bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 13:11


csavargo írta:
Alesi írta: Egy kis tapasztalat:

Nekem most az izzítás cseréjénél mondtam, hogy tisztítsák meg az EGR-szelepemet, mert annak ellenére, hogy egyszer már korábban az egyik olajcserénél mondtam a szerelőnek, hogy tisztítsa ki, mert benne van a hivatalos BMW szervízlistában, volt egy olyan érzésem, hogy nem tette meg.

A gyanú beigazolódott, mert kb fél centi vastagon állt a korom a szelep falán, az autóban 106ezer van, szerintem még sose volt kitakarítva.

Az eredmény: főleg alacsony fordulaton érezhetően nyomatékosabb motor, alacsonyabb fogyasztás, és ami meglepett, hogy az eddig kb 1-1,5 liter között csaló BC-m megtanult számolni, és pontos lett.


igen az EGR rohadt egy dolog... én teljesen levakitottam 6,5 literrel járok ugy hogy tolom is neki és igy a szivotorokban sem fog lerakodni a korom mivel visszavezeti a kipufogogáz egy részét,bekerül a szivotorokba de ha levakitod akkor a korom megáll az EGR csöben...


És a 400-as alapjárati légtömeggel mit csinálsz?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 10. kedd, 13:14

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 11:31


Coyote írta:
csavargo írta:
Alesi írta: Egy kis tapasztalat:

Nekem most az izzítás cseréjénél mondtam, hogy tisztítsák meg az EGR-szelepemet, mert annak ellenére, hogy egyszer már korábban az egyik olajcserénél mondtam a szerelőnek, hogy tisztítsa ki, mert benne van a hivatalos BMW szervízlistában, volt egy olyan érzésem, hogy nem tette meg.

A gyanú beigazolódott, mert kb fél centi vastagon állt a korom a szelep falán, az autóban 106ezer van, szerintem még sose volt kitakarítva.

Az eredmény: főleg alacsony fordulaton érezhetően nyomatékosabb motor, alacsonyabb fogyasztás, és ami meglepett, hogy az eddig kb 1-1,5 liter között csaló BC-m megtanult számolni, és pontos lett.


igen az EGR rohadt egy dolog... én teljesen levakitottam 6,5 literrel járok ugy hogy tolom is neki és igy a szivotorokban sem fog lerakodni a korom mivel visszavezeti a kipufogogáz egy részét,bekerül a szivotorokba de ha levakitod akkor a korom megáll az EGR csöben...


rohadt környezetvédők
műszakin kiderülhet, hogy ki van iktatva az EGR?
hibaüzenetet be kéne dobnia, az sincs?


nekem a zöldkártyás mérésnél (müszakin ugye egyben mérik is) teljesen jo lett az értékem igy is hibaüzenetet nem dob be mivel az enyém mechanikus EGR vákuumcsö lehuz,ledugoz és padlogáz!!! csak annyi hogy 2-3 havonta leveszem az EGR csövet és kitakaritom. amugy azelött egy másik német márka szervizében dolgoztam ott kérésre a szakmühelyben simán levakitottuk öket

amugy elektromoshoz is megvan a gyogyszer...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 10. kedd, 11:33

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 11:21


csavargo írta:
Alesi írta: Egy kis tapasztalat:

Nekem most az izzítás cseréjénél mondtam, hogy tisztítsák meg az EGR-szelepemet, mert annak ellenére, hogy egyszer már korábban az egyik olajcserénél mondtam a szerelőnek, hogy tisztítsa ki, mert benne van a hivatalos BMW szervízlistában, volt egy olyan érzésem, hogy nem tette meg.

A gyanú beigazolódott, mert kb fél centi vastagon állt a korom a szelep falán, az autóban 106ezer van, szerintem még sose volt kitakarítva.

Az eredmény: főleg alacsony fordulaton érezhetően nyomatékosabb motor, alacsonyabb fogyasztás, és ami meglepett, hogy az eddig kb 1-1,5 liter között csaló BC-m megtanult számolni, és pontos lett.


igen az EGR rohadt egy dolog... én teljesen levakitottam 6,5 literrel járok ugy hogy tolom is neki és igy a szivotorokban sem fog lerakodni a korom mivel visszavezeti a kipufogogáz egy részét,bekerül a szivotorokba de ha levakitod akkor a korom megáll az EGR csöben...


rohadt környezetvédők
műszakin kiderülhet, hogy ki van iktatva az EGR?
hibaüzenetet be kéne dobnia, az sincs?

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 10:56


Alesi írta: Egy kis tapasztalat:

Nekem most az izzítás cseréjénél mondtam, hogy tisztítsák meg az EGR-szelepemet, mert annak ellenére, hogy egyszer már korábban az egyik olajcserénél mondtam a szerelőnek, hogy tisztítsa ki, mert benne van a hivatalos BMW szervízlistában, volt egy olyan érzésem, hogy nem tette meg.

A gyanú beigazolódott, mert kb fél centi vastagon állt a korom a szelep falán, az autóban 106ezer van, szerintem még sose volt kitakarítva.

Az eredmény: főleg alacsony fordulaton érezhetően nyomatékosabb motor, alacsonyabb fogyasztás, és ami meglepett, hogy az eddig kb 1-1,5 liter között csaló BC-m megtanult számolni, és pontos lett.


igen az EGR rohadt egy dolog... én teljesen levakitottam 6,5 literrel járok ugy hogy tolom is neki és igy a szivotorokban sem fog lerakodni a korom mivel visszavezeti a kipufogogáz egy részét,bekerül a szivotorokba de ha levakitod akkor a korom megáll az EGR csöben...

Alesi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Alesi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 7% (26 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 10:22


Egy kis tapasztalat:

Nekem most az izzítás cseréjénél mondtam, hogy tisztítsák meg az EGR-szelepemet, mert annak ellenére, hogy egyszer már korábban az egyik olajcserénél mondtam a szerelőnek, hogy tisztítsa ki, mert benne van a hivatalos BMW szervízlistában, volt egy olyan érzésem, hogy nem tette meg.

A gyanú beigazolódott, mert kb fél centi vastagon állt a korom a szelep falán, az autóban 106ezer van, szerintem még sose volt kitakarítva.

Az eredmény: főleg alacsony fordulaton érezhetően nyomatékosabb motor, alacsonyabb fogyasztás, és ami meglepett, hogy az eddig kb 1-1,5 liter között csaló BC-m megtanult számolni, és pontos lett.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 10:07


bmw320d4 írta:
Coyote írta: Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)


Milyen érdekes! Az a baj, hogy 39,5 l -nél nem mutat többet.



lehetséges, hogy a 70-re rosszul emlékszem, annyi az átlagsebesség volt, kipróbálom holnap reggel.



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 00:35


Coyote írta: Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)


Milyen érdekes! Az a baj, hogy 39,5 l -nél nem mutat többet.




lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2012. január 09. hétfő, 21:47


sztem se aggódj, nekem az elmúlt telitank így ment el: 80% város, betartva,20% országút ~120km/h-val, 7,11-re jött ki számolással, BC szerint 5,5
ugyanúgy kint állok vele,16-os acélfelnin, nyáron kb 1 literrel kevesebbet eszik..

RePTaiL írta:
Coyote írta:
RePTaiL írta: Az mitől lehet, hogy ha alapjáraton ketyegtetem a gépet akkor az átlagfogyasztása 1-2 dl-el feljebb megy, ezáltal a még megtehető km is jócskán lejjebb esik! Ez a jelenség természetesen nem csak hideg motornál fordul elő


Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)


Az klafa! 6.5 :O Basszus én egyszerűen 7.1-nél lejjebb nem tudom tornázni! Pedig nem is tolom neki, hímes tojásként bánok vele, ha kicsit meg is ugrasztom az csak akkor van ha eléri az üzemit! Itt fennállhat valami probléma? Mondjuk hozzá kell tennem, hogy csillaggarázsom van sajnos, betudható ennek?






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 09. hétfő, 21:48

kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2012. január 09. hétfő, 20:49


Sziasztok!

E46 320D Touring 2004 EU4

225/40 , 255/35 18" Nyári MÉRT adat:
6,4L MOL-os gázolajból 130-140-es tempó pályán klímával

205/55 16" Téli óra szerinti adat:
Ide írnék egy kis történetet. Szóval akksi levétel után gondoltam ránézek az átlag fogyira és ekkor a szemem kipergett ,mert 12L-t mutatott a board. Esetemben ott van a kutya elásva,hogy gyakorlatilag 3-4 km-eket megyek reggel és délután. Természetesen 2-3 percet járatom a verdát,de sajna így is nagyrészt hideg üzemben megy és a fogyasztás óra szerint csak felfelé megy. Gondoltam egyet és elmentem kocsikázni,így a 12L cirka 70km alatt lement 7,8-ra. Az utat cirka 110km/h-s tempóval tettem meg,kivéve természetesen 3 lakott területet,ahol 55km/h volt a sebességem. Ergo arra a következtetésre jutottam,hogy a hideg idő és a nagyon rövid városi használat miatt megy fel óra szerint a fogyasztás. A pontos természetesen akkor lenne,ha lemérném,de mivel az autónak nincs baja és nincs tárolt hiba sem,ezért nem érdekel,hogy mennyi az annyi.

Kíváncsi vagyok,hogy mit írtok...

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. január 09. hétfő, 09:50


Coyote írta:
RePTaiL írta:
Coyote írta:
RePTaiL írta: Az mitől lehet, hogy ha alapjáraton ketyegtetem a gépet akkor az átlagfogyasztása 1-2 dl-el feljebb megy, ezáltal a még megtehető km is jócskán lejjebb esik! Ez a jelenség természetesen nem csak hideg motornál fordul elő


Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)


Az klafa! 6.5 :O Basszus én egyszerűen 7.1-nél lejjebb nem tudom tornázni! Pedig nem is tolom neki, hímes tojásként bánok vele, ha kicsit meg is ugrasztom az csak akkor van ha eléri az üzemit! Itt fennállhat valami probléma? Mondjuk hozzá kell tennem, hogy csillaggarázsom van sajnos, betudható ennek?


Nem hiszem, hogy jelentős ez a különbség, de tekintve, hogy ugyanolyan autónk van, a következők számíthatnak:
- az enyém egy 10 autó férőhelyes, egyik oldaláról nyitott, de szélárnyékos teremgarázsban van. Ha több autó beáll meleg motorral, reggel simán 6-7 fokkal melegebb van a garázsban, mint kinn. Nagyjából 5-6 km kell az üzemi hőmérséklethez.
- hideg motornál nem megy 2000 rpm fölé a fordulatszám, legalábbis ügyelek rá, hogy ne menjen
- a téli felnijeim 16 colosak, gyári gumimérettel (ha a tiéd szélesebb vagy nagyobb, már meg is van a diffi)
- OMV vagy MOL dízel gázolajam van (nem prémium)
- a fogyasztásmérőm korrekt, decire pontosan megegyezik a papíron számított értékkel

Esetleg számolj utána te is, hátha nem jó a korrekciós tényező. Ez állítható az autóban.


-sajnos csillaggarázsom van (még) szerintem ez lesz a titok nyitja
-hideg motornál 1800 rpm gölé soha nem megyek
-szintén acél 16"os felni télre gyári mérettel
-csakis kizárólag prémium gázolajat tankolok
-nah azt nem tudom hogyan kell beállítani, de mindjárt utána olvasgatok akkor

nem nagy a különbség valóban, de mindenki akivel eddig beszéltem annak bőven 7.0 alatt volt a fogyasztása és kíváncsi lennék, hogy a csillaggarázsnak tudható-e be vagy valami más probléma, mert ha más akkor azonnal orvosolnál



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. január 09. hétfő, 09:42


RePTaiL írta:
Coyote írta:
RePTaiL írta: Az mitől lehet, hogy ha alapjáraton ketyegtetem a gépet akkor az átlagfogyasztása 1-2 dl-el feljebb megy, ezáltal a még megtehető km is jócskán lejjebb esik! Ez a jelenség természetesen nem csak hideg motornál fordul elő


Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)


Az klafa! 6.5 :O Basszus én egyszerűen 7.1-nél lejjebb nem tudom tornázni! Pedig nem is tolom neki, hímes tojásként bánok vele, ha kicsit meg is ugrasztom az csak akkor van ha eléri az üzemit! Itt fennállhat valami probléma? Mondjuk hozzá kell tennem, hogy csillaggarázsom van sajnos, betudható ennek?


Nem hiszem, hogy jelentős ez a különbség, de tekintve, hogy ugyanolyan autónk van, a következők számíthatnak:
- az enyém egy 10 autó férőhelyes, egyik oldaláról nyitott, de szélárnyékos teremgarázsban van. Ha több autó beáll meleg motorral, reggel simán 6-7 fokkal melegebb van a garázsban, mint kinn. Nagyjából 5-6 km kell az üzemi hőmérséklethez.
- hideg motornál nem megy 2000 rpm fölé a fordulatszám, legalábbis ügyelek rá, hogy ne menjen
- a téli felnijeim 16 colosak, gyári gumimérettel (ha a tiéd szélesebb vagy nagyobb, már meg is van a diffi)
- OMV vagy MOL dízel gázolajam van (nem prémium)
- a fogyasztásmérőm korrekt, decire pontosan megegyezik a papíron számított értékkel

Esetleg számolj utána te is, hátha nem jó a korrekciós tényező. Ez állítható az autóban.

InsectKiller
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz InsectKiller

BMWfanatic

Elismertség: 8% (127 pont) | Hozzászólások: 1505

Elküldve: 2012. január 08. vasárnap, 18:46


RePTaiL írta:
Coyote írta:
RePTaiL írta: Az mitől lehet, hogy ha alapjáraton ketyegtetem a gépet akkor az átlagfogyasztása 1-2 dl-el feljebb megy, ezáltal a még megtehető km is jócskán lejjebb esik! Ez a jelenség természetesen nem csak hideg motornál fordul elő


Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)


Az klafa! 6.5 :O Basszus én egyszerűen 7.1-nél lejjebb nem tudom tornázni! Pedig nem is tolom neki, hímes tojásként bánok vele, ha kicsit meg is ugrasztom az csak akkor van ha eléri az üzemit! Itt fennállhat valami probléma? Mondjuk hozzá kell tennem, hogy csillaggarázsom van sajnos, betudható ennek?


Most nem azért a 20fityingért, de mi a bajod a 7,1-el? Én nem tudom, h ez miért nevezhető bajnak? Te hogy használod, h ennyit fogyaszt? Only pálya? Mert akkor tényleg sok, mert én is ki tudom hozni 8-ra a 30i-t, ha nem sietek!
DE ha városban jársz, esetleg vegyes, és úgy 7,1 akkor szerintem nem kellene azt gondolni, hogy az rossz. A mostani hideg időkbe, főleg míg bemelegszik, legalább 5-8 km. Aztán ott a sok piros lámpa, meg stb. Szóval azt gondolom, h nem nevezném rossznak!

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. január 08. vasárnap, 16:03


Coyote írta:
RePTaiL írta: Az mitől lehet, hogy ha alapjáraton ketyegtetem a gépet akkor az átlagfogyasztása 1-2 dl-el feljebb megy, ezáltal a még megtehető km is jócskán lejjebb esik! Ez a jelenség természetesen nem csak hideg motornál fordul elő


Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)


Az klafa! 6.5 :O Basszus én egyszerűen 7.1-nél lejjebb nem tudom tornázni! Pedig nem is tolom neki, hímes tojásként bánok vele, ha kicsit meg is ugrasztom az csak akkor van ha eléri az üzemit! Itt fennállhat valami probléma? Mondjuk hozzá kell tennem, hogy csillaggarázsom van sajnos, betudható ennek?

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. január 08. vasárnap, 15:34


Coyote írta:
Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon.


Ez így van. Alapjáraton pl az m20b25 1.6l/h fogyasztással bírt. Gondolom itt olyan 1 l/h megvan.



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. január 08. vasárnap, 13:18


RePTaiL írta: Az mitől lehet, hogy ha alapjáraton ketyegtetem a gépet akkor az átlagfogyasztása 1-2 dl-el feljebb megy, ezáltal a még megtehető km is jócskán lejjebb esik! Ez a jelenség természetesen nem csak hideg motornál fordul elő


Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)