YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 21:13


de más is állt már közel, mégis nekem mondják...nah mindegy, már nem érdekel...
amint látod lehet mondok hülyeséget, de segíteni akarok én, amit tudok, hallok elmondom, ha rosszul tudok valamit legalább kijavítanak, és mint belátom, elismerem tévedtem... így tanul az ember, egymás tapasztalataiból

gyugyo68 írta:

Arról tényleg le maradtam,de nem baj,leszel még elsõ.Bár sztem mindegy,csak segítsünk egymásnak,de ha csak csevegünk barátian az is jó.Minden hozzászólásból lehet vmi okosságot kiszürni.Nemkell mellre szívni,szerintem õk sem rosszindulatból mondják amit


gyugyo68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz gyugyo68

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 210

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 21:04


[quote="YELLOW"]sajnos nem voltál jelen, de ma már vezettem 3-4-el is
örülök, hogy így szurkoltok, csak ne érezném azt amit... elég szomorú, hogy egyesek hallgatnak másra, és azt hiszik amit hisznek, ha más állna a helyemen nem lenne ez... szánalmas, vegye magára az aki úgy érzi neki szól, ha van valami akkor is hozzászólok, ha 20ezerrel elõl lennék... nem értem néha az embereket
jah azé meg nem fogok nem írni, hogy ne baxogassanak emiatt... ez van

Arról tényleg le maradtam,de nem baj,leszel még elsõ.Bár sztem mindegy,csak segítsünk egymásnak,de ha csak csevegünk barátian az is jó.Minden hozzászólásból lehet vmi okosságot kiszürni.Nemkell mellre szívni,szerintem õk sem rosszindulatból mondják amit

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 20:38


sajnos nem voltál jelen, de ma már vezettem 3-4-el is
örülök, hogy így szurkoltok, csak ne érezném azt amit... elég szomorú, hogy egyesek hallgatnak másra, és azt hiszik amit hisznek, ha más állna a helyemen nem lenne ez... szánalmas, vegye magára az aki úgy érzi neki szól, ha van valami akkor is hozzászólok, ha 20ezerrel elõl lennék... nem értem néha az embereket
jah azé meg nem fogok nem írni, hogy ne baxogassanak emiatt... ez van

gyugyo68 írta: Már csak kettõ Húzzál bele!


gyugyo68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz gyugyo68

Fórumlakó

Elismertség: 4% (9 pont) | Hozzászólások: 210

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 20:25


Már csak kettõ Húzzál bele!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 20:10


ezt mondtam én si az üzemanyagról, az alap az MOL-os mindenhol, csak az extrásak vannak saját országból...

BarG írta:

Az országban tényleg csak egyetlen MÛKÖDÕ finomító van, Battán. Az átkosban mûködött még a Leninvárosi Tiszai Finomító is, de tizensok éve már le van állítva - mármint az ásványolaj desztilláló rész, mert pl az MTBE gyártás még megy. (Talán volt még egy Komáromban, vagy Kanizsán? nem tudom) Az Olefin üzemek vegyipari benzinbõl, gázolajból, propánból, butánból legfõképpen etilént és propilént - ezek mûanyagipari alapanyagok, - meg egy rakás féle ikerterméket állít elõ, amik közt van üzemanyagba való keverõ komponens is.

Tudtommal minden kút normál üzemanyagát a MOL adja - a Slovnaft is MOL tulajdon, nem meglepõ, hogy itt-ott ilyen kocsik is feltûnnek. Viszont a Shell V Power és az OMV prémium üzemanyagok ismereteim szerint német ill. osztrák származásúak.


Prof
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz Prof

BMWfanatic

Elismertség: 7% (31 pont) | Hozzászólások: 426

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 20:03


32 km/h átlag 4.8 L fogyi kisnavi szerint

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 19:47


YELLOW írta: igazad van, én tudtam rosszul! sajnos a régi világ már megszûnt, én még abban éltem

hil írta:
YELLOW írta: akkor nem tudom az Olefin mit csinál... jópár mérõmûszert kalibráltam neki... de BarG is ott ténykedik, majd biztos mond valamit...

hil írta:
YELLOW írta: ehhez annyit tudok hozzáfûzni, hogy:
mivel itt élek az ország olajfinomítója mellett (az egyik), így elmondhatom, a legtöbb helyre MOL-os anyagot visznek. mióta megvan az autóm én csakis kizárólag a Shell-nél tankolok.


Bocs Yellow, rosszul tudod: az országban csak egy finomító van, a Dufi:
Tiszaújvárosban csak : tankautó töltõ, vasúti töltõ és gáz (büdösítõ) van. Jól tudom, mert az ottani üzemhez kollégám havonta jár, (én meg ritkábban) most kérdeztem meg tõle.
hil


Tiszaújvárosban a MOL-nál csak elosztó van az ottaniak szerint, meg ott keverik a gázba a büdösítõ anyagot. Ha õk hazudtak, akkor most én is!
Sárvár elég közel van Austriához, mégis, a Shell kúton Slovnaft kocsiból töltötték a tüzelõ anyagot a tartályba. Véleményem szerint, mint korábban írtam, szemfényvesztés az az adalékolásról elõadott mese és nem életszerû, hogy nálunk valamelyik kúthoz (ha csak nem a határ közelérõl beszélünk) Ausztriából vinnék a tüanyagot. Én a magam részérõl a kagylós kutat kerülöm....

Yellow! Érdeklõdnék, hogyan értelmezed azt, hogy a
95-ös benzinre méretezett motor a 100-as benzinnel jobban megy??? Tudod mit jelent az üza oktánszáma, vagy ne is bonyolódjunk bele a kompressziótûrés fogalmába??
hil


Az országban tényleg csak egyetlen MÛKÖDÕ finomító van, Battán. Az átkosban mûködött még a Leninvárosi Tiszai Finomító is, de tizensok éve már le van állítva - mármint az ásványolaj desztilláló rész, mert pl az MTBE gyártás még megy. (Talán volt még egy Komáromban, vagy Kanizsán? nem tudom) Az Olefin üzemek vegyipari benzinbõl, gázolajból, propánból, butánból legfõképpen etilént és propilént - ezek mûanyagipari alapanyagok, - meg egy rakás féle ikerterméket állít elõ, amik közt van üzemanyagba való keverõ komponens is.

Tudtommal minden kút normál üzemanyagát a MOL adja - a Slovnaft is MOL tulajdon, nem meglepõ, hogy itt-ott ilyen kocsik is feltûnnek. Viszont a Shell V Power és az OMV prémium üzemanyagok ismereteim szerint német ill. osztrák származásúak.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2009. október 20. kedd, 19:21


hancurozo írta:
Hori írta:
hil írta:
YELLOW írta: , hogy nem eredményez növekedést teljesítményben,


Tudod Te és mégis.... Szerintem pénzkidobás, tisztító hatásról ne beszéljünk
hil



nagyobb oktán-cetánszám=több ló
ezt azért teszteken be tudják bizonyitani

pedig nem =
de igen akiknek ez az érdeke be tudják bizonyítani
de az is igaz hogy nõ a paripák száma ha az égéshõje nagyobb


Nálad a pont , az égéshõ mondja meg, hogy mennyi energia van beépítve az üzemanyagba. Van még egy "gyenge" komponense a dolognak, mégpedig az égés idõbeli lefutása, ez pedig adalékokkal módosítható. Valamennyit ez is képes változtatni az érezhetõ teljesítményen.
Az üzemanyagokat több üzembõl származó komponensekbõl keverik és el kell hogy mondjam, néha így kevernek, máskor meg amúgy, sõt a komponensek sem mindig állandó minõségûek. A katalizátorok kimerülnek, kicserélik õket, újabb technológiák lépnek be, mások leállnak, ezért az üzemanyagok minõsége bizony fluktuál. Persze a keret minõségi elõírásokat általában betartják, de ezek csak sávok, tartományok, nem pontos értékek.
Oktánszám - valamiért általában a magasabb oktánszámú üzemanyagok égéshõje is magasabb, legalábbis amikor még én is méregettem ilyesmiket, az volt. Egyes autók ki tudják használni a magasabb oktánszám elõnyeit, mások meg nem. A TV-s tesztek meg háziasszonyoknak készülnek, rájuk támaszkodni - hát nem enyhén problémás.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 19. hétfő, 19:33


igazad van, én tudtam rosszul! sajnos a régi világ már megszûnt, én még abban éltem

hil írta:
YELLOW írta: akkor nem tudom az Olefin mit csinál... jópár mérõmûszert kalibráltam neki... de BarG is ott ténykedik, majd biztos mond valamit...

hil írta:
YELLOW írta: ehhez annyit tudok hozzáfûzni, hogy:
mivel itt élek az ország olajfinomítója mellett (az egyik), így elmondhatom, a legtöbb helyre MOL-os anyagot visznek. mióta megvan az autóm én csakis kizárólag a Shell-nél tankolok.


Bocs Yellow, rosszul tudod: az országban csak egy finomító van, a Dufi:
Tiszaújvárosban csak : tankautó töltõ, vasúti töltõ és gáz (büdösítõ) van. Jól tudom, mert az ottani üzemhez kollégám havonta jár, (én meg ritkábban) most kérdeztem meg tõle.
hil


Tiszaújvárosban a MOL-nál csak elosztó van az ottaniak szerint, meg ott keverik a gázba a büdösítõ anyagot. Ha õk hazudtak, akkor most én is!
Sárvár elég közel van Austriához, mégis, a Shell kúton Slovnaft kocsiból töltötték a tüzelõ anyagot a tartályba. Véleményem szerint, mint korábban írtam, szemfényvesztés az az adalékolásról elõadott mese és nem életszerû, hogy nálunk valamelyik kúthoz (ha csak nem a határ közelérõl beszélünk) Ausztriából vinnék a tüanyagot. Én a magam részérõl a kagylós kutat kerülöm....

Yellow! Érdeklõdnék, hogyan értelmezed azt, hogy a
95-ös benzinre méretezett motor a 100-as benzinnel jobban megy??? Tudod mit jelent az üza oktánszáma, vagy ne is bonyolódjunk bele a kompressziótûrés fogalmába??
hil


Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2009. október 15. csütörtök, 20:48


hancurozo írta:
Hori írta:
hil írta:
YELLOW írta: , hogy nem eredményez növekedést teljesítményben,


Tudod Te és mégis.... Szerintem pénzkidobás, tisztító hatásról ne beszéljünk
hil



nagyobb oktán-cetánszám=több ló
ezt azért teszteken be tudják bizonyitani

pedig nem =
de igen akiknek ez az érdeke be tudják bizonyítani
de az is igaz hogy nõ a paripák száma ha az égéshõje nagyobb




Utoljára a Top Gear-ban volt 1 fékpados összehasonlitás az üzemanyagok között, és igen a Top Gear pont arrol hires hogy kamu teszteket nyomnak

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2009. október 15. csütörtök, 19:48


lacaca írta:
hancurozo írta: http://totalbike.hu/technika/benzin1/2/#szoveg




Ez így szerintem nem egészen kerek,szerintem

mi az ami nem kerek?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2009. október 15. csütörtök, 19:41


hancurozo írta: http://totalbike.hu/technika/benzin1/2/#szoveg




Ez így szerintem nem egészen kerek,szerintem

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. október 15. csütörtök, 19:32


YELLOW írta: ez ugyanaz

Zolee írta: Igaz motoros oldalról származik, de a téma itt is ki van vesézve:
http://totalbike.hu/technika/benzin1/2/#szoveg

Ba..ki jogos! Ezt jól benéztem !
Ezt az oldalt akartam linkelni, de mégis hancurozo-ét sikerült:
http://www.injektor.hu/index.j...;amp;akt=2
(ez viszont autós )

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2009. október 15. csütörtök, 19:26


ez ugyanaz

Zolee írta: Igaz motoros oldalról származik, de a téma itt is ki van vesézve:
http://totalbike.hu/technika/benzin1/2/#szoveg


Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2009. október 15. csütörtök, 19:24


Igaz motoros oldalról származik, de a téma itt is ki van vesézve:
http://totalbike.hu/technika/benzin1/2/#szoveg