kempelen írta:
Szemy írta:
Meg az alkatreszekben is van különbseg sajnos. Volt szerencsem magyar es nemet BMW markaszervizben is stabilizatorpalcat (Pendelstütze) vasarolni. A nemetorszagi sokkal jobb minösegü volt, mig a magyarorszagi stabilizatorpalcan meg a sorjak is rajta maradtak a megmunkalas utan. Szörnyü volt latni a különbseget, pedig mindkettö eredeti BMW termek volt.
Szemy
Biztosan megéri a BMW-nek Dingolfing-ben a központi alkatrész elosztóban minden cikkszámból akár többet is tartani és külön polcon jelölni, hogy a 34210345678 alkatrészből ha Stuttgart-ba rendelték, akkor a kettes polcról vedd le Hans, de ha a magyarok kérték, akkor figyelj ott van ugyanaz a cikkszám külön polcon, de az a négyes.....
Hö??
Igazából akkor a központi raktár elférne egy helyen, de így mindenből kétszer vagy többször annyit tartanak.... Ez ám a nyugat! fele akkora raktár is elég volna, ha becsületesek lennének....
De most komolyan, ha te Szemy szart vettél akárhol is, akkor az nem a bmw központi raktárából került ki, hanem téged csúnyán átbasztak... mondjuk a kereskedő.
Esetleg tényleg sorjásabbat kaptak, de arról nem az adott piac tehet.
én az ez előtti kommentedre is reagálok.
szerintem nem pont a fényezés a lényeg, mármint ez oylan, hogy szállítás közben sérül, amit esetleg már itthon javítanak. Arra kell gondolni, hogy valószínű nem mindegy merre, miylen útvonalakon, és kik szállítják az autókat. menniyre szarnak bele, milyen szar utakon viszik, esetleg rosszul vannak rögzítve az autók, egymásnak koccolhatnak. az is tény, hogy bizony voltak oylan motorok, gondolok itt az N40-re, amit keelti régiókba, hozzánk és keletebbre, délebbre szállítottak. nem véletlen van sok kín vele, csak azé kellett, hogy legyen ott is vásárló erő, de ahhoz olcsóbbnak kellett lennie, ez volt a motor része, amitől ócsóbb vót. láthattad a képet a szufuklikról a vonat kocsikon parkolva leszedték a kerekeket alátéglázták őket. sérülhet úgy is. tehát nagyobb esély van arra, hogy ezekbe a régiókba, sérülve kerülhet a szalonhoz az autó.
az sincs kizárva, hogy a gyárban kell javítani valamit a kasztnin, ezeket gyűjthetik és mondjuk olyan helyekre szállítják ki, ahol... arról sem szabad elfelejteni, hogy nem minden autót úgy gyártanak, hogy rendelésre, hanem vannak sablonok, amikből x darabot letolnak, egy kaptafára. pl szalon autónak, kiállításokra, flottáknak, aiket úgyis el tudnak adni, iylen olyan kedvezménnyel. pl elég az hozzé, amikor a H astra megjelent, előtte nagy akciók voltak a G asztrából ami addigra már classic lett. egy időben minden kereskedésben a piros és fehér színűeket lehetett a legolcsóbban megvenni, ezek voltak a legfapadosabbak is, valószínű ezek is raktáron heverő példányok voltak, voltak egyéb színek jobban felszereltek, de drágábbak. akinek mégis olcsóbb kellett, akkor kereskedésen kerezstül csereberéltek egymással. pl nekünk a h astra 2006-ban lett véve a kombi nem sokkal korábban mutatkozott be. kiválasztottuk a színt, sajnos a gyártás ont szünetelt. egy másik városban volt olyan színű autó, amit kinéztünk, lehozatták, sajnos belül a kérpit ilyen fekete répa piros színű volt, de nem nézett ki rosszul (amúgyis méretpontos üléshuzatot varrattunk rá, ajtókon maradt csak a piros) kérdezték megfelel-e, kicsivel tudták olcsóbban is adni, egy számos dolgot az ismerős szervízes diaggal beaktivált rajta, így maradt, mert különben várni kellett volna vagy 1,5 hónapot.
az alkatrészek minősége. dolgoztam már gyárakban. dolgoztam oylanokkal, akik csapágy gyárban, fékbetét, tárcsa gyárban dolgoztak. csapágy, pl ugyanazon a soron készül, sokszor azonos anyagokból, csak a beütés más, és a vevő. tehát csapágy esetében előfordulhat, hogy az olcsóbb márka ugyanolyan jó, mint az SKF, mert tök ugyanaz. konkrétan azt mondták, csak a beütő szerszámot, vagy a gravír szöveget változtatják meg.
azért mert Dingolfingban van egy központ, attól a gyártás számos más országban zajlik. nyílván aki dolgozott hasonló gyárban, vagy ahol gyártanak valamit, van minőségi követelmény. illetve egy határ, hogy mi fér bele. sok esetben a megrendelő gépeivel dolgoznak, de nem mindig, attől függ hogy van szerződés, illetve hogy zajlanak le a próbagyártási foylamatok, stb, lehetne sorolni. vannak tesztek, ha pl van egy kutyacsont lehet németországi gyárban saját géppel, sorjamentesen legyártanak valamit, akkor pl magyarországon gyártva, egy magyar cég mondjuk prés gépeivel, amit elfogadott a megrendelő, a gyártás közben sorjás lehet a termék, de ez a működésében nem befolyásolja, mert a teszteken megfelelt, nem hajlik az anyag, a szilentek jók, bírják az igénybevételt.
mi is gyártunk olyan alkatrészeket, 6-8 éve ugyanazt, napi szinten több ezer lejön a soron, el enm tudom képzelni hova kell ennyi? hol van ennyi autó, ráadásul nem is tömegmárka, ahnem mondjuk pont béjemvé? vagy ennyi pótolkatrész kell? ami olyan, hogy sok mennyiségben kell, azt lehet több helyen gyártják. és akkor jön az amit leírtam. nyílván komoylabb alkatrészek, pl egy légzsákvezérlő, ha megbukik a teszten, hiába egy elelnállást vagy diódát kellene cserélni, nem lehet szigorúan tilos, az elektronika megy a selejtbe. van ahol megengedett a sorja. nyílván nem is egy árban dolgoznak, és nyílván a nagyobb megrendelést az olcsóbbtól van, ha a minőségi követelményeket hozza a meghatározottakon belül.