Totyasrac írta:
Na hali, akkor az első probléma a kocsival (remélem az utolsó is )
Előzmények: múlt pénteken olaj-, gyertyák, szűrők cseréje. Azóta ~400km-t mentem vele, minden szép, gyönyörű hang, szépen megy stb.
Ma hazajöttem melóból fél5 körül, most este 9-kor indulnék tovább (közben garázsban állt): nem indult a kocsi - illetve indult, csak épp nem az összes henger...
Feljöttem a BT-s OBD-olvasóért, az azt mondta, hogy "u0304 - software incompatibility with Gear Shift Control Module".
Ráguglizva ez inkább (másoknál is hasonló tünetekkel) p0304, ami a 4-es henger gyújtás-problémája...
Kérdés: melyik a 4-es henger, a külső vagy a belső? Aztán lekaptam a burkolatot, a gyertyákhoz menő kábelek a helyükön, kihúztam/bedugtam őket, semmi változás, 3 hengerrel megy a kocsi (a garázsban, így nem indultam el vele).
Lehet, hogy valamelyik új gyertya beszart? Vagy lehet lánc-átugrás is? Csak feltűnt volna ha ugrik a lánc... Hogyan kéne ezt detektálni? Mármint hogy mi a túró a baja?
Köszi a tippeket előre is!
sorba kell lehúzni a trafókról a csatit. lehúzod az egyiket, figyelsz, ha változik a járás rosszabb lesz, akkor jó az a trafó. aztán visszadugod mész a következőre. amelyiknél nem változik semmi, ott van a gond. próbaképen, ha meg vannak a régi gyertyák be lehet tenni annak a helyére, vagy akár az ööszeset vissza cserélheted, de egyyzerűbb azt, ahol nincs változás. h a régivel jó, akkor a gyertya volt szar. ha ugynaolyan, akkor a trafó. egyébként én 85%-ban trafót mondok. ha itt laknál oda adnék próbára trafót. azt érdemes még figyelni, hogy amikor jár, akkor a csekkendzsin, majrélámpa villog-e időközönként? mert akkor a befecskendezés is jó.
szerintem nem ugrott a láncod. nem látok rá esélyt, még ha oylan motorod is van, ami sokak szerint hajlamos rá.
esetleg azt érdemes megnézni, hogy ha minden igaz mindig a vezérlés felől számoljuk a hengereket. tehát a 4. henger, az a belső, az első pedig az ató eleje felé lévő. szóval cseréld meg a két trafót 1-est a négyessel, vagy bármelyik másikkal, de egyszerűbb a két szélsőt. aztán ha azt írja be, hogy 1-es henger kimaradás, akkor a trafó a kaka.