YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 11:42


Coyote írta:
anubisz írta: Ez normális,hogy megyek 130-al 91 fok a víz,aztán adom neki a pályán,ma odaléptem 7 fokba 180- 91-ről 75fokra lement a vizem,nyomom 200- már 72 fok.Mondom 230-nál már 50 fok lesz
200-nál már meg is billent a mutató kicsit lefelé.7 foknál ennyit visszahűl a kocsi? mi lenne -15 fokba? 1 hónapos termosztát van benne.Basszus,nem hogy melegedne pár fokot ekkora teljesítményen,még lehűl a picsába. 160-már 80 fokig esik.
De jó,nyáron nem kel klíma,csak gyorsan kel menni,és lefagy a motor.


ha a termosztátod lenne szar, akkor fordítva lenne, nagy sebességnél tudna melegedni. Mondhatnánk, hogy a menetszél okozta hűlés ilyen hatékony, de szerintem a 7 fok még messze nem szélsőséges... Esetleg vízpumpa? Teszi a dolgát rendesen vajon?

Nem is a hűlés a fura, hanem a 91 fokos víz 130-nál. Mit keres az ott?


ez abban az esetben igaz, ha a termosztát úgy xart be, hogy nem tud kinyitni. én amikor ezt írtam, amit Te, le lettem kiabálva. én is a menetszélre gondoltam. mondjuk részben okozhatja, de nem ilyen hőfokon. eleve ha ennyit hül, akkor a termosztátnak összébb kellene zárnia, hogy tartsa a hőfokot, de ezek szerint nyitva marad.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. december 19. hétfő, 11:35


anubisz írta: Ez normális,hogy megyek 130-al 91 fok a víz,aztán adom neki a pályán,ma odaléptem 7 fokba 180- 91-ről 75fokra lement a vizem,nyomom 200- már 72 fok.Mondom 230-nál már 50 fok lesz
200-nál már meg is billent a mutató kicsit lefelé.7 foknál ennyit visszahűl a kocsi? mi lenne -15 fokba? 1 hónapos termosztát van benne.Basszus,nem hogy melegedne pár fokot ekkora teljesítményen,még lehűl a picsába. 160-már 80 fokig esik.
De jó,nyáron nem kel klíma,csak gyorsan kel menni,és lefagy a motor.


ha a termosztátod lenne szar, akkor fordítva lenne, nagy sebességnél tudna melegedni. Mondhatnánk, hogy a menetszél okozta hűlés ilyen hatékony, de szerintem a 7 fok még messze nem szélsőséges... Esetleg vízpumpa? Teszi a dolgát rendesen vajon?

Nem is a hűlés a fura, hanem a 91 fokos víz 130-nál. Mit keres az ott?

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 18. vasárnap, 18:45


Ez normális,hogy megyek 130-al 91 fok a víz,aztán adom neki a pályán,ma odaléptem 7 fokba 180- 91-ről 75fokra lement a vizem,nyomom 200- már 72 fok.Mondom 230-nál már 50 fok lesz
200-nál már meg is billent a mutató kicsit lefelé.7 foknál ennyit visszahűl a kocsi? mi lenne -15 fokba? 1 hónapos termosztát van benne.Basszus,nem hogy melegedne pár fokot ekkora teljesítményen,még lehűl a picsába. 160-már 80 fokig esik.
De jó,nyáron nem kel klíma,csak gyorsan kel menni,és lefagy a motor.

Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2011. december 07. szerda, 16:09


Coyote írta:
Tom_Sawyer írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Most két lehetőség van:
1. a benzinesnél ez normális, és elbeszélünk egymás mellett
2. dízelnél ez nem normális, ha rányitom a fűtés maxra, akkor sem mászhat el 3-4 mm-t a mutató. És most már nem is mászik el, reggel teszteltem, szigorúan függőlegesen áll, akkor is, ha autópályán 21 fokra lövöm a klímát majd lehajtok, 130-tól 40-ig motorfékezek, közben rátolom a fűtést 28 fokra.


NA a kommentekből leesett, hogy nekem továbbra sem jó az egyik termosztátom. A nagyot tavaly cserélték, de városban autózva 8-10 km sem elég neki, hogy üzemmeleg legyen, de max. csak az első csíkig megy fel. A fogyasztása meg.... 12 simán van

AZ EGR-t le lehet vajon tesztelni, hogy jó-e? Vagy csak cserével? Mert szerintem tuti az lesz a hibás (vagy a hűtő melletti kis termosztát :biglol


Azért ezek picit komOlyabb tünetek: a helyedben azonnal javíttatnám. Hideg motorral ne gyilkold tovább! Termosztátcsere alap (pár ezer Ft, nem az a "meggondolom" kategória) de a súlyos tünetek miatt ellenőrizném a folyadékszintet is. Van egyáltalán elegendő hűtővized?
Bocs, nem nézlek hülyének, de nem kell autószerelőnek lenni ahhoz, hogy lássam, hogy ez nagyobb gond is lehet a termosztátnál. Az utolsó off autómnál így köszönt le a vízpumpám.


Sima termosztát, vízpumpa, hűtővíz mind volt tavaly cserélve, úgyhogy azokra nem gyanakodtam. A hűtővíz szintjét ellenőrzöm, jó, hogy mondod. A magas fogyasztást egyszerűen a termosztátra fogtam. Nyáron annyira nem jelentkezett, ugye....

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. december 07. szerda, 14:18


Tom_Sawyer írta:
Coyote írta:
YELLOW írta:
senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Most két lehetőség van:
1. a benzinesnél ez normális, és elbeszélünk egymás mellett
2. dízelnél ez nem normális, ha rányitom a fűtés maxra, akkor sem mászhat el 3-4 mm-t a mutató. És most már nem is mászik el, reggel teszteltem, szigorúan függőlegesen áll, akkor is, ha autópályán 21 fokra lövöm a klímát majd lehajtok, 130-tól 40-ig motorfékezek, közben rátolom a fűtést 28 fokra.


NA a kommentekből leesett, hogy nekem továbbra sem jó az egyik termosztátom. A nagyot tavaly cserélték, de városban autózva 8-10 km sem elég neki, hogy üzemmeleg legyen, de max. csak az első csíkig megy fel. A fogyasztása meg.... 12 simán van

AZ EGR-t le lehet vajon tesztelni, hogy jó-e? Vagy csak cserével? Mert szerintem tuti az lesz a hibás (vagy a hűtő melletti kis termosztát :biglol


Azért ezek picit komOlyabb tünetek: a helyedben azonnal javíttatnám. Hideg motorral ne gyilkold tovább! Termosztátcsere alap (pár ezer Ft, nem az a "meggondolom" kategória) de a súlyos tünetek miatt ellenőrizném a folyadékszintet is. Van egyáltalán elegendő hűtővized?
Bocs, nem nézlek hülyének, de nem kell autószerelőnek lenni ahhoz, hogy lássam, hogy ez nagyobb gond is lehet a termosztátnál. Az utolsó off autómnál így köszönt le a vízpumpám.

Tom_Sawyer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom_Sawyer

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 117

Elküldve: 2011. december 07. szerda, 13:27


Coyote írta:
YELLOW írta:
senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Most két lehetőség van:
1. a benzinesnél ez normális, és elbeszélünk egymás mellett
2. dízelnél ez nem normális, ha rányitom a fűtés maxra, akkor sem mászhat el 3-4 mm-t a mutató. És most már nem is mászik el, reggel teszteltem, szigorúan függőlegesen áll, akkor is, ha autópályán 21 fokra lövöm a klímát majd lehajtok, 130-tól 40-ig motorfékezek, közben rátolom a fűtést 28 fokra.


NA a kommentekből leesett, hogy nekem továbbra sem jó az egyik termosztátom. A nagyot tavaly cserélték, de városban autózva 8-10 km sem elég neki, hogy üzemmeleg legyen, de max. csak az első csíkig megy fel. A fogyasztása meg.... 12 simán van

AZ EGR-t le lehet vajon tesztelni, hogy jó-e? Vagy csak cserével? Mert szerintem tuti az lesz a hibás (vagy a hűtő melletti kis termosztát :biglol


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 12:36


Coyote írta:
YELLOW írta:
senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Most két lehetőség van:
1. a benzinesnél ez normális, és elbeszélünk egymás mellett
2. dízelnél ez nem normális, ha rányitom a fűtés maxra, akkor sem mászhat el 3-4 mm-t a mutató. És most már nem is mászik el, reggel teszteltem, szigorúan függőlegesen áll, akkor is, ha autópályán 21 fokra lövöm a klímát majd lehajtok, 130-tól 40-ig motorfékezek, közben rátolom a fűtést 28 fokra.


nem elbeszélünk egymás mellett, hanem nem is akarod érteni amit elmondok. a 3-4 mm-es elmozdulást nem a fűtés rányitásra írtam, hanem a pl a motorfékes üzemre.
mindegy feladom, úgysincs igazam. (csak meg akartam értetni magam.)


Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 11:02


YELLOW írta:
senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Most két lehetőség van:
1. a benzinesnél ez normális, és elbeszélünk egymás mellett
2. dízelnél ez nem normális, ha rányitom a fűtés maxra, akkor sem mászhat el 3-4 mm-t a mutató. És most már nem is mászik el, reggel teszteltem, szigorúan függőlegesen áll, akkor is, ha autópályán 21 fokra lövöm a klímát majd lehajtok, 130-tól 40-ig motorfékezek, közben rátolom a fűtést 28 fokra.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 08:02


YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.


Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.


Ha elhittem volna, nem cseréltettem volna ki, nem gondolod?



akkó mégecce nekifutunk... (szar net)

senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Az mindenkinél így van,nálam 6,7 fokot esik vissza nyitáskor, (fütés ) mondjuk 87 ről,81,82 re. Úgy 2 perc max,és újra emelkedik.


ha üzemmeleg, akkor nekem se esik vissza annyit. csak nekem erre is azt írták termosztát. ez a bemelegedés is olyan dolog amúgy, hogy ki meddig pörgeti a motort. én pl dízelesen használom, még ha meleg, akkor se nagyon pörgetem 2000 felé, ha nem muszáj.


Én nem kapcsolok fűtést amíg nem megy legalább 70,80 fokra. amúgy nem vagyok szerelő,de gondolom a dízelnél is lezár a termosztát,ha lejtőn mész és hűl a motorvíz egy bizonyos hőfok alá,és nem kering tovább. Vagy menyit kel menni lejtőn hogy a motortérbe bejutó levegő lehűtse a blokkot,ás benne a vizet lezárt termosztátnál? 50km ?

Szerintem akinél már bemozdul komolyabbat a mutató,ott már nem zár 100% ra a termosztát,lehet hogy kicsit,de már átenged. Persze ez nem látványos nagy hiba,így senki nem foglalkozik vele,télen persze előjön jobban,nyáron szinte nem is látszik.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 02. péntek, 08:05

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 07:57


anubisz írta:
YELLOW írta:
Coyote írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.


Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.


Ha elhittem volna, nem cseréltettem volna ki, nem gondolod?



akkó mégecce nekifutunk... (szar net)

senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Az mindenkinél így van,nálam 6,7 fokot esik vissza nyitáskor, (fütés ) mondjuk 87 ről,81,82 re. Úgy 2 perc max,és újra emelkedik.


ha üzemmeleg, akkor nekem se esik vissza annyit. csak nekem erre is azt írták termosztát. ez a bemelegedés is olyan dolog amúgy, hogy ki meddig pörgeti a motort. én pl dízelesen használom, még ha meleg, akkor se nagyon pörgetem 2000 felé, ha nem muszáj.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 07:53


YELLOW írta:
Coyote írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.


Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.


Ha elhittem volna, nem cseréltettem volna ki, nem gondolod?



akkó mégecce nekifutunk... (szar net)

senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.


Az mindenkinél így van,nálam 6,7 fokot esik vissza nyitáskor, (fütés ) mondjuk 87 ről,81,82 re. Úgy 2 perc max,és újra emelkedik.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 07:47


Coyote írta:
anubisz írta:
Coyote írta:
Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.


Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.


Ha elhittem volna, nem cseréltettem volna ki, nem gondolod?



akkó mégecce nekifutunk... (szar net)

senki nem mondta, hogy az normális, ha lejtőn megyünk motorfékkel, akkor az üzemi hőfokról visszaesik a kék sávba. ha látsz ilyet, akkor muti!
de minimális mutató elmozdulás (relatív mit veszünk annak) mondjuk 3-4mm miért ne lenne normális? hidegvan, jobb a hűtés, nincs égés, nincs hőtermelés. 75-100 fok között mindig középen áll kb. lehet 70 foknál pont leesik anynit a mutató.

amit én írtam, az pedig a fűtés rányitás. miért ne lenne normális, ha első fehér csíkig felmelegszik a motor, és ekkor rányitom a fűtést, és a mutató a kékbe visszacsökken? hisz a fűtőrendszerben lévő hideg víz, most összevegyül a többivel. lehűti.
ezért úgy szoktam, hogy indulás után rögtön rányitom a fűtést, igaz így ha nem zárom el a rostélyt, akkor hideget fúúú egy darabig.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 07:19


anubisz írta:
Coyote írta:
Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.


Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.


Ha elhittem volna, nem cseréltettem volna ki, nem gondolod?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 02. péntek, 07:20

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 07:16


matya80 írta: Kösz az infot!

Megnézetem én is, mennyibe fájt, ha nem titok. kb 20-25k az alkatrész + szerelés.
Jól kalkulálok?



Teljesen jól kalkulálsz, az egyik kb 15k a másik meg 9k körül van ha jól emlékszem.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 22:53


Coyote írta:
Coyote írta:
matya80 írta: Köszi, holnap megnézem!
Te melyiket cserélted, mindkettőt, ahogyan ajánlják???


Coyote írta:
matya80 írta: Sziasztok!

Olvasgattam a topicot, de nem találtam hasonló problémát.
Az autómmal látszólag minden rendben, de a hűtővíz mutató nem a mértani középen áll meg, ha bemelegedett a motor, hanem nagyon minimálisan ( talán ha 1 mm-el) de balra dől.
Fűt rendesen időben az autó, nincs nagyobb fogyasztásom sem azóta, nem hűl vissza, nem ingadozik, viszont kicsit idegesítő, mert eddig pontosan középen állt.
Ma menüben megnéztem ( igaz kb. öt perc állás után -2 fokban ) 77 fokos volt.

Van valakinek ötlete mitől lehet?


Nekem is így kezdődött - leszartam hetekig, aztán egyre kevésbé ment fel, majd motorféknél lefelé ment. Termosztát.

A víz levegőtlen amúgy? Nézd meg a tartályban, hogy van-e elegendő víz benne.




Csütörtökön cserélik, majd beszámolok, hogy mit kellett, és hogy javult-e.


Na, megvolt a csere!
Az egyik full elhasalt, szinte csak átmenő csőként funkciónált (folyamatosan nyitva), a másik is le volt térdelve már. A gyártási dátum rajtuk volt, 2004-es, azaz még a gyári termosztátok voltak.

Most már tudom, hogy a "télen előfordulhat, normális, hogy nem középen áll" jellegű kommentek nem tényeken alapulnak: ha jó a termosztát, akkor gyorsan melegszik a motor, és bármit csinálsz, szigorúan középen, függőlegesen áll a mutató. Amíg nem állítod le, nem eshet a hőmérséklet, ha a termosztát zár, azaz teszi a dolgát.

Ha dízeled van, és nem áll függőlegesen a mutató 3-4 km után, akkor cserés a cucc.


Ezt eddig is tudhattad volna,csak nem akartam beleszólni. Hihetetlen ,hogy elhiszel ilyet. Tökéletes termosztátnál,mész egy kicsit lejtőn és mindjárt kékbe megy a mutató.
Hihetetlen,hogy valaki még ilyet leír Tökéletes termosztátnál ilyen nem fordul elő.