Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. szeptember 15. hétfő, 20:31


Megnézné nekem egy 20d tulaj,hogy amikor leállítja a motort,akkor ki nyitódik e a hűtő előtti zsalu,vagy zárva marad?Köszönöm...


Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. szeptember 05. péntek, 16:29


Tano írta:
Fort írta: Köszönöm ISMÉT a segítséged Tano. Nem akarok termosztátokat forralgatni,ha kiszerelem akkor már fagyállóval együtt cserélve lesznek. De előtte akkor a zsalus dolgot probálom javítani.Elolvastam ezt a topicot,a hűtés topicot is,de nem találtam erről szóló írást még sehol.Majd még keresgélem.
Most nézem a linkelt képet...Nekem nincs ott a 9-es elektromos szelep...
Csak egy kiszakadt vákumcső megy az EGR alatt a motorburkolat alá.Valamire ott van rádugva,de azt nem volt még időm megnézni hogy hová.A 12-es cső amire csatlakozik,annak lehet tudni hogy merre van a folytatása?


Kellene lennie elektromos szelepnek valahol, különben állandóan csak a vákumot kapná, és így sosem lenne kinyitva.
A burkolat alatt van az elosztócső, ami jön a vákumpumpától, levéve láthatod. A 12-es cső oda van rákötve mint a képen is látszik.


Köszönöm neked és szotakdavidnak is,megtaláltam a burkolat alatt a szelepet.Vettem új csövet és lecseréltem,de sajnos semmi változás a zsaluk mozgásában.
Mekkora vákumnak kell lennie?Éppen csak egy kis szívóerő van itt.A szelepet kihagyva is rákötöttem a csövet,de úgy sem erősödött a vákum.
A vákumboxra vagy mi a neve (4-es a képen)ráraktam egy csövet és olyan mint ha átengedne.Fújni is lehet és szívni is folyamatosan bele a levegőt.Ha erősebben megszívtam,akkor lehetett hallani valami kattanást.Egyedül ha a zsalukat kézzel bezárom,akkor képez vákumot és zár le úgy hogy nem lehet szívni belőle a levegőt,de nem maradnak a zsaluk a helyükön.Most próbára rögzítettem a zsalukat zárt állapotban és délután meg holnap reggel megnézem egy 50-50km-en hogyan változik a víz hőmérséklete.Így legalább kiderül hogy a termosztátok milyen állapotban vannak.









Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. szeptember 15. hétfő, 20:27

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. szeptember 04. csütörtök, 15:04


Tano írta:
Fort írta: Köszönöm ISMÉT a segítséged Tano. Nem akarok termosztátokat forralgatni,ha kiszerelem akkor már fagyállóval együtt cserélve lesznek. De előtte akkor a zsalus dolgot probálom javítani.Elolvastam ezt a topicot,a hűtés topicot is,de nem találtam erről szóló írást még sehol.Majd még keresgélem.
Most nézem a linkelt képet...Nekem nincs ott a 9-es elektromos szelep...
Csak egy kiszakadt vákumcső megy az EGR alatt a motorburkolat alá.Valamire ott van rádugva,de azt nem volt még időm megnézni hogy hová.A 12-es cső amire csatlakozik,annak lehet tudni hogy merre van a folytatása?


Kellene lennie elektromos szelepnek valahol, különben állandóan csak a vákumot kapná, és így sosem lenne kinyitva.
A burkolat alatt van az elosztócső, ami jön a vákumpumpától, levéve láthatod. A 12-es cső oda van rákötve mint a képen is látszik.


Szívósor elején van a szelep alulról felpattintva.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. szeptember 04. csütörtök, 08:14


Fort írta: Köszönöm ISMÉT a segítséged Tano. Nem akarok termosztátokat forralgatni,ha kiszerelem akkor már fagyállóval együtt cserélve lesznek. De előtte akkor a zsalus dolgot probálom javítani.Elolvastam ezt a topicot,a hűtés topicot is,de nem találtam erről szóló írást még sehol.Majd még keresgélem.
Most nézem a linkelt képet...Nekem nincs ott a 9-es elektromos szelep...
Csak egy kiszakadt vákumcső megy az EGR alatt a motorburkolat alá.Valamire ott van rádugva,de azt nem volt még időm megnézni hogy hová.A 12-es cső amire csatlakozik,annak lehet tudni hogy merre van a folytatása?


Kellene lennie elektromos szelepnek valahol, különben állandóan csak a vákumot kapná, és így sosem lenne kinyitva.
A burkolat alatt van az elosztócső, ami jön a vákumpumpától, levéve láthatod. A 12-es cső oda van rákötve mint a képen is látszik.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. szeptember 03. szerda, 23:10


Tano írta:
Fort írta: Egy olyan problémám lenne hogy reggelenként (14-15 fokban) nem akar bemelegedni az autó.Eddig a melegebb időben normálisan melegedett és stabilan állt középen a mutató is.
Tegnap a 7-es menüben nézve az adatokat 40 kilométeren keresztül ezeket tapasztaltam:
Hideg motorral indulva 20 fokos vízzel 1500-as fordulaton max 43 fokig,2000-es fordulaton max 51 fokig,klímával városban araszolva is max 61 fokig ment fel.
Lejtős útszakaszon üresben vagy alacsony fordulaton motorfékkel haladva azonnal visszahűl látványosan a víz 45-50 fokra.Ma a 27 fokban klímával ismét középen állt.
Valószínűleg termosztátokat kell cserélnem,de ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogy diagnosztikával csak elektromos hibák vagy ez is kideríthető ha rossz?
A másik kérdésem pedig a hűtő előtti vákumos zsaluval kapcsolatban lenne.Észrevettem hogy nyitott helyzetben állnak a lapok folyamatosan.A vákumcső egy helyen át van szakadva,így azt cserélnem kell,de mi ennek a szerepe?Motornál hová csatlakozik a cső?Hogyan és mikor kellene működnie?Lehetséges hogy ez hűti le a motort és nem a termosztát rossz?
Remélem ez a második rész még belefér a termosztát témába.


Mivel a termosztátok teljesen passzív alkatrészek, diaggal sem fogsz többet kideríteni róluk, csak a vízhőfok alapján következtethetsz. Esetleg kiszereled és úgy vizsgálgatod hőmérővel és meleg vízzel.
Annak a zsalunak pont a hűtés a szerepe, hogy megakadályozza a motor túlmelegedését. Ha jól emlékszem jóval 100 fokos hűtővízhőmérséklet felett kellene nyitnia, korábban már írtam ezt másik topikban, most nincs kedvem újra kikeresni. Mivel neked mindig nyitva van, érdemes ezzel kezdeni a korrekciót, mivel így folyamataosan több hűtést kap a motor mint kellene, lehet nem is olyan rosszak a termosztájaid.
A csövek csatlakozását láthatod itt.


Köszönöm ISMÉT a segítséged Tano. Nem akarok termosztátokat forralgatni,ha kiszerelem akkor már fagyállóval együtt cserélve lesznek. De előtte akkor a zsalus dolgot probálom javítani.Elolvastam ezt a topicot,a hűtés topicot is,de nem találtam erről szóló írást még sehol.Majd még keresgélem.
Most nézem a linkelt képet...Nekem nincs ott a 9-es elektromos szelep...
Csak egy kiszakadt vákumcső megy az EGR alatt a motorburkolat alá.Valamire ott van rádugva,de azt nem volt még időm megnézni hogy hová.A 12-es cső amire csatlakozik,annak lehet tudni hogy merre van a folytatása?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. szeptember 03. szerda, 23:10

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. szeptember 03. szerda, 22:50


Fort írta: Egy olyan problémám lenne hogy reggelenként (14-15 fokban) nem akar bemelegedni az autó.Eddig a melegebb időben normálisan melegedett és stabilan állt középen a mutató is.
Tegnap a 7-es menüben nézve az adatokat 40 kilométeren keresztül ezeket tapasztaltam:
Hideg motorral indulva 20 fokos vízzel 1500-as fordulaton max 43 fokig,2000-es fordulaton max 51 fokig,klímával városban araszolva is max 61 fokig ment fel.
Lejtős útszakaszon üresben vagy alacsony fordulaton motorfékkel haladva azonnal visszahűl látványosan a víz 45-50 fokra.Ma a 27 fokban klímával ismét középen állt.
Valószínűleg termosztátokat kell cserélnem,de ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogy diagnosztikával csak elektromos hibák vagy ez is kideríthető ha rossz?
A másik kérdésem pedig a hűtő előtti vákumos zsaluval kapcsolatban lenne.Észrevettem hogy nyitott helyzetben állnak a lapok folyamatosan.A vákumcső egy helyen át van szakadva,így azt cserélnem kell,de mi ennek a szerepe?Motornál hová csatlakozik a cső?Hogyan és mikor kellene működnie?Lehetséges hogy ez hűti le a motort és nem a termosztát rossz?
Remélem ez a második rész még belefér a termosztát témába.


Mivel a termosztátok teljesen passzív alkatrészek, diaggal sem fogsz többet kideríteni róluk, csak a vízhőfok alapján következtethetsz. Esetleg kiszereled és úgy vizsgálgatod hőmérővel és meleg vízzel.
Annak a zsalunak pont a hűtés a szerepe, hogy megakadályozza a motor túlmelegedését. Ha jól emlékszem jóval 100 fokos hűtővízhőmérséklet felett kellene nyitnia, korábban már írtam ezt másik topikban, most nincs kedvem újra kikeresni. Mivel neked mindig nyitva van, érdemes ezzel kezdeni a korrekciót, mivel így folyamataosan több hűtést kap a motor mint kellene, lehet nem is olyan rosszak a termosztájaid.
A csövek csatlakozását láthatod itt.

Fort
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Fort

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2014. szeptember 03. szerda, 22:24


Egy olyan problémám lenne hogy reggelenként (14-15 fokban) nem akar bemelegedni az autó.Eddig a melegebb időben normálisan melegedett és stabilan állt középen a mutató is.
Tegnap a 7-es menüben nézve az adatokat 40 kilométeren keresztül ezeket tapasztaltam:
Hideg motorral indulva 20 fokos vízzel 1500-as fordulaton max 43 fokig,2000-es fordulaton max 51 fokig,klímával városban araszolva is max 61 fokig ment fel.
Lejtős útszakaszon üresben vagy alacsony fordulaton motorfékkel haladva azonnal visszahűl látványosan a víz 45-50 fokra.Ma a 27 fokban klímával ismét középen állt.
Valószínűleg termosztátokat kell cserélnem,de ezzel kapcsolatban az lenne a kérdésem hogy diagnosztikával csak elektromos hibák vagy ez is kideríthető ha rossz?
A másik kérdésem pedig a hűtő előtti vákumos zsaluval kapcsolatban lenne.Észrevettem hogy nyitott helyzetben állnak a lapok folyamatosan.A vákumcső egy helyen át van szakadva,így azt cserélnem kell,de mi ennek a szerepe?Motornál hová csatlakozik a cső?Hogyan és mikor kellene működnie?Lehetséges hogy ez hűti le a motort és nem a termosztát rossz?
Remélem ez a második rész még belefér a termosztát témába.


kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2014. augusztus 11. hétfő, 10:44


szotakdavid írta:
kecsurobi írta: Udv nekem az a problemam,hogy vizpupa alat latom hogy csapeg a viz es mindig utana kell onteni de viszont van hogy 90 foknal is feljebb megy a viz kinyitottam a 3 legtelenito csavart de semi viz nem jón szoval lehet csak kiskoron megy a viz.termosztatra gondoltam meg hogy nem nyitna ki bar azt mondtak ha az rossz akkor fel se megy csak nehezen 90 fokra a viz.szerintetek mi lehet a baj .vizbe nincs olaj es az olajba siny viz henger fejes szerintem nem.


Nem nagyon értem mi is a problémád de:

1 ha akkor is szar egy termosztát ha nem nyit ki ilyenkor nem megy körbe a víz és felforr.

2 szar a vízpumpád azért nincs keringtetésed és ezért folyik a vized is vagy a termosztát alól folyik.


Akkor olyannrossz tod leni a vizpumoa hogy bem firgatja elege meg vagy a termisztatt bem nyit ki 90 fok felett igaz?

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. augusztus 10. vasárnap, 20:43


kecsurobi írta: Udv nekem az a problemam,hogy vizpupa alat latom hogy csapeg a viz es mindig utana kell onteni de viszont van hogy 90 foknal is feljebb megy a viz kinyitottam a 3 legtelenito csavart de semi viz nem jón szoval lehet csak kiskoron megy a viz.termosztatra gondoltam meg hogy nem nyitna ki bar azt mondtak ha az rossz akkor fel se megy csak nehezen 90 fokra a viz.szerintetek mi lehet a baj .vizbe nincs olaj es az olajba siny viz henger fejes szerintem nem.


Nem nagyon értem mi is a problémád de:

1 ha akkor is szar egy termosztát ha nem nyit ki ilyenkor nem megy körbe a víz és felforr.

2 szar a vízpumpád azért nincs keringtetésed és ezért folyik a vized is vagy a termosztát alól folyik.

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2014. augusztus 10. vasárnap, 12:19


Udv nekem az a problemam,hogy vizpupa alat latom hogy csapeg a viz es mindig utana kell onteni de viszont van hogy 90 foknal is feljebb megy a viz kinyitottam a 3 legtelenito csavart de semi viz nem jón szoval lehet csak kiskoron megy a viz.termosztatra gondoltam meg hogy nem nyitna ki bar azt mondtak ha az rossz akkor fel se megy csak nehezen 90 fokra a viz.szerintetek mi lehet a baj .vizbe nincs olaj es az olajba siny viz henger fejes szerintem nem.


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. május 26. hétfő, 20:14


leroyclub írta: 2 napja jelezte az autóm hogy kevés a hütővíz. Utántöltöttem, erre tegnap megint jelzi, úgy hogy kb 30 km-t mentem vele vagy annyit sem. Azért ideírok mert néha csinálja hogy nem áll be középre a hőfok mutató, illetve amikor jelezte hogy kevés a víz akkor gyujtásnál nézegettem hogy mikor hül le a motor annyira hogy tudjak rátölteni és volt hogy a maximumon állt be a mutató és csak 3-4. gyujtásra mutatott középre. Remélem nem hengerfejes és azért fogy a víz. Szerintetek?


Ez azért elég jelentős mennyiségű fogyás, valahol biztos van nyoma. Elsőre nézd meg, hogy valahol találsz-e folyásnyomot.
Ha nem, akkor lehet arra gyanakodni, hogy a motor eszi a vizet, de ennek a kipuffogógázban lenne nyoma fehéres füst képében. Ilyen nem csak akkor fordulhat elő, ha hengerfejes, hanem akkor is, ha az EGR hűtő kilyukad és ott kerül be a szívótérbe a víz. Ezt csekkolhatod ha belenézel a kipuff felőli végébe van-e víznek nyoma.
Ha hengerfejes, akkor a tartályban látnál olajnyomot a hűtővízben, illetve forralhatja is a vizet ilyenkor. Szóval ne egyből a legrosszabbra gyanakodj, körül kell járni a problémát.

leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. május 26. hétfő, 09:52


2 napja jelezte az autóm hogy kevés a hütővíz. Utántöltöttem, erre tegnap megint jelzi, úgy hogy kb 30 km-t mentem vele vagy annyit sem. Azért ideírok mert néha csinálja hogy nem áll be középre a hőfok mutató, illetve amikor jelezte hogy kevés a víz akkor gyujtásnál nézegettem hogy mikor hül le a motor annyira hogy tudjak rátölteni és volt hogy a maximumon állt be a mutató és csak 3-4. gyujtásra mutatott középre. Remélem nem hengerfejes és azért fogy a víz. Szerintetek?

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. február 26. szerda, 15:56


rudo írta: Hali mindenkinek! Valaki megtudná mondani, hogy egr termosztátot miért nem raknak minden 20d ill. 30d -be?


Igen. Euro 3 vagy Eu.4.


ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2014. február 26. szerda, 15:23


Sziasztok megtudja valaki mondani,hogy benzines 318i(M43) gyári termosztátjának mennyi a nyitási hőmérséklete?Mert szerintem amit rendeltem hozzá, azé túl magas.Előre is köszi: Csaba

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz rudo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2014. február 02. vasárnap, 18:19


Hali mindenkinek! Valaki megtudná mondani, hogy egr termosztátot miért nem raknak minden 20d ill. 30d -be?