Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 18:39


nekem 30000re áll vissza de 12-15 ezrenként cserélem ami évente 4-6 alkalommal jön el

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 18:25


Fekete320d írta: Hát igen. Szintén nem volt olajfogyásom, semmi. Pedig hasonlóan használtam az autót mint mindíg. Az olajcserekor fullra töltörrék, és a cserére mikor mentem akkor ugyan ott volt. Ez lesz a 3. Oljcserém 15 hónap alatt. 30'000Km-re álítja a szervíz, de olyan 15-22'000Km alat vissza is számolja. De szerintem át fogok állni a 10-12'000Km-es olajcsere ciklusra.

Nem km-ben szamolja az auto az olajcsere intervallumot, hanem uzemanyag literben. Ami teljesen jogos is, lehet 90-es tempoban is megtenni azt a 15e km-t es lehet 200-zal is. Utobbi esetben az olaj igenybevetele joval nagyobb, mint az elobbiben. Nekem default 24e km-re all vissza nullazaskor (benzines) es kb. felidoben cserelek olajat.

Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2009. január 21. szerda, 17:52


Hát igen. Szintén nem volt olajfogyásom, semmi. Pedig hasonlóan használtam az autót mint mindíg. Az olajcserekor fullra töltörrék, és a cserére mikor mentem akkor ugyan ott volt. Ez lesz a 3. Oljcserém 15 hónap alatt. 30'000Km-re álítja a szervíz, de olyan 15-22'000Km alat vissza is számolja. De szerintem át fogok állni a 10-12'000Km-es olajcsere ciklusra.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 22:04


Fekete320d írta: Köszi hogy írtatok!

Hát igen a 200'000Ft még nem lenne gond. Azt mondta a szervíz vezetõ mester, hogy van valami hülye szám a turbóban, valami digitálisan, és ahoz hozzá kell kódolni a vezérlõt. Mert hogy ilyen is van . És ha valaki beleépít bármilyen másik akár újj turbót azzzal nem fog menni mig a két dolog össze nem komunikál. Ez olyan mint az imobiliser a kulcsban. Amúgy 1200€ a turbó, meg 150€ az olajcsere, meg még jön rá a szervízdíj ami van vagy 50-60€ óránként tuti, ha nem több. Meg még mindenféle 10-15€-s tömités meg csavarm meg alkatrész.

A 2500€ csúcsra mondta a nagyon beba*ik minden. Bocs ha túloztam volna.

De elöször diagnosztika lesz meg hibaolvasás. Hétfõn megyek mert válság van és a fele szerelõcsapatot elküldték vagy mi a fene. a turbózást is csak 4 napon bellülre vállalják. Nesze nektek németország...


lehet arra gondolt, hogy fel kell programozni? Nem tudom, hogy kell-e ilyet csinálni turbóval

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 22:01


vsop14 írta: Az enyém egy deci olajat sem fogyaszt egy olajcsere intervallum alatt... Engem szíven ütne, ha 0,75litert megenne az enyém 10.000-en... Igaz, az enyém nem is dízel. Az igaz, hogy az 1l/1000km a gyári határérték, ezt sosem fogom megérteni. Mert pl ha megeszik 0,5l-t 1000km-en szerintem az se normális, pedig ugye határértéken belül van.

Tudnám díjazni, ha visszavennél az arcodból. Normálisan beszélgetünk, ha nem tetszik, vagy hülyeségnek tartod amit írok, emberi módon is kinyilváníthatod azt. Én nem szóltam be neked, nem madaraztalak le, stb vagy nálad ez a színvonal?


Teljesen igazad van vsop14! Altalaban a szakirodalom is 1000km/l olajfogyasztast emlit, de ez pont olyan butasag, mint ahogy az ABS-röl is azt irjak meg mindig sok helyen, hogy az a fekutat csökkenti. Es meg mindig sokan elhiszik.

A motorolajmennyiseg meghatarozasanal az a meretezesi alapelv, hogy 2 olajcsere között annyi olaj fogyhat, amennyi a nivopalca maximum es minimum jelzese között van. De mar ez az oljafogyasztas is kritikusnak szamit.

Remelem tudtam segiteni!

Szemy

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 21:49


Imádom az ilyen nagy tudású "mestereket"!

Amikor nagyon elégedetlen voltam a gyári gagyi rádióval, akkor bementem egy "autóhifi stúdióba", ahol megállapították, hogy hiába is tennének be a gyáritól eltérõ masinát, az tutira nem mûködne a canbus miatt, csak néhánytízezres plusz kütyüvel. Aztán persze a duplarádiós blau minden gond nélkül mûködik azóta is egy másik helyen beszerelve.

Aztán én már cseréltettem turbót cca 140e után (bár utólag lehet, hogy nem is kellett volna) , az is minden hókusz-pókusz nélkül simán elektromosan is összecsatlakoztatva rendben mûködik.

Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 21:34


Köszi hogy írtatok!

Hát igen a 200'000Ft még nem lenne gond. Azt mondta a szervíz vezetõ mester, hogy van valami hülye szám a turbóban, valami digitálisan, és ahoz hozzá kell kódolni a vezérlõt. Mert hogy ilyen is van . És ha valaki beleépít bármilyen másik akár újj turbót azzzal nem fog menni mig a két dolog össze nem komunikál. Ez olyan mint az imobiliser a kulcsban. Amúgy 1200€ a turbó, meg 150€ az olajcsere, meg még jön rá a szervízdíj ami van vagy 50-60€ óránként tuti, ha nem több. Meg még mindenféle 10-15€-s tömités meg csavarm meg alkatrész.

A 2500€ csúcsra mondta a nagyon beba*ik minden. Bocs ha túloztam volna.

De elöször diagnosztika lesz meg hibaolvasás. Hétfõn megyek mert válság van és a fele szerelõcsapatot elküldték vagy mi a fene. a turbózást is csak 4 napon bellülre vállalják. Nesze nektek németország...


státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 21:24


Amúgy még a Wallisnál is beszerelik a hozott alkatrészeket, egyedül a kötsög Budapest Motors nem, de az egy komolytalan, szánalmas társaság... Én is ebay-en láttam legolcsóbban, kb 100-120ért átváltva, használtan meg néha még kevesebbért is meg lehet csípni, bár azt nemtom, érdemes-e (persze most iszonyat jó, hogy megint ilyen magas az euro...)

A süvítés nekem mindig megvolt (~40.000km) bár csak hideg motornál hallani felhúzott ablaknál. Persze azt nem állítom, hogy tip-top állapotban van a turbóm, mert az agr-hez vezetõ csövet eléggé beköpködi olajjal, ami állítólag rossz jel, de amíg nem hal be, nem fogom kicserélni, eleget költöttem már erre a kocsira így is...

Olajfogyásügyileg pedig nem olyan tragédia szinten vészes a 1,5l/ 20.000km, nekem kb. 0,5-1l ekkora távon, de azt nagyban gyanítom, hogy ráfoghatod a tartós 200-akra, mert azzal hamar be lehet halasztani sajnos a turbot

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 21:07


Fekete320d írta: Sziasztok. Úgy fest eljött a vég. A kocsim 1000-2000Fordulatra mikor felpörög akkor hülye süvítõ hangot ad. Mikor meg leveszem a gázról a lábamat akor meg ugyan ez vissza felé. Viszont húz. (Nagyon) nagy gázra füst. 20'000Km alatt Kb 1,3L olajat megevett. Castrol 5W-30 Llife04. Míg az elõzõ és az az elötti olajcserére nem is volt szintváltozása. 30000KM-re állítják, de olyan 18'000Km alatt vissza is számolja. (Bár nálam rendszeres a 180-200Km/h vagy a feletti huzamos közlekedés is.) 2003' évjárat. 320DA Sedan Facelift. 145'000Km-el. Elképzelhetõ hogy meg fog halni a turbója? A Szakszervizbe már megkaptam hétfõre az idõpontot, csak nem merem bevinni, mert már pedzegették a turbcserét is. És kicsit tartok a 2500€-s számlától

Tényleg csak szakszervíz cserélheti ki a turbót? Sima autószerelõ nem tudja? Mert az Ebay-en már fele annyiért is van.

Egy szerelõ mondta, hogy lehet hogy csak csõ csúszott le, de húz ugyhogy viszavonta. A másik meg hogy valami kis állat bisztos kirágta a csövet, és szelel. Ezek a véleményeket megköszönném ha hozzáértõ kommentélná, vagy valaki aki felé volt már ilyen.

Köszönöm!


Nehogymár elhidd, hogy 2500 Eur a turbó!!!
Elmész független turbóshoz, 200e Ft alatt megvan. A netet nemcsak fórumozásra lehet használni, hanem direkt infogyûjtésre is, beütöd a guugli-ba, hogy turbo, erre kidob egy csomó turbo javítót, forgalmazót, néhányat felhívsz és máris nem 2500 Euroról beszélünk.
Persze 200e se havaj-dizsi .......

státusz ducati113

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 208

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 20:19


Igazad van nálam ez a színvonal. De azért bocsi

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 20:13


ducati113 írta: Az az olajfogyasztás meg annyira nem halálosan durva szerintem. 0,75l/10.000km, bár nem is kevés

Ekkora madarat " halálosan durva szerintem"
Tudod te mennyi a gyári megengedett olajfogyasztás?
Most BMW-re pontosan nem tudom de általában 1000km/1liter
Pl.VW Peugeot Fiat .
Na ha ennyit megeszik az autód akkor szerviz!
Turbós autótól meg ne várjunk csodát,biztos,hogy eszi az olajat!!
Ne írjátok,hogy az enyém nem eszi, nem akarok vitázni marhaságon.

Az enyém egy deci olajat sem fogyaszt egy olajcsere intervallum alatt... Engem szíven ütne, ha 0,75litert megenne az enyém 10.000-en... Igaz, az enyém nem is dízel. Az igaz, hogy az 1l/1000km a gyári határérték, ezt sosem fogom megérteni. Mert pl ha megeszik 0,5l-t 1000km-en szerintem az se normális, pedig ugye határértéken belül van.

Tudnám díjazni, ha visszavennél az arcodból. Normálisan beszélgetünk, ha nem tetszik, vagy hülyeségnek tartod amit írok, emberi módon is kinyilváníthatod azt. Én nem szóltam be neked, nem madaraztalak le, stb vagy nálad ez a színvonal?

státusz ducati113

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 208

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 20:00


Az az olajfogyasztás meg annyira nem halálosan durva szerintem. 0,75l/10.000km, bár nem is kevés

Ekkora madarat " halálosan durva szerintem"
Tudod te mennyi a gyári megengedett olajfogyasztás?
Most BMW-re pontosan nem tudom de általában 1000km/1liter
Pl.VW Peugeot Fiat .
Na ha ennyit megeszik az autód akkor szerviz!
Turbós autótól meg ne várjunk csodát,biztos,hogy eszi az olajat!!
Ne írjátok,hogy az enyém nem eszi, nem akarok vitázni marhaságon.

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 19:18


vsop14 írta:
Hori írta:
vsop14 írta:
Fekete320d írta: Míg az elõzõ és az az elötti olajcserére nem is volt szintváltozása.


Fáradt olajat öntöttél bele vagy mi? Csak ebben az esetben tudom elképzelni, hogy az olajnak nem változik meg a színe.... Egy dízelben ez lehetetlen, hogy ne legyen fekete az olaj...


de õ nem szín változást hanem szinTváltozást irt

amúgy mikor lelépek a gázról nekem is sipol kicsi a turbó mondjuk olajfogyasztásom nem igazán van.
bár ha 180-200akat röpülsz vele ne is csodálkozz ha tünedezik belõle 1 kevés olaj. meg én 18000km-ig bizt nem hagynám benne


Bocsánat! Akkor elnéztem, a színváltozás akkor tárgytalan Ha sokat pályázik akkor szerintem az a 18.000-es olajcsere hááát olyan határeset. Az az olajfogyasztás meg annyira nem halálosan durva szerintem. 0,75l/10.000km, bár nem is kevés



180-200as tempónál azért melegszik már rendesen a technika és higul az olaj rendesen tehát fogyhat belõle. bár ez a 0.75l 10000km inkább pdtdi adat igaz nekünk a céges audi ezt a mennyiséget 5000km alatt neyeli le

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 19:14


Hori írta:
vsop14 írta:
Fekete320d írta: Míg az elõzõ és az az elötti olajcserére nem is volt szintváltozása.


Fáradt olajat öntöttél bele vagy mi? Csak ebben az esetben tudom elképzelni, hogy az olajnak nem változik meg a színe.... Egy dízelben ez lehetetlen, hogy ne legyen fekete az olaj...


de õ nem szín változást hanem szinTváltozást irt

amúgy mikor lelépek a gázról nekem is sipol kicsi a turbó mondjuk olajfogyasztásom nem igazán van.
bár ha 180-200akat röpülsz vele ne is csodálkozz ha tünedezik belõle 1 kevés olaj. meg én 18000km-ig bizt nem hagynám benne


Bocsánat! Akkor elnéztem, a színváltozás akkor tárgytalan Ha sokat pályázik akkor szerintem az a 18.000-es olajcsere hááát olyan határeset. Az az olajfogyasztás meg annyira nem halálosan durva szerintem. 0,75l/10.000km, bár nem is kevés

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. január 20. kedd, 19:10


vsop14 írta:
Fekete320d írta: Míg az elõzõ és az az elötti olajcserére nem is volt szintváltozása.


Fáradt olajat öntöttél bele vagy mi? Csak ebben az esetben tudom elképzelni, hogy az olajnak nem változik meg a színe.... Egy dízelben ez lehetetlen, hogy ne legyen fekete az olaj...


de õ nem szín változást hanem szinTváltozást irt

amúgy mikor lelépek a gázról nekem is sipol kicsi a turbó mondjuk olajfogyasztásom nem igazán van.
bár ha 180-200akat röpülsz vele ne is csodálkozz ha tünedezik belõle 1 kevés olaj. meg én 18000km-ig bizt nem hagynám benne