mint írtam, én is amellett voltam, hogy rövidebb kell, ezt többször le is írtam, de már tudom, hogy nem kell. nincs kedvem rajzolgatni, mindneki meg tudja nézni, most az elsőről beszélek.
ugye a kutyacsont egyik vége a gátló alsó (külső)"szárának" felső részére kapcsolódik, a másik vége meg a stabrúdhoz, ami a kasztnihoz.
a rendes szetteknél az alsó rész is rövidebb, ergó a kutyacsont bekötési pontja is lentebb van. ha ott maradna a hosszabb kutyacsont, akkor megroggyanna, ezért kell rövidebb.
simán ültető rugóval csak a kasztni kerül közelebb a földhöz, mert a rugó rövidebb, de mellé persze keményebb, vagy épp olyan amilyen erősségű. tehát gyári gátlóval, vagy ami annak másolata, ott a stabrúd és a gátlón a fogatási pontok távolsága változatlan.
a kutyacsontnak kanyarban van nagy szerepe, amikor a kasztni mondjuk jobbra dől és a bal oldalon lévő kutyacsont, megakadályozza, hogy bizonyos ponton tovább billenjen, stabilizál nem fordul le a futóműről a kasztni
ha rövidebbre cseréled gyári gátló mellett, akkor nem enged annyi dőlést. de enenk azért nincs értelme, mert a rugó az ültetőrugóknál általában mindig keményebb így az előző példánál maradva a jobbra dőlő kasztnit a jobb oldali rugó úgyis nyomja vissza. valószínű átlagos használat mellett iylen esetben a kutyacsont nem is nagyon jut szerephez, mert azt a rugók elvégzik.
ki lehet cserélni, de sok értelme nincs. ha 50-60mm-es ültetésed van és rövidebbet raksz be, akkor pl huplin úgy el fog pattani az autó, mármint a kerék a földtől, hogy na, mert ugye az erőhatások miatt a kasztni megindul fel, de a rövid kutyacsontal meg húzza fel a futóművet. ergó hamarabb lehet cserélni is. ide jön még annyi, hogy gyári gátlóra meg nem ültetünk 50-60mm-t.
nem kell elfogadni amit írok, csak át kell gondolni, attól függetlenül, hogy én ki írta.