330d
autója adatai
Széria: 1
Típus: E88
Kivitel: Cabrio
Modell: 120d
Évjárat: 2008

státusz 330d

Törzsvendég

Elismertség: 3% (6 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2006. július 16. vasárnap, 22:15


Nem kell programozni, 3 kábel a ground modulba, a csúszógyûrükben benne van alapból. Temp betét a 3küllõshöz 10-15. Nekem 10 ért kábelezték, és évjárattól függetlenül.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2006. július 12. szerda, 16:36


Riszpekt mindenkinek!

Nekem is fájna a fogam egy tempomat modulra, mert sajna alapbol nem volt a háromküllõs sportkormányban.

2003/5 havi 320d, érdekelne, hogy ki mit gondol az utólagos tempomatról. Szervizben azt mondták, hogy ebbe a gépbe nem nagy kaland, gyakorlatilag csak a gombsort kell belerakni, meg esetleg programozni kéne. Kérdésem az, hogy szerintetek mivel járok a legjobban? Kérdeztem bontóban, lenne ilyen gombsor, 10e és 30e között szór az ára.

Szerintetek? Gondolom elrontani nem tudom az autot ha jó helyen programozzák...

szasztok!

Fish írta: Multikormány kell hozzá ,és ahol elektronikus a gázpedál ott ha jol tudom semmiféle bovden nincs!

Olyan kormányt ami nekem van(képeknél) tudok elméletileg kompletten 120 ért 1-2 sallang még kell + a modic szerintem 140k ból az egész kijön caklipakk,persze ez csak akkor ennyi ha nincs multikormányod ,no és azért valljuk be az m kormányon kivül még ez nagyon szép aztán a többi nem olyan bejövõs!

Ilyen utángyártott utolagos szarokat nem igazán ajánlok,mindig a jóbevált gyári az igazi,szerintem!


státusz Fish

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2006. április 11. kedd, 08:47


Multikormány kell hozzá ,és ahol elektronikus a gázpedál ott ha jol tudom semmiféle bovden nincs!

Olyan kormányt ami nekem van(képeknél) tudok elméletileg kompletten 120 ért 1-2 sallang még kell + a modic szerintem 140k ból az egész kijön caklipakk,persze ez csak akkor ennyi ha nincs multikormányod ,no és azért valljuk be az m kormányon kivül még ez nagyon szép aztán a többi nem olyan bejövõs!

Ilyen utángyártott utolagos szarokat nem igazán ajánlok,mindig a jóbevált gyári az igazi,szerintem!

lbalog
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lbalog

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2006. április 10. hétfő, 23:03


Én most rakatom be a bömibe a tempomatot.
a kocsi 2000. 6.havi és a márkaszervíz szerint pont ettõl az idõtõl gyártott kocsikba lehet berakni utólag a cuccot. Nekem multikormány van a gépben és ezért 45nettó a cucc + a programozás=80bruttó
ha érdekel valakit a dolog csütörtökön már többet tudok mondani.

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2006. február 22. szerda, 18:32


Köszi az infót, értekezek velük !

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. február 22. szerda, 13:06


Csak gyári cuccot szabad beépíteni. Bontóból ezek elég könnyen beszerezhetõek, de pontosan tudni kell mid van és mid nincs.
Jó tapasztalataim vannak pl az M3 box szervízzel, õket érdemes megkérdezni
t:306-5120

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2006. február 20. hétfő, 20:06


Maximális üdvözlet a márkatársaknak !

2002-es évjáratú 316-osom van, E46-os, multifunkcionális kormánnyal.
A baloldali HIFI gombok élnek. Jobb oldalon a tempomat gombok is
gondolom "le vannak huzalozva" valameddig az autóban. A szervíz könyv szerint a tempomat egy külön bowden álltal mûködik, ( Gázkezelés)
amit a kormányról vezérlünk.
Kérdésem az lenne, hogy ilyen verzióban utólag szereltetett-e be már valaki tempomatot, ill. mit is kéne még konkrétan rendelni hozzá.
Bowden+ami a végén "lóg", elektronika miegymás.
( A szervízben elsõre nem voltak bõbeszédüek.)
Elõre is köszi ha van valami jó tanács !


státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. január 19. csütörtök, 20:21


Szia bmwe46 !

Sajnos nincs igazad!

Amiért a pillanatnyi fogyasztásmérõdön nem látható a fogyasztásnövekedés annak két alapvetõ oka van:

1. A pillanatnyi fogyasztásmérõ kalibrálása, relative nagy, 2-5 l -es beosztásokat látsz rajta, ez alapján nem láthatod a milliliteres változásokat amelyek folyamatosan másodpercenként változnak(pozitív, negatív irányba).A mûszerek mérési tehetetlenségérõl nem is beszélve.

2.Ideális esetet feltételezve, amikor teljesen sik úton egyenesvonalú egyenletes mozgást végez az autó, és semilyen akadályozó tényezõt nem veszünk számításba(váltakozó erejû szembe szél, tapadási tényezõ,stb.), akkor a gépkocsi fogyasztása stacioner, folyamatosan megegyezõ értékû lenne! Mint tudjuk ilyen a valóságban nem fordul elõ, mert még a legsikabbnak vélt úton is találkozunk emelkedõ ill. lejtõs résszel. A tempomat berendezésünk az autó sebességét érzékeli, ehhez a sebességhez igazítja a mindenkori szükséges gázkar állást.(emelkedõn felfelé haladva az autó továbra is tartja a kijelõlt sebességet, de ehhez a motort nagyobb fordulatszámmal kell üzemeltetni, (fordulatszám mérõn jól látható a változás ) Tehát összefoglalva, az úton haladáskor a folyamatos sebesség megtartása végett a Tempomat nagyon finom gázadás és elvétel sorozatát végzi, amit összegezve egy nagyobb fogyasztást kapunk, mintha egyforma gázkar állásnál, de nem folyamatosan megegyezõ sebességel haladnánk!

Üdv: cbr

státusz bmwe46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2006. január 16. hétfő, 11:43


cbr írta: Szia Tano!

A gyári tempomatrol nincs infom, de utolagosan beépíthetõt nagyon sok cég forgalmaz.(pl Conrad)
Ami a fogyasztást illeti, a tempomattal való közlekedés során a fogyasztás sajnos nõ, kb:0,3-0,8l-t/100km. Ez azért van, mert a berendezés gáz adás és elvételek sorozatával tartja a kívánt sebességet, ami durván érzékeltetve "pumpálásos" vezetési stilusnak felel meg.

A kényelem oltárán valamit fel kell áldozni cserébe.

Üdv:

cbr


Ezt érdekesnek találom...
"a berendezés gáz adás és elvételek sorozatával tartja a kívánt sebességet"

Szerintem ez hülyeség, akkor miért nem látom ingadozni a pill. fogyasztásmérõt? Ha adogatja idõnként a gázt akkor a mutató nem állna 1 helyben...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. január 15. vasárnap, 21:41


Köszi az infókat. Ezek alapján akkor maradok a jól bevált lábamnál)

státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. január 14. szombat, 12:01


Szia Tano!

A gyári tempomatrol nincs infom, de utolagosan beépíthetõt nagyon sok cég forgalmaz.(pl Conrad)
Ami a fogyasztást illeti, a tempomattal való közlekedés során a fogyasztás sajnos nõ, kb:0,3-0,8l-t/100km. Ez azért van, mert a berendezés gáz adás és elvételek sorozatával tartja a kívánt sebességet, ami durván érzékeltetve "pumpálásos" vezetési stilusnak felel meg.

A kényelem oltárán valamit fel kell áldozni cserébe.

Üdv:

cbr

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2006. január 12. csütörtök, 21:10


Üdv!

Van vkinek infója arról, hogy 1999-es E46-ba be lehet szereltetni tempomatot utólagosan? Gondolom ehhez multikormány is kell? Mert eddig ami tempos BMW-t láttam, azokban mindben volt. Esetleg egy ilyen akciónak kb milyen anyagi vonzatai vannak?
Egyáltalán megéri-e? Mennyit lehet vele spórolni fogyasztás terén, mert kényelem szempontjából egyértelmû

Elõre is köszi az infókat!