státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 20:23


Ezek a 330Ci-k milyen keveset fogyasztanak

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 20:09


Hamlet írta: Hello mindenkinek! Én azt hallottam, hogy néha nem árt 99-es, vagy 100-ast tankolni,-igaz drágább-, viszont jó a motornak, mert kiég a koksz, és kevesebbet is fogyaszt ebből. Valakinek van erről tapasztalata, vagy más vélemény?

én is hallottam, ki is próbáltam 1 tele tank 98-ast, de fogyasztásban gyakorlatilag nem volt különbség, motorerőben/reakcióban meg annyit éreztem, amit magyarázhat a tudat is, hogy "én most jobb benyával megyek". azóta 95-össel járok, pedig mondták klubon belül is, hogy ebbe a motorba jobb lenne a 98-as - dehát pénz beszél...
a kokszosodást megfelelő karbantartás esetén szerintem jobban befolyásolja az ü.a. minőségénél, hogy hogyan használod a kocsit: rövid vagy hosszabb távokon, odapörkölsz-e időnként, stb.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 01. vasárnap, 20:12

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 20:03


InsectKiller írta:
balesz írta:
K_Gergo írta:
InsectKiller írta: DE a másik véglet, hogy amikor jöttem hazafelé ugyan azon az útvonalon, nem bírtam 9alá vinni még ha csak 120-al is jöttem max. Én ezt nem értem. Meg van olyan is, hogy 90-el megyek a 44-esen és beáll 7l-re de máskor meg csak 8,5-ből jön ki. Fura, de ez van!
De írásaid alapján hosszútávon nem sokkal fogyaszt többet az automata. Ez jó hír! :kiraly

az első példát még magyarázhatja a szélirány is, de 1.5 lityis különbség 90-nél baromi sok, nekem ilyen sose volt.
időnként irigylem a kényelmed, de mióta új kuplung és váltórudazat került az enyémbe, már annyira nem is.


én szinte csak városban használom és 11 alatti számot még nem láttam a bc...


Na ez 1 teljesen más történet! Ha város akkor 12 a minimum. Főleg télen, akkor 13 a min.
De ha elkocsikázok a városban és nem állítom le minden 2. boltnál, akkor 11 lityi. Ezek a különbségek!


Ezért jó az én kis csoda masinám 6.2 városban Mondjuk nem is megy mint az állat,de majd egyszer benevezek egy HPF tuningra,az szép lesz hali

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 19:49


balesz írta:
K_Gergo írta:
InsectKiller írta: DE a másik véglet, hogy amikor jöttem hazafelé ugyan azon az útvonalon, nem bírtam 9alá vinni még ha csak 120-al is jöttem max. Én ezt nem értem. Meg van olyan is, hogy 90-el megyek a 44-esen és beáll 7l-re de máskor meg csak 8,5-ből jön ki. Fura, de ez van!
De írásaid alapján hosszútávon nem sokkal fogyaszt többet az automata. Ez jó hír! :kiraly

az első példát még magyarázhatja a szélirány is, de 1.5 lityis különbség 90-nél baromi sok, nekem ilyen sose volt.
időnként irigylem a kényelmed, de mióta új kuplung és váltórudazat került az enyémbe, már annyira nem is.


én szinte csak városban használom és 11 alatti számot még nem láttam a bc...


Na ez 1 teljesen más történet! Ha város akkor 12 a minimum. Főleg télen, akkor 13 a min.
De ha elkocsikázok a városban és nem állítom le minden 2. boltnál, akkor 11 lityi. Ezek a különbségek!

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 19:47


K_Gergo írta:
InsectKiller írta: DE a másik véglet, hogy amikor jöttem hazafelé ugyan azon az útvonalon, nem bírtam 9alá vinni még ha csak 120-al is jöttem max. Én ezt nem értem. Meg van olyan is, hogy 90-el megyek a 44-esen és beáll 7l-re de máskor meg csak 8,5-ből jön ki. Fura, de ez van!
De írásaid alapján hosszútávon nem sokkal fogyaszt többet az automata. Ez jó hír! :kiraly

az első példát még magyarázhatja a szélirány is, de 1.5 lityis különbség 90-nél baromi sok, nekem ilyen sose volt.
időnként irigylem a kényelmed, de mióta új kuplung és váltórudazat került az enyémbe, már annyira nem is.


Jó, lehet hogy kicsit túloztam! Azért nem 1,5 na!
De 1 liter +/- az azért szokott lenni. A 7 liter az 1x volt csak valahogy véletlen!
A 7-et tartósan olyan 70körüli sebességnél tudtam tartani! De ki jár annyival egy 330i-vel?

státusz balesz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 19:43


K_Gergo írta:
InsectKiller írta: DE a másik véglet, hogy amikor jöttem hazafelé ugyan azon az útvonalon, nem bírtam 9alá vinni még ha csak 120-al is jöttem max. Én ezt nem értem. Meg van olyan is, hogy 90-el megyek a 44-esen és beáll 7l-re de máskor meg csak 8,5-ből jön ki. Fura, de ez van!
De írásaid alapján hosszútávon nem sokkal fogyaszt többet az automata. Ez jó hír! :kiraly

az első példát még magyarázhatja a szélirány is, de 1.5 lityis különbség 90-nél baromi sok, nekem ilyen sose volt.
időnként irigylem a kényelmed, de mióta új kuplung és váltórudazat került az enyémbe, már annyira nem is.


én szinte csak városban használom és 11 alatti számot még nem láttam a bc-n...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 01. vasárnap, 19:48

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 19:37


InsectKiller írta: DE a másik véglet, hogy amikor jöttem hazafelé ugyan azon az útvonalon, nem bírtam 9alá vinni még ha csak 120-al is jöttem max. Én ezt nem értem. Meg van olyan is, hogy 90-el megyek a 44-esen és beáll 7l-re de máskor meg csak 8,5-ből jön ki. Fura, de ez van!
De írásaid alapján hosszútávon nem sokkal fogyaszt többet az automata. Ez jó hír! :kiraly

az első példát még magyarázhatja a szélirány is, de 1.5 lityis különbség 90-nél baromi sok, nekem ilyen sose volt.
időnként irigylem a kényelmed, de mióta új kuplung és váltórudazat került az enyémbe, már annyira nem is.


InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 19:27


K_Gergo írta:
InsectKiller írta: Ja meg hát gondolom te manuális vagy nem otómata! Nekem múlt hétvégén sikerült 8,5el eljutnom a balcsira pályán. Először úgy volt, hogy 120al megyek csak, mert akkor biztos jól fogyaszt. Aztán nézem 130-nál is annyi. JAAA mondom akkor inkább az!

bizony manuális, de még 5 fokozatú. ha sokat pályáznék talán zavarna, de így nem. asszem én pont abban a sebességtartományban (100-120) használom, ahol a legjobb a fajlagos fogyasztás (állandó 110-nél 7-7.5), és én is úgy vettem észre, hogy pályatempónál se ugrik nagyot.


DE a másik véglet, hogy amikor jöttem hazafelé ugyan azon az útvonalon, nem bírtam 9alá vinni még ha csak 120-al is jöttem max. Én ezt nem értem. Meg van olyan is, hogy 90-el megyek a 44-esen és beáll 7l-re de máskor meg csak 8,5-ből jön ki. Fura, de ez van!
De írásaid alapján hosszútávon nem sokkal fogyaszt többet az automata. Ez jó hír!

Hamlet
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1998

státusz Hamlet

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 19:21


Hello mindenkinek! Én azt hallottam, hogy néha nem árt 99-es, vagy 100-ast tankolni,-igaz drágább-, viszont jó a motornak, mert kiég a koksz, és kevesebbet is fogyaszt ebből. Valakinek van erről tapasztalata, vagy más vélemény?

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 19:15


InsectKiller írta: Ja meg hát gondolom te manuális vagy nem otómata! Nekem múlt hétvégén sikerült 8,5el eljutnom a balcsira pályán. Először úgy volt, hogy 120al megyek csak, mert akkor biztos jól fogyaszt. Aztán nézem 130-nál is annyi. JAAA mondom akkor inkább az!

bizony manuális, de még 5 fokozatú. ha sokat pályáznék talán zavarna, de így nem. asszem én pont abban a sebességtartományban (100-120) használom, ahol a legjobb a fajlagos fogyasztás (állandó 110-nél 7-7.5), és én is úgy vettem észre, hogy pályatempónál se ugrik nagyot.

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 19:01


K_Gergo írta:
InsectKiller írta: 8,5??? Az meg hogy? Kerülöd a városokat?

gyakorlatilag igen, a megtett km-ek 90%-a országút, de be kell valljam, túloztam, télen felment 8.6-ra.
nagypapis üzemmódban egy tank erejéig 7.5-re sikerült letornászni, de az már kóma közeli állapot volt, nem a vezetés élménye.


Ja meg hát gondolom te manuális vagy nem otómata! Nekem múlt hétvégén sikerült 8,5el eljutnom a balcsira pályán. Először úgy volt, hogy 120al megyek csak, mert akkor biztos jól fogyaszt. Aztán nézem 130-nál is annyi. JAAA mondom akkor inkább az!

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2011. május 01. vasárnap, 18:30


InsectKiller írta: 8,5??? Az meg hogy? Kerülöd a városokat?

gyakorlatilag igen, a megtett km-ek 90%-a országút, de be kell valljam, túloztam, télen felment 8.6-ra.
nagypapis üzemmódban egy tank erejéig 7.5-re sikerült letornászni, de az már kóma közeli állapot volt, nem a vezetés élménye.

státusz SAS

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 22:07


"tavasszal minden-ki-derül"
Úgy legyen!
És köszönöm!
Nekem egyébként viszonylag hamar elhagyja a kék mezőt a vízhőfok jelző, és aztán idővel a műszer közepén áll be üzemi hőfokra a mutató. Ez így rendben van?


RePTaiL írta:
SAS írta: Sziasztok!

Újonc vagyok, egy hete van egy e46 318d gépem, amiről úgy tudtam, hogy bár viszonylag gyengusz a teljesítménye, de azért tartós darab, és nem fogyaszt sokat...

De. A bc átlagfogyasztás mérője nekem 9 l körül mutogat, pedig igazán nem gyötröm.

A pontosság kedvéért még annyit, hogy az első tankolásom alkalmával (200 kilométerrel ezelőtt) nulláztam a bc menüjében az átlagfogyasztást, jellemzően városban (a fővárosban) közlekedtem, és tél van.

És még annyit, hogy bizonyos javíttatásokat még nem végeztem el rajta: kifúj a flexicső (holnap viszem cserére), utána pedig olaj és szűrőcserék következnek (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj) a biztonság kedvéért...

Ezek okozhatják a - szerintem - magas fogyasztást?

Köszönöm, ha válaszoltok!


Üdv!

Hát télen mivel később éri el az üzemi hőfokát a motor így többet eszik míg be nem melegszik a dúsítás miatt! Be kell vallani, hogy ezek az új generációs dízel motorok sajna olyan jó hatásfokkal dolgoznak, hogy a hőveszteségük minimális ezért sajnos kicsit tovább tart a felmelegedésük! Ezeket a BMW motorokat nem éppen a városi, budapesti 100 méterenkénti piros lámpára tervezték, hanem inkább hosszú távra! De jó időben majd meglátod, azért a fogyasztása meglepően kevés szerintem!
Légy türelemmel...tavasszal minden-ki-derül






RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 22:01


SAS írta: Sziasztok!

Újonc vagyok, egy hete van egy e46 318d gépem, amiről úgy tudtam, hogy bár viszonylag gyengusz a teljesítménye, de azért tartós darab, és nem fogyaszt sokat...

De. A bc átlagfogyasztás mérője nekem 9 l körül mutogat, pedig igazán nem gyötröm.

A pontosság kedvéért még annyit, hogy az első tankolásom alkalmával (200 kilométerrel ezelőtt) nulláztam a bc menüjében az átlagfogyasztást, jellemzően városban (a fővárosban) közlekedtem, és tél van.

És még annyit, hogy bizonyos javíttatásokat még nem végeztem el rajta: kifúj a flexicső (holnap viszem cserére), utána pedig olaj és szűrőcserék következnek (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj) a biztonság kedvéért...

Ezek okozhatják a - szerintem - magas fogyasztást?

Köszönöm, ha válaszoltok!


Üdv!

Hát télen mivel később éri el az üzemi hőfokát a motor így többet eszik míg be nem melegszik a dúsítás miatt! Be kell vallani, hogy ezek az új generációs dízel motorok sajna olyan jó hatásfokkal dolgoznak, hogy a hőveszteségük minimális ezért sajnos kicsit tovább tart a felmelegedésük! Ezeket a BMW motorokat nem éppen a városi, budapesti 100 méterenkénti piros lámpára tervezték, hanem inkább hosszú távra! De jó időben majd meglátod, azért a fogyasztása meglepően kevés szerintem!
Légy türelemmel...tavasszal minden-ki-derül




státusz SAS

Újonc

Elismertség: 6% (3 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2011. február 16. szerda, 21:52


Sziasztok!

Újonc vagyok, egy hete van egy e46 318d gépem, amiről úgy tudtam, hogy bár viszonylag gyengusz a teljesítménye, de azért tartós darab, és nem fogyaszt sokat...

De. A bc átlagfogyasztás mérője nekem 9 l körül mutogat, pedig igazán nem gyötröm.

A pontosság kedvéért még annyit, hogy az első tankolásom alkalmával (200 kilométerrel ezelőtt) nulláztam a bc menüjében az átlagfogyasztást, jellemzően városban (a fővárosban) közlekedtem, és tél van.

És még annyit, hogy bizonyos javíttatásokat még nem végeztem el rajta: kifúj a flexicső (holnap viszem cserére), utána pedig olaj és szűrőcserék következnek (levegő, pollen, kartergáz, gázolaj) a biztonság kedvéért...

Ezek okozhatják a - szerintem - magas fogyasztást?

Köszönöm, ha válaszoltok!