Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy - mint ahogy máshol is leírtuk - a diagnosztikai feladatok 90-95 százalékában nincs lehetőség arra, hogy ügyfeleink a vizsgálatot megvárják. Ennek elsősorban baleset-megelőzési szempontból van jelentősége, de előfordul, hogy - a sok esetben erős összpontosítást igénylő - feladataink végzése közben a műhelyben beszélgető, telefonáló ügyfeleink hátráltatják a munkánkat. A telefonos időpont-egyeztetés alkalmával megpróbáljuk a vizsgálat időszükségletét megbecsülni, így segítve ügyfeleinket abban, hogy a gépkocsi eljuttatását és átvételének időpontját meg tudják tervezni.
A befecskendező rendszerek, motormenedzsment rendszerek egyre bonyolultabbak, nemritkán több, egymástól független hiba a panaszolt rendellenes működés okozója, nem is beszélve az időszakos hibákról.
EMIATT A HIBÁK FELTÁRÁSA, AZOK JAVÍTÁSA GYAKRAN JELENTŐSEN MEGHALADJA AZT AZ IDŐALAPOT, AMIT A NORMATÉTELEINK KIALAKÍTÁSÁNÁL FIGYELEMBE VETTÜNK. ILYEN ESETEKBEN KÉNYTELENEK VAGYUNK AZ IDŐALAP TÚLLÉPÉST IS FELSZÁMÍTANI ÜGYFELEINK FELÉ. Ebben az esetben a túllépés idejét kedvezményes díjjal (4,500 Ft/óra/szerelő) számítjuk fel.
K-Jetronic befecskendező rendszer műszeres vizsgálata, hibafeltárás:
17,940 Ft - 3,0 óráig
K-Lambda, KE-Jetronic / KE-Motronic befecskendező rendszer műszeres vizsgálata, hibafeltárás:
29,900 Ft - 5,0 óráig
Elektronikus benzinbefecskendező rendszer (pl. korai L-Jetronic stb.) műszeres vizsgálata, hibafeltárás:
14,950 Ft - 2,5óráig
Integrált benzines motormenedzsment rendszer (pl. Motronic, Sagem, Marelli, Simos) műszeres vizsgálata, hibafeltárás:
17,940 Ft - 3,0 óráig
Korszerű dízel rendszerek (pl. Common Rail) műszeres vizsgálata, hibafeltárása, beleértve a turbó vizsgálatát is:
29,900 Ft - 5 óráig
Hibakód olvasás:
5,000 Ft
Kompresszió mérés hengerenként:
1,000 Ft
Veszteség mérés hengerenként:
1,500 Ft
Kiszerelt befecskendező szelep vizsgálata: 1,500 Ft/db
Kiszerelt befecskendező szelep vizsgálata és sikeres tisztítása: 3,000 Ft/db
Befecskendező rendszer tisztítása a szelepek kiszerelése nélkül: 10,000 Ft
Speciális, egyedi indításgátó beépítése, 1 db. kulccsal: 50,000 Ft
Ugyanez 2 db. kulccsal: 55,000 Ft
Normatételeken kívüli munkáknál óránként, szerelőnként:
5,980 Ft
Mint látható, a K-Lambda, KE Jetronic - KE Motronic díjtétele jóval magasabb, mint a többié. Ennek az az oka, hogy a mára kiöregedett, elektronikával megspékelt mechanikus rendszer mind a mechanikus, mind az elektronikus hibák kedvenc gyűjtőhelye. A beárazott 5 óra is gyakran kevésnek bizonyul.
A dízel rendszerek vizsgálata hasonlóképpen problematikus. Nem tudjuk előzetesen megmondani, hogy egy-egy nehezen megfogható hiba okának / okainak felderítésére elegendő lesz-e a feltüntetett időalap. Sok esetben már több szerviz is eredménytelenül próbálkozott a hiba felderítésével, számos alkatrészt próbaképp kicserélve, és a hiba változatlanul fennáll. Ilyen esetekben nemegyszer előfordul, hogy akár két műszak is rámegy, mire eredményt tudunk elérni. Ennek pedig -nyilvánvalóan- jelentős költségvonzata van.
Szóval ezek alapján lehet következtetni,hogy egy sima hibafeltárás, vagy 150 ezer,neki ugranak 5 en,kiszednek mindent, te meg bevizelsz,mikor perkálni kell,az meg nem előnyös így mínuszba összehugyozva hazasétálni.
Azt ha bebizonyítod hány szerelő állt neki,óránként,fejenként 5000 ért benyalok neked,hidd el amit mondanak 1 óra 20 ezer 4 szerelővel,10 órát keresgélnek negyed millió.
Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. november 21. hétfő, 22:49