Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. december 02. hétfő, 19:28


nickname írta:
Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Na ezt nem hiszem el, Hivatalosan a minden eredeti BMW alkatrész, a központi láncolaton keresztül érkezik.

Az ETK ba látsz ország kódokat ?



Szia Nickname!

Ehhez a megkülönbözteteshez nem kell orszagkod. A beszallito amikor legyartja az adott alkatreszt mar tudja, hogy milyen minösegüre sikerült. Mivel többnyire minden egyes alkatresznek van egy egyedi szama, igy ma mar eleg könnyü ezekhez hozzarendelni a minösegüket. Ezek utan mar azt is nagyon egyszerü megoldani, ha mondjuk pl. a lengyel vagy ukran központi BMW raktar ker az adott alkatreszböl, akkor mondjuk felejük a 2. osztalyu alkatreszek lesznek elönyben reszestive, meghozza a zart BMW lancon belül. A mai informatikai hatterrel ezek minimalis többletköltseget jelentenek, viszont a "fontos ügyfelek" mindig a legjobb minöseget fogjak megkapni.

Amikor meg a DEUTZ-nal dolgoztam, nalunk is voltak hasonlo, vagy inkabb meg durvabb akciok: mar a gyarto jeletzte felenk, hogy bizony nem tudtak a türeseket betartani, mi legyen? Ha nem engedelyezzük a beszerelest, akkor bizony megallt volna a sor, igy termeszetesen szinte mind be lett epitve. Az elektronikus motorkönyvbe (amit a DEUTZ-nal is csak bizonyos dolgozok tudnak elerni) pedig feljegyeztük a problemat (megnövelt meghibasodasi valoszinüseg), aminek a folyaman ezeket a motorokat a fontosabb megrendelöknek nem is lehetett kiszallitani. Aki pedig megvasarolta, örült, hogy van egy szuper minösegü eredeti DEUTZ motorja...pedig ha tudta volna azt, amit mi tudtunk!

Szemy





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. december 02. hétfő, 22:59

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Maistro2

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 45

Elküldve: 2013. december 02. hétfő, 16:50


Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata felújított turbóval kapcsolatban? Esetleg hallomásból véleménye róla?
A másik: nem tudjátok hogy az utastérben milyen szofita izzók vannak mert ledesre szeretném cserélni azt a 4 db ha jól tudom annyi van.
Válaszotokat előre is köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. december 02. hétfő, 08:56


kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....

Hö??

Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....

De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.


én az ez előtti kommentedre is reagálok.
szerintem nem pont a fényezés a lényeg, mármint ez oylan, hogy szállítás közben sérül, amit esetleg már itthon javítanak. Arra kell gondolni, hogy valószínű nem mindegy merre, miylen útvonalakon, és kik szállítják az autókat. menniyre szarnak bele, milyen szar utakon viszik, esetleg rosszul vannak rögzítve az autók, egymásnak koccolhatnak. az is tény, hogy bizony voltak oylan motorok, gondolok itt az N40-re, amit keelti régiókba, hozzánk és keletebbre, délebbre szállítottak. nem véletlen van sok kín vele, csak azé kellett, hogy legyen ott is vásárló erő, de ahhoz olcsóbbnak kellett lennie, ez volt a motor része, amitől ócsóbb vót. láthattad a képet a szufuklikról a vonat kocsikon parkolva leszedték a kerekeket alátéglázták őket. sérülhet úgy is. tehát nagyobb esély van arra, hogy ezekbe a régiókba, sérülve kerülhet a szalonhoz az autó.
az sincs kizárva, hogy a gyárban kell javítani valamit a kasztnin, ezeket gyűjthetik és mondjuk olyan helyekre szállítják ki, ahol... arról sem szabad elfelejteni, hogy nem minden autót úgy gyártanak, hogy rendelésre, hanem vannak sablonok, amikből x darabot letolnak, egy kaptafára. pl szalon autónak, kiállításokra, flottáknak, aiket úgyis el tudnak adni, iylen olyan kedvezménnyel. pl elég az hozzé, amikor a H astra megjelent, előtte nagy akciók voltak a G asztrából ami addigra már classic lett. egy időben minden kereskedésben a piros és fehér színűeket lehetett a legolcsóbban megvenni, ezek voltak a legfapadosabbak is, valószínű ezek is raktáron heverő példányok voltak, voltak egyéb színek jobban felszereltek, de drágábbak. akinek mégis olcsóbb kellett, akkor kereskedésen kerezstül csereberéltek egymással. pl nekünk a h astra 2006-ban lett véve a kombi nem sokkal korábban mutatkozott be. kiválasztottuk a színt, sajnos a gyártás ont szünetelt. egy másik városban volt olyan színű autó, amit kinéztünk, lehozatták, sajnos belül a kérpit ilyen fekete répa piros színű volt, de nem nézett ki rosszul (amúgyis méretpontos üléshuzatot varrattunk rá, ajtókon maradt csak a piros) kérdezték megfelel-e, kicsivel tudták olcsóbban is adni, egy számos dolgot az ismerős szervízes diaggal beaktivált rajta, így maradt, mert különben várni kellett volna vagy 1,5 hónapot.

az alkatrészek minősége. dolgoztam már gyárakban. dolgoztam oylanokkal, akik csapágy gyárban, fékbetét, tárcsa gyárban dolgoztak. csapágy, pl ugyanazon a soron készül, sokszor azonos anyagokból, csak a beütés más, és a vevő. tehát csapágy esetében előfordulhat, hogy az olcsóbb márka ugyanolyan jó, mint az SKF, mert tök ugyanaz. konkrétan azt mondták, csak a beütő szerszámot, vagy a gravír szöveget változtatják meg.
azért mert Dingolfingban van egy központ, attól a gyártás számos más országban zajlik. nyílván aki dolgozott hasonló gyárban, vagy ahol gyártanak valamit, van minőségi követelmény. illetve egy határ, hogy mi fér bele. sok esetben a megrendelő gépeivel dolgoznak, de nem mindig, attől függ hogy van szerződés, illetve hogy zajlanak le a próbagyártási foylamatok, stb, lehetne sorolni. vannak tesztek, ha pl van egy kutyacsont lehet németországi gyárban saját géppel, sorjamentesen legyártanak valamit, akkor pl magyarországon gyártva, egy magyar cég mondjuk prés gépeivel, amit elfogadott a megrendelő, a gyártás közben sorjás lehet a termék, de ez a működésében nem befolyásolja, mert a teszteken megfelelt, nem hajlik az anyag, a szilentek jók, bírják az igénybevételt.
mi is gyártunk olyan alkatrészeket, 6-8 éve ugyanazt, napi szinten több ezer lejön a soron, el enm tudom képzelni hova kell ennyi? hol van ennyi autó, ráadásul nem is tömegmárka, ahnem mondjuk pont béjemvé? vagy ennyi pótolkatrész kell? ami olyan, hogy sok mennyiségben kell, azt lehet több helyen gyártják. és akkor jön az amit leírtam. nyílván komoylabb alkatrészek, pl egy légzsákvezérlő, ha megbukik a teszten, hiába egy elelnállást vagy diódát kellene cserélni, nem lehet szigorúan tilos, az elektronika megy a selejtbe. van ahol megengedett a sorja. nyílván nem is egy árban dolgoznak, és nyílván a nagyobb megrendelést az olcsóbbtól van, ha a minőségi követelményeket hozza a meghatározottakon belül.


Yellow,

Legalább néha üthetnél egy entert... hogy lássam van vége is a mondatodnak.

Soha egyik autógyár sem szállít "csak úgy" szalonba sem. Mindet ki kell fizetni. Legtöbbször az adott kereskedőnek vagy az importőrnek. Importőr esetén persze általában az egyik zsebemből átrakom a pénzt a másikba érvényesül, de azt előbb-utóbb a kereskedőtől mindig beszedik. Szóval soha nem gyártanak autót készletre. Ha valahol akármekkora raktárban porosodnak autók, azt a gyárnak már valaki egyszer kifizette.

Igen ritkán, de tényleg előfordulnak sérülések gyártáskor, de nem annyi, hogy abból fikciót lehetne gyártani és nem adhatják oda senkinek - és ezt jó lenne megérteni már - egyrészt mert azt már előre kifizették, másrészt pedig olyan extrákkal készült ami másnak nem kell vagy nem kérte... Ha a sérülés már olyan mértékű esetleg amit nem is éri meg javítni, akkor selejt és majd újragyártják, de az nem hagyja el a gyárkaput.

Ami az N40-et illeti gondolom te is megérted, hogy egy piac van amikor nem vesz fel mást, csak a "viszonylag" régebbi vagy netán nem teljesen modern konstrukciókat. Ez azt hiszem érthető is. Mert egy pancsolós, spórolós, "oldjuk meg okosban" országba minek is adjanak valami modernebb technikát. Egyrészt a piac adottságai miatt belebuknának a garanciás panaszokba, másrészt ha már csak annyit nyertek rajta, hogy olcsóbb az N40 előállítása, attól függetlenül hogy rosszabb e vagy sem, akkor már megjelenik olcsóbb régiókban. Hidd el nem azért adták mert kifejezetten ki akartak a keletiekkel baszni, hanem mert olyan árat kellett kalkulálniuk, amibe csak ez a motor fért bele. Hogy utólag kiforrott e ez a motor vagy sem, főleg szegényebb országokban, az egy külön témát is megérdemel. De akkor sem azért kaptuk, mert jó lesz az ide, hanem mert csóriákim ezt tudják kifizetni.... Ahogy a ford is az ősrégi vas motorját adta még az escortba 1998-ban is, mert ide keletre az volt a legolcsóbb, amivel versenyben tudtak maradni és amit megfizettek az emberek.
Kicsit durva hasonlat, de azt hiszem te is érteni fogod, ha azt mondanám, holnaptól csak 35i-t és 35d-t lehet Magyarországon kapni... Kurva jó, kurva erős, de nem fizeti meg senki. Hát akkor adjunk a magyaroknak 18i-t is, mert azt el tudjuk adni. De azért érzed, hogy a 18i nem szar, csak mert itt nem vesznek annyi 35i-t... ???

Az pedig hogy a perui indiánok útközben, szállítás alatt dobálják a vasuti kocsikat vagy a kamiont, egyértelmű, hogy nem a gyár tehet róla... Nem hiába van/volt a lagermax-nak vagy a höldmayr-nek külön bázisa, hogy a szállítási sérült autókat kijavítva adják tovább a kereskedésekbe... de ez talán azért történt, mert a gyári kifejezetten rosszat küldött? Nem hiszem. Jah hogy úgy álltak fel a rámpára, hogy még a negyedik is elfért gyorsítás közben??? Megesik egy szállító cégnél.

Itt a szállítási kockázat persze csökkenthető, ha közvetlen zárt kocsikba szállítják vasúton az autókat, mint ahogy a győri audiból is indulnak ilyenek. Node az sem olcsó és az autó árába azt is bele kell kalkulálni, míg a célországba ér.

A festés, hamár compact előhozta a hírt, amit hallott igenis fontos annak tudatában hogy a gyárból kerül ki kifejezetten szar festés vagy szállítás közben sérül vagy sérülnek meg autók.. Szerintem ez egyáltalán nem mindegy. Egyszerűen nagyon nagy költségvonzata van és lenne úgy festeni üres karosszériákat, hogy azt tudnák melyik országba kerül majd, anélkül hogy alvázszáma lenne hiszen még azt sem tudjuk hová kerül a vas. Majd csak ha már előkészítették az összeszerelésre...


egyet értünk tulajdonképpen, sajna éjszakás votlam, így még rosszabbul fogalmazhatok mint máskor, egy csomót javítottam, úgy elírtam a szavakat

nyílván van gazdája, de kell lenni némi puffernak, ezt ugye megelőzi egy piackutatás, vagy ugye korábban mi volt a trend, mire lehet számítani, az elelnfelek mikkel rukkolnak elő. ugye kommersz gyárak esetében vannak felszereltségi szintek náluk nyílván nagyobb a puffer szám. de azért jó többet legyártani, mert folyamatban mehet a gyártás, lehet olcsóbban adni, amit a kereskedő avgy megtesz vagy nem, de kevesebb átállást jelent. nyílván a jelenlegi autógyártási elég komoly, akár eltérő típusok is mehetnek a sorokon, annyira fejlett a technika.

nem azt mondtam, hogy szándékosan csináltak szar motort az N40 személyében, hanem beigazolta, hogy olcsóbbsága mellett, sajnos rosszabb is. tulajdonképpen arra gondolok amit írtál Te is. csak lehet rosszul fogalmaztam.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. december 02. hétfő, 08:42


YELLOW írta:
kempelen írta:
Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....

Hö??

Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....

De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.


én az ez előtti kommentedre is reagálok.
szerintem nem pont a fényezés a lényeg, mármint ez oylan, hogy szállítás közben sérül, amit esetleg már itthon javítanak. Arra kell gondolni, hogy valószínű nem mindegy merre, miylen útvonalakon, és kik szállítják az autókat. menniyre szarnak bele, milyen szar utakon viszik, esetleg rosszul vannak rögzítve az autók, egymásnak koccolhatnak. az is tény, hogy bizony voltak oylan motorok, gondolok itt az N40-re, amit keelti régiókba, hozzánk és keletebbre, délebbre szállítottak. nem véletlen van sok kín vele, csak azé kellett, hogy legyen ott is vásárló erő, de ahhoz olcsóbbnak kellett lennie, ez volt a motor része, amitől ócsóbb vót. láthattad a képet a szufuklikról a vonat kocsikon parkolva leszedték a kerekeket alátéglázták őket. sérülhet úgy is. tehát nagyobb esély van arra, hogy ezekbe a régiókba, sérülve kerülhet a szalonhoz az autó.
az sincs kizárva, hogy a gyárban kell javítani valamit a kasztnin, ezeket gyűjthetik és mondjuk olyan helyekre szállítják ki, ahol... arról sem szabad elfelejteni, hogy nem minden autót úgy gyártanak, hogy rendelésre, hanem vannak sablonok, amikből x darabot letolnak, egy kaptafára. pl szalon autónak, kiállításokra, flottáknak, aiket úgyis el tudnak adni, iylen olyan kedvezménnyel. pl elég az hozzé, amikor a H astra megjelent, előtte nagy akciók voltak a G asztrából ami addigra már classic lett. egy időben minden kereskedésben a piros és fehér színűeket lehetett a legolcsóbban megvenni, ezek voltak a legfapadosabbak is, valószínű ezek is raktáron heverő példányok voltak, voltak egyéb színek jobban felszereltek, de drágábbak. akinek mégis olcsóbb kellett, akkor kereskedésen kerezstül csereberéltek egymással. pl nekünk a h astra 2006-ban lett véve a kombi nem sokkal korábban mutatkozott be. kiválasztottuk a színt, sajnos a gyártás ont szünetelt. egy másik városban volt olyan színű autó, amit kinéztünk, lehozatták, sajnos belül a kérpit ilyen fekete répa piros színű volt, de nem nézett ki rosszul (amúgyis méretpontos üléshuzatot varrattunk rá, ajtókon maradt csak a piros) kérdezték megfelel-e, kicsivel tudták olcsóbban is adni, egy számos dolgot az ismerős szervízes diaggal beaktivált rajta, így maradt, mert különben várni kellett volna vagy 1,5 hónapot.

az alkatrészek minősége. dolgoztam már gyárakban. dolgoztam oylanokkal, akik csapágy gyárban, fékbetét, tárcsa gyárban dolgoztak. csapágy, pl ugyanazon a soron készül, sokszor azonos anyagokból, csak a beütés más, és a vevő. tehát csapágy esetében előfordulhat, hogy az olcsóbb márka ugyanolyan jó, mint az SKF, mert tök ugyanaz. konkrétan azt mondták, csak a beütő szerszámot, vagy a gravír szöveget változtatják meg.
azért mert Dingolfingban van egy központ, attól a gyártás számos más országban zajlik. nyílván aki dolgozott hasonló gyárban, vagy ahol gyártanak valamit, van minőségi követelmény. illetve egy határ, hogy mi fér bele. sok esetben a megrendelő gépeivel dolgoznak, de nem mindig, attől függ hogy van szerződés, illetve hogy zajlanak le a próbagyártási foylamatok, stb, lehetne sorolni. vannak tesztek, ha pl van egy kutyacsont lehet németországi gyárban saját géppel, sorjamentesen legyártanak valamit, akkor pl magyarországon gyártva, egy magyar cég mondjuk prés gépeivel, amit elfogadott a megrendelő, a gyártás közben sorjás lehet a termék, de ez a működésében nem befolyásolja, mert a teszteken megfelelt, nem hajlik az anyag, a szilentek jók, bírják az igénybevételt.
mi is gyártunk olyan alkatrészeket, 6-8 éve ugyanazt, napi szinten több ezer lejön a soron, el enm tudom képzelni hova kell ennyi? hol van ennyi autó, ráadásul nem is tömegmárka, ahnem mondjuk pont béjemvé? vagy ennyi pótolkatrész kell? ami olyan, hogy sok mennyiségben kell, azt lehet több helyen gyártják. és akkor jön az amit leírtam. nyílván komoylabb alkatrészek, pl egy légzsákvezérlő, ha megbukik a teszten, hiába egy elelnállást vagy diódát kellene cserélni, nem lehet szigorúan tilos, az elektronika megy a selejtbe. van ahol megengedett a sorja. nyílván nem is egy árban dolgoznak, és nyílván a nagyobb megrendelést az olcsóbbtól van, ha a minőségi követelményeket hozza a meghatározottakon belül.


Yellow,

Legalább néha üthetnél egy entert... hogy lássam van vége is a mondatodnak.

Soha egyik autógyár sem szállít "csak úgy" szalonba sem. Mindet ki kell fizetni. Legtöbbször az adott kereskedőnek vagy az importőrnek. Importőr esetén persze általában az egyik zsebemből átrakom a pénzt a másikba érvényesül, de azt előbb-utóbb a kereskedőtől mindig beszedik. Szóval soha nem gyártanak autót készletre. Ha valahol akármekkora raktárban porosodnak autók, azt a gyárnak már valaki egyszer kifizette.

Igen ritkán, de tényleg előfordulnak sérülések gyártáskor, de nem annyi, hogy abból fikciót lehetne gyártani és nem adhatják oda senkinek - és ezt jó lenne megérteni már - egyrészt mert azt már előre kifizették, másrészt pedig olyan extrákkal készült ami másnak nem kell vagy nem kérte... Ha a sérülés már olyan mértékű esetleg amit nem is éri meg javítni, akkor selejt és majd újragyártják, de az nem hagyja el a gyárkaput.

Ami az N40-et illeti gondolom te is megérted, hogy egy piac van amikor nem vesz fel mást, csak a "viszonylag" régebbi vagy netán nem teljesen modern konstrukciókat. Ez azt hiszem érthető is. Mert egy pancsolós, spórolós, "oldjuk meg okosban" országba minek is adjanak valami modernebb technikát. Egyrészt a piac adottságai miatt belebuknának a garanciás panaszokba, másrészt ha már csak annyit nyertek rajta, hogy olcsóbb az N40 előállítása, attól függetlenül hogy rosszabb e vagy sem, akkor már megjelenik olcsóbb régiókban. Hidd el nem azért adták mert kifejezetten ki akartak a keletiekkel baszni, hanem mert olyan árat kellett kalkulálniuk, amibe csak ez a motor fért bele. Hogy utólag kiforrott e ez a motor vagy sem, főleg szegényebb országokban, az egy külön témát is megérdemel. De akkor sem azért kaptuk, mert jó lesz az ide, hanem mert csóriákim ezt tudják kifizetni.... Ahogy a ford is az ősrégi vas motorját adta még az escortba 1998-ban is, mert ide keletre az volt a legolcsóbb, amivel versenyben tudtak maradni és amit megfizettek az emberek.
Kicsit durva hasonlat, de azt hiszem te is érteni fogod, ha azt mondanám, holnaptól csak 35i-t és 35d-t lehet Magyarországon kapni... Kurva jó, kurva erős, de nem fizeti meg senki. Hát akkor adjunk a magyaroknak 18i-t is, mert azt el tudjuk adni. De azért érzed, hogy a 18i nem szar, csak mert itt nem vesznek annyi 35i-t... ???

Az pedig hogy a perui indiánok útközben, szállítás alatt dobálják a vasuti kocsikat vagy a kamiont, egyértelmű, hogy nem a gyár tehet róla... Nem hiába van/volt a lagermax-nak vagy a höldmayr-nek külön bázisa, hogy a szállítási sérült autókat kijavítva adják tovább a kereskedésekbe... de ez talán azért történt, mert a gyári kifejezetten rosszat küldött? Nem hiszem. Jah hogy úgy álltak fel a rámpára, hogy még a negyedik is elfért gyorsítás közben??? Megesik egy szállító cégnél.

Itt a szállítási kockázat persze csökkenthető, ha közvetlen zárt kocsikba szállítják vasúton az autókat, mint ahogy a győri audiból is indulnak ilyenek. Node az sem olcsó és az autó árába azt is bele kell kalkulálni, míg a célországba ér.

A festés, hamár compact előhozta a hírt, amit hallott igenis fontos annak tudatában hogy a gyárból kerül ki kifejezetten szar festés vagy szállítás közben sérül vagy sérülnek meg autók.. Szerintem ez egyáltalán nem mindegy. Egyszerűen nagyon nagy költségvonzata van és lenne úgy festeni üres karosszériákat, hogy azt tudnák melyik országba kerül majd, anélkül hogy alvázszáma lenne hiszen még azt sem tudjuk hová kerül a vas. Majd csak ha már előkészítették az összeszerelésre...




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. december 02. hétfő, 08:14


kempelen írta:
Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....

Hö??

Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....

De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.


én az ez előtti kommentedre is reagálok.
szerintem nem pont a fényezés a lényeg, mármint ez oylan, hogy szállítás közben sérül, amit esetleg már itthon javítanak. Arra kell gondolni, hogy valószínű nem mindegy merre, miylen útvonalakon, és kik szállítják az autókat. menniyre szarnak bele, milyen szar utakon viszik, esetleg rosszul vannak rögzítve az autók, egymásnak koccolhatnak. az is tény, hogy bizony voltak oylan motorok, gondolok itt az N40-re, amit keelti régiókba, hozzánk és keletebbre, délebbre szállítottak. nem véletlen van sok kín vele, csak azé kellett, hogy legyen ott is vásárló erő, de ahhoz olcsóbbnak kellett lennie, ez volt a motor része, amitől ócsóbb vót. láthattad a képet a szufuklikról a vonat kocsikon parkolva leszedték a kerekeket alátéglázták őket. sérülhet úgy is. tehát nagyobb esély van arra, hogy ezekbe a régiókba, sérülve kerülhet a szalonhoz az autó.
az sincs kizárva, hogy a gyárban kell javítani valamit a kasztnin, ezeket gyűjthetik és mondjuk olyan helyekre szállítják ki, ahol... arról sem szabad elfelejteni, hogy nem minden autót úgy gyártanak, hogy rendelésre, hanem vannak sablonok, amikből x darabot letolnak, egy kaptafára. pl szalon autónak, kiállításokra, flottáknak, aiket úgyis el tudnak adni, iylen olyan kedvezménnyel. pl elég az hozzé, amikor a H astra megjelent, előtte nagy akciók voltak a G asztrából ami addigra már classic lett. egy időben minden kereskedésben a piros és fehér színűeket lehetett a legolcsóbban megvenni, ezek voltak a legfapadosabbak is, valószínű ezek is raktáron heverő példányok voltak, voltak egyéb színek jobban felszereltek, de drágábbak. akinek mégis olcsóbb kellett, akkor kereskedésen kerezstül csereberéltek egymással. pl nekünk a h astra 2006-ban lett véve a kombi nem sokkal korábban mutatkozott be. kiválasztottuk a színt, sajnos a gyártás ont szünetelt. egy másik városban volt olyan színű autó, amit kinéztünk, lehozatták, sajnos belül a kérpit ilyen fekete répa piros színű volt, de nem nézett ki rosszul (amúgyis méretpontos üléshuzatot varrattunk rá, ajtókon maradt csak a piros) kérdezték megfelel-e, kicsivel tudták olcsóbban is adni, egy számos dolgot az ismerős szervízes diaggal beaktivált rajta, így maradt, mert különben várni kellett volna vagy 1,5 hónapot.

az alkatrészek minősége. dolgoztam már gyárakban. dolgoztam oylanokkal, akik csapágy gyárban, fékbetét, tárcsa gyárban dolgoztak. csapágy, pl ugyanazon a soron készül, sokszor azonos anyagokból, csak a beütés más, és a vevő. tehát csapágy esetében előfordulhat, hogy az olcsóbb márka ugyanolyan jó, mint az SKF, mert tök ugyanaz. konkrétan azt mondták, csak a beütő szerszámot, vagy a gravír szöveget változtatják meg.
azért mert Dingolfingban van egy központ, attól a gyártás számos más országban zajlik. nyílván aki dolgozott hasonló gyárban, vagy ahol gyártanak valamit, van minőségi követelmény. illetve egy határ, hogy mi fér bele. sok esetben a megrendelő gépeivel dolgoznak, de nem mindig, attől függ hogy van szerződés, illetve hogy zajlanak le a próbagyártási foylamatok, stb, lehetne sorolni. vannak tesztek, ha pl van egy kutyacsont lehet németországi gyárban saját géppel, sorjamentesen legyártanak valamit, akkor pl magyarországon gyártva, egy magyar cég mondjuk prés gépeivel, amit elfogadott a megrendelő, a gyártás közben sorjás lehet a termék, de ez a működésében nem befolyásolja, mert a teszteken megfelelt, nem hajlik az anyag, a szilentek jók, bírják az igénybevételt.
mi is gyártunk olyan alkatrészeket, 6-8 éve ugyanazt, napi szinten több ezer lejön a soron, el enm tudom képzelni hova kell ennyi? hol van ennyi autó, ráadásul nem is tömegmárka, ahnem mondjuk pont béjemvé? vagy ennyi pótolkatrész kell? ami olyan, hogy sok mennyiségben kell, azt lehet több helyen gyártják. és akkor jön az amit leírtam. nyílván komoylabb alkatrészek, pl egy légzsákvezérlő, ha megbukik a teszten, hiába egy elelnállást vagy diódát kellene cserélni, nem lehet szigorúan tilos, az elektronika megy a selejtbe. van ahol megengedett a sorja. nyílván nem is egy árban dolgoznak, és nyílván a nagyobb megrendelést az olcsóbbtól van, ha a minőségi követelményeket hozza a meghatározottakon belül.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. december 02. hétfő, 07:47


BarG írta:
compact írta:
BarG írta: Egy németországban a TÜV-nél dolgozótól azt hallottam, hogy a bmw gyárban külön sorok vannak attól függően, hogy az autót melyik régióba szánják. E szerint van arab/német/oszták vonal a legjobbaknak!, van nyugat eu, meg kelet eu sor. Lehet tippelni, hogy mi hol helyezkedünk el a sorban. Az lenne a kérdésem, hogy hallottatok-e valaha ilyesmiről?!


Ez minden autógyárnál így van, nagyon sokminden függ attól, hogy melyik régióba szánják /gyártják/ az autókat ezért van pl. az eltérő alapfelszereltségek és hogy van olyan ami egy európaiban soha nem létezett a legmagasabb szinten sem, de mondjuk skandináv országoknak alapfelszereltség, stb, stb.




Ha csak erről lenne szó, akkor részemről OK, de mintha minőségügyi különbségtételt emlegetett volna az illető. Másrészt meg az osztrákok miben különböznek tőlünk? Ilyen összehasonlításban - mármint klimatikus, törvényi, stb nem gondolom másnak őket. Sőt a németek se laknak a holdon hozzánk képest.


BarG,

Olyan hogy más piacra más specifikációval olyan tényleg létezik. De ez létezett és létezni fog még sokáig. Az hogy egy autót más piacra gyártanak ettől nem lesz külön sor beállítva, ez nem a 60-as évek. Egy sorban megoldható minden gyártási folyamat. De éppen ezért ettől még nem kap szarabb minőséget egy adott piac, csak más specifikációval készül az autó az adott piac szabályait figyelembe véve. Ez ugye lehet törvény szabályozás vagy éghajlati, földrajzi különbség.
Kétség kívül előfordul, hogy a mi szemszögünkből nem építenek be olyan alkatrészeket, melyeket mondjuk megkap egy német, de ettől még nem lesz a minősége szarabb, főleg nem újrafényezett egy autó. Sokszor inkább hő és hangszigetelő elemeket hagynak ki, más a vezérlés, más a hűtő mérete, satöbbi vagy régebben (ma már nem mert egyik autón sincs és nem csak bmw-ről beszélek) díszcsíkot hagytak le vagy szolidabb kárpit volt az alap....

Mondjuk azt hiszem ez csak a mi nézőpontunkból ilyen aggályos kérdés. Miért is venné mondjuk Magyarországot a bmw a saját piaca bűvkörébe? Annyi autót ad el talán, mint a saját és osztrák piacon? Szerintem te is jobban figyelnél egy akkor piacra, mint a német (amiben ausztria is beletartozik) és mondjuk nem aggályoskodnál azért hogy betegyél mondjuk még két plusz extra hangszigetelő elemet. Egyrészt mert akkor piacon nagyobb a kockázat, másrészt az életszínvonal is más.....

Harmadrészt pedig egyáltalán nem elhanyagolható szempont, hogy azért léteznek importőrök, hogy meghatározzák mit vesz fel az adott piac, erre milyen specifikációt kell létrehozni, az mit bír el és milyen a költségvonzata....
Ha tehát valamit nem találsz az extralistán vagy az autódban a szőnyeget két patent tartja a német négy patent helyett, az azért van, mert a bmw magyarország így határozta meg mi jöhet ide és mi nem. De ezért nem fognak kevesebb festéket fújni az autódra...de lehet mondjuk, hogy több rajta az alvázvédő...(példaként)


nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. december 02. hétfő, 07:41


Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Na ezt nem hiszem el, Hivatalosan a minden eredeti BMW alkatrész, a központi láncolaton keresztül érkezik.

Az ETK ba látsz ország kódokat ?




státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. december 02. hétfő, 07:28


Szemy írta: Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy


Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....

Hö??

Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....

De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. december 02. hétfő, 07:23


compact írta:
BarG írta:
compact írta:
BarG írta: Egy németországban a TÜV-nél dolgozótól azt hallottam, hogy a bmw gyárban külön sorok vannak attól függően, hogy az autót melyik régióba szánják. E szerint van arab/német/oszták vonal a legjobbaknak!, van nyugat eu, meg kelet eu sor. Lehet tippelni, hogy mi hol helyezkedünk el a sorban. Az lenne a kérdésem, hogy hallottatok-e valaha ilyesmiről?!


Ez minden autógyárnál így van, nagyon sokminden függ attól, hogy melyik régióba szánják /gyártják/ az autókat ezért van pl. az eltérő alapfelszereltségek és hogy van olyan ami egy európaiban soha nem létezett a legmagasabb szinten sem, de mondjuk skandináv országoknak alapfelszereltség, stb, stb.




Ha csak erről lenne szó, akkor részemről OK, de mintha minőségügyi különbségtételt emlegetett volna az illető. Másrészt meg az osztrákok miben különböznek tőlünk? Ilyen összehasonlításban - mármint klimatikus, törvényi, stb nem gondolom másnak őket. Sőt a németek se laknak a holdon hozzánk képest.


Sajnos minőségi eltérés is van, pár évvel ezelőtt nagy port is kavart amikor nyílvánosság elé került, hogy Mo.-ra érkezik a legtöbb sérült, javított és úrfafényezett 0km-es autó!



Ezekről van is valami érdemleges leírás? Esetleg csak Marinéninek mesélte Pistabácsi a 60 éves osztálytalálkozón?

Azt mondja már meg nekem valaki, ha a fényezéskor minden egyes karosszériát ugyanabban a festékkamrában festenek és hőkezelnek - amikor még alvázszáma sincs a karosszériának - akkor hogy a búbánatos picsába csinálnak nekünk magyaroknak (mert ugye csak és kizárólag csak ide szállítanak szart) hibás, sérült, újrafényezett autót???

Festés után egy baszott nagy raktárban pihen pár órát a kasztni és csak utána kap alvázszámot függetlenül attól hogy hová készül az autó...

Ezek után ha kész az autó és mindent beszereltek kifejezetten erre fizetett török vendégmunkások sértik végig a karosszériát, hogy újrafényezhessék és akkor ott döntik el, hogy ez az autó mehet a magyaroknak... Mikor már tele van olyan extrákkal, amiket csak a vevő kérésére építettek be ????

Azt nem mondták a hírekben, hogy olyan extrákkal hoztak ide újrafényezett autókat, melyet nem is kértek a vevők?

Ezt a sok marhaságot bevinni egy logisztikai rendszerbe sokkal többe kerülne a bmw-nek, mint kifejezetten szart szállítani egy-egy piacra.



Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2013. december 01. vasárnap, 22:21


Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.

Szemy

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. december 01. vasárnap, 22:13


Hat ilyen a nyugat europa,vagyis az eu.elelmiszerbe is szarral akarnak etetni minket,es az emberek nagy resze eszi,vagy mert nincs penze hazaira/otthonira/,vagy mert buta.Nekunk a szart szanjak ezek a szemetek,maguknak a jot!

compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. december 01. vasárnap, 20:41


BarG írta:
compact írta:
BarG írta: Egy németországban a TÜV-nél dolgozótól azt hallottam, hogy a bmw gyárban külön sorok vannak attól függően, hogy az autót melyik régióba szánják. E szerint van arab/német/oszták vonal a legjobbaknak!, van nyugat eu, meg kelet eu sor. Lehet tippelni, hogy mi hol helyezkedünk el a sorban. Az lenne a kérdésem, hogy hallottatok-e valaha ilyesmiről?!


Ez minden autógyárnál így van, nagyon sokminden függ attól, hogy melyik régióba szánják /gyártják/ az autókat ezért van pl. az eltérő alapfelszereltségek és hogy van olyan ami egy európaiban soha nem létezett a legmagasabb szinten sem, de mondjuk skandináv országoknak alapfelszereltség, stb, stb.




Ha csak erről lenne szó, akkor részemről OK, de mintha minőségügyi különbségtételt emlegetett volna az illető. Másrészt meg az osztrákok miben különböznek tőlünk? Ilyen összehasonlításban - mármint klimatikus, törvényi, stb nem gondolom másnak őket. Sőt a németek se laknak a holdon hozzánk képest.


Sajnos minőségi eltérés is van, pár évvel ezelőtt nagy port is kavart amikor nyílvánosság elé került, hogy Mo.-ra érkezik a legtöbb sérült, javított és úrfafényezett 0km-es autó!



BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. december 01. vasárnap, 20:36


compact írta:
BarG írta: Egy németországban a TÜV-nél dolgozótól azt hallottam, hogy a bmw gyárban külön sorok vannak attól függően, hogy az autót melyik régióba szánják. E szerint van arab/német/oszták vonal a legjobbaknak!, van nyugat eu, meg kelet eu sor. Lehet tippelni, hogy mi hol helyezkedünk el a sorban. Az lenne a kérdésem, hogy hallottatok-e valaha ilyesmiről?!


Ez minden autógyárnál így van, nagyon sokminden függ attól, hogy melyik régióba szánják /gyártják/ az autókat ezért van pl. az eltérő alapfelszereltségek és hogy van olyan ami egy európaiban soha nem létezett a legmagasabb szinten sem, de mondjuk skandináv országoknak alapfelszereltség, stb, stb.




Ha csak erről lenne szó, akkor részemről OK, de mintha minőségügyi különbségtételt emlegetett volna az illető. Másrészt meg az osztrákok miben különböznek tőlünk? Ilyen összehasonlításban - mármint klimatikus, törvényi, stb nem gondolom másnak őket. Sőt a németek se laknak a holdon hozzánk képest.

Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2013. december 01. vasárnap, 20:31


compact írta:
BarG írta: Egy németországban a TÜV-nél dolgozótól azt hallottam, hogy a bmw gyárban külön sorok vannak attól függően, hogy az autót melyik régióba szánják. E szerint van arab/német/oszták vonal a legjobbaknak!, van nyugat eu, meg kelet eu sor. Lehet tippelni, hogy mi hol helyezkedünk el a sorban. Az lenne a kérdésem, hogy hallottatok-e valaha ilyesmiről?!


Ez minden autógyárnál így van, nagyon sokminden függ attól, hogy melyik régióba szánják /gyártják/ az autókat ezért van pl. az eltérő alapfelszereltségek és hogy van olyan ami egy európaiban soha nem létezett a legmagasabb szinten sem, de mondjuk skandináv országoknak alapfelszereltség, stb, stb.





Biztosan van különbség.Akkor ezért lehet rengeteg pl az österreich paket felszereltségű BMW az osztrák használtautós oldalakon?


compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. december 01. vasárnap, 20:26


BarG írta: Egy németországban a TÜV-nél dolgozótól azt hallottam, hogy a bmw gyárban külön sorok vannak attól függően, hogy az autót melyik régióba szánják. E szerint van arab/német/oszták vonal a legjobbaknak!, van nyugat eu, meg kelet eu sor. Lehet tippelni, hogy mi hol helyezkedünk el a sorban. Az lenne a kérdésem, hogy hallottatok-e valaha ilyesmiről?!


Ez minden autógyárnál így van, nagyon sokminden függ attól, hogy melyik régióba szánják /gyártják/ az autókat ezért van pl. az eltérő alapfelszereltségek és hogy van olyan ami egy európaiban soha nem létezett a legmagasabb szinten sem, de mondjuk skandináv országoknak alapfelszereltség, stb, stb.