státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 12:30


tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!



Az enyém is 2005-ös 320d mint a tied, most cseréltettem mindkettőt egyszerre, ugyanolyan hibajelenség miatt mint amit írsz. Érdemes volt... Sokkal gyorsabban eléri az üzemi hőfokot, stabilan függőlegesen áll a hőfokmérő minden körülmények között, hatékonyabb lett a fűtés, és nem elhanyagolhatóan javult a fogyasztás. Ja, még az eredeti gyári alkatrészek voltak benne 2005-ből ...
Szóval egyszerre cseréltesd mindkettőt .


compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz compact

Fórumlakó

Elismertség: 13% (32 pont) | Hozzászólások: 241

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 12:27


tibee01 írta: Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!


Mindkettő rossz lehet, de a fő ludas a bemelegedés problémával a nagy termosztát!


tibee01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz tibee01

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. december 03. kedd, 11:35


Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok!
Az EGR termosztátnak, ugye hideg motornál nem engedhet át, csak melegnél?

Illetve a nagy termosztát nyitási hőmérséklete csúszhat lejjebb?

Nem akar bemelegedni az autóm rendesen, és nem tudom melyik termosztát lehet a rossz!

Előre is köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 13. szerda, 20:54


YELLOW írta:
Pocses írta:

Köszönöm +tisztelsz.
Simán találkozhatunk bármikor legalább +lesem a szép vasad.
Az én szer.könyvem szerint amíg vezették, 30.000km-ént volt termo.csere.


és el is hiszed, hogy 30ezrenként termosztátot cseréltek benne? hívj fel, vagy menj be egy BMW szalonba, aztán érdeklődj utána ott, ők mit tudnak a szervizekről. lehet meg fogsz lepődni.


Nem járok én templomba csakis magamnak hiszek, csak a könyvben ezt látni leírva. A papír elbír mindent! Faterom anno szállított új vasakat szalonokba, 10 papírért ment az üres szervizkönyv darabja azt mondta.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. november 13. szerda, 19:57


Pocses írta:

Köszönöm +tisztelsz.
Simán találkozhatunk bármikor legalább +lesem a szép vasad.
Az én szer.könyvem szerint amíg vezették, 30.000km-ént volt termo.csere.


és el is hiszed, hogy 30ezrenként termosztátot cseréltek benne? hívj fel, vagy menj be egy BMW szalonba, aztán érdeklődj utána ott, ők mit tudnak a szervizekről. lehet meg fogsz lepődni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 13. szerda, 07:18


Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta: Lenne egy kérdésem hozzátok!
Szerintetek megkenjem a termosztátházat körbe valami loctite tömítővel összerakáskor?
Vagy elég az új gumigyűrű?
Előre is köszi a választ!
Üdv.:Neo





Gyári alkatrész jó lesz, ne az után gyártottat válaszd.


Vahler gyári minőség, de nem ez volt a kérdés!


Értem, és az elnézése kérem. Én vagyok a hule. Nálam a fékjavításnál is elég volt, hogy a gyári javítókészlet tömítései lett használva, nem beszállítóé, és nem szivárog.


Szerintem fiatalabb vagyok mint te szóval tegezhetsz nyugodtan!
A fék azért az kicsit komolyabb dolog minthogy esetlegessen cseppenik egy kis hűtőfolyadék. Szerintem összerakom simán az új gumigyűrűvel, aztán ha cseppenik max leveszem és megkenem tömítőmasszával.
Bár szépen bedugták a vákumpumpa alá szóval élmény lesz leszedni. Ráadásul műanyag a könyök ami a termosztát háza is egyben.

Ui.:Már akartam írni, hogy majd valamikor összefuthatnánk egyet személyesen dumálni, mert nem vagyunk olyan messze.


Köszönöm +tisztelsz.
Simán találkozhatunk bármikor legalább +lesem a szép vasad.
Az én szer.könyvem szerint amíg vezették, 30.000km-ént volt termo.csere.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2013. november 13. szerda, 06:52


Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta: Lenne egy kérdésem hozzátok!
Szerintetek megkenjem a termosztátházat körbe valami loctite tömítővel összerakáskor?
Vagy elég az új gumigyűrű?
Előre is köszi a választ!
Üdv.:Neo





Gyári alkatrész jó lesz, ne az után gyártottat válaszd.


Vahler gyári minőség, de nem ez volt a kérdés!


Értem, és az elnézése kérem. Én vagyok a hule. Nálam a fékjavításnál is elég volt, hogy a gyári javítókészlet tömítései lett használva, nem beszállítóé, és nem szivárog.


Szerintem fiatalabb vagyok mint te szóval tegezhetsz nyugodtan!
A fék azért az kicsit komolyabb dolog minthogy esetlegessen cseppenik egy kis hűtőfolyadék. Szerintem összerakom simán az új gumigyűrűvel, aztán ha cseppenik max leveszem és megkenem tömítőmasszával.
Bár szépen bedugták a vákumpumpa alá szóval élmény lesz leszedni. Ráadásul műanyag a könyök ami a termosztát háza is egyben.

Ui.:Már akartam írni, hogy majd valamikor összefuthatnánk egyet személyesen dumálni, mert nem vagyunk olyan messze.


Szevasz!

Elég lesz az új gumigyűrű. Sőt ne tegyél bele Loctite tömítőt, az másképp működik, tapad-ragad..., egy esetleges ismételt szétszereléskor gondot okozhat (ha csak nem pontosan erre az alkalmazási területre készült). A tömítőgyűrűk idővel elveszítik a rugalmasságukat, nem lesznek képesek alkalmazkodni az új pozícióból származó hézagokhoz. Ez új és jó (minimum átlagos) minőségű gyűrűnél nem lesz gond.

Üdv,
Cs.




Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 21:49


Pocses írta:
Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta: Lenne egy kérdésem hozzátok!
Szerintetek megkenjem a termosztátházat körbe valami loctite tömítővel összerakáskor?
Vagy elég az új gumigyűrű?
Előre is köszi a választ!
Üdv.:Neo





Gyári alkatrész jó lesz, ne az után gyártottat válaszd.


Vahler gyári minőség, de nem ez volt a kérdés!


Értem, és az elnézése kérem. Én vagyok a hule. Nálam a fékjavításnál is elég volt, hogy a gyári javítókészlet tömítései lett használva, nem beszállítóé, és nem szivárog.


Szerintem fiatalabb vagyok mint te szóval tegezhetsz nyugodtan!
A fék azért az kicsit komolyabb dolog minthogy esetlegessen cseppenik egy kis hűtőfolyadék. Szerintem összerakom simán az új gumigyűrűvel, aztán ha cseppenik max leveszem és megkenem tömítőmasszával.
Bár szépen bedugták a vákumpumpa alá szóval élmény lesz leszedni. Ráadásul műanyag a könyök ami a termosztát háza is egyben.

Ui.:Már akartam írni, hogy majd valamikor összefuthatnánk egyet személyesen dumálni, mert nem vagyunk olyan messze.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 21:39


Neo954 írta:
Pocses írta:
Neo954 írta: Lenne egy kérdésem hozzátok!
Szerintetek megkenjem a termosztátházat körbe valami loctite tömítővel összerakáskor?
Vagy elég az új gumigyűrű?
Előre is köszi a választ!
Üdv.:Neo





Gyári alkatrész jó lesz, ne az után gyártottat válaszd.


Vahler gyári minőség, de nem ez volt a kérdés!


Értem, és az elnézése kérem. Én vagyok a hule. Nálam a fékjavításnál is elég volt, hogy a gyári javítókészlet tömítései lett használva, nem beszállítóé, és nem szivárog.


Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 21:35


Pocses írta:
Neo954 írta: Lenne egy kérdésem hozzátok!
Szerintetek megkenjem a termosztátházat körbe valami loctite tömítővel összerakáskor?
Vagy elég az új gumigyűrű?
Előre is köszi a választ!
Üdv.:Neo





Gyári alkatrész jó lesz, ne az után gyártottat válaszd.


Vahler gyári minőség, de nem ez volt a kérdés!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 21:34


Neo954 írta: Lenne egy kérdésem hozzátok!
Szerintetek megkenjem a termosztátházat körbe valami loctite tömítővel összerakáskor?
Vagy elég az új gumigyűrű?
Előre is köszi a választ!
Üdv.:Neo





Gyári alkatrész jó lesz, ne az után gyártottat válaszd.

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 21:30


Lenne egy kérdésem hozzátok!
Szerintetek megkenjem a termosztátházat körbe valami loctite tömítővel összerakáskor?
Vagy elég az új gumigyűrű?
Előre is köszi a választ!
Üdv.:Neo





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. november 12. kedd, 21:31

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 20:50


GRM írta: Sziasztok!

Nem melegszik fel üzemi hőfokra a hűtővíz. Az autó 320d – EU4-es motorral.
Tegnap éjjel visszaolvastam itt több mint húsz oldalt, ezért a kis termosztát cserével fogom kezdeni.
Ma még azért megnéztem a rejtett menüvel is – külső hőmérséklet 12 fok – autó indít, kis járatás után 27 fokos vízzel indultam, nyugodt tempóval kb. 15 km – az eredmény 67 fokos víz.
Levettem a motor burkolatot, gyári a kis termosztát – lehet még az eredeti. (8 éves a kocsi)
Viszont meglepődve tapasztaltam a kiegyenlítő tartályban kevés a víz, a kis pálca nem teljesen hideg motornál lent van a tartály pereme alatt.(legalább 2 centivel) Még azért „úszik” – lenyomtam egy párszor.
Most a kérdés: miért nem jelzi a műszerfalon hogy kevés a hűtővíz? A műszerfal tesztet gyorsan megcsináltam és ott világít a szimbólum.


Ha legalább 1 litert kell bele utánatölteni akkor fog jelezni a műszerfalon.

GRM
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz GRM

Újonc

Elismertség: 13% (7 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 20:12


YELLOW írta:
GRM írta: Sziasztok!

Nem melegszik fel üzemi hőfokra a hűtővíz. Az autó 320d – EU4-es motorral.
Tegnap éjjel visszaolvastam itt több mint húsz oldalt, ezért a kis termosztát cserével fogom kezdeni.
Ma még azért megnéztem a rejtett menüvel is – külső hőmérséklet 12 fok – autó indít, kis járatás után 27 fokos vízzel indultam, nyugodt tempóval kb. 15 km – az eredmény 67 fokos víz.
Levettem a motor burkolatot, gyári a kis termosztát – lehet még az eredeti. (8 éves a kocsi)
Viszont meglepődve tapasztaltam a kiegyenlítő tartályban kevés a víz, a kis pálca nem teljesen hideg motornál lent van a tartály pereme alatt.(legalább 2 centivel) Még azért „úszik” – lenyomtam egy párszor.
Most a kérdés: miért nem jelzi a műszerfalon hogy kevés a hűtővíz? A műszerfal tesztet gyorsan megcsináltam és ott világít a szimbólum.


nekem sem jelezte anno, amikor ilyen keves volt benne, de mégis melegedett rendesen, és nem melegedett sosem túl. hidegen önts hozzá, bár annak a hőfokhoz nem lesz köze. valamelyik termosztát lesz.


Vadászom az Egr-hez a termosztátot: 11-71-7-787-870 gyári cikkszám. A Schmiedmann- nál volna gyári csak nincs raktáron. A többit nem ismerem. Ajánlat?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. november 12. kedd, 21:54

Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2013. november 12. kedd, 20:07


YELLOW írta:
GRM írta: Sziasztok!

Nem melegszik fel üzemi hőfokra a hűtővíz. Az autó 320d – EU4-es motorral.
Tegnap éjjel visszaolvastam itt több mint húsz oldalt, ezért a kis termosztát cserével fogom kezdeni.
Ma még azért megnéztem a rejtett menüvel is – külső hőmérséklet 12 fok – autó indít, kis járatás után 27 fokos vízzel indultam, nyugodt tempóval kb. 15 km – az eredmény 67 fokos víz.
Levettem a motor burkolatot, gyári a kis termosztát – lehet még az eredeti. (8 éves a kocsi)
Viszont meglepődve tapasztaltam a kiegyenlítő tartályban kevés a víz, a kis pálca nem teljesen hideg motornál lent van a tartály pereme alatt.(legalább 2 centivel) Még azért „úszik” – lenyomtam egy párszor.
Most a kérdés: miért nem jelzi a műszerfalon hogy kevés a hűtővíz? A műszerfal tesztet gyorsan megcsináltam és ott világít a szimbólum.


nekem sem jelezte anno, amikor ilyen keves volt benne, de mégis melegedett rendesen, és nem melegedett sosem túl. hidegen önts hozzá, bár annak a hőfokhoz nem lesz köze. valamelyik termosztát lesz.


Hasonló cipőben járok én is, már megvan a termosztát, ha időm lesz le is cserélem, addig meg pakolom vissza a sebességfokozatokat...