Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 23. péntek, 08:51


tarkanyif írta: te nagyon vágod az autó minden porcikáját úgy látom!


Minden porcikáját azért nem, csak a 7 év olvasgatás és autó használat alatt csak rám ragadt némi információ. És ha valamit tudok, nem gond megosztani mással is.

tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2011. december 23. péntek, 07:36


Tano írta:
tarkanyif írta: ez is az 1-es elem

Valami manuális tesztre gondoltam!Ha befogom a vákumcső végét kell-e szívnia? Vagy csak menet közben dolgozik?
A vízhűtő zsanérja pl kinyit-bezár ha leveszem a vákumcsövet!
Azért kérdezem, mert elég szar helyen van a turbó, és ha nem megyek semmire a húzgálással, akkor nem is állok neki.


Igen, ott is az 1-es, de neked a töltőlevegő vezérléshez írta a hibát, az pedig a turbónál lévőt jelenti.
A turbónál annyit meg tudsz nézni, hogy ha leveszed a légszűrőhöz menő beömlőt, akkor rálátsz a turbó állító rudazatra. Ha azt látod mozogni beindítás után valamint leállításnal, akkor működik a vákumos állítás, ergo a szelep is működik.
De azt is tudni kellene, hogy a beírt hiba milyen jellegű. Jelenleg is megvan, vagy csak szórványosan fordul elő? Ha utóbbi, akkor valószínűleg kontakthiba lehet, vagy vezeték kezd megtörni valahol.
Nyilván a vákum csak járó motornál lesz, ha akkor befogod az EGR-nél lévő cső végét, akkor érezned kell a szívást, ahogy írtad.



te nagyon vágod az autó minden porcikáját úgy látom!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 22. csütörtök, 08:11


tarkanyif írta: ez is az 1-es elem

Valami manuális tesztre gondoltam!Ha befogom a vákumcső végét kell-e szívnia? Vagy csak menet közben dolgozik?
A vízhűtő zsanérja pl kinyit-bezár ha leveszem a vákumcsövet!
Azért kérdezem, mert elég szar helyen van a turbó, és ha nem megyek semmire a húzgálással, akkor nem is állok neki.


Igen, ott is az 1-es, de neked a töltőlevegő vezérléshez írta a hibát, az pedig a turbónál lévőt jelenti.
A turbónál annyit meg tudsz nézni, hogy ha leveszed a légszűrőhöz menő beömlőt, akkor rálátsz a turbó állító rudazatra. Ha azt látod mozogni beindítás után valamint leállításnal, akkor működik a vákumos állítás, ergo a szelep is működik.
De azt is tudni kellene, hogy a beírt hiba milyen jellegű. Jelenleg is megvan, vagy csak szórványosan fordul elő? Ha utóbbi, akkor valószínűleg kontakthiba lehet, vagy vezeték kezd megtörni valahol.
Nyilván a vákum csak járó motornál lesz, ha akkor befogod az EGR-nél lévő cső végét, akkor érezned kell a szívást, ahogy írtad.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 22. csütörtök, 08:13

tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2011. december 22. csütörtök, 07:33


Tano írta:
tarkanyif írta: Hali!

hibát talált a diagnosztika!
"töltő levegő szelep vez.szakadás"
Kérdés, hogy ilyen szelep van a turbó után és az EGR végén is ugyebár!
Melyik lehet a hibás, vagy hogy tudom kiszűrni, ebben kérnék tanácsot?
EGR-t hogy tudom tesztelni? Takarítani akartam, de tiszta.
Vákumcső ha repedt, milyen csőre érdemes cserélni?


Ez a hibaüzenet nem konkrétan a vákumszelepre utal, hanem az azt irányító elektromos vákumszelepre. Ilyen van az EGR-nél is. Az alábbi képen az 1-es elemről van szó. ennek a csatlakozását, meg a hozzá vezető vezetéket vizsgáld meg.
Az EGR-t diagnosztikával meg lehet vizsgálni.


ez is az 1-es elem


Valami manuális tesztre gondoltam!Ha befogom a vákumcső végét kell-e szívnia? Vagy csak menet közben dolgozik?
A vízhűtő zsanérja pl kinyit-bezár ha leveszem a vákumcsövet!
Azért kérdezem, mert elég szar helyen van a turbó, és ha nem megyek semmire a húzgálással, akkor nem is állok neki.


Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. december 22. csütörtök, 07:51

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 21. szerda, 11:08


tarkanyif írta: Hali!

hibát talált a diagnosztika!
"töltő levegő szelep vez.szakadás"
Kérdés, hogy ilyen szelep van a turbó után és az EGR végén is ugyebár!
Melyik lehet a hibás, vagy hogy tudom kiszűrni, ebben kérnék tanácsot?
EGR-t hogy tudom tesztelni? Takarítani akartam, de tiszta.
Vákumcső ha repedt, milyen csőre érdemes cserélni?


Ez a hibaüzenet nem konkrétan a vákumszelepre utal, hanem az azt irányító elektromos vákumszelepre. Ilyen van az EGR-nél is. Az alábbi képen az 1-es elemről van szó. ennek a csatlakozását, meg a hozzá vezető vezetéket vizsgáld meg.
Az EGR-t diagnosztikával meg lehet vizsgálni.

tarkanyif
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz tarkanyif

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2011. december 21. szerda, 10:28


Hali!

hibát talált a diagnosztika!
"töltő levegő szelep vez.szakadás"
Kérdés, hogy ilyen szelep van a turbó után és az EGR végén is ugyebár!
Melyik lehet a hibás, vagy hogy tudom kiszűrni, ebben kérnék tanácsot?
EGR-t hogy tudom tesztelni? Takarítani akartam, de tiszta.
Vákumcső ha repedt, milyen csőre érdemes cserélni?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 22:28


PG_Junior írta: Én az EGR-el nem csináltam semmit, nem dugóztam le, csak kitisztítottam! Persze a visszavezető, stb... kimaradt. A több levegő akkor eredményezheti a teljesítmény csökkenést, vagy nincs összefüggésben? Azt honnan/hol kell látnom, hogy le van e dugózva? Lehet, hogy az előző tulaj dugóztatta... de ezt hol is nézem meg??? :$


Mint ahogy csavargo is írta, a dízel légfeléesleggel üzemel alapból, a több friss levegő nem okozhat teljesítményváltozást.
Úgy tudod megnézni, hogy szétkötöd a visszavezetés csatlakozóit, ott szokták lezárni. Valamint bele tudsz nézni így a hűtőbe is, hogy az el van-e dugulva. Kép


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 22:26


csavargo írta:
hali! én ugy gondolom hogy az EGR csupán környezetkimélö okok miatt van ezért énis ledugoztam (igy is jo volt zöldkártyán) mivel mechanikus ez nem gáz amugy a diesel motor mindig levegöfelesleggel dolgozik és egyálltalán nem baj ha nem kap vissza a kipufogogázbol amugy ha sokat használják rövid távon akkor a szivocsonkban csunyán lerakodik (megváltozik az áramlási keresztmetszet) én ugy csináltam hogy levettem a szivocsonkot szápen kipucoltam és levakitottam az EGR-t au revoir egr! én sem örülnék ha futás közben valaki a pofámba fujná a füstöt az alapjárat valoszinü hogy a légtömegmérö hibája miatt szar


Nézd meg a hibatárolódat és az aktuális légtömeged, aztán ha még marad kedved, járj utána, hogy mennyivel emelkedett meg az égési hőmérsékleted!
Mérj fogyasztást, rugalmasságot és bemelegedési időt is...



csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 22:07


PG_Junior írta:
pampi írta: Sziasztok!
Olvasgatom itt a hozzászólásokat, írtátok idézem: "Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie." Kérdésem, hogy ha nem megy ki addig amikor ki kéne akkor mi van? Az baj?

PG_Junior írta:
Tano írta:
PG_Junior írta: Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG


Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.


Az EGR már tisztítva lett, féktisztítóval átfújtam, meg brigéciolba beáztattam kicsit. A vákuumcsöveket meg kicseréltem az összeset. Légtömegmérő ez alapján kizárva? Kicsit ingadozik az alapjáratom is. Egyszer olyan 800 körül van, aztán fel megy 1000-re, majd megint vissza. Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie. Vákuumszelep?? AZt hogy lehet tisztítani?




Ha a fogyasztás mérő nem megy ki - nem minden sebességben kell kimennie - akkor sanszos, hogy a légtömegmérőddel lesz a baj.



hali! én ugy gondolom hogy az EGR csupán környezetkimélö okok miatt van ezért énis ledugoztam (igy is jo volt zöldkártyán) mivel mechanikus ez nem gáz amugy a diesel motor mindig levegöfelesleggel dolgozik és egyálltalán nem baj ha nem kap vissza a kipufogogázbol amugy ha sokat használják rövid távon akkor a szivocsonkban csunyán lerakodik (megváltozik az áramlási keresztmetszet) én ugy csináltam hogy levettem a szivocsonkot szápen kipucoltam és levakitottam az EGR-t au revoir egr! én sem örülnék ha futás közben valaki a pofámba fujná a füstöt az alapjárat valoszinü hogy a légtömegmérö hibája miatt szar

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 18:25


Tano írta:
ute107 írta: Tano: hogy látod, hogy lehet van dugózva az EGR, v. le van szűkülve? Nálam is le van dugva és még sem megy rosszabbul az autó. Ez befolyásolhatja?
Nálam minden csere meg volt, tisztítás és még mindig ingadozik a turbonyomás. Ha jól emlékszem ajánlották itt a forumon, hogy szoftverfrissítés kellene, de felénk senki sem hajlandó megcsinálni. Már ezért gondoltam, hogy megchippeltetem.

ÜDv:


A beírt adatok alapján gondolom. A turbóvezérlés és az EGR vezérlés adott pozíciója alapján a motorvezérlés 218-as légtömeg értéket várna, ehelyett mér 493-at. Vagyis több a kintről beszívott levegő mint kellene lennie, ha az EGR-en keresztül bejutna a kívánt mennyiségű kipuffogógáz. Ezért írja az EGR hibakódot.
Ha le van dugózva, akkor nem fog rosszabbul menni az autó, mert a szükséges levegőmennyiséget megkapják a hengerek, csak az összetétele lesz másmilyen. Nem lesz benne kipuffogógáz, ezért az égéstermék összetételi aránya fog változni. A 136 lovasnál még a műszerfalon sem ír hibajelet. De ha a tiedre is rádugnátok a diagot, akkor a mért értékeknél ugyanezt látnátok, és neked is a hibatárolóban ott lesz a hiba.
De ettől nem fog ingadozni sem a turbónyomás, sem az alapjárat szerintem.



Én az EGR-el nem csináltam semmit, nem dugóztam le, csak kitisztítottam! Persze a visszavezető, stb... kimaradt. A több levegő akkor eredményezheti a teljesítmény csökkenést, vagy nincs összefüggésben? Azt honnan/hol kell látnom, hogy le van e dugózva? Lehet, hogy az előző tulaj dugóztatta... de ezt hol is nézem meg??? :$





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 06. kedd, 18:31

PG_Junior
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz PG_Junior

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 18:21


pampi írta: Sziasztok!
Olvasgatom itt a hozzászólásokat, írtátok idézem: "Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie." Kérdésem, hogy ha nem megy ki addig amikor ki kéne akkor mi van? Az baj?

PG_Junior írta:
Tano írta:
PG_Junior írta: Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG


Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.


Az EGR már tisztítva lett, féktisztítóval átfújtam, meg brigéciolba beáztattam kicsit. A vákuumcsöveket meg kicseréltem az összeset. Légtömegmérő ez alapján kizárva? Kicsit ingadozik az alapjáratom is. Egyszer olyan 800 körül van, aztán fel megy 1000-re, majd megint vissza. Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie. Vákuumszelep?? AZt hogy lehet tisztítani?




Ha a fogyasztás mérő nem megy ki - nem minden sebességben kell kimennie - akkor sanszos, hogy a légtömegmérőddel lesz a baj.



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 14:42


ute107 írta: Tano: hogy látod, hogy lehet van dugózva az EGR, v. le van szűkülve? Nálam is le van dugva és még sem megy rosszabbul az autó. Ez befolyásolhatja?
Nálam minden csere meg volt, tisztítás és még mindig ingadozik a turbonyomás. Ha jól emlékszem ajánlották itt a forumon, hogy szoftverfrissítés kellene, de felénk senki sem hajlandó megcsinálni. Már ezért gondoltam, hogy megchippeltetem.

ÜDv:


A beírt adatok alapján gondolom. A turbóvezérlés és az EGR vezérlés adott pozíciója alapján a motorvezérlés 218-as légtömeg értéket várna, ehelyett mér 493-at. Vagyis több a kintről beszívott levegő mint kellene lennie, ha az EGR-en keresztül bejutna a kívánt mennyiségű kipuffogógáz. Ezért írja az EGR hibakódot.
Ha le van dugózva, akkor nem fog rosszabbul menni az autó, mert a szükséges levegőmennyiséget megkapják a hengerek, csak az összetétele lesz másmilyen. Nem lesz benne kipuffogógáz, ezért az égéstermék összetételi aránya fog változni. A 136 lovasnál még a műszerfalon sem ír hibajelet. De ha a tiedre is rádugnátok a diagot, akkor a mért értékeknél ugyanezt látnátok, és neked is a hibatárolóban ott lesz a hiba.
De ettől nem fog ingadozni sem a turbónyomás, sem az alapjárat szerintem.

pampi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pampi

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 13:45


Sziasztok!
Olvasgatom itt a hozzászólásokat, írtátok idézem: "Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie." Kérdésem, hogy ha nem megy ki addig amikor ki kéne akkor mi van? Az baj?

PG_Junior írta:
Tano írta:
PG_Junior írta: Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG


Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.


Az EGR már tisztítva lett, féktisztítóval átfújtam, meg brigéciolba beáztattam kicsit. A vákuumcsöveket meg kicseréltem az összeset. Légtömegmérő ez alapján kizárva? Kicsit ingadozik az alapjáratom is. Egyszer olyan 800 körül van, aztán fel megy 1000-re, majd megint vissza. Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie. Vákuumszelep?? AZt hogy lehet tisztítani?




ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 10:26


Tano írta:
PG_Junior írta: Hali!

Diagon ezek az értékek lettek olvasva:

charged air pressure: 1023
specified air pressure: 955

actual air mass: 493
specified air mass: 218


duty factor charge air pressure: 93%
duty factor exhaust gas-recirc: 85%
duty factor, timing device: 56%

hibajelenség:
06 Exhaust-gas recirculation
negativ deviation/air mass 50mg/stroke too high

A tényleges légtömegre érdemes odafigyelni, jóval magasabb, mint amennyinek kellene lennie. Emiatt lehetséges, hogy nem húz annyira az autóm, nem kapcsol úgy a turbo-m?! Kaptam már tippeket, hogy mi lehet a baj - EGR, légtömegmérő - de még nem tudtam beszerezni egyiket sem, és ameddig nem egyértelmű, nem is szeretnék venni. Továbbra is érdeklődöm, hogy nincs e esetleg kölcsönbe valakinek egy próba/újabb diag erejéig.

Valakinek volt már hasonló gond? Esetleg még valami javaslat?

Köszönöm!

PG


Az értékek alapján olyan, mintha le lenne szűkítve vagy el lenne dugulva az EGR szelep. Nézd meg mennyire koszos a kipuffogógázvisszavezetés. A vezérlés szerint nyitva van az EGR, de mégsem jut át annyi kipuffgáz mint kellene, ezért a hibajel. Nem feltétlenül kell új, kezd tisztítással. A vákumcsövet is érdemes megnézni.


PG: mivel olvastattad ki? és hol?

Tano: hogy látod, hogy lehet van dugózva az EGR, v. le van szűkülve? Nálam is le van dugva és még sem megy rosszabbul az autó. Ez befolyásolhatja?
Nálam minden csere meg volt, tisztítás és még mindig ingadozik a turbonyomás. Ha jól emlékszem ajánlották itt a forumon, hogy szoftverfrissítés kellene, de felénk senki sem hajlandó megcsinálni. Már ezért gondoltam, hogy megchippeltetem.

ÜDv:





Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 07:40


PG_Junior írta: Az EGR már tisztítva lett, féktisztítóval átfújtam, meg brigéciolba beáztattam kicsit. A vákuumcsöveket meg kicseréltem az összeset. Légtömegmérő ez alapján kizárva? Kicsit ingadozik az alapjáratom is. Egyszer olyan 800 körül van, aztán fel megy 1000-re, majd megint vissza. Viszont a pillanatnyi fogyasztás mérőm teljesen jól működik, kimegy 20-ig amikor ki kell mennie. Vákuumszelep?? AZt hogy lehet tisztítani?


A kipuffogógáz visszavezetés többi részét is nézted? Lehet nem az EGR szelep van eldugulva, hanem pl. az EGR hűtő is el lehet. Vékony csöveken áramlik keresztül rajta a gáz, el tudja tömíteni.
A vákumszelep nyitja az EGR-t, van egy külső és egy belső szűrője. Ezen az oldalon van egy leírás erről. Kipróbálhatod, hogy felcseréled a turbó geometria vezérlésében lévő ugyanilyen szeleppel, talán úgy ki lehet deríteni tényleg rossz-e.
Nem vagyok szaki, így nem tudom, hogy a rossz légtöegmérő kevesebbet, vagy többet mérne inkább. Szerintem a kevesebb a valószínű. Ha van közeli ismerős, akkor kicserélhetitek egymásét, megnézni úgy. Meg ha lehúzod a csatlakozóját, akkor alapértékekkel dolgozik a motorvezérlés. Nézd meg így is.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 06. kedd, 07:48