Illetve egy gyakorlati kérdés: nekem is elegánsan el van rejtve a vonóhorog (maga a horog a pótkeréknél, mint nálad). De valahogyan elő kell onnan szedni nem? Lehajtani, vagy valami? Vagy nem?
A vonószem felpattintás már megy. Igaz nem volt nehéz, volt egy kis használati utasítás szerű füzet a vonószem mellett.
- lökhátítóról a takarólemez lehúz - elektromos csatlakozó lefordít (fel van fordítva a vonószemtartó helyére) - piros kis porvédő dugó kihúz
- vonószem elővesz a csomitartóból - kulcs behelyez és kulccsal nyitó állásba fordít - amibe a kulcs helyezhető (forgatógomb) tengely irányba kicsit meghúz - vonószem felhelyez (feldug szó szerint) - forgatógomb elenged, elfordít, kulccsal rögzít
Kész is.
Elvileg azt utána amíg kell nem kell bántani a kulcs védi hogy ne lehessen leszedni.
Coyote írta:
meg talán te sem kínai gagyira vadászol, ami 130-nál elszórja a bringákat mint Pistabá a búzamagot...
Hmmm... Igen ez igaz. Nekem első gondolatra már az is furcsa volt, hogyan képes a vonóhorog gömbje megtartani a cuccot...így arra, hogy vajon elszórom e a bringákat mint a búzamagot, erre majd az első hosszabb út után tudok válaszolni....
kempelen írta:
Lent is van, lámpája és rendszámtartója is van. Könnyen összecsukható és felszerelhető. Igaz, a rendszámot cserélgetni kell a kocsin és a tartón, illetve hülyén néz ki egy kerékpárszállítón az autó műszaki és környezetvédelmi plakettje - mintha annak lenne vizsgája - de asszem nem csak egyszerű kezelni hanem talán ebbe köt bele a yard a legkevésbé... Sőt még ha rajta vannak a bicajok, hátra is dönthető, hogy pakolható legyen a csomagtartó...
Na jó, ez a megoldás mondjuk mindent visz, az tény. Rendszámszerelést beszopod, de a többi elmegy. Mondjuk azt nem teljesen értem, hogy a vonóhorgon hogyan áll ez meg olyan stabilan...
Illetve egy gyakorlati kérdés: nekem is elegánsan el van rejtve a vonóhorog (maga a horog a pótkeréknél, mint nálad). De valahogyan elő kell onnan szedni nem? Lehajtani, vagy valami? Vagy nem?
Kicsit meg is nyugodtam, meg nem is, hiszen kiderült: ti sem tudtok sokkal többet és ezek szerint rendőrje válogatja kit és hogyan büntet.
Coyote írta:
Azt az egy dolgot nem értem, hogy miért nem veszed fontolóra a tetőcsomagtartós megoldást. Esetleg a tetőn sídoboz lesz?
Azért, mert a rossebb akarja a tetőre emelgetni a kerékpárokat. Elbírni elbírnám, de nem akarom öreg csontjaimat megemelni.
Tervezzük a nyaralást ugye. Aztán itthon a 'főnököm' kitalálta, hogy úgy egészséges ám, ha a kerékpárokat is visszük magunkkkal. A gyerkőc bicaja eddig is elfért a csomagtartóban, de a sajátunkat eddig nem vittük magunkkal. Azt kaptam napi parancsban múlthéten, hogy találjak ki erre valami megoldást.
Aztán meg van itt még egy fontos dolog. Van gyári vonóhorgom, aminek a vonószeme a csomagtartóban a pótkeréknél, a többi része pedig a lökhárító alatt rejtőzködött. Mivel gyárilag benne a sportos futóműállítás, ezért legfeljebb lakókocsit tudnék vontatni, mert a telekre nem tudok kimenni vele, ugyanis leérne az aljának minden négyzetcentimétere. Ezért utánfutózni nem tudok, mert nincs mit és nincs hova vontatni. Tartok tőle, hogy ha a hátsó ajtóra szerelhetőst választom, a rendőr megbüntet, mert két-három kerékpárral nem látszik sem a lámpa, sem a rendszám. Ugyanez a helyzet a hasonló felépítéső vonóhorogra szerelhető cuccal is. (mint ami az előző hozzászólásom második képén volt látható)
Lent is van, lámpája és rendszámtartója is van. Könnyen összecsukható és felszerelhető. Igaz, a rendszámot cserélgetni kell a kocsin és a tartón, illetve hülyén néz ki egy kerékpárszállítón az autó műszaki és környezetvédelmi plakettje - mintha annak lenne vizsgája - de asszem nem csak egyszerű kezelni hanem talán ebbe köt bele a yard a legkevésbé... Sőt még ha rajta vannak a bicajok, hátra is dönthető, hogy pakolható legyen a csomagtartó...
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. június 15. szerda, 15:21
Azért én ezt nem tartanám borzalmas árnak... Kempelen, szerintem nézd meg a Thüle oldalát, elég jó a választék - meg talán te sem kínai gagyira vadászol, ami 130-nál elszórja a bringákat mint Pistabá a búzamagot... Ezen a linken még világító táblát is ajánlanak, ha esetleg eltakarná valami a rendszámot.
Hangya írta:
Hali Nekem ilyen bicikli szállitom van mint az asztrás képen láthato az e46 touring ra és még nem állitott meg rendol pedig jártam már vele a balaton tol kezdve a mátráig minden hol . Jo nem is lehet sebességet tulépni vele mert már egyszer majdnem leesett rolla a kerom . Az elso képen láthato megoldáshoz kellene a vonohorog is ami nekem nincs és nem is lesz ugyhogy az kifujt a tetocsomagtartos bicikli szállito az meg kb egy ilyen hátra felszerelheto univerzális vacak 4 akrá 5szorose is . A lényeg hogy én sok rendoltol kérdeztem és az van igy osszegezve hogy ha akar megbuntet ha akar nem mivel nincs rá egységes szabály hogy most ha igy szállitod a biciklit azzal bunt kovetsz e el vagy sem !!! Remélem segitettem !!!
Szóval rendőle válogatja.
Erről a "Monthy Python: Brian élete" jut eszembe: - Teee, lánktámatál? - Micsoda, uram? - Üsd meg százados, de nagyon dulván! - Ó... és dobluk le a padlóla? - Mi? - Dobluk megint a padlóla? - Ó, igen, doblátok a padlóla kéllek!
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2011. június 15. szerda, 10:59
Mert itt a kerékpárok eltakarják a rendszámot is fullra, sőt még a hátsó lámpák sem láthatóak. Ugyanis két felnőtt kerékpár már szélesebb mint egy E46...
A gondom igazából az, hogy ha nem teszem fel az első változatra a rendszámot és úgy járok vele, akkor a rendőr megbaszhat-e, mivel ott a rendszám helye a lámpák mellett és mondhatja hogy miért nem vettem le a kocsiról és tettem fel a kerékpárszállítóra. Viszont ha a kerékpárszállítón vana rendszám, akkor elméletben (csak elméletben) nem érvényes a műszaki és a környezetvédelmi plakett a kerékpárszállítóra. (mivel ugye akkor nem az autón van a hátsó rendszám) A legkézenfekvőbb az lenne, ha kérhetnék harmadik rendszámot a kerékpárszállítóra, mint például németországban vagy hollandiában és akkor megoldódik a gondom. De sajnos a magyar szabályok szerint egy autóhoz csak két rendszám lehetséges.
Arról már nem is beszélek, hogy a második képen lévő változat nem lámpás és nem rendszámos, de ha rajta van három kerékpár, úgy eltakarja a hátsó lámpákat és a rendszámot, hogy öröm nézni, mégis ott fel sem merül hogyan legyünk láthatóak...
Tudtommal a második képen alkalmazott kerékpártartó nem a gyári Astra tartó, mert (ugyan fotót nem találtam) az kb. így nézne ki, szabaddá téve a rendszámot és a lámpákat. Ezen felül, Astrára a tetőcsomagtartós verziót láttam még (nekünk olyan volt). Persze az Astrás fotón nem látszik a rendszám, lehetséges, hogy ráerősítették a bringára, ami ebből a szögből nem látszik?!
Azt az egy dolgot nem értem, hogy miért nem veszed fontolóra a tetőcsomagtartós megoldást. Esetleg a tetőn sídoboz lesz?
Hali Nekem ilyen bicikli szállitom van mint az asztrás képen láthato az e46 touring ra és még nem állitott meg rendol pedig jártam már vele a balaton tol kezdve a mátráig minden hol . Jo nem is lehet sebességet tulépni vele mert már egyszer majdnem leesett rolla a kerom . Az elso képen láthato megoldáshoz kellene a vonohorog is ami nekem nincs és nem is lesz ugyhogy az kifujt a tetocsomagtartos bicikli szállito az meg kb egy ilyen hátra felszerelheto univerzális vacak 4 akrá 5szorose is . A lényeg hogy én sok rendoltol kérdeztem és az van igy osszegezve hogy ha akar megbuntet ha akar nem mivel nincs rá egységes szabály hogy most ha igy szállitod a biciklit azzal bunt kovetsz e el vagy sem !!! Remélem segitettem !!!
Az utakon sok a baleset ezért vezetek én a járdán.
Mert itt a kerékpárok eltakarják a rendszámot is fullra, sőt még a hátsó lámpák sem láthatóak. Ugyanis két felnőtt kerékpár már szélesebb mint egy E46...
A gondom igazából az, hogy ha nem teszem fel az első változatra a rendszámot és úgy járok vele, akkor a rendőr megbaszhat-e, mivel ott a rendszám helye a lámpák mellett és mondhatja hogy miért nem vettem le a kocsiról és tettem fel a kerékpárszállítóra. Viszont ha a kerékpárszállítón vana rendszám, akkor elméletben (csak elméletben) nem érvényes a műszaki és a környezetvédelmi plakett a kerékpárszállítóra. (mivel ugye akkor nem az autón van a hátsó rendszám) A legkézenfekvőbb az lenne, ha kérhetnék harmadik rendszámot a kerékpárszállítóra, mint például németországban vagy hollandiában és akkor megoldódik a gondom. De sajnos a magyar szabályok szerint egy autóhoz csak két rendszám lehetséges.
Arról már nem is beszélek, hogy a második képen lévő változat nem lámpás és nem rendszámos, de ha rajta van három kerékpár, úgy eltakarja a hátsó lámpákat és a rendszámot, hogy öröm nézni, mégis ott fel sem merül hogyan legyünk láthatóak...
Tudtommal a második képen alkalmazott kerékpártartó nem a gyári Astra tartó, mert (ugyan fotót nem találtam) az kb. így nézne ki, szabaddá téve a rendszámot és a lámpákat. Ezen felül, Astrára a tetőcsomagtartós verziót láttam még (nekünk olyan volt). Persze az Astrás fotón nem látszik a rendszám, lehetséges, hogy ráerősítették a bringára, ami ebből a szögből nem látszik?!
Azt az egy dolgot nem értem, hogy miért nem veszed fontolóra a tetőcsomagtartós megoldást. Esetleg a tetőn sídoboz lesz?
július 8-9-10 Tiszafüreden Halasnapok lesznek. akik a közelében laknak és nem terveztek mást, volna kedvük ilyen kis baráti találkában résztvenni? ha úgy van, akkor szállásban tudok segíteni. van szabadsrtand, lehet sütni-főzni, lesznek programok, gyerekeknek is.
ha valakit érdekel, akkor itt vagy privátban jelezze már, hogy milyen formában érdekelné!
Mielőtt privátban kérdeznél, előbb kérdezz fórumon!
Hol találok a neten kerékpárszállítóra vonatkozó szabálygyűjteményt? Már ha van ilyen. Mert ahogy nézem kicsit sem egyértelmű a helyzet.
A KRESZ elméletben - nem pontosan idézve azt írja, hogy az autónak hátul a rendszáma és a világítóberendezése láthatónak kell lennie.
Ezzel a változattal ez megvalósítható:
Elméletben ugye leveszem az autó hátuljáról a rendszámot, felteszem a kerékpárszállítóra és ott van hátul két hátsó lámpa minden funkcióval + a hátsó rendszám.
Ez eddig rendben van.
De mi a helyzet ezzel a kerékpárszállítóval:
Mert itt a kerékpárok eltakarják a rendszámot is fullra, sőt még a hátsó lámpák sem láthatóak. Ugyanis két felnőtt kerékpár már szélesebb mint egy E46...
A gondom igazából az, hogy ha nem teszem fel az első változatra a rendszámot és úgy járok vele, akkor a rendőr megbaszhat-e, mivel ott a rendszám helye a lámpák mellett és mondhatja hogy miért nem vettem le a kocsiról és tettem fel a kerékpárszállítóra. Viszont ha a kerékpárszállítón vana rendszám, akkor elméletben (csak elméletben) nem érvényes a műszaki és a környezetvédelmi plakett a kerékpárszállítóra. (mivel ugye akkor nem az autón van a hátsó rendszám) A legkézenfekvőbb az lenne, ha kérhetnék harmadik rendszámot a kerékpárszállítóra, mint például németországban vagy hollandiában és akkor megoldódik a gondom. De sajnos a magyar szabályok szerint egy autóhoz csak két rendszám lehetséges.
Arról már nem is beszélek, hogy a második képen lévő változat nem lámpás és nem rendszámos, de ha rajta van három kerékpár, úgy eltakarja a hátsó lámpákat és a rendszámot, hogy öröm nézni, mégis ott fel sem merül hogyan legyünk láthatóak...
...és amiért írtam ezt a kommentet az az, hogy sehol egy kibaszott gyűjtemény arról hogyan használjuk és értelmezzük a dolgokat. A rendőrje pedig egyénenként válogathatja éppen kedve szerint miért akarja majd a gumibotot feldugni a seggembe...
Zotyi30d írta:
Sziasztok! Sikerült átűlmöm egy E61 535d-be remélem továbbra is maradhatok tag
nem értem... BMWfanatics...?
Én maradi vok még E46 klubnál tartok
Ami 2 éve nem létezik, pont azért, mert az emberek vesznek mást is, nem csak e46-ot? Saját magad vagy magadnak a legjobb példa, akkor nem értem mire a maradiság :S
Robin68 írta:
Hát ma Mr. Bean simán riválist látott volna bennem A mai nap nem az én napom volt..... . Délután be kellett mennem Pestre. Szép az idő, meleg van. Megállok a Móricon (mert ott volt megbeszélve egy illetővel), hívom az ürgét akivel találkoznom kellett. Mondja kicsit odébb van, a Karinthyn, ahol a 6-os villamos jár. Nem gond, át megyek gyalog mert autóval rémálom megállni bárhol is és örültem, hogy találtam helyet. Na ekkor elkezdett szakadni az eső és akkora cseppekben, hogy szinte fájt mikor becsapódott rajtam. Találkoztunk, majd siettem volna haza de még legalább fél órát kénytelen voltam beszélgetni a pasival met csak nem állt el az eső. Gondoltam mindegy, mennem kell mert már késésben vagyok így is. Elindulok az esőben az autómhoz. Mire odaértem már derékig át voltam ázva. Látom kicsit gyanúsan áll a kocsim. Az oké, hogy kicsit alacsonyabb a többinél de most furán alacsonyabb. Gyanakodva közelítettem és látom a jobb első kerekem lapos. Fasza!!! Szakad az eső, a jobb oldala bokor mellett, hogy jutok hozzá....... . Kijjebb álltam óvatosan. Hogy mennyire voltam elázva??? Jobban mint derékig.... . Kerékkulcs ki, sikeresen két csavar meg is lazult. A többi miért is lazulna ha már egyszer esik.... . Hívom a barátom, szerencsére volt ideje és röpke 20 perc múlva jött is. Hát miért is lenne az ő kerékkulcsa jó az enyémhez ami nagyobb szárral rendelkezik, de aztán előhúzott egy másikat. Hurrá!!! sikerült meglazítani a csavarokat. Jöhet az emelő. Igaz, hogy a gyári és hozzá való de hát miért is férne be lapos keréknél ha már ültetve van az autóm. Kis kézi emelés után alátettük az emelőt és VÉGRE sikerült megemelni és kicserélni a kereket. Most már csak azon paráztam, hogy legyen elég levegő a pótkerékben. Szoktam ellenőrizni de már nem lett volna meglepő ha pont most nincs benne elég nyomás. De volt . Így sikerült hazajutnom rommá ázva és koszosan .
De minek nektek emelő, ha kézzel is bírtok emelni?
Áááá sajna nem bírta addig tartani a cimbi amíg kicserélem a kereket. Csak emiatt kellett az emelő