YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. szeptember 11. szerda, 17:16


toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Elől -35mm hátul -20mm-rel és 17" felnivel milyen lenne a gép? e46 touring.vagy inkább 18"?

illetve e46nál az ültető nincs megszabva hogy pl ,csak sedan ültető, vagy a sedan és touring ültetője egyezik? köszönöm.


szerintem teljesen jó az ültetés mértéke, és a 17-es is elég ezekre a jó magyar utakra, olcsóbb a gumi is rá. első rugókban nem nagyon van különbség, de a touring farában biztos keményebbek valamivel. úgy kell választani, ha van opció, hogy 20d touring alá, és akkor nagy eséllyel jó lesz.


Ő róla lenne szó.:
http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=4438

mivel 6 hengereshez való biztos elöl nem ültetne szeritnem 35öt max 30at, deelég lenne. ileltve hátul kérdéses... Nekem is H&R volt a goflba és igazán emgvoltam velük elégedve.


hát nekem elől/hátul 35mm-rel van lentebb és 17-es kerekek. (galériámban van kép) nekem megfelel. bár ha váltok, amikor elkopik a gumi, akkor lehet 18-ra fogok váltani, az még műszakin elmegy.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. szeptember 11. szerda, 17:12


YELLOW írta:
toki24 írta: Sziasztok!

Elől -35mm hátul -20mm-rel és 17" felnivel milyen lenne a gép? e46 touring.vagy inkább 18"?

illetve e46nál az ültető nincs megszabva hogy pl ,csak sedan ültető, vagy a sedan és touring ültetője egyezik? köszönöm.


szerintem teljesen jó az ültetés mértéke, és a 17-es is elég ezekre a jó magyar utakra, olcsóbb a gumi is rá. első rugókban nem nagyon van különbség, de a touring farában biztos keményebbek valamivel. úgy kell választani, ha van opció, hogy 20d touring alá, és akkor nagy eséllyel jó lesz.


Ő róla lenne szó.:
http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=4438

mivel 6 hengereshez való biztos elöl nem ültetne szeritnem 35öt max 30at, deelég lenne. ileltve hátul kérdéses... Nekem is H&R volt a goflba és igazán emgvoltam velük elégedve.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. szeptember 11. szerda, 17:10


toki24 írta: Sziasztok!

Elől -35mm hátul -20mm-rel és 17" felnivel milyen lenne a gép? e46 touring.vagy inkább 18"?

illetve e46nál az ültető nincs megszabva hogy pl ,csak sedan ültető, vagy a sedan és touring ültetője egyezik? köszönöm.


szerintem teljesen jó az ültetés mértéke, és a 17-es is elég ezekre a jó magyar utakra, olcsóbb a gumi is rá. első rugókban nem nagyon van különbség, de a touring farában biztos keményebbek valamivel. úgy kell választani, ha van opció, hogy 20d touring alá, és akkor nagy eséllyel jó lesz.

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. szeptember 11. szerda, 16:49


Sziasztok!

Elől -35mm hátul -20mm-rel és 17" felnivel milyen lenne a gép? e46 touring.vagy inkább 18"?

illetve e46nál az ültető nincs megszabva hogy pl ,csak sedan ültető, vagy a sedan és touring ültetője egyezik? köszönöm.

tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2013. szeptember 02. hétfő, 21:05


[quote="szotakdavid"][quote="tomy1228"][quote="YELLOW"]
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

A héten kicseréltem a gyári M-es rugókat..Egy normál gyári rugószettre amit rugókováccsal megsüttetem így 35mm-es ültetés lett rajta.Az autónak jobb lett a komfortja,mint az M-es rugókkal volt.Csak ajánlani tudom ezt a megoldást.


pontosan, hogyan zalik egy ilyen procedúra? elképzelni eltudom, de nem szeretnék téves képben élni.
ha a gyári rugó lett süttetve vagy mi, akor az mitől lett rövidebb, vagy mitől ültette meg az autót? mert vagy gyengébb lett a rugóerő, vagy mi, vagy jobban össze lett tekerve? tényleg érdekel, bár lehet googlin is utána nézek. no meg mibe fáj egy ilyen művelet? nem nem szándékozom megcsinálni, csak szimplán érdekel.


Felmelegítette és összébb nyomta ennyi. 3000ft/db


köszi!
bár ha összébb nyomja, akkor csak változik a feszessége, de csak nem annyira ezek szerint. az M-tech rugó mennyit is ültet pontosan? 1,5-2 centi?











Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2013. szeptember 02. hétfő, 21:12

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 02. hétfő, 19:26


Rugókováccsal én is szívesen találkoznék, az eredeti szakmám amiben dolgoztam is az szerszámkovács. Ilyen szakmát még nem pipáltam.
Elbeszélgetnék vele a rugóacélokról.
De lényeg az, hogy jó lett a végeredmény.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. szeptember 02. hétfő, 19:21


[quote="tomy1228"]
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

A héten kicseréltem a gyári M-es rugókat..Egy normál gyári rugószettre amit rugókováccsal megsüttetem így 35mm-es ültetés lett rajta.Az autónak jobb lett a komfortja,mint az M-es rugókkal volt.Csak ajánlani tudom ezt a megoldást.


pontosan, hogyan zalik egy ilyen procedúra? elképzelni eltudom, de nem szeretnék téves képben élni.
ha a gyári rugó lett süttetve vagy mi, akor az mitől lett rövidebb, vagy mitől ültette meg az autót? mert vagy gyengébb lett a rugóerő, vagy mi, vagy jobban össze lett tekerve? tényleg érdekel, bár lehet googlin is utána nézek. no meg mibe fáj egy ilyen művelet? nem nem szándékozom megcsinálni, csak szimplán érdekel.


Felmelegítette és összébb nyomta ennyi. 3000ft/db


köszi!
bár ha összébb nyomja, akkor csak változik a feszessége, de csak nem annyira ezek szerint. az M-tech rugó mennyit is ültet pontosan? 1,5-2 centi?



Voltam ma Dávidnál és mentünk egy próbakört kiváncsi voltam erre én is és meglepően komfortos maradt pedig rosszabb úton mentünk ott ahol elötte az enyémmel kicsit "pattogtunk",nem nagyon érezni hogy eléggé le van ültetve a kocsi!

ui:Köszönöm a diagot meg a beállítást!


Mondtam h meglepően jó ezzel a rugóval.

Nincs mit máskor is


tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2013. szeptember 02. hétfő, 19:16


[quote="YELLOW"]
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta: Sziasztok!

A héten kicseréltem a gyári M-es rugókat..Egy normál gyári rugószettre amit rugókováccsal megsüttetem így 35mm-es ültetés lett rajta.Az autónak jobb lett a komfortja,mint az M-es rugókkal volt.Csak ajánlani tudom ezt a megoldást.


pontosan, hogyan zalik egy ilyen procedúra? elképzelni eltudom, de nem szeretnék téves képben élni.
ha a gyári rugó lett süttetve vagy mi, akor az mitől lett rövidebb, vagy mitől ültette meg az autót? mert vagy gyengébb lett a rugóerő, vagy mi, vagy jobban össze lett tekerve? tényleg érdekel, bár lehet googlin is utána nézek. no meg mibe fáj egy ilyen művelet? nem nem szándékozom megcsinálni, csak szimplán érdekel.


Felmelegítette és összébb nyomta ennyi. 3000ft/db


köszi!
bár ha összébb nyomja, akkor csak változik a feszessége, de csak nem annyira ezek szerint. az M-tech rugó mennyit is ültet pontosan? 1,5-2 centi?



Voltam ma Dávidnál és mentünk egy próbakört kiváncsi voltam erre én is és meglepően komfortos maradt pedig rosszabb úton mentünk ott ahol elötte az enyémmel kicsit "pattogtunk",nem nagyon érezni hogy eléggé le van ültetve a kocsi!

ui:Köszönöm a diagot meg a beállítást!


hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2013. szeptember 02. hétfő, 18:26


anubisz írta:
nickname írta:
anubisz írta: Meg kellene nézni, hogy a gyári, és a Bilst. első csillapítók egymás mellé téve, pont egyforma helyen van e minden, mert ugye pont az elsőre panaszkodnak, hogy van akinek nagyon kiemeli a kasznit.


Na ez az amit nem tudsz megnézni, mivel a gyári sport lengéscsillapító vissza húzza a szárat.

Majd rakok fel képet ha megjöttek a gyári lengéscsillapítók.



az alja, és a tányér közötti távolságra gondoltam. A teleszkópot ki kell zárni a tételből, mert ugye az csak csillapít, az ugye max, vagy jobban visszacsúszik, vagy kevésbé, itt a tányér és a rugótáv közötti mérettel lehet a gond.


Sajnos nem olyan egyszerű. A modern lengéscsillapítók emelnek is, nem csak csillapítanak. Van róla a neten is jópár cikk.http://totalcar.hu/magazin/tec...t_gatol/2/


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. szeptember 02. hétfő, 05:29


anubisz írta:
nickname írta:
anubisz írta: Meg kellene nézni, hogy a gyári, és a Bilst. első csillapítók egymás mellé téve, pont egyforma helyen van e minden, mert ugye pont az elsőre panaszkodnak, hogy van akinek nagyon kiemeli a kasznit.


Na ez az amit nem tudsz megnézni, mivel a gyári sport lengéscsillapító vissza húzza a szárat.

Majd rakok fel képet ha megjöttek a gyári lengéscsillapítók.



az alja, és a tányér közötti távolságra gondoltam. A teleszkópot ki kell zárni a tételből, mert ugye az csak csillapít, az ugye max, vagy jobban visszacsúszik, vagy kevésbé, itt a tányér és a rugótáv közötti mérettel lehet a gond.



amúgy ezt pofáztam kb 10 kommenten keresztül, hogy azt a retek tányért kéne megnézni az aljáról, mert csak az befolyásolhat, ha minden más a régi maradt, semmi új elem nem került más bele...

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 23:05


hátul nem a teleszkópon van a tányér,és érdekes ott nincsenek ilyen kiemelési gondok, cserénél. Gondolom nem véletlen. Már ha a rugó a régi marad,

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 22:59


nickname írta:
anubisz írta: Meg kellene nézni, hogy a gyári, és a Bilst. első csillapítók egymás mellé téve, pont egyforma helyen van e minden, mert ugye pont az elsőre panaszkodnak, hogy van akinek nagyon kiemeli a kasznit.


Na ez az amit nem tudsz megnézni, mivel a gyári sport lengéscsillapító vissza húzza a szárat.

Majd rakok fel képet ha megjöttek a gyári lengéscsillapítók.



az alja, és a tányér közötti távolságra gondoltam. A teleszkópot ki kell zárni a tételből, mert ugye az csak csillapít, az ugye max, vagy jobban visszacsúszik, vagy kevésbé, itt a tányér és a rugótáv közötti mérettel lehet a gond.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 01. vasárnap, 23:02

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 22:58


Lehet baromság, de ha magasabb a tányér,2,3 centivel, akkor a rugó a régi jobban összenyomódik, ami által jobban kiemeli a kasznit elől. KB mintha nem egy, hanem 4,5 gumibetétet tennénk a tányér, és a rugó közé.
Ugyanis más miatt nem emelheti ki jobban ha a méret pontos.

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 22:58


anubisz írta: Meg kellene nézni, hogy a gyári, és a Bilst. első csillapítók egymás mellé téve, pont egyforma helyen van e minden, mert ugye pont az elsőre panaszkodnak, hogy van akinek nagyon kiemeli a kasznit.


Na ez az amit nem tudsz megnézni, mivel a gyári sport lengéscsillapító vissza húzza a szárat.

Majd rakok fel képet ha megjöttek a gyári lengéscsillapítók.



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 22:51


Meg kellene nézni, hogy a gyári, és a Bilst. első csillapítók egymás mellé téve, pont egyforma helyen van e minden, mert ugye pont az elsőre panaszkodnak, hogy van akinek nagyon kiemeli a kasznit.