PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. december 05. hétfő, 22:00


Tano írta:
PG_Junior írta: Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG


Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.


Az EGR már tisztítva lett, féktisztítóval átfújtam, meg brigéciolba beáztattam kicsit. A vákuumcsöveket meg kicseréltem az összeset. Légtömegmérő ez alapján kizárva? Kicsit ingadozik az alapjáratom is. Egyszer olyan 800 körül van, aztán fel megy 1000-re, majd megint vissza. Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie. Vákuumszelep?? AZt hogy lehet tisztítani?


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 05. hétfő, 21:29


PG_Junior írta: Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG


Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. december 05. hétfő, 19:51


Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 10:10


bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
bmw320d4 írta: 2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.


Ez (2,2-2,4) a légköri nyomással értendő. Csak azért, hogy ne keresse a hibát ha esetleg a szívócsonkon mér külső órával nyomást, és csak 1,2-1,4 bar-t fog mérni.


Azért írtam oda, hogy "abszolút".


Én tudom, ezért emeltem ki pirossal. (a te válaszod a teljes, én csak próbáltam egyszerűben leírni) Nem mindenki használ diagot hibakeresésnél, és nem biztos, hogy egyértelmű nekik az "abszolút nyomás".




köszönöm az értékeket srácok igen vágom az abszolut nyomást szakmabeli vagyok viszont tényleg nem diaggal mérem sajnos...


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 22:09


hancurozo írta:
bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
bmw320d4 írta: 2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.


Ez (2,2-2,4) a légköri nyomással értendő. Csak azért, hogy ne keresse a hibát ha esetleg a szívócsonkon mér külső órával nyomást, és csak 1,2-1,4 bar-t fog mérni.


Azért írtam oda, hogy "abszolút".


Én tudom, ezért emeltem ki pirossal. (a te válaszod a teljes, én csak próbáltam egyszerűben leírni) Nem mindenki használ diagot hibakeresésnél, és nem biztos, hogy egyértelmű nekik az "abszolút nyomás".




hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 15:13


bmw320d4 írta:
hancurozo írta:
bmw320d4 írta: 2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.


Ez (2,2-2,4) a légköri nyomással értendő. Csak azért, hogy ne keresse a hibát ha esetleg a szívócsonkon mér külső órával nyomást, és csak 1,2-1,4 bar-t fog mérni.


Azért írtam oda, hogy "abszolút".


Én tudom, ezért emeltem ki pirossal. (a te válaszod a teljes, én csak próbáltam egyszerűben leírni) Nem mindenki használ diagot hibakeresésnél, és nem biztos, hogy egyértelmű nekik az "abszolút nyomás".

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. december 02. péntek, 00:09


hancurozo írta:
bmw320d4 írta:
csavargo írta: Sziasztok! kérdés: 320d 99 es évjárat 136 lovas gépsárkányom van szeretném tudni hogy a turbonyomás mérésnél hány bar-nak kell lennie és azt milyen menetkörülmények között kell mérni hálás lennék a segitségért mert meg akarom mérni de azt ugye nem alapjáraton mérjük meg nem állohelyben de data-ban nem találtam elöre is köszi!!


2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.


Ez (2,2-2,4) a légköri nyomással értendő. Csak azért, hogy ne keresse a hibát ha esetleg a szívócsonkon mér külső órával nyomást, és csak 1,2-1,4 bar-t fog mérni.


Azért írtam oda, hogy "abszolút".


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 17:40


bmw320d4 írta:
csavargo írta: Sziasztok! kérdés: 320d 99 es évjárat 136 lovas gépsárkányom van szeretném tudni hogy a turbonyomás mérésnél hány bar-nak kell lennie és azt milyen menetkörülmények között kell mérni hálás lennék a segitségért mert meg akarom mérni de azt ugye nem alapjáraton mérjük meg nem állohelyben de data-ban nem találtam elöre is köszi!!


2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.


Ez (2,2-2,4) a légköri nyomással értendő. Csak azért, hogy ne keresse a hibát ha esetleg a szívócsonkon mér külső órával nyomást, és csak 1,2-1,4 bar-t fog mérni.

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 00:23


csavargo írta: Sziasztok! kérdés: 320d 99 es évjárat 136 lovas gépsárkányom van szeretném tudni hogy a turbonyomás mérésnél hány bar-nak kell lennie és azt milyen menetkörülmények között kell mérni hálás lennék a segitségért mert meg akarom mérni de azt ugye nem alapjáraton mérjük meg nem állohelyben de data-ban nem találtam elöre is köszi!!


2,4 a max (abszolút nyomás) és diaggal lehet mérni eredményesen. 2000rpm-nél padlógáz esetén biztos, hogy eléri a 2,2-t.

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2011. december 01. csütörtök, 00:15


Sziasztok! kérdés: 320d 99 es évjárat 136 lovas gépsárkányom van szeretném tudni hogy a turbonyomás mérésnél hány bar-nak kell lennie és azt milyen menetkörülmények között kell mérni hálás lennék a segitségért mert meg akarom mérni de azt ugye nem alapjáraton mérjük meg nem állohelyben de data-ban nem találtam elöre is köszi!!


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 15:43


halipapa írta: Hali!
Mi az a "turbo nyomás érzékelő" és merre találom?
Köszi a választ!
Üdv!


A szívócsonk tűzfal felöli oldalán (10-es kulccsal jön le + csatlakozó) Látni nem fogod, de ha odanyúlsz érzed majd.
A képen a 16-os alkatrész: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=40

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 15:42


halipapa írta: Hali!
Mi az a "turbo nyomás érzékelő" és merre találom?
Köszi a választ!
Üdv!


A turbóból kijövő és a hengerekbe bejutó levegő nyomását mérő érzékelő, a beömlő végén található. Az alábbi ábrán a 16-os elem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz halipapa

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 55

Elküldve: 2011. november 27. vasárnap, 15:25


Hali!
Mi az a "turbo nyomás érzékelő" és merre találom?
Köszi a választ!
Üdv!

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 20:34


És ha ledugózom, akkor minek kell történnie? A vákuumcsöveket már kicseréltem az összeset, a vákuum mérés még esetleg lehet, de ilyen mérőt honnan szedek???
Ahogy néztem, a turbó jól be van építve, úgyhogy azt remek lesz majd tisztítani...

Köszönöm a segítséget.


ute107 írta:
PG_Junior írta: Sziasztok!

Korábban már írtam a problémámról részletesen. Az a problémám, hogy valamikor szépen, egyenletesen megy az autó, de előfordul, hogy darabosan húz. 2000-es fordulat körül szépen megindul az autó, aztán ahogy átlépi egy kicsivel, elfogy az erő. Diagra volt szerencsém feltenni, a turbóra nem jelzett hibát, úgyhogy valami a vácuum, EGR körül lehet, bár az EGR kb. 1,5 - 2 hete tisztítva lett - ekkor vettem észre, hogy a turbó-n nem volt fent jól a turbócső, esetleg a geometriát ez boríthatta?! - igazából változást nem nagyon veszek észre. Az összes vácuum csövem cserélve lett ezért az sem okozhat gondot. Azt is észre vettem, hogy az alapjáratom ingadozik... egyszer 800 köröl van, aztán felugrik 1000-re, majd vissza. Fogyasztásmérőm 1-2-3-as fokozatban ha odalépek mindig kimegy 20 l-ig, ezért a légtömegmérő hibára nem gondolok, de hát ki tudja, bármi megeshet. A diag. azt mutatta, hogy az optimális levegőbeáramlás helyett nekem a duplája van. Ezt lenne jó kideríteni miért??
Mivel elég sok lehetőség van, nem szeretnék mindenből újat venni, ezért kérném valaki segítségét. Szükségem lenne egy EGR szelepre, egy légtömegmérőre, 2 db vácuum szelepre és egy vácuum tartályra, hogy ki tudjam próbálni - így kizárva a hibalehetőséget. Akinek van esetleg bontott, vagy felesleg, aki kölcsön tudná adni egy próba erejéig (Fejér megye és Somogy megye lenne jó), nagyon megköszönném. Természetesen ha megvan a hiba oka, és jó a kipróbált cucc, amennyiben eladó, meg is venném.


Akinek nem egyértelmű, a vácuum szelepről és tartályról mellékeltem képet.

Itt: http://kepfeltoltes.hu/111121/...es.hu_.png

Nagyon köszönöm a segítséget, lehet nyugodtan priviben is írni, mert azt előbb látom.

Üdv,
PG


Na leírom mit hogy csinálj.
2000 évjáratú az autód. Szóval facelift előtti. Dugózd le az EGR szelepet még az EGR hűtő előtt. Nem lesz hibakódod, mivel nincs még ilyen visszajelző a kocsidba. Nálam sincs.
EGR hiba így már kilőve.

Ellenőrizd a vákumcsöveket, én ki is cseréltem őket mert a gyári elöregedik 10 év alatt.
Következő lépés meg kell mérni egy vákummérővel, hogy a kocsid elő állítja-e a 0,6-os vákumot. Értelemszerűn az érkező vákumcsöveknél. Majd a vákumszelepek kivezetésénél is ellenőrizni kell a vákumot, hogy ott is meg van-e a 0,6. Utóbbit úgy tudod, hogy adni kell neki 12 V-t és alapból előállítja a 0.6 vákumot.

Ezt a vákumellenőrzést a BMW Divinyi József mondta nekem.
Ne csak az EGR-t tisztíts meg, hanem a szivósor hátsó részénél lévő turbo nyomás érzékelőt.

A még mindig nem javult meg a gép, akkor pedig turbo, katalizátor leszed és kipucol...

Ennyi az egész... GYEREKJÁTÉK!


Ja és még, ha okosítani akarsz, kösd ki a kartergázt is....










ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. november 21. hétfő, 20:05


PG_Junior írta: Sziasztok!

Korábban már írtam a problémámról részletesen. Az a problémám, hogy valamikor szépen, egyenletesen megy az autó, de előfordul, hogy darabosan húz. 2000-es fordulat körül szépen megindul az autó, aztán ahogy átlépi egy kicsivel, elfogy az erő. Diagra volt szerencsém feltenni, a turbóra nem jelzett hibát, úgyhogy valami a vácuum, EGR körül lehet, bár az EGR kb. 1,5 - 2 hete tisztítva lett - ekkor vettem észre, hogy a turbó-n nem volt fent jól a turbócső, esetleg a geometriát ez boríthatta?! - igazából változást nem nagyon veszek észre. Az összes vácuum csövem cserélve lett ezért az sem okozhat gondot. Azt is észre vettem, hogy az alapjáratom ingadozik... egyszer 800 köröl van, aztán felugrik 1000-re, majd vissza. Fogyasztásmérőm 1-2-3-as fokozatban ha odalépek mindig kimegy 20 l-ig, ezért a légtömegmérő hibára nem gondolok, de hát ki tudja, bármi megeshet. A diag. azt mutatta, hogy az optimális levegőbeáramlás helyett nekem a duplája van. Ezt lenne jó kideríteni miért??
Mivel elég sok lehetőség van, nem szeretnék mindenből újat venni, ezért kérném valaki segítségét. Szükségem lenne egy EGR szelepre, egy légtömegmérőre, 2 db vácuum szelepre és egy vácuum tartályra, hogy ki tudjam próbálni - így kizárva a hibalehetőséget. Akinek van esetleg bontott, vagy felesleg, aki kölcsön tudná adni egy próba erejéig (Fejér megye és Somogy megye lenne jó), nagyon megköszönném. Természetesen ha megvan a hiba oka, és jó a kipróbált cucc, amennyiben eladó, meg is venném.


Akinek nem egyértelmű, a vácuum szelepről és tartályról mellékeltem képet.

Itt: http://kepfeltoltes.hu/111121/...es.hu_.png

Nagyon köszönöm a segítséget, lehet nyugodtan priviben is írni, mert azt előbb látom.

Üdv,
PG


Na leírom mit hogy csinálj.
2000 évjáratú az autód. Szóval facelift előtti. Dugózd le az EGR szelepet még az EGR hűtő előtt. Nem lesz hibakódod, mivel nincs még ilyen visszajelző a kocsidba. Nálam sincs.
EGR hiba így már kilőve.

Ellenőrizd a vákumcsöveket, én ki is cseréltem őket mert a gyári elöregedik 10 év alatt.
Következő lépés meg kell mérni egy vákummérővel, hogy a kocsid elő állítja-e a 0,6-os vákumot. Értelemszerűn az érkező vákumcsöveknél. Majd a vákumszelepek kivezetésénél is ellenőrizni kell a vákumot, hogy ott is meg van-e a 0,6. Utóbbit úgy tudod, hogy adni kell neki 12 V-t és alapból előállítja a 0.6 vákumot.

Ezt a vákumellenőrzést a BMW Divinyi József mondta nekem.
Ne csak az EGR-t tisztíts meg, hanem a szivósor hátsó részénél lévő turbo nyomás érzékelőt.

A még mindig nem javult meg a gép, akkor pedig turbo, katalizátor leszed és kipucol...

Ennyi az egész... GYEREKJÁTÉK!


Ja és még, ha okosítani akarsz, kösd ki a kartergázt is....