MarcellHo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz MarcellHo

Újonc

Elismertség: 19% (7 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2010. december 12. vasárnap, 17:36


martin írta:
MarcellHo írta:
martin írta:
tibikeke írta:
martin írta: Sziasztok

egy olyan gondom jött most elő az autóval, hogy egyszerűen el tűnt az erő a kocsiból egy 320d ről lenne szó és egyszerűen olyan a dolog mintha csak szívó lenne a motor nincs turbo nyomás a kocsiba. Azt tisztán lehet hallani hogy pörög a turbo meg szív is mert az a jellegzetes szívó hang meg van, de az "egészséges" álapottól eltérő lett ez a hang olyan mintha üresbe forogna a turbo és sehol nem lenne rajta cső. A kipufogó gáz szine nem változott nem füstől az autó meg nem ugrál meg semmi csak egyszerűen nincs turbo erő. Valakinek már volt hasonló gondja ? A kocsiba 170 000 km er van és egy 2005 ös e90 esről lenne szó.
Válaszokat előre is köszi.

Martin




Szia!!




Nekem is volt ilyen!! A turbó elektronikus szabályzója szarakodhat!! Nekem egyszerűen kitörölték a hibát és azóta ok



Hello hát ez így elég jól hangzik, azt hittem hogy turbo cserés a dolog, de mindenképp elviszem szervízbe.

Köszi az infót







Hello!

Nálam ilyen a lyukas turbo cső miatt volt, de nekem füstölt is mint az állat...



hello sajnos nekem a maga turbot vezérlő motor szorult meg és ment tönkre ezenkívül ismeretlen okokból a turbóban a változó geometriás lapátok körbültek el. A gond meg oldódott --- turbó csere .
Ezekkel a gondokkal az autó egyáltalán nem füstőlt nem zörgöt egyszerűen csak nem volt meg a töltőnyomás ami a motorba ment. Így egy "szívó disel" lett az autóból


Hello!
Ugyanez a problémám, van mikor előjön van mikor nem. Ha igen akkor nyirom a motort egy darabig és akkor rendbe jön...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2006

státusz rad2

Törzsvendég

Elismertség: 5% (6 pont) | Hozzászólások: 111

Elküldve: 2010. december 07. kedd, 22:40


Turbómotorok karbantartása




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. december 07. kedd, 22:42

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz csanko

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2010. november 05. péntek, 22:01


Sziasztok!

egy kis tanulmány, érdekes, bár lehet már mindenki tudja.

A kipufogógáz hajtja a turbinaoldali lapátkereket, ami közös tengelyen van rögzítve a kompresszor lapátkerekével. Mivel alacsony fordulaton nincs kellő sebessége a kipufogógáznak, kisebb turbót alkalmaznak, ami hamarabb felpörög, de a szállítása is kisebb. A nagy turbó többet szállít, de később pörög fel. A két oldal méreteinek változtatásával lehet elérni a karakterisztikához megfelelő működést, emellett olcsóbb is a változtatható geometriás feltöltőnél (VTG). A VTG esetében a kipufogó oldali lapátkeréknél körben egy lapátozás van elhelyezve, ami sok kis terelőlapátból áll, amik egy tengelyen el tudnak forogni. Ezek állításával a kipufogógáz más-más szögben éri a turbinakereket, amit hamarabb fel lehet pörgetni. Ezt fordulatszám függvényében vezérlik. Így egy nagyobb turbót is hamarabb fel lehet pörgetni. A turbóban a nyomást egy Wastegate nevű szelep szabályozza. Ha a nyomás eléri a beállított értéket, akkor vagy a szabadba nyit a szelep, és nem tud nőni a nyomás, vagy a kompresszoroldalt összenyitja a turbinaoldallal. Benzinmotoroknál érdemes beszélnünk még a lefújószelepről. A benzinmotoroknál általában a fojtószelep gázelvételre zár, ami azt eredményezi, hogy a fojtószelep és a turbófeltöltő közötti szakaszon a nyomás megnő, és a turbinakerék ebben a magasnyomású térben hamarabb elveszti a mozgási energiáját, ergo lassul. Ha gázelvételkor egy szeleppel a nyomást ebből a szakaszból a szabadba engedjük, akkor kevésbé csökken a turbó fordulatszáma. Ez pedig fontos, mert kis fordulaton ugye kevesebbet tölt. Talán több részletbe felesleges lenne belemenni, főként a méretezési kérdésekbe, csapágyazásba... Amit még érdemes tudni, hogy turbós autónál az olajcsere nagyon fontos dolog, mert a motor kenési rendszeréről történik az ő kenése is, olajválasztás és olajcsereperiódus különösen fontos!!!
Illetve indítás után míg be nem melegszik a motor, nem szabad túlzottan terhelni, ha pedig meg van hajtva az autó, akkor leállítás előtt 1-2 percig alacsony terhelésen kell tartani. Az olaj másképp a magas hőtől a turbinatengelynél krakkosodik, olajkoksz formájában leülepszik, és a turbó szűk keresztmetszetű olajjáratait eltömíti. Azután pedig nem kap kenést, és a többibe ne is gondoljon senki.....
A hosszú élettartam érdekében a turbóval szerelt motorok kezelése bizonyos gondosságot igényel. Az ilyen személygépkocsiknál nagy sebességű haladás után megállva nem szabad rögtön leállítani a motort – típustól függően 30-60 másodperc alapjárat szükséges, hogy a turbó pirosan izzó forgórésze visszahűlhessen, ellenkező esetben az élettartam megrövidül, sőt a turbó besülése vagy törése is előfordulhat.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz laja

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. november 04. csütörtök, 18:16


Sziasztok!
Holnap elvileg kiderül a dolog,mivel kicserélik a kart.szűrőt,és megtisztítják a turbót+ az egész autót az olajtól!Remélem nem lesz gond a turbóval.
Köszi a hozzászólásokat!üdv.L.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. november 04. csütörtök, 14:34


Hori írta: olyannal még nem találkoztam hogy az eldugult kartergázszűrő miatt állna az olaj a coolerban és a szívócsőben, de olyannal már igen hogy a kopott turbó miatt állt a coolerban a szívócsőben és még a kipuban is /most bontottunk egy 530d-t állt mindenhol az olaj coolerban, szívócsőben, katalizátorban, a hátsó dobból 3liter olajat öntöttünk ki és a turbó tengelye inge komolyan lógott/
Ennek ellenére legyen neked igazad mert akkor igen olcsón megússza az egész történetet


Én sem azt mondtam, hogy a kopott turbó miatt nem álhat ott az olaj.
De a kartergáz is egy lehetőség, mégha ritka is. Igaz akkor nem csak a turbóhoz nyomja a felesleget, hanem máshova is. Ahogy írta a kérdését laja, abból nem derült ki számomra hogy konkrétan hova is folyik az olaja.
De úgy éreztem korrigálnom kell, mert ahogy írtad abból az szűrődött le, hogy a kartergázszűrő adja az olajozást a turbónak...

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. november 04. csütörtök, 08:08


Tano írta:
Hori írta: sajnos nem lesz túl jó hírem, ez max úgy történhetett: hogy a kartergázszűrő nem volt cserélve még soha és ezért a turbó alig kapott oajzást és szarrá kopott és mindenhol engedi át az olajat. ezért áll a szívócsövedben és a coolerban is az olaj. de vedd le a turborol a szívocsövet és mozgasd meg a tengelyét azt hiszem meg fogsz lepődni


Hm, szerintem ez így nem teljesen korrekt. A turbó nem a kartergázszűrőtől kapja az olajozást. Saját olajcsővel van bekötve a rendszerbe.
Viszont ettől függetlenül ha a kartergázszűrő el van dugulva, lehetséges olajfolyás mégpedig a megnövekedett kartergáznyomás miatt...




olyannal még nem találkoztam hogy az eldugult kartergázszűrő miatt állna az olaj a coolerban és a szívócsőben, de olyannal már igen hogy a kopott turbó miatt állt a coolerban a szívócsőben és még a kipuban is /most bontottunk egy 530d-t állt mindenhol az olaj coolerban, szívócsőben, katalizátorban, a hátsó dobból 3liter olajat öntöttünk ki és a turbó tengelye inge komolyan lógott/
Ennek ellenére legyen neked igazad mert akkor igen olcsón megússza az egész történetet


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. november 04. csütörtök, 05:27


Hori írta: sajnos nem lesz túl jó hírem, ez max úgy történhetett: hogy a kartergázszűrő nem volt cserélve még soha és ezért a turbó alig kapott oajzást és szarrá kopott és mindenhol engedi át az olajat. ezért áll a szívócsövedben és a coolerban is az olaj. de vedd le a turborol a szívocsövet és mozgasd meg a tengelyét azt hiszem meg fogsz lepődni


Hm, szerintem ez így nem teljesen korrekt. A turbó nem a kartergázszűrőtől kapja az olajozást. Saját olajcsővel van bekötve a rendszerbe.
Viszont ettől függetlenül ha a kartergázszűrő el van dugulva, lehetséges olajfolyás mégpedig a megnövekedett kartergáznyomás miatt...


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. november 03. szerda, 23:38


laja írta: Sziasztok!
Ha a turbó rossz akkor az autó teljesítményén ez meglátszik.Én ezt nem tapasztaltam.
Létezik hogy a kartergázszűrő nem volt cserélve még soha és ezért nyomja az olajat mindenhová??





sajnos nem lesz túl jó hírem, ez max úgy történhetett: hogy a kartergázszűrő nem volt cserélve még soha és ezért a turbó alig kapott oajzást és szarrá kopott és mindenhol engedi át az olajat. ezért áll a szívócsövedben és a coolerban is az olaj. de vedd le a turborol a szívocsövet és mozgasd meg a tengelyét azt hiszem meg fogsz lepődni

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz laja

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. november 03. szerda, 21:24


Sziasztok!
Ha a turbó rossz akkor az autó teljesítményén ez meglátszik.Én ezt nem tapasztaltam.
Létezik hogy a kartergázszűrő nem volt cserélve még soha és ezért nyomja az olajat mindenhová??

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. október 30. szombat, 15:27


JanoE46 írta:

Ugyanígy jártam.Nem kívánom senkinek ezt az érzést.De "szerencsére" elég hamar be tudtuk fullasztani,ketten ráugrottunk azonnal a szívócsőre,és elszorítottuk.






JanoE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1995

státusz JanoE46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 167

Elküldve: 2010. október 30. szombat, 13:02


[quote="csanko"]hello!

na ilyet ne lásson senki a salyát autóján!!!
persze másén se!!!
Ez a turbóhiba, tehát ha valaki kicsi füstöt lát meg pici szagot érez az még nem jelenti azt hogy kuka a turbó.Ezeknek egy csomómás magyarázata van(kipufogó, porlasztó, tömítés stb.)
nem kell egyből a turbóra gondolni, persze az is okozhatja.


YouTube videó

YouTube videó

Ugyanígy jártam.Nem kívánom senkinek ezt az érzést.De "szerencsére" elég hamar be tudtuk fullasztani,ketten ráugrottunk azonnal a szívócsőre,és elszorítottuk.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz laja

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. október 30. szombat, 12:21


Hori írta:
laja írta: Sziasztok segítsetek!
A turbóm nyomja az olajat mindenhová,az összes cső tele van olajjal!!Nem tudom használni az autóm,mert azt mondták hogy nagyobb baj is lehet.
Mennyi lenne egy turbó felújítás?Vagy mit tegyek ezzel a problémával?
Esetleg hol lehet turbót kapni,vagy kűlföldről hozassak??előre is köszi.Lalee






Szia

KaszaMesternek van 150lovas turbója 2005ös 320d-ről igen jó áron sztem zaklasd vele őt 06-70-5799-225



Köszi!



Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. október 29. péntek, 19:23


laja írta: Sziasztok segítsetek!
A turbóm nyomja az olajat mindenhová,az összes cső tele van olajjal!!Nem tudom használni az autóm,mert azt mondták hogy nagyobb baj is lehet.
Mennyi lenne egy turbó felújítás?Vagy mit tegyek ezzel a problémával?
Esetleg hol lehet turbót kapni,vagy kűlföldről hozassak??előre is köszi.Lalee






Szia

KaszaMesternek van 150lovas turbója 2005ös 320d-ről igen jó áron sztem zaklasd vele őt 06-70-5799-225




autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz laja

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. október 29. péntek, 16:46


Sziasztok segítsetek!
A turbóm nyomja az olajat mindenhová,az összes cső tele van olajjal!!Nem tudom használni az autóm,mert azt mondták hogy nagyobb baj is lehet.
Mennyi lenne egy turbó felújítás?Vagy mit tegyek ezzel a problémával?
Esetleg hol lehet turbót kapni,vagy kűlföldről hozassak??előre is köszi.Lalee




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. október 29. péntek, 16:49

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. október 28. csütörtök, 18:14


[quote="csanko"]hello!

na ilyet ne lásson senki a salyát autóján!!!
persze másén se!!!
Ez a turbóhiba, tehát ha valaki kicsi füstöt lát meg pici szagot érez az még nem jelenti azt hogy kuka a turbó.Ezeknek egy csomómás magyarázata van(kipufogó, porlasztó, tömítés stb.)
nem kell egyből a turbóra gondolni, persze az is okozhatja.


YouTube videó

YouTube videó



Jól sikerült csiptuning után .... Meg-ne-mondjam-melyik-cégtől-
Nálam pont ilyen volt, csak nem állva, hanem haladva. Off autó.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. október 28. csütörtök, 18:15