igen jó munkát végzett és gond nélkül elmegy többszázerer km-t egy részecskszûrõ még tuninggal is, feltéve, ha az jól van megírva.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 21:31


Köszi a segítséget srácok






Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 21:21


Tjani írta: Ez az ETK nevezetû dolog jól hangzik, hol lehet erre rábukkanni


Pl itt:
http://bmwfans.info/
http://www.realoem.com/bmw/select.do

Kukkants be a hasznos oldalak topikba is.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 21:20


Tjani írta:
És az jó, vagy kezdjek el aggódni :


Miért kellene aggódni? Az egy jó motor, az N47-re van egy halom frissítés,nem a tiedre. Neked csak 3-mal van elmaradva.
Ez nem baj, az M47-es és M47N-es motorokkal szerelt E46-ok 99% is a gyári szoftverrel szaladgál, pedig azok is jobbak lennének egy újjal.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. január 07. csütörtök, 21:46

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 21:10


Ez az ETK nevezetû dolog jól hangzik, hol lehet erre rábukkanni

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 21:04


bmw320d4 írta:
Tjani írta:
Köszi, hogy segítesz
Az alvázszám utolsó 7 karaktere WH63005
Bocsi, hogy ilyen tudatlan vagyok, de mi az az ETK


A tiedben még az M47N2-es motor van.


És az jó, vagy kezdjek el aggódni :

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 21:02


ETK az nem szakszerûen magyarázva, hogy alkatrész cikkszám keresõ. Magyarul minden egyes elemnek meg tudod nézni hogy mi a cikkszáma és az alapján rendelni, sõt még árát is látod.

Tjani írta:
bmw320d4 írta:
Tjani írta: Azt honnan tudom, hogy N47-es e a motor :


Nézd meg az ETK-ban alvázszámra, vagy ha nem megy, küldd át és megnézem.


Köszi, hogy segítesz
Az alvázszám utolsó 7 karaktere WH63005
Bocsi, hogy ilyen tudatlan vagyok, de mi az az ETK



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 21:01


Tjani írta:
Köszi, hogy segítesz
Az alvázszám utolsó 7 karaktere WH63005
Bocsi, hogy ilyen tudatlan vagyok, de mi az az ETK


A tiedben még az M47N2-es motor van.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 20:56


bmw320d4 írta:
Tjani írta: Azt honnan tudom, hogy N47-es e a motor :


Nézd meg az ETK-ban alvázszámra, vagy ha nem megy, küldd át és megnézem.


Köszi, hogy segítesz
Az alvázszám utolsó 7 karaktere WH63005
Bocsi, hogy ilyen tudatlan vagyok, de mi az az ETK

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 20:51


Beluga írta: Érdekes amit irsz,honnan lehet tudni hogy hány frissités van a motorvezérléshez?


Gyári diaggal lehet megnézni

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 20:45


Tjani írta: Azt honnan tudom, hogy N47-es e a motor :


Nézd meg az ETK-ban alvázszámra, vagy ha nem megy, küldd át és megnézem.

Beluga
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Beluga

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 265

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 20:25


bmw320d4 írta:
Tjani írta: Eddig még a kötelezõ szervizeken kívül nem kellet szerelõhöz vinnem a gépet, de mint tudjuk Murphy minden autó mellett ott áll attól, hogy a BMW egy szuper márka lehetnek hibái


Nem kell, hogy elromoljon az autó, elég ha valami utólagos dolgot szereltetsz be, vagy valamiért kódolni kell. Nem mellékes az sem, hogy a te autód motorvezérlõje a gyártástól már 3 új szoftver jött ki, ami azt jelenti, hogy minden egyes frissítés valamilyen apró hibát küszöböl ki.
Ha N47-es motorral van szerelve az autód, akkor viszont nagyon megéri az aktuális standra húzni.


Érdekes amit irsz,honnan lehet tudni hogy hány frissités van a motorvezérléshez?

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 20:23


bmw320d4 írta:
Tjani írta: Eddig még a kötelezõ szervizeken kívül nem kellet szerelõhöz vinnem a gépet, de mint tudjuk Murphy minden autó mellett ott áll attól, hogy a BMW egy szuper márka lehetnek hibái


Nem kell, hogy elromoljon az autó, elég ha valami utólagos dolgot szereltetsz be, vagy valamiért kódolni kell. Nem mellékes az sem, hogy a te autód motorvezérlõje a gyártástól már 3 új szoftver jött ki, ami azt jelenti, hogy minden egyes frissítés valamilyen apró hibát küszöböl ki.
Ha N47-es motorral van szerelve az autód, akkor viszont nagyon megéri az aktuális standra húzni.


Azt honnan tudom, hogy N47-es e a motor :

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 20:07


Tjani írta: Eddig még a kötelezõ szervizeken kívül nem kellet szerelõhöz vinnem a gépet, de mint tudjuk Murphy minden autó mellett ott áll attól, hogy a BMW egy szuper márka lehetnek hibái


Nem kell, hogy elromoljon az autó, elég ha valami utólagos dolgot szereltetsz be, vagy valamiért kódolni kell. Nem mellékes az sem, hogy a te autód motorvezérlõje a gyártástól már 3 új szoftver jött ki, ami azt jelenti, hogy minden egyes frissítés valamilyen apró hibát küszöböl ki.
Ha N47-es motorral van szerelve az autód, akkor viszont nagyon megéri az aktuális standra húzni.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 17:47


bmw320d4 írta:
Tjani írta: Igen az ATC blog ba az én gépem szerepel.
A chippelés után szerinted mire kell vigyázni, gondolom sûrûbb olajcsere stb.



Pl: Arra, hogy nem kerüljön márkaszervízbe az autó olyan problémával, hogy kódolni/programozni kelljen, mert akkor a Chipnek vége.


Eddig még a kötelezõ szervizeken kívül nem kellet szerelõhöz vinnem a gépet, de mint tudjuk Murphy minden autó mellett ott áll attól, hogy a BMW egy szuper márka lehetnek hibái