- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Coupe
- Modell: 318Ci
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2020. december 08. kedd, 12:34
YELLOW írta:PTamas7894 írta:YELLOW írta:PTamas7894 írta:YELLOW írta:PTamas7894 írta: Sziasztok,
Az alany egy 2003-as n42b20a 318 coupé. Észrevettem, hogy azonos sebességnél, azonos fokozatban nem mindig ugyanúgy reagál a gázpedál lenyomásra az autó. Megindul mindenképp, de padlógáznál néha olyan, mint ha csak máskor félig-2/3-ig nyomnám be a pedált. Olvastam, hogy újra lehet tanítani a gázpedált, de érdeklődnék, hogy mi okozhatja ezt?
Köszi előre is!
attól, hogy pedállal adsz neki egy jelet, azt az ECU felülbírálhatja. nyilván meg van az oka, hogy másképp reagál. lehet más a motor hőfoka. illetve ez nem feltétlen pedálhiba vagy azt kell újra kalibrálni. ez a jelenség nagyon sok dologtól függhet. de simán lehet normális.
nekem is feltűnt már ilyen, de nem foglalkoztat, mármint nem gondolok hibára. arra is gondoltam már, hogy lehet csak én érzem másképp.
Leírom a tapasztalatomat, hátha segítek másnak:
Pár napja kipróbáltam egy youtube-on talált trükköt, amivel a pedál érzékenységét lehet lenullázni. Teljesen szkeptikusan, de végigcsináltam a leírt folyamatot (pedál benyom, kulcs be, gyújtáson 10 mp-ig tart, majd gyújtás le, pedál elenged, beindít)
Számomra hihetetlen, most is néha úgy érzem felülbírálja a gyorsítást az autó, viszont a gázreakció elég szépen javult. Adtam azért neki pár napot, hátha csak beképzelem, de most már azt mondom, hogy nem, tényleg sokat javult a gázreakcióm, plusz kevesebbszer érzem azt, hogy a padlógáz mégsem padló, kicsit olyan, mint ha felszabadult volna egy kis plusz nyomaték valahonnan
Videó link:https://www.youtube.com/watch?v=RmGvLUlu67M
én a kuplunggal szoktam így...
amúgy most hang nélkül hallgattam, mondja is, hogy előbb leveszi a gyújtást, utána veszi le a gázról a lábát? mert a videón olyan, mintha egyszerre csinálná a gyújtást le és gáz vissza.
valami rémlett ezzel kapcsolatban. de én sem tudtam valós-e.
de mint írtam nem azzal lesz a gond. mármint nem a gázpedál miatt van.
Igazából én megcsináltam kétszer egymás után, először egyszerre vettem le a gyújtást és a pedált, utána a pedált még nyomtam pár másodpercig a gyújtás levétele után... valamelyik működött
kipróbáltam, de semmi változás.... akkor az enyém biztos jó volt...
Valahol olvastam, hogy nincs feltétlenül változás, attól függ, hogyan van használva az autó. Előző tulajokat nem tudom, de én általában elég nyugisan vezetek, elvileg ettől tud "ellustulni" a pedál