Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. szeptember 20. szombat, 11:27


Én leszedtem.... nem volt szívem összerakni úgy hogy láttam mi van benne
nekem kb 4-5 órás meló volt... Ami igazán sok volt benne hogy nem készültem fel erre és nem volt semmi spéci tisztítóanyag.
A szívótorokból nagyon nehezen jön ki a dzsuva... Valami spéci cucc kell brigéciol + gõzborotva...
Leszedni meg visszarakni nem nehéz... a tömítésekre figyelj hogy meg ne sérüljenek meg van ott pár vákumcsõ azok visszakerüljenek a helyükre

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2008. szeptember 20. szombat, 09:14


a annak nem álltam neki , láttam,h iszonyat retek van abba is, de az szentem azért hosszadalmas meló. De mondjuk szeretem a kihívásokat, szóval lehet nekiesek ...

Te leszedted azt is? Nagy meló?

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. szeptember 20. szombat, 08:51


Chipcad777 írta: CSáá

Na skacok ma megcsináltam én is az EGR szelep meg az intercooler tisztítását. Nem nagy cucc megcsinálni. Mondjuk nekem egy csepp olaj nem jött ki az intercoolerbõl, csak kicsit "taknyos" volt a csõ fala belül. Ajánlom mindenkinek akinek van egy kicsi mûszaki érzéke is, mert iszonyat dzsuva volt (vagyis nekem) mindenhol.
Kérdésem az lenne,h hogyan tudom megnézni ezt a változó geometriát? Meg azt esetleg le tudom ellenõrizni,h a szívóoldalon nem e szökik a nyomás, fõleg,h most szétkaptam mindent? meg az EGR szelep mûxik-e normálisan?
Bocsi,h egyszerre ennyi mindent kérdezek, de szeretnék tanulni a nagyoktól

köszi a reakciókat elõre is!


Az a jó
Ne is legyen sok olaj benne Én is nemrég csináltam de az enyémbe se volt szinte semmi...
Az EGR el levetted a szívótorkot is? Mert abban körülbelül olyan vastagon van kosz mint az EGR ben...

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2008. szeptember 20. szombat, 07:39


kösz szépen Tano a gyors választ.
Én csak azt nem vágom,h alulról is néztem már és felülrõl is, levett burkolatnál, és nem nagyon látok a turbóból túl sokat csak épp egy csücskét ...szóval ti honnan nézitek a geo-t?

köszi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. szeptember 20. szombat, 01:39


Hali,

A geometria mûködését járó motornál tudod megnézni, amikor vált. Ez olyan 2000-es fordulat környékén történik. Ezenkívül kézzel is megmozgathatod rugó ellenében a rudazatot, akkor érzed hogy akadásmentesen mozog-e.
Ha megy rendesen a gép, akkor biztos nem szökik el a nyomás. De nézd meg a csõcsatlakozásokat, meg a csöveket, hogy épek, jól zárnak-e. Más módon számgép nélkül sztem nem tudod ellenõrizni. Esetleg még sziszegõ hang árulkodhatna gondolom.
Ha nem megy az EGR akkor arról kapsz visszajelzést a hibatárolóban. Amúgy meg annál az a lényeg hogy tiszta legyen, nem probléma ha nem megy

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2008. szeptember 19. péntek, 23:52


CSáá

Na skacok ma megcsináltam én is az EGR szelep meg az intercooler tisztítását. Nem nagy cucc megcsinálni. Mondjuk nekem egy csepp olaj nem jött ki az intercoolerbõl, csak kicsit "taknyos" volt a csõ fala belül. Ajánlom mindenkinek akinek van egy kicsi mûszaki érzéke is, mert iszonyat dzsuva volt (vagyis nekem) mindenhol.
Kérdésem az lenne,h hogyan tudom megnézni ezt a változó geometriát? Meg azt esetleg le tudom ellenõrizni,h a szívóoldalon nem e szökik a nyomás, fõleg,h most szétkaptam mindent? meg az EGR szelep mûxik-e normálisan?
Bocsi,h egyszerre ennyi mindent kérdezek, de szeretnék tanulni a nagyoktól

köszi a reakciókat elõre is!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2008. szeptember 19. péntek, 20:14


Benten írta:
Tano írta:
Benten írta: Irigyellek titeket, hogy tudjátok mi hol van a verdába

nekem meg marad RHantos kolléga :p


Ugyan, csak idõ kérdése.
Kicsit nézegesd az ETK ábráit, és sokmindent meg fogsz találni te is.


a változó geometria kütyû nekem is mûxik, rendesen mozog, fordulatra a cucc

Köszi a bíztatást! Nézegetem, nézegetem



státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. szeptember 19. péntek, 09:20


Tano írta:
Benten írta: Irigyellek titeket, hogy tudjátok mi hol van a verdába

nekem meg marad RHantos kolléga :p


Ugyan, csak idõ kérdése.
Kicsit nézegesd az ETK ábráit, és sokmindent meg fogsz találni te is.


Köszi a bíztatást! Nézegetem, nézegetem

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. szeptember 19. péntek, 08:39


Benten írta: Irigyellek titeket, hogy tudjátok mi hol van a verdába

nekem meg marad RHantos kolléga :p


Ugyan, csak idõ kérdése.
Kicsit nézegesd az ETK ábráit, és sokmindent meg fogsz találni te is.

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. szeptember 19. péntek, 00:41


Irigyellek titeket, hogy tudjátok mi hol van a verdába

nekem meg marad RHantos kolléga :p

Steve
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2003

státusz Steve

BMWfanatic

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 629

Elküldve: 2008. szeptember 18. csütörtök, 22:48


Benten írta:

Steve,

megcsináltad/megcsináltattad végül az IC tisztítást???

B


Sajna még ezidáig nem jutott rá idõ , de nincs elfelejtve.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. szeptember 18. csütörtök, 22:20


Én pont a hétvégén csináltam meg a vákum nyomásszabályzó membránjának meg a légtömegmérõnek a tisztítását, és azt kell mondjam jobb lett a rendszer. Most gyakorlatilag eltûnt az a megtorpanás ami 1900 és 2300 fordulat között megvolt.
Én is próbáltam kézzel megmozdítani a geometriát, de nagyon erõs a rugó, meg nehéz hozzáférni is. De mozgott egy kicsit, szóval nincs beragadva

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. szeptember 18. csütörtök, 20:14


Benten írta: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/080821a/


Meg is néztem gyorsan, hogy mûködik-e a változó geometria.

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. szeptember 18. csütörtök, 20:04

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. szeptember 18. csütörtök, 20:01


Steve írta:
Tano írta: Hi Steve!

Ez a része a 30d-nek is ugyanilyen. Szerintem a lököst nem kell hozzá levenni, a képet csak a szemléltetésért linkeltem be.
De ha le akarod venni akkor ajánlom ezt a DIY linket, ahol leírják hogy kell levenni. Nem nehéz ez sem.
Az EGR tisztítást már ennyi után is ajánlom, és ha az oda felmenõ csõ oldalán látsz olajat, akkor szerintem a IC-t is érdemes átmosni. Kivülrõl mindenképp, de az egyszerûbb is.


Köszi az infót Tano, lehet a hétvégi tisztítás elmarad sajna, de ha megcsinálom beszámolok róla biztosan.
Nézegettem ma amennyire látni a témát csak felnyitott géptetõvel, igaz a burkolattól semmit se látni de az IC-t azért megnéztem.
Háááát, akad rajta juice rendesen kívûlrõl.
Lehet hülye kérdés lesz, de nézd el nekem , ha nem veszem le a lököst, hogy a csába férek hozzá az IC-hez?
Ahhoz, hogy rendesen kipucigáljam, le kellene venni teljesen és úgy kicsapatni belõle a grízt nem?


Steve,

megcsináltad/megcsináltattad végül az IC tisztítást???

B