atoka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E30
Kivitel: Coupe
Modell: 318i
Évjárat: 1986

státusz atoka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. április 03. csütörtök, 07:10


Sziasztok! E30 318I, olyan kérdésem lenne, hogy szeretném leültetni az autót 60/40, megvan a szett is (Supersport), a gátló ütközőket cserélnem kéne rövidebbekre vagy maradhat bent a gyári méretű?


toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. december 29. vasárnap, 15:17


Hori írta:
Zolee írta:
Hori írta:
Zolee írta:
bmw320 írta: Az én futómûvem gyári M de még elõl vagy 2cm leteszem majd viszont ha utána futómûveshez elviszem csak nem eszi meg! De ez már csak tavasszal! Elõl 8colon 225-ös gumi van hátul 9 colon 255-ös remélem ez így nem vész! Tiéden mekkora volt Hori??

Szia - Sziasztok!
Szintén gyári M futómûvem van, én is szeretném lejjebb tenni az elejét. (hátul sztem pont jó, de elõl hüén néz ki, gondolom Te is emiatt teszed lejjebb).
A kérdésem: h lehet elõl - a rugó vágást leszámítva - további 2 cm-t ültetni?
Köszi



Veszel hozzá 60/40es szettet az elöl további 25mm-t ültet hátul meg 5mm-t

Köszi!
Viszont eddig nem kaptam egyértelmû választ h mennyit is ültetnek az M-es rugók, jól gondolom h akkor cca. 35 mm-t? (eddig 25-30-ról tudtam)



35mm-t ültet az M-es rugó


Hali!

most akkor a M es rugo 35mm-t ültet valóba???? csak mert én ugy tudtam hogy 20mm-t. akkor amit én akarnék a 40\20 as az nem is elég akkor lehet.. mert azt szeretném elérni hogy a perem meg a kerék közt ne legyen nagy hézag max 1, 1,5 ujjnyi.

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. október 29. kedd, 15:20


jlaci74 írta: Hamarosan eladó lesz egy keveset használt, újszerű Eibach Pro-Kit E2067-140 rugószett eredeti dobozában.
Ha érdekel pü.-z ...


Aktuális, tehát vihető vagy futárral tudom küldeni...
Mielőtt kérdezel, itt minden információ megtalálható :
http://web2.carparts-cat.com/d...amp;12=100


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. október 07. hétfő, 18:13


Hamarosan eladó lesz egy keveset használt, újszerű Eibach Pro-Kit E2067-140 rugószett eredeti dobozában.
Ha érdekel pü.-z ...

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. október 07. hétfő, 17:48


csatis1 írta:
toki24 írta: Hali!

Van egy e46 320D faceliftes ültetörugó szett elég jó áron! FK.

Kérdésem hogy a NEM faceliftes 320D-mbe jó lehet?! köszönöm szépen!


Persze!


Ok, köszönöm!

Gondolom az sem baj ha sedanból való nem?

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2013. október 07. hétfő, 17:46


toki24 írta: Hali!

Van egy e46 320D faceliftes ültetörugó szett elég jó áron! FK.

Kérdésem hogy a NEM faceliftes 320D-mbe jó lehet?! köszönöm szépen!


Persze!

toki24
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz toki24

BMWfanatic

Elismertség: 3% (16 pont) | Hozzászólások: 425

Elküldve: 2013. október 07. hétfő, 17:19


Hali!

Van egy e46 320D faceliftes ültetörugó szett elég jó áron! FK.

Kérdésem hogy a NEM faceliftes 320D-mbe jó lehet?! köszönöm szépen!


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. október 02. szerda, 09:34


zoliika írta:
jlaci74 írta:
zoliika írta:
jlaci74 írta:
csatis1 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

A Touring és a sedan ültetőrugója nem egyezik meg véletlenűl?

Vagy külön touringba valót kell nézni?

illetve - 40től kutyacsontot is cserélni kell akkor vagy még nem? köszönöm.


Vannak olyan cégek, akik úgy árulják a szettet, hogy az jó a sedanhoz és touringhoz is, de máshol meg épp csak azt nem írják rá, hogy a talicska alá is berakhatod...
Szóval cége válogatja, de inkább kimondottan touringost keress.

A kutyacsontot cserélni kell igen, ajánlom a Z3M-ét(231mm), vagy valamelyik E30-ét, ami kb ilyen hosszú. Utóbbi olcsóbb, de nem biztos hogy addig bírja mint a Z3M-é (én ezt használom).


A legelismertebb gyártók , mint Eibach, H&R sem különbözteti meg a sedant-touringot...
Én hiszek nekik...
Ha marad a gyári csillapító, miért is kellene rövidebb stabilizátor? Elmagyarázod?


És Te azt ,hogy mi köze a lengéscsillapítónak a stabi pálcához?Nem véletlen úgy van ha a gyári mérettől -40mm akkor indokolt a rövidebb stabi pálca?A lengéscsillapító nem perspektíva a stabi pálcánál!



Ha kiröhögted magad , gondold át hogy miről van szó, esetleg nézz be az autód alá, aztán állj a tükör elé és lehet röhögni ...


Jelentem kiröhögtem magamAztán írtad ezt.........és tovább röhögök,de rajtad továbbra is!


Ha kiröhögted magad , akkor továbbra is várok konkrét magyarázatot...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. október 02. szerda, 07:16


mint írtam, én is amellett voltam, hogy rövidebb kell, ezt többször le is írtam, de már tudom, hogy nem kell. nincs kedvem rajzolgatni, mindneki meg tudja nézni, most az elsőről beszélek.

ugye a kutyacsont egyik vége a gátló alsó (külső)"szárának" felső részére kapcsolódik, a másik vége meg a stabrúdhoz, ami a kasztnihoz.
a rendes szetteknél az alsó rész is rövidebb, ergó a kutyacsont bekötési pontja is lentebb van. ha ott maradna a hosszabb kutyacsont, akkor megroggyanna, ezért kell rövidebb.
simán ültető rugóval csak a kasztni kerül közelebb a földhöz, mert a rugó rövidebb, de mellé persze keményebb, vagy épp olyan amilyen erősségű. tehát gyári gátlóval, vagy ami annak másolata, ott a stabrúd és a gátlón a fogatási pontok távolsága változatlan.
a kutyacsontnak kanyarban van nagy szerepe, amikor a kasztni mondjuk jobbra dől és a bal oldalon lévő kutyacsont, megakadályozza, hogy bizonyos ponton tovább billenjen, stabilizál nem fordul le a futóműről a kasztni
ha rövidebbre cseréled gyári gátló mellett, akkor nem enged annyi dőlést. de enenk azért nincs értelme, mert a rugó az ültetőrugóknál általában mindig keményebb így az előző példánál maradva a jobbra dőlő kasztnit a jobb oldali rugó úgyis nyomja vissza. valószínű átlagos használat mellett iylen esetben a kutyacsont nem is nagyon jut szerephez, mert azt a rugók elvégzik.
ki lehet cserélni, de sok értelme nincs. ha 50-60mm-es ültetésed van és rövidebbet raksz be, akkor pl huplin úgy el fog pattani az autó, mármint a kerék a földtől, hogy na, mert ugye az erőhatások miatt a kasztni megindul fel, de a rövid kutyacsontal meg húzza fel a futóművet. ergó hamarabb lehet cserélni is. ide jön még annyi, hogy gyári gátlóra meg nem ültetünk 50-60mm-t.
nem kell elfogadni amit írok, csak át kell gondolni, attól függetlenül, hogy én ki írta.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. október 02. szerda, 02:24


Annyit fűznék hozzá nem hozzáértőként, hogy pont tegnap olvastam, bizony kell cserélni, van is állítható, mert bizonyos ültetési magasság után megfeszül. Nem tudom menyi a határ, én se hittem el, mert ugye külön mozog, de mégis mióta berakták az Eibach rugókat hátul ropog a futómű, pont úgy amikor megfeszül valami. Amint lekötöttük azonnal megszűnt, hiába emelgettük a csáposon egy hidraulikus emelővel,a kereket, meg se nyikkant.
Meg lett kenve, vissza lett kötve, beleültem, mentem vele,már megint ropog. Sajnos nekem hátul.
Most azon gondolkodom vagy beszerzek egy rövidebbet, vagy berakok egy gumilapot 1cm a rugó alá, hátha az visszaemel annyit, hogy megszűnik.
És sima gumi a silent.Tehát van elmozdulása. Ha beraknám a powerflexet, ami mereven tartja lehet még jobban ropogna.
Persze én nem értek hozzá, de nálam ezt csinálja, pedig alig lett ültetve, gyári a csillapító, ujjak. Azóta csinálja, előtte sosem. Persze ez XI így lehet nem is lehetne ültetni egy kicsit se, mert nem igen kompatibilisek a simával a dolgai.

Én ezt a szöveget olvastam.

Ez a stabilizáló rúd rögzítő rövidebb mint a gyári, így ha az állítható futóművet nem a legmagasabb pozícióban, hanem lejjebb tekerve használják, elengedhetetlen a cserélye. Ezzel a "kutyacsonttal" nem fog összefeszülni, így nem sérül sem az állítható futómű, sem a stabilizátor a túlzott feszítéstől.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. október 01. kedd, 23:34


jlaci74 írta:
zoliika írta:
jlaci74 írta:
csatis1 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

A Touring és a sedan ültetőrugója nem egyezik meg véletlenűl?

Vagy külön touringba valót kell nézni?

illetve - 40től kutyacsontot is cserélni kell akkor vagy még nem? köszönöm.


Vannak olyan cégek, akik úgy árulják a szettet, hogy az jó a sedanhoz és touringhoz is, de máshol meg épp csak azt nem írják rá, hogy a talicska alá is berakhatod...
Szóval cége válogatja, de inkább kimondottan touringost keress.

A kutyacsontot cserélni kell igen, ajánlom a Z3M-ét(231mm), vagy valamelyik E30-ét, ami kb ilyen hosszú. Utóbbi olcsóbb, de nem biztos hogy addig bírja mint a Z3M-é (én ezt használom).


A legelismertebb gyártók , mint Eibach, H&R sem különbözteti meg a sedant-touringot...
Én hiszek nekik...
Ha marad a gyári csillapító, miért is kellene rövidebb stabilizátor? Elmagyarázod?


És Te azt ,hogy mi köze a lengéscsillapítónak a stabi pálcához?Nem véletlen úgy van ha a gyári mérettől -40mm akkor indokolt a rövidebb stabi pálca?A lengéscsillapító nem perspektíva a stabi pálcánál!



Ha kiröhögted magad , gondold át hogy miről van szó, esetleg nézz be az autód alá, aztán állj a tükör elé és lehet röhögni ...


Jelentem kiröhögtem magamAztán írtad ezt.........és tovább röhögök,de rajtad továbbra is!

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. október 01. kedd, 23:32


ember84 írta:
zoliika írta:
jlaci74 írta:
csatis1 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

A Touring és a sedan ültetőrugója nem egyezik meg véletlenűl?

Vagy külön touringba valót kell nézni?

illetve - 40től kutyacsontot is cserélni kell akkor vagy még nem? köszönöm.


Vannak olyan cégek, akik úgy árulják a szettet, hogy az jó a sedanhoz és touringhoz is, de máshol meg épp csak azt nem írják rá, hogy a talicska alá is berakhatod...
Szóval cége válogatja, de inkább kimondottan touringost keress.

A kutyacsontot cserélni kell igen, ajánlom a Z3M-ét(231mm), vagy valamelyik E30-ét, ami kb ilyen hosszú. Utóbbi olcsóbb, de nem biztos hogy addig bírja mint a Z3M-é (én ezt használom).


A legelismertebb gyártók , mint Eibach, H&R sem különbözteti meg a sedant-touringot...
Én hiszek nekik...
Ha marad a gyári csillapító, miért is kellene rövidebb stabilizátor? Elmagyarázod?


És Te azt ,hogy mi köze a lengéscsillapítónak a stabi pálcához?Nem véletlen úgy van ha a gyári mérettől -40mm akkor indokolt a rövidebb stabi pálca?A lengéscsillapító nem perspektíva a stabi pálcánál!



Az a köze,hogy bújj alá,nézd meg,a csillapítóra van csavarozva.

Nagyon jól tudom,hogy mire van csavarozva.


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. október 01. kedd, 21:25


zoliika írta:
jlaci74 írta:
csatis1 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

A Touring és a sedan ültetőrugója nem egyezik meg véletlenűl?

Vagy külön touringba valót kell nézni?

illetve - 40től kutyacsontot is cserélni kell akkor vagy még nem? köszönöm.


Vannak olyan cégek, akik úgy árulják a szettet, hogy az jó a sedanhoz és touringhoz is, de máshol meg épp csak azt nem írják rá, hogy a talicska alá is berakhatod...
Szóval cége válogatja, de inkább kimondottan touringost keress.

A kutyacsontot cserélni kell igen, ajánlom a Z3M-ét(231mm), vagy valamelyik E30-ét, ami kb ilyen hosszú. Utóbbi olcsóbb, de nem biztos hogy addig bírja mint a Z3M-é (én ezt használom).


A legelismertebb gyártók , mint Eibach, H&R sem különbözteti meg a sedant-touringot...
Én hiszek nekik...
Ha marad a gyári csillapító, miért is kellene rövidebb stabilizátor? Elmagyarázod?


És Te azt ,hogy mi köze a lengéscsillapítónak a stabi pálcához?Nem véletlen úgy van ha a gyári mérettől -40mm akkor indokolt a rövidebb stabi pálca?A lengéscsillapító nem perspektíva a stabi pálcánál!



Ha kiröhögted magad , gondold át hogy miről van szó, esetleg nézz be az autód alá, aztán állj a tükör elé és lehet röhögni ...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. október 01. kedd, 20:49


zoliika írta:
jlaci74 írta:
csatis1 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

A Touring és a sedan ültetőrugója nem egyezik meg véletlenűl?

Vagy külön touringba valót kell nézni?

illetve - 40től kutyacsontot is cserélni kell akkor vagy még nem? köszönöm.


Vannak olyan cégek, akik úgy árulják a szettet, hogy az jó a sedanhoz és touringhoz is, de máshol meg épp csak azt nem írják rá, hogy a talicska alá is berakhatod...
Szóval cége válogatja, de inkább kimondottan touringost keress.

A kutyacsontot cserélni kell igen, ajánlom a Z3M-ét(231mm), vagy valamelyik E30-ét, ami kb ilyen hosszú. Utóbbi olcsóbb, de nem biztos hogy addig bírja mint a Z3M-é (én ezt használom).


A legelismertebb gyártók , mint Eibach, H&R sem különbözteti meg a sedant-touringot...
Én hiszek nekik...
Ha marad a gyári csillapító, miért is kellene rövidebb stabilizátor? Elmagyarázod?


És Te azt ,hogy mi köze a lengéscsillapítónak a stabi pálcához?Nem véletlen úgy van ha a gyári mérettől -40mm akkor indokolt a rövidebb stabi pálca?A lengéscsillapító nem perspektíva a stabi pálcánál!



Az a köze,hogy bújj alá,nézd meg,a csillapítóra van csavarozva.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2013. október 01. kedd, 20:42


jlaci74 írta:
csatis1 írta:
toki24 írta: Sziasztok!

A Touring és a sedan ültetőrugója nem egyezik meg véletlenűl?

Vagy külön touringba valót kell nézni?

illetve - 40től kutyacsontot is cserélni kell akkor vagy még nem? köszönöm.


Vannak olyan cégek, akik úgy árulják a szettet, hogy az jó a sedanhoz és touringhoz is, de máshol meg épp csak azt nem írják rá, hogy a talicska alá is berakhatod...
Szóval cége válogatja, de inkább kimondottan touringost keress.

A kutyacsontot cserélni kell igen, ajánlom a Z3M-ét(231mm), vagy valamelyik E30-ét, ami kb ilyen hosszú. Utóbbi olcsóbb, de nem biztos hogy addig bírja mint a Z3M-é (én ezt használom).


A legelismertebb gyártók , mint Eibach, H&R sem különbözteti meg a sedant-touringot...
Én hiszek nekik...
Ha marad a gyári csillapító, miért is kellene rövidebb stabilizátor? Elmagyarázod?


És Te azt ,hogy mi köze a lengéscsillapítónak a stabi pálcához?Nem véletlen úgy van ha a gyári mérettől -40mm akkor indokolt a rövidebb stabi pálca?A lengéscsillapító nem perspektíva a stabi pálcánál!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. október 01. kedd, 20:43