zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. július 15. péntek, 08:14


banyaszi írta: Sziasztok! Lenne egy kis problémám! Elromlott a turbó az autómon! Valaki esetleg tud olyan megbizható helyet ajánlani ahol újitanak fel turbót és jol is csinálják? Néztem neten van sok, de honnan tudjam melyikhez merjem elvinni? Köszi előre is! Jah és 2001-es 320D!



Jobban jársz ha nem ujítgatod azt a turbót dobd ki a kukába és vegyél egy újat szívleld meg a jó tanácsom.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. július 15. péntek, 08:15

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2011. július 14. csütörtök, 22:54



Keress rá a neten Papp Pál Budaörs.A templom mögött van.A főúton ki is van táblázva.25 éve csak turbózik!

banyaszi írta: Sziasztok! Lenne egy kis problémám! Elromlott a turbó az autómon! Valaki esetleg tud olyan megbizható helyet ajánlani ahol újitanak fel turbót és jol is csinálják? Néztem neten van sok, de honnan tudjam melyikhez merjem elvinni? Köszi előre is! Jah és 2001-es 320D!





autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz banyaszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2011. július 14. csütörtök, 17:14


Sziasztok! Lenne egy kis problémám! Elromlott a turbó az autómon! Valaki esetleg tud olyan megbizható helyet ajánlani ahol újitanak fel turbót és jol is csinálják? Néztem neten van sok, de honnan tudjam melyikhez merjem elvinni? Köszi előre is! Jah és 2001-es 320D!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. július 14. csütörtök, 17:23

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz csaba701129

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2011. június 16. csütörtök, 21:29


Sziasztok!
Tök új vagyok itt,és egy kis segítség kéne.E46 320d 2005-ös. Az a gondom, hogy az autó terhelésnél olyan hangot ad, mint a hajszárító.Alapjáraton, és finomabb gyorsításoknál nem hallani.Először a turbóra gyanakodtam, mert tényleg olyan mintha valami cső megrepedt volna, és ott fúj ki.Nagy teljesítmény vesztést nem érzek,talán egy hajszálnyival nem gyorsul úgy, ahogy kéne.Ma le lett bontva, felül, alul is,Nem találtunk semmit, ami esetleg jelezné a hibát.Minden tiszta, csövek ok.Kipugóra is gyanakodtunk, de az is rendben.Még hozzá tartozik, hogy belül is, és kívül is inkább a kocsi baloldaláról hallani.

Előre is köszi a segítséget!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz imici85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2011. június 11. szombat, 17:59


Tano írta:
imici85 írta: Hello
A klima kompresszorom aljáról lassan csöpög az olaj,valószinüleg a turbótól folyik le.Elkezdtem alulról és felülről szétbontani és a cooler bemenő és kimenő csőben folyékony olajat találtam.Leszedtem a légtömeg mérőnek a csővét is és abban is olaj volt.A légszürőház altt van egy kis tartály szerüség amiből egy cső ki jön és belemegy a légtömeg mérő csővébe szerintem innen jön az olaj.A turbó szivó és fujó csöve is olajos.Ha megyek az autóval és nyomok egy nagyobb gázt és bekapcsol a turbó akkor kidob egy fekete füstcsomot de utánna már nem füstöl.A turbó szívó és fujó csöveiben szabad olajnak lennie?


Azokban a csövekben kevés mennyiségű olaj és olajlecsapódás normális, mivel a turbó elött csatlakozik be a kartergáz csöve, és abból kerül oda. Ez az a cső, amit a légszűrőház alól látsz kijönni.
A kartergázszűrőt érdemes megnézni, ha nem a betétes fajta, akkor tisztítani, ha betétes, akkor lehet nem árt cserélni ha régen volt és soknak tűnik a jelenlévő olajmennyiség.
A kompresszorra folyó olaj lehet valamelyik csőcsatlakozásnál szökik, esetleg tömítéscsere megoldja. Ezt már vizuálisan kellene megkeresni honnan jön pontosan.

Valószinüleg a turbó szívócsőnél folyik.Most letisztítottam mindent és majd 1 hét mulva megnézem hátha akkor jobban látni.Meg egyébként sokallom egy picit az olaj fogyasztását.Olajcsere uán 9000 km mentem és leállításnál már világított a sárga olaj lámpa.A gyár 5w30 olajat ír hozzá de én castrol 0w30 rakok bele.Lehet,hogy túl híg neki.Igaz már kb 300000 km van benne de 95% autópályán használom.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. június 11. szombat, 17:05


imici85 írta: Hello
A klima kompresszorom aljáról lassan csöpög az olaj,valószinüleg a turbótól folyik le.Elkezdtem alulról és felülről szétbontani és a cooler bemenő és kimenő csőben folyékony olajat találtam.Leszedtem a légtömeg mérőnek a csővét is és abban is olaj volt.A légszürőház altt van egy kis tartály szerüség amiből egy cső ki jön és belemegy a légtömeg mérő csővébe szerintem innen jön az olaj.A turbó szivó és fujó csöve is olajos.Ha megyek az autóval és nyomok egy nagyobb gázt és bekapcsol a turbó akkor kidob egy fekete füstcsomot de utánna már nem füstöl.A turbó szívó és fujó csöveiben szabad olajnak lennie?


Azokban a csövekben kevés mennyiségű olaj és olajlecsapódás normális, mivel a turbó elött csatlakozik be a kartergáz csöve, és abból kerül oda. Ez az a cső, amit a légszűrőház alól látsz kijönni.
A kartergázszűrőt érdemes megnézni, ha nem a betétes fajta, akkor tisztítani, ha betétes, akkor lehet nem árt cserélni ha régen volt és soknak tűnik a jelenlévő olajmennyiség.
A kompresszorra folyó olaj lehet valamelyik csőcsatlakozásnál szökik, esetleg tömítéscsere megoldja. Ezt már vizuálisan kellene megkeresni honnan jön pontosan.

Bianconero
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Cd
Évjárat: 2005

státusz Bianconero

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2011. június 11. szombat, 16:08


Sziasztok!

Tegnap voltam olajcserés szervízen és azt mondtáka srácok (ha jól értettem), hogy a turbo és azintercooler találkozásánál, a felső részen valami tömítésnél olajpárás a dolog. Elvileg nem egetrengető, e cserélni kell előbb utóbb. Kérdés: Mennyire előbb vagy mennyire utóbb? nyáron mennék az autóval 3-4 e km-ert és nem szeretném,ha lerohadna alattam. Elvileg csak pár ezer Ft-os dologról van szó,de gondolom eléggé szét kell hozzá kapni a burkolatokat stb. Mi a véleményetek,cseréltessem ki azért utazás előtt, vagy tényleg nincs nagyobb jelentősége?
Ha minden igaz, akkor itt a 2-es számú alkatrészről van szó:

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz imici85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2011. június 11. szombat, 15:57


Hello
A klima kompresszorom aljáról lassan csöpög az olaj,valószinüleg a turbótól folyik le.Elkezdtem alulról és felülről szétbontani és a cooler bemenő és kimenő csőben folyékony olajat találtam.Leszedtem a légtömeg mérőnek a csővét is és abban is olaj volt.A légszürőház altt van egy kis tartály szerüség amiből egy cső ki jön és belemegy a légtömeg mérő csővébe szerintem innen jön az olaj.A turbó szivó és fujó csöve is olajos.Ha megyek az autóval és nyomok egy nagyobb gázt és bekapcsol a turbó akkor kidob egy fekete füstcsomot de utánna már nem füstöl.A turbó szívó és fujó csöveiben szabad olajnak lennie?

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2011. április 28. csütörtök, 22:38


Prof írta:
SP_323i írta:
ihorvath írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

2003-as 320d-nél a turbo-nak hallani a hangját belülről? Mert nálam nagyon halk fütyülő hang hallatszik 2500-3000-res fordulat körül, de tényleg nagyon halk. Ez normális vagy turbo baj lesz belőle?
Ha még nem reccsent szét, lehet vele valamit kezdeni? Kipucolás, javítás, stb?


Érdemes megnézetnem egy szerelővel mielőbb?


Hali!

Nem volt javítva a turbó? Az enyémben javítva volt. Még az előző tulaj csináltatta és ugyan ez a jelenség. Kicsit hallani a turbó fütyülését, de nem vészes. Olajat nem kajálja, füst nincs és menni is megy rendesen. Szerelők azt mondták, hogy javított turbónál ez a hang megszokott. Amúgy 130e km-el vettem és most 220e km van benne úgyhogy bírja az üzemet.



jelenleg kb 300e km van az autómba és még gyári turbó van rajta porlasztó csúcs is csak egy lett cserélve életében 212e km-ig folyamatosan wallis nál volt szervizelve





Nekem bent ugyan nem hallani, de ha valamelyik ablak le van huzva és elmegyek valami mellett ami potencionális hangvisszaverő, akkor még alacsony fordulaton is eléggé hallani. Nekem őszintén szólva nagyon tetszik h fütyürésző sugárhajtású gépet vezetek, de kicsit azért én is tartok attol h mivan ha ez nem igazán jó előjel...
Szóval engem is érdekelne h a hallhatóan fütyörésző turbó rossz előjel-e.

Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2011. április 28. csütörtök, 20:04


SP_323i írta:
ihorvath írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

2003-as 320d-nél a turbo-nak hallani a hangját belülről? Mert nálam nagyon halk fütyülő hang hallatszik 2500-3000-res fordulat körül, de tényleg nagyon halk. Ez normális vagy turbo baj lesz belőle?
Ha még nem reccsent szét, lehet vele valamit kezdeni? Kipucolás, javítás, stb?


Érdemes megnézetnem egy szerelővel mielőbb?


Hali!

Nem volt javítva a turbó? Az enyémben javítva volt. Még az előző tulaj csináltatta és ugyan ez a jelenség. Kicsit hallani a turbó fütyülését, de nem vészes. Olajat nem kajálja, füst nincs és menni is megy rendesen. Szerelők azt mondták, hogy javított turbónál ez a hang megszokott. Amúgy 130e km-el vettem és most 220e km van benne úgyhogy bírja az üzemet.



jelenleg kb 300e km van az autómba és még gyári turbó van rajta porlasztó csúcs is csak egy lett cserélve életében 212e km-ig folyamatosan wallis nál volt szervizelve





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. április 28. csütörtök, 20:05

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. április 28. csütörtök, 16:42


ihorvath írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

2003-as 320d-nél a turbo-nak hallani a hangját belülről? Mert nálam nagyon halk fütyülő hang hallatszik 2500-3000-res fordulat körül, de tényleg nagyon halk. Ez normális vagy turbo baj lesz belőle?
Ha még nem reccsent szét, lehet vele valamit kezdeni? Kipucolás, javítás, stb?


Érdemes megnézetnem egy szerelővel mielőbb?


Hali!

Nem volt javítva a turbó? Az enyémben javítva volt. Még az előző tulaj csináltatta és ugyan ez a jelenség. Kicsit hallani a turbó fütyülését, de nem vészes. Olajat nem kajálja, füst nincs és menni is megy rendesen. Szerelők azt mondták, hogy javított turbónál ez a hang megszokott. Amúgy 130e km-el vettem és most 220e km van benne úgyhogy bírja az üzemet.



CMJoy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz CMJoy

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2011. április 28. csütörtök, 01:06


Sziasztok! Nagyon régóta figyelemmel kísérem ezt a fórumot és eddig is számtalan hasznos információhoz jutottam, amit először is köszönök Nektek! Rengeteget bújom a topic-okat és hihetetlen, hogy mennyi segítőkész embertől olvashatunk hozzászólásokat. A teljesség igénye nélkül szeretném kiemelni Tano kollégát, aki írásaival eddig is nagyon sokat segített már nekem. Én jelenleg külföldön élek és dolgozom, így a kocsim szervizelését és az alkatrész beszerzést is idegen környezetben kell megoldanom és hogy felkészültnek érezhessem magam az információkat innen gyűjtöm be. Eddig ugyan passzív olvasó voltam, de most mivel nekem is elkezdett "fütyülni" a turbóm, gondoltam leírom mi történt mert először végig olvasva ezt a fórumtémát, kicsit megijedtem. Szóval feltekert ablaknál, zene nélkül nekem is elég szép fütyülő hangot adott gyorsításkor az autóm, amiről egyből érezni lehetett, hogy ez messze nem az az igazi gyári hang. Amikor a motor elérte az üzemi hőfokot, kicsit mintha javult volna a helyzet, de nem volt túl megnyugtató. Füstölni nem füstölt a motor és nem fogyott az olaj észrevehetően, tehát az itt leírtak alapján elkezdtem másra gyanakodni és kisebb bontás után meg is találtam az egyik vákuum csövön a több mint 4cm-es repedést. A cső kicserélését követően teljesen megszűnt a hang és nagyon boldog vagyok, hogy nem kezdtem el szétszedni a turbót. Tehát még egyszer, köszönöm a tippet, nálam nagyon bevált! További jó autózás márkatársak!

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2011. január 18. kedd, 21:33


szia,
nekem is 20d-m van garantált 166e km-nél kezdett fütyülni hidegben (5-10 fok amolyan fél tavaszi időben) és kora nyáron, 171e km-nél elszállt a cucc. Az történt hogy vidéken (kb 300 km-re a lakhelyemtől)egy gyorsítás közben 80 km/h fölé nem ment a mutató és egyidejűleg dőlt be a füst a beltérbe.. Mindig figyeltem a bemelegítésre és leállításokra erről ennyit..Nos,turbót cseréltünk, most 185e van benne de hideg olajú motornál (úgy vettem észre amíg a hűtővíz hőfokmérője ki nem lép a kék sávból) simán behallatszik a fütyülése ennek is,nyugi.. olajszintet sűrűn csekkold!

ihorvath írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

2003-as 320d-nél a turbo-nak hallani a hangját belülről? Mert nálam nagyon halk fütyülő hang hallatszik 2500-3000-res fordulat körül, de tényleg nagyon halk. Ez normális vagy turbo baj lesz belőle?
Ha még nem reccsent szét, lehet vele valamit kezdeni? Kipucolás, javítás, stb?


Érdemes megnézetnem egy szerelővel mielőbb?






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. január 18. kedd, 21:35

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Vendég2

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2011. január 18. kedd, 16:35


ihorvath írta: Sziasztok!

2003-as 320d-nél a turbo-nak hallani a hangját belülről? Mert nálam nagyon halk fütyülő hang hallatszik 2500-3000-res fordulat körül, de tényleg nagyon halk. Ez normális vagy turbo baj lesz belőle?
Ha még nem reccsent szét, lehet vele valamit kezdeni? Kipucolás, javítás, stb?


Érdemes megnézetnem egy szerelővel mielőbb?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Vendég2

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 15:58


Sziasztok!

2003-as 320d-nél a turbo-nak hallani a hangját belülről? Mert nálam nagyon halk fütyülő hang hallatszik 2500-3000-res fordulat körül, de tényleg nagyon halk. Ez normális vagy turbo baj lesz belőle?
Ha még nem reccsent szét, lehet vele valamit kezdeni? Kipucolás, javítás, stb?