- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 2004
Elküldve: 2012. február 19. vasárnap, 00:06
bmw320d4 írta:b_imi írta:bmw320d4 írta:b_imi írta: Az a baj, hogy ez a fajta (porral oltó) tűzoltó eszköz nem igazán szereti a fekve tárolást.
Ezt még soha nem hallottam, de nem azt mondom, hogy nem igaz.
Mondom ezt úgy, hogy van tűzvédelmi felülvizsgáló szakvizsgám, igaz, az nem azt jelenti, hogy tűzoltó vagyok...
Voltam néhány tűzoltási gyakorlaton, de soha senki nem említette ezt...
Talán Robinson tud erről többet.
A fekve tárolás következtében a folyamatos rázkódástól a por a tartály oldalán összetömörödik és a belenyomott hajtógázas kivitel miatt még a fellazítás (pl. a belső tartályos kivitelnél igen) sem igazán jön létre. Ráadásul az 1kg-os töltettel igazán profinak kell lenni az oltáskor, mert nem sokra elég, arról nem is beszélve, milyen másodlagos károkat okoz.
Ha állítva tárolod, akkor nem tömörödik össze a por a tartály alján? Tudom, hogy kisebb a felület, viszont annyival nagyobb a nyomás is.
Akkora töltettel tényleg nem lehet komoly autótüzeket eloltani, max egy kezdődőt.
Akkor is tömörödik, de a szívócsövet ellepi a por. Ha pl. feltapad az oldalára, akkor az elműködtetéskor a hajtógáz kiáramlik az oltóanyag meg csak részben. Az 1kg-nál ha a fele bent marad az öngól.
Persze kevernek az oltóanyaghoz adalékot, de volt már olyan, hogy ettől függetlenül nem lehetett kilőni.