hancurozo írta:
Hori írta:
hil írta:
YELLOW írta:
, hogy nem eredményez növekedést teljesítményben,
Tudod Te és mégis.... Szerintem pénzkidobás, tisztító hatásról ne beszéljünk
hil
nagyobb oktán-cetánszám=több ló
ezt azért teszteken be tudják bizonyitani
pedig nem =
de igen akiknek ez az érdeke be tudják bizonyítani
de az is igaz hogy nõ a paripák száma ha az égéshõje nagyobb
Nálad a pont
, az égéshõ mondja meg, hogy mennyi energia van beépítve az üzemanyagba. Van még egy "gyenge" komponense a dolognak, mégpedig az égés idõbeli lefutása, ez pedig adalékokkal módosítható. Valamennyit ez is képes változtatni az érezhetõ teljesítményen.
Az üzemanyagokat több üzembõl származó komponensekbõl keverik és el kell hogy mondjam, néha így kevernek, máskor meg amúgy, sõt a komponensek sem mindig állandó minõségûek. A katalizátorok kimerülnek, kicserélik õket, újabb technológiák lépnek be, mások leállnak, ezért az üzemanyagok minõsége bizony fluktuál. Persze a keret minõségi elõírásokat általában betartják, de ezek csak sávok, tartományok, nem pontos értékek.
Oktánszám - valamiért általában a magasabb oktánszámú üzemanyagok égéshõje is magasabb, legalábbis amikor még én is méregettem ilyesmiket, az volt. Egyes autók ki tudják használni a magasabb oktánszám elõnyeit, mások meg nem. A TV-s tesztek meg háziasszonyoknak készülnek, rájuk támaszkodni - hát nem enyhén problémás.