Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 08. szerda, 16:09


Úgy tûnik szívó ágon vagyok. Nem tudom levenni a kormányt, mert az egyik légzsákrögzítõ torxcsavart nem tudom meglazítani. Van ötlete valakinek, hogyan tudnám kiküszöbölni ezt? Vagy van esetleg más mód arra, hogy megnézzem azt a szalagkábel gyûrût?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2006. november 08. szerda, 09:54


ok én nektek hiszek
utoljára 4 évesen vakartam nagylábujjal a fülem tövét, nem tom még mindig megy-e.. majd beszámolok ha benn van a tempomat

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 20:00


nemkell modic, bekábez és jobb lábod nagy lábujjával már vakarhatod is a füled tövét 160-al autopályán.

Peti

330d
autója adatai
Széria: 1
Típus: E88
Kivitel: Cabrio
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz 330d

Törzsvendég

Elismertség: 3% (6 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 19:16


tempomatot nem kell modicolni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 16:06


na jo, szoptam a harcif*szt, az a kormány amit tudtam volna olcson, kiderült hogy légzsák nélkül van, tehát egy b*szott nagy luk van a közepén, igy meg használhatatlan a haveromnak.

ugyhogy a megoldás: bongo.hu 115 euro a tempomat modul és a kábelezés egyben. ez gyári, vadiuj, és a legolcsobb megoldás.

az hogy modicoltatni kell, az mit jelent szerintetek? csak rádugják a számitogépet, és valamit ON állásra raknak? vagyis a szerelõm, akinek van számitogépe, az simán megtanitja az autonak az uj alkatrészt,nem?

na tovább nem fárasztalak titeket.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 12:15


Nem tudom, hogy passzol-e, azért mondtam, hogy nézzétek meg a légszákok kivezetését. A 98-as e39-ben a kormányon van a csúszógyûrû, ami azért lényeges, mert ebbe a gyûrûbe csatlakoznak bele a kormányon légõ ketyerék vezetékei (duda, tempomat, lufi), tiedben pedig a kormányoszlopon, ergo, ha a kormányon vannak a csatlakozók, és azt kiveszed, mibe fogod csatlakoztatni az elõbb említett dolgok vezetékeit.

http://www.realoem.com/bmw/par...;amp;fg=35

nézd meg a link alján a a Steering Wheel Airbag Multifunctional és a S. W. Airbag-Smart Multifunctional közt mi a különbség!!!! Az elsõ 99/3-ig tették az e39-be, az alatta lévõt 99/3-tól!!!!!!!!!!!!!!!!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 10:20


persze, nem is arra gondoltam hogy én esek neki, csak hogy nagyjábol érezzem mekkora macera az egész dolog...

szoval akkor bele fog passzolni az e39be, király, köszi!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 09:45


elõször ki kell szedni a légzsákot, ami elsõre elég macerás (2 rugót kell benyomni kétoldalról, azok tartják a helyén a légzsákot), a rugókat a kormány tövénél lévõ jukakon keresztül lehet elérni (érdemes szakival csináltatni, hogy ne barmold össze) egy hosszabb csavarhúzóval pl. Ha a légzsákot kiszedted onnan kár gyerekjáték a dolog, a gombsort csavarok fogják. Ja!!!!!! A mûveletet kivett sluszkulccsal érdemes csinálni, kézifék behúz, váltó üresbe rak.

Peti

A csúszógyûrûnek nézzetek utána az e39-ben, nehogy beszopjátok vele (abban a kormányon van,a tiédben a kormányoszlopon), ez a légzsákcsatlakozó miatt érdekes, mert abba kell bedugni.

Peti

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 09:22


kösz Petike az infokat, na mondom mi a helyzet: én a saját '03-as 320d be akarom berakni a tempomatot (csak a modult, mivel a csúszógyûrû ugyanaz, ergo mûködnie kell), a haverom e39-ébe csak egy ugyanolyan 3 küllõs sportkormányt szeretnénk berakni (amibõl én kiszedném magát a gombsort). Neki nem fontos a tempomat, eddis se volt neki, meglesz nélküle, sõt, légzsák parája sincs annyira, mert szar volt az elõzõje is, de ha azt mondjátok, hogy végülis mûködne a légzsák is, az csak plusz királyság.

tehát a végeredmény az, hogy belemegy sportkormány a régi e39-be.
Azt áruljátok el, hogy a francba szedem le a kormányt?! ja meg hogy szedem ki a gombsort a kormánybol, hogy átrakjam az enyimbe? azt tudom hogy kell vegyek 6 rongyért egy kábelszettet, amivel bekötöm a gombokat...




Petike írta: Üdv!

Az összes diesel e46-ba pillanatok alatt be lehet szerelni a tempomatot, és 330d szerint a dupla indítós légzsákkal sincs gond. Én guesswho-nak írtam amit írtam, mert nem tudom én sem mi a különbség a kormányra és a kormányoszlopra szerelt tárcsa közt.

Peti


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 07:22


Oké értem Majd délután megnézem, ha le tudom venni. No megyek robotolni.
Üdv!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 07:17


Üdv!

Az összes diesel e46-ba pillanatok alatt be lehet szerelni a tempomatot, és 330d szerint a dupla indítós légzsákkal sincs gond. Én guesswho-nak írtam amit írtam, mert nem tudom én sem mi a különbség a kormányra és a kormányoszlopra szerelt tárcsa közt.

Peti

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 07:07


Nos az enyém 320d tehát elektronikus a gázpedál, valamint 99/6 havi. Nem 2000/6 hótól van kétfokozatú zsák? Korábban ezt írták
És hogy néz ki az a szalagkábel gyûrû?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 06:38


úgy látom nem emelte ki azt a részt, amit ki szerettem volna emelni. A szalagkábel gyûrûs részt nézd meg!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Petike

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 859

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 06:36


szerintem itt lesz gáz a 98-as gépbe az újfajta kormány belerakásával:

"Elsõként, a multi nincs kikábelezve, de mivel 3 szál kábelrõl beszélünk, nem egy nagy mutatvány bevezetékelni.
[size=18][color=red]99/03 a fõ vízválasztó, elõtte egy fokozatú légzsák van, kormányra szerelt szalagkábel gyûrûvel[/color
]. Lehetséges, hogy ezt a gyûrût is ki kell cserélni, de találkoztam már olyannal, amelyikben a gyûrû multis volt, annak ellenére, hogy nyoma nem volt multis elõkészítésnek.
98/09 elõtt ráadásul bowdenes folytószelepvezérlés van.
Itt a legszarabb megoldani a tempomatot, mert kell egy elektromotor, ami egy bowden segítségével mozgatja a folytószelepet, a motort pedig egy külön elektronika vezérli.
98/09 és 99/03 között ugyan bowdenes a gázpedál, de a tempomat már elektromos folytószeleppel mûködik, így ott is csak a multit kell bekábelezni, és minden mûködik

99/03 után már két fokozatú a légzsák, és a kormányoszlopra van szerelve a szalagkábel gyûrû. Ezeknél nem kell már gyûrût cserélni, mert szerencsére csak egyfélét gyártottak beõle. Ráadásul elektromos a gázpedál is, itt is csak a 3 szál vezeték kell a multihoz."

Peti

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. november 07. kedd, 01:03


Köszi nem kell, már van