YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. július 21. csütörtök, 17:55


kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is elnézést kérek az ostoba kérdésért de szeretném tisztán látni a dolgot.
2002-es tempomattos kocsiról van szó(E46).
Hétvégén lesz egy hosszabb utan vidékre és mivel pályán megyek használnám a tempomattot.
Eddig még soha nem használtam ezért kérnék kis segitséget a kérdéseimre.
1)-ha bekapcsolom akkor azt a sebességet fogja használni amivel jelen pillanatban megyek?
2)-ha közben kuplungot használok akkor felpörög a motor mivel üresen gurul?
3)-ha fékezek utána visszaáll eredeti sebességre vagy akkor megint kell állitgatni?
4)-esetleg a kuplung és fék használatakor automatikusan leold és nem fog szétforogni?
Sorry a buta kérdésekért de még nem használtam tempomattot soha ráadásul húsz éves technika és biztos nem úgy működik mint a mai autók amik már a gondolataidat is kiolvassák!!
Előre is köszönöm a segitséget!


pedig pontosan ugyanúgy működik, mint az új autóknál. én még 1 km-re is bekapcsolom. bár mostanában ritkán veszem elő az autót.
felgyorsítasz addig a sebességig, amire be akarsz állni, mondjuk 130. megnyomod a + gombot. (persze előtte már bekapcsoltad a tempomatot, tehát a zöld jelzés már világít a műszerfalon). és azon fog menni. a + és a - gombokkal tudod a sebességet változtatni.
kuplung, fék oldja a tempomatot. a zöld jelzés ott marad a műszerfalon. ilyenkor azzal a műszert jelző gombbal tudsz visszaállni az előzőleg tárolt értékre, pl 130-ra, vagy amin legutóbb ment.
ha megy a tempomat és gyorsítasz, mondjuk 150-re, pl előzöl váltás nélkül), majd elengeded a gázt, akkor motorfékkel lassul vissza 130-ra és újra azt a sebességet fogja tartani.
a ki/be kapcsoló gombbal tudod "lekapcsolni" a tempomatot, de ilyenkor csak a sebességtartást kapcsolod le. maga a rendszer aktív, amíg le nem állítod az autót. bármikor az órás gombot megnyomod a bekapcsoló felett, a legutolsó eltárolt sebességre gyorsít. mindegy milyen fokozatban vagy. de ha közben váltasz sebességet, akkor lekapcsol, ás újra meg kell nyomni.
mindig a + gombbal (de lehet a - gombra is) rögzíted az adott sebességet.
sebességet rögzítesz, nem gázállást vagyis fordulatszámot.
nyugodtan próbálgasd, akár rövid távokon is.


Köszönöm a segitséget YELLOW!
Csak azért kérdeztem mert nem szeretném a kocsit sem OFF-ol ni egy rosszul választott kapcsolással meg nem is én vagyok a pályák sámánja és csak használni szeretném normálisan ha már egyszer belerakták.
Persze az is lehet hogy nem is működik majd meglátom a franc se tudja.
Köszönöm mégegyszer!


én utólag raktam bele, de nem bántam meg. igaz másik autóval 1 év alatt mentem annyit, mint az E46-tal 4 év alatt. kb. 2-3 hetente előveszem egy ~90km-re, bekapcsolom a tempomatot, de elfelejtem rögzíteni a sebességet. most nagyon átszoktam a másikra. még céges autón is tök fura, ha hosszabb távra megyünk, hogy használni kell. pedig korábban tényleg 1 km-re is bekapcsoltam. nyilván a jelenlegi forgalmas viszonyok mellett kb feszt kapcsolgatni kellene, nagyon rossz a közlekedési kultúra.
szerk.: illetve azt kihagytam, hogy talán 20km/h alatt nem működik a tempomat. nem tudsz sebességet berögzíteni.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. július 21. csütörtök, 21:49

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2022. július 21. csütörtök, 12:56


YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Először is elnézést kérek az ostoba kérdésért de szeretném tisztán látni a dolgot.
2002-es tempomattos kocsiról van szó(E46).
Hétvégén lesz egy hosszabb utan vidékre és mivel pályán megyek használnám a tempomattot.
Eddig még soha nem használtam ezért kérnék kis segitséget a kérdéseimre.
1)-ha bekapcsolom akkor azt a sebességet fogja használni amivel jelen pillanatban megyek?
2)-ha közben kuplungot használok akkor felpörög a motor mivel üresen gurul?
3)-ha fékezek utána visszaáll eredeti sebességre vagy akkor megint kell állitgatni?
4)-esetleg a kuplung és fék használatakor automatikusan leold és nem fog szétforogni?
Sorry a buta kérdésekért de még nem használtam tempomattot soha ráadásul húsz éves technika és biztos nem úgy működik mint a mai autók amik már a gondolataidat is kiolvassák!!
Előre is köszönöm a segitséget!


pedig pontosan ugyanúgy működik, mint az új autóknál. én még 1 km-re is bekapcsolom. bár mostanában ritkán veszem elő az autót.
felgyorsítasz addig a sebességig, amire be akarsz állni, mondjuk 130. megnyomod a + gombot. (persze előtte már bekapcsoltad a tempomatot, tehát a zöld jelzés már világít a műszerfalon). és azon fog menni. a + és a - gombokkal tudod a sebességet változtatni.
kuplung, fék oldja a tempomatot. a zöld jelzés ott marad a műszerfalon. ilyenkor azzal a műszert jelző gombbal tudsz visszaállni az előzőleg tárolt értékre, pl 130-ra, vagy amin legutóbb ment.
ha megy a tempomat és gyorsítasz, mondjuk 150-re, pl előzöl váltás nélkül), majd elengeded a gázt, akkor motorfékkel lassul vissza 130-ra és újra azt a sebességet fogja tartani.
a ki/be kapcsoló gombbal tudod "lekapcsolni" a tempomatot, de ilyenkor csak a sebességtartást kapcsolod le. maga a rendszer aktív, amíg le nem állítod az autót. bármikor az órás gombot megnyomod a bekapcsoló felett, a legutolsó eltárolt sebességre gyorsít. mindegy milyen fokozatban vagy. de ha közben váltasz sebességet, akkor lekapcsol, ás újra meg kell nyomni.
mindig a + gombbal (de lehet a - gombra is) rögzíted az adott sebességet.
sebességet rögzítesz, nem gázállást vagyis fordulatszámot.
nyugodtan próbálgasd, akár rövid távokon is.


Köszönöm a segitséget YELLOW!
Csak azért kérdeztem mert nem szeretném a kocsit sem OFF-ol ni egy rosszul választott kapcsolással meg nem is én vagyok a pályák sámánja és csak használni szeretném normálisan ha már egyszer belerakták.
Persze az is lehet hogy nem is működik majd meglátom a franc se tudja.
Köszönöm mégegyszer!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2022. július 20. szerda, 18:28


kisskarex írta: Sziasztok!
Először is elnézést kérek az ostoba kérdésért de szeretném tisztán látni a dolgot.
2002-es tempomattos kocsiról van szó(E46).
Hétvégén lesz egy hosszabb utan vidékre és mivel pályán megyek használnám a tempomattot.
Eddig még soha nem használtam ezért kérnék kis segitséget a kérdéseimre.
1)-ha bekapcsolom akkor azt a sebességet fogja használni amivel jelen pillanatban megyek?
2)-ha közben kuplungot használok akkor felpörög a motor mivel üresen gurul?
3)-ha fékezek utána visszaáll eredeti sebességre vagy akkor megint kell állitgatni?
4)-esetleg a kuplung és fék használatakor automatikusan leold és nem fog szétforogni?
Sorry a buta kérdésekért de még nem használtam tempomattot soha ráadásul húsz éves technika és biztos nem úgy működik mint a mai autók amik már a gondolataidat is kiolvassák!!
Előre is köszönöm a segitséget!


pedig pontosan ugyanúgy működik, mint az új autóknál. én még 1 km-re is bekapcsolom. bár mostanában ritkán veszem elő az autót.
felgyorsítasz addig a sebességig, amire be akarsz állni, mondjuk 130. megnyomod a + gombot. (persze előtte már bekapcsoltad a tempomatot, tehát a zöld jelzés már világít a műszerfalon). és azon fog menni. a + és a - gombokkal tudod a sebességet változtatni.
kuplung, fék oldja a tempomatot. a zöld jelzés ott marad a műszerfalon. ilyenkor azzal a műszert jelző gombbal tudsz visszaállni az előzőleg tárolt értékre, pl 130-ra, vagy amin legutóbb ment.
ha megy a tempomat és gyorsítasz, mondjuk 150-re, pl előzöl váltás nélkül), majd elengeded a gázt, akkor motorfékkel lassul vissza 130-ra és újra azt a sebességet fogja tartani.
a ki/be kapcsoló gombbal tudod "lekapcsolni" a tempomatot, de ilyenkor csak a sebességtartást kapcsolod le. maga a rendszer aktív, amíg le nem állítod az autót. bármikor az órás gombot megnyomod a bekapcsoló felett, a legutolsó eltárolt sebességre gyorsít. mindegy milyen fokozatban vagy. de ha közben váltasz sebességet, akkor lekapcsol, ás újra meg kell nyomni.
mindig a + gombbal (de lehet a - gombra is) rögzíted az adott sebességet.
sebességet rögzítesz, nem gázállást vagyis fordulatszámot.
nyugodtan próbálgasd, akár rövid távokon is.

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2022. július 20. szerda, 13:06


Sziasztok!
Először is elnézést kérek az ostoba kérdésért de szeretném tisztán látni a dolgot.
2002-es tempomattos kocsiról van szó(E46).
Hétvégén lesz egy hosszabb utan vidékre és mivel pályán megyek használnám a tempomattot.
Eddig még soha nem használtam ezért kérnék kis segitséget a kérdéseimre.
1)-ha bekapcsolom akkor azt a sebességet fogja használni amivel jelen pillanatban megyek?
2)-ha közben kuplungot használok akkor felpörög a motor mivel üresen gurul?
3)-ha fékezek utána visszaáll eredeti sebességre vagy akkor megint kell állitgatni?
4)-esetleg a kuplung és fék használatakor automatikusan leold és nem fog szétforogni?
Sorry a buta kérdésekért de még nem használtam tempomattot soha ráadásul húsz éves technika és biztos nem úgy működik mint a mai autók amik már a gondolataidat is kiolvassák!!
Előre is köszönöm a segitséget!

státusz pati

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 213

Elküldve: 2022. június 08. szerda, 23:23


helló Srácok!
E91 2007.07 m47n2 tipusba vettem tempomat kart kompletten.
semmire sem reagál beépítés után.
itt sem nagyon találtam megoldást. Valaki esetleg tud segiteni?
előre is köszi, üdv

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. október 25. péntek, 17:03


akela írta:
YELLOW írta:
akela írta: Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükégem.
N46B20A ez a motorkódom, A kocsi 2005-ös. A neten nem találok lírást,hogy faceliftes kocsinál a tempomat vezérlójét,a kék kábelt hova kell kötni a computerben?
Köszi előre is.


DME/DDE 40PIN-es csatijának a 27-s pontjára. motortérben van bal oldalon a fékrásegítős doboz előtt. bekötése ugyanaz, mint az N42-nek.
https://www.car-auto-repair.co...fit-guide/

De,nekem nincs már 40-tűs csatlakozóm.
Két 26 pin,és a másik csatlakozóban egy 44,és 26 tűs


akkor az X60002-es csatlakozó 37-es. valószínű ez a 44PIN-es lesz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz akela

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. október 25. péntek, 11:33


YELLOW írta:
akela írta: Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükégem.
N46B20A ez a motorkódom, A kocsi 2005-ös. A neten nem találok lírást,hogy faceliftes kocsinál a tempomat vezérlójét,a kék kábelt hova kell kötni a computerben?
Köszi előre is.


DME/DDE 40PIN-es csatijának a 27-s pontjára. motortérben van bal oldalon a fékrásegítős doboz előtt. bekötése ugyanaz, mint az N42-nek.
https://www.car-auto-repair.co...fit-guide/

De,nekem nincs már 40-tűs csatlakozóm.
Két 26 pin,és a másik csatlakozóban egy 44,és 26 tűs





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. október 25. péntek, 11:40


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2019. október 24. csütörtök, 22:27


akela írta: Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükégem.
N46B20A ez a motorkódom, A kocsi 2005-ös. A neten nem találok lírást,hogy faceliftes kocsinál a tempomat vezérlójét,a kék kábelt hova kell kötni a computerben?
Köszi előre is.


DME/DDE 40PIN-es csatijának a 27-s pontjára. motortérben van bal oldalon a fékrásegítős doboz előtt. bekötése ugyanaz, mint az N42-nek.
https://www.car-auto-repair.co...fit-guide/

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. október 24. csütörtök, 22:30

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2005

státusz akela

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2019. október 24. csütörtök, 22:07


Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükégem.
N46B20A ez a motorkódom, A kocsi 2005-ös. A neten nem találok lírást,hogy faceliftes kocsinál a tempomat vezérlójét,a kék kábelt hova kell kötni a computerben?
Köszi előre is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz Bertoldi89

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. március 25. hétfő, 18:29


Sziasztok.

Írtam a másik topikba is,ott más jellegű volt a kérdésem,de megoldodott.

Átolvastam a forumot. Többen írták,hogy M52TU motorhoz kiegészitő kell. Jelentem,nem.

Bowdenes a gázpedálom,DE a sárga szinű folytószelep van a kocsiban,amin van egy kis elektromos motor tempomathoz.GYÁRILAG.

Úgyhogy megerősitem az itteni egyik kollégát,aki szintén M52-es motorba simán lekábelezte a tempomatott. Segítség kell nyugodtan írjatok.

Üdv.

státusz abudhabi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. december 06. csütörtök, 09:33


Sziasztok!

Székesfehérvár, Budapest vagy Vác környékén tudtok ajánlani utólagos tempomat beszerelő műhelyt? 2012-es BMW X1-be érdekelne. Köszi a segítséget!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. április 19. csütörtök, 10:02


konkolyd írta: Sziasztok!

E90 320i 2006 tempomat utólagos beszerelés utáni programozást csinál valaki Borsod megyében, Miskolcon vagy környékén???

Thanks!


Probléma megoldva, tiszaújvárosi márkatárs segítségével

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. április 04. szerda, 12:36


Sziasztok!

E90 320i 2006 tempomat utólagos beszerelés utáni programozást csinál valaki Borsod megyében, Miskolcon vagy környékén???

Thanks!

Nekem-8
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Nekem-8

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 439

Elküldve: 2017. május 26. péntek, 11:12


YELLOW írta: én mondtam (bár törlődött azon komment), hogy a kuplung pedál kapcsoló lesz,


Igen én is arra tippeltem, miután a hibatárolóban is az szerepelt. Nekem meg az volt gyanús hogy gyári kábelezés és nincs benne ilyen kapcsoló. Engem is ez tévesztett meg, aztán 1 helyen láttam ezt a lapos érzékelőt. Most hogy jobban lebontottam a kormány alatti burkolatokat végig tudtam szemlélni jobban a pedálmechanikát és ott akkor meglett a helye, igaz hogy a másik oldalon egész benn. Ezért nem tűnt fel korábban.

Most még a légzsák lámpát kell megoldanom, aztán kezdődhet a vonóhorog és a tolatókamera beszerelése.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2017. május 26. péntek, 11:05


Nekem-8 írta: Megoldva. Az a lapos valami az enyémben. Ami el volt szabadulva. Más miatt matatva a kormány alatt találtam egy részt a kuplung pedálon, oda passzol. Felraktam és már működik is frankón. Valószínű egy régi szerelésnél kipattant.



én mondtam (bár törlődött azon komment), hogy a kuplung pedál kapcsoló lesz, ugye a féket kizártam amiatt, hogy nem világított folyamatosan a féklámpa.
már csak az a kérdés, hogy autóalkatrészes boltok miért másfajta kapcsolót hoznak, mint a realoem. és ugye neked a realoem-es van. hmm...