K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 10:34


BMW_0902 írta: Amúgy arra is kíváncsi lennék, hogy mondjuk a 320i-s, 323i-s, vagy netalántán a 330Ci-s vagy 330Xi-s kollégák mennyit etetnek meg a paripákkal

K_Gergo írta: 90% országúti használattal 8.5

...hol tempomat ~95km/h, 5.-ben előzve, hol ~120, 3. padlóval átrepülve a mozgó bólyákon a motorféket én is kihasználom, de általában nem játszok rá külön a fogyasztásra, használom a kocsit és kész.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 09:48


BMW_0902 írta:
YELLOW írta: én nem tom neked az N42B20A motor hogy eszik annyit.
már leírtam vagy 3x, hogy amikor vettem, akkor induláskor 7,4-et mutatott a fogyi mérő. 300 km-t autópályán mentem úgy, hogy azért mentem 180-al is elég jó szakaszon, meg a 130 is inkább 140 volt, 100km-t meg egyéb úton. pesten eltévedtem, érdre elkeveredtem mire haza értem, a fogyi mérő 7,2-re csökkent. tehát kb az egész út alatt 7 liter volt az átlag fogyi. pedig az enyém a tiédhez képest 200cm3-vel kevesebb. én soknak tartom a tiéd fogyasztását.
most ugye megint menni fogok pöstre, úgyhogy majd kiderül.


Legnagyobb részben a nagy papucsok miatt van 9,7-es fogyim szerintem. Amellett pedig, ha arról van szó, és amúgy sem akarok spórolni, akkor kihasználom a 143Le-t. Élményautózok.

Amúgy arra is kíváncsi lennék, hogy mondjuk a 320i-s, 323i-s, vagy netalántán a 330Ci-s vagy 330Xi-s kollégák mennyit etetnek meg a paripákkal



elől 225/45 R17, hátul 245/40 R17 van fent. és a télen, mondjuk a hideg miatt, de többet fogaszt, pedig a téli csak 195/65 R15. ezért nem értem tovább is a tiéd.

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 09:43


YELLOW írta: én nem tom neked az N42B20A motor hogy eszik annyit.
már leírtam vagy 3x, hogy amikor vettem, akkor induláskor 7,4-et mutatott a fogyi mérő. 300 km-t autópályán mentem úgy, hogy azért mentem 180-al is elég jó szakaszon, meg a 130 is inkább 140 volt, 100km-t meg egyéb úton. pesten eltévedtem, érdre elkeveredtem mire haza értem, a fogyi mérő 7,2-re csökkent. tehát kb az egész út alatt 7 liter volt az átlag fogyi. pedig az enyém a tiédhez képest 200cm3-vel kevesebb. én soknak tartom a tiéd fogyasztását.
most ugye megint menni fogok pöstre, úgyhogy majd kiderül.


Legnagyobb részben a nagy papucsok miatt van 9,7-es fogyim szerintem. Amellett pedig, ha arról van szó, és amúgy sem akarok spórolni, akkor kihasználom a 143Le-t. Élményautózok.

Amúgy arra is kíváncsi lennék, hogy mondjuk a 320i-s, 323i-s, vagy netalántán a 330Ci-s vagy 330Xi-s kollégák mennyit etetnek meg a paripákkal





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. április 11. szerda, 09:44

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 09:25


K_Gergo írta:
YELLOW írta: én nem tom neked az N42B20A motor hogy eszik annyit.
már leírtam vagy 3x, hogy amikor vettem, akkor induláskor 7,4-et mutatott a fogyi mérő. 300 km-t autópályán mentem úgy, hogy azért mentem 180-al is elég jó szakaszon, meg a 130 is inkább 140 volt, 100km-t meg egyéb úton. pesten eltévedtem, érdre elkeveredtem mire haza értem, a fogyi mérő 7,2-re csökkent. tehát kb az egész út alatt 7 liter volt az átlag fogyi. pedig az enyém a tiédhez képest 200cm3-vel kevesebb. én soknak tartom a tiéd fogyasztását.
most ugye megint menni fogok pöstre, úgyhogy majd kiderül.


sokszor megjegyezted már, hogy papásan vezetsz, itt a megoldás. az előző autóm egy 1.4T grande punto volt, 90% országúti használattal 7.1-et evett (30i ugyanitt 8.5, nagyjából tömegarányos többlet), ha te szinte ugyanezt hozod vegyes haszálatban egy ~250 kilóval nehezebb kocsival, akkor tötyögsz (az én fogalmaim szerint persze).


azt nem mondanám, hogy papásan. mert sajnos nehéz megállni, hogy ne nyomja oda néha az ember. mondjuk autópályán nem, de közúton, ahol települések törik meg az utat, hosszú motorfékes kigurulásokkal lehet spórolni. felénk sok helyen település előtt lassító van berakva, ott 70-el lehet csak menni. én jóval előtte elveszem, mire oda érek pont 70-re lassulok, aztán nem adok gázt, hanem pont a település tábláig 50-re lassulok le. közben meg lexarom, ha jönnek a seggembe. szerintem ezzl lehet sokat spórolni. illetve jó helyen kell elváltani. "nagypapásan" azért nem jó vezetni, mert ugye akkor lassabban gyorsítasz, azaz hosszabb út alatt gyorsulsz fel a kívánt sebességre. és mivel gyorsulsz, mindig többet fogyaszt, mint amikor már adott sebességgel haladsz. viszont ha gyorsan gyorsulsz, akkor meg túl sokat fogyaszt. meg kell találni, ki kell tapasztalni melyik a leg ideálisabb módszer. részben nekünk segít a mutatós fogyi mérő. nekem ennyi a titkom.

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 09:14


YELLOW írta: én nem tom neked az N42B20A motor hogy eszik annyit.
már leírtam vagy 3x, hogy amikor vettem, akkor induláskor 7,4-et mutatott a fogyi mérő. 300 km-t autópályán mentem úgy, hogy azért mentem 180-al is elég jó szakaszon, meg a 130 is inkább 140 volt, 100km-t meg egyéb úton. pesten eltévedtem, érdre elkeveredtem mire haza értem, a fogyi mérő 7,2-re csökkent. tehát kb az egész út alatt 7 liter volt az átlag fogyi. pedig az enyém a tiédhez képest 200cm3-vel kevesebb. én soknak tartom a tiéd fogyasztását.
most ugye megint menni fogok pöstre, úgyhogy majd kiderül.


sokszor megjegyezted már, hogy papásan vezetsz, itt a megoldás. az előző autóm egy 1.4T grande punto volt, 90% országúti használattal 7.1-et evett (30i ugyanitt 8.5, nagyjából tömegarányos többlet), ha te szinte ugyanezt hozod vegyes haszálatban egy ~250 kilóval nehezebb kocsival, akkor tötyögsz (az én fogalmaim szerint persze).

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 08:41


én nem tom neked az N42B20A motor hogy eszik annyit.
már leírtam vagy 3x, hogy amikor vettem, akkor induláskor 7,4-et mutatott a fogyi mérő. 300 km-t autópályán mentem úgy, hogy azért mentem 180-al is elég jó szakaszon, meg a 130 is inkább 140 volt, 100km-t meg egyéb úton. pesten eltévedtem, érdre elkeveredtem mire haza értem, a fogyi mérő 7,2-re csökkent. tehát kb az egész út alatt 7 liter volt az átlag fogyi. pedig az enyém a tiédhez képest 200cm3-vel kevesebb. én soknak tartom a tiéd fogyasztását.
most ugye megint menni fogok pöstre, úgyhogy majd kiderül.

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. április 10. kedd, 23:47


(...)

Köszönöm szépen a választ! De amint látom neked 316i-d van, neked mia véleményed a 105Le-ről elég nem elég? Köszi
[/quote]

nekem 316i, de 1.8-as 115 lovas moci van benne.
a 105 lovassal az a baj, hogy az valójában 1.9-es ezért többet eszik, sokan ezért szidják a "kisköbcentis" BMW-ket. csak épp ezt az infót nem tudják.
én azt tudom mondani, hogy attól függ kinek mire kell. havernak ilyen van E46-ba és sokat jár németbe, tökéletesen megfelel neki, megy is ha kell. itt van őpl a Bero gyerek () neki nagyon kevés azt mondja. én azt mondom ilyen benzinárak mellett, ilyen rendőri faszolások mellett úgyis érdemes szabályosan közlekedni, úgy keveset is fogaszt, csendes is. felesleges nagyobb. tény sok autópályázás meleltt jobb egy izmosobb, mert nem fog többet enni, mint egy 316i.
mindegy miylen motorost veszel ha az meg volt kímélve.
ha a költségeket nézem szervíz terén, akkor mindenképp elég az 1.6. főleg, hogy kevesebb a szelep, a gyertya, olcsóbb minden hozzá.
a döntés a tiéd mire akarod használni. ha sztrítrészingelni akarsz, akkor nem ez a te választásod. ha megbízható autó kell, ahol nem lényeg a nagyon élvezetes gyorsulás, ha nem akarod minden stiftnek a lámpánál megmutatni, akkor jó választás.[/quote]

Szervusz zsolti85!

Nekem 318i-m van az 1995cc-s fajta. Majdnem sorhat, és az élmény is már néha olyan...
Igen, 143Le mint írtad, és szerintem Magyaro-ra éppen elég, ahogyan egy powerful BMW-s ismerősöm megjegyezte: A-ból B-be el lehet vele kényelmesen jutni. Nem száguldozva mert azt azért nem tudja. Megy tartósan a kényelmes 150Km/h-val is ha kell. 130km/h körül beáll a fogyi mutató is 9-10 literre...
És valóban: 1/3 város, 2/3 külterület és a fogyi ki is jön 9,7, legjobb esetben 9,3 literre. Ez alá nem sikerült letolnom, pedig már nem az első tank benzinemet szántam rá a kísérletezgetésre.
Igaz én egy kicsit nagyobb papucson élek: 225/45 ZR17 szóval szerintem még fél, max 1 liter le is jöhet a fogyasztásból. (Más kérdés, hogy a széles papuccsal egy nagyobb ívű körforgalmat 70-75Km/h-al röhögve abszolválok... )

És megbántam-e, hogy négy hengert vettem 2000-es benzines motorral?
Igen, mert mindig is sorhatot akartam, mert hát az a hang... Arra már lehet (tuning)kipufogót is tenni, mert engem ugye úgy tanítottak, hogy a motor 6 hat henger után valami. (Persze most sokan megköveznek, de vállalom... )

Nem, mert kis hazánkba tökéletes választás. Keveset fogyaszt, de azért megy is ha kell. (Nem száguld, de szedi a lábát becsülettel.)
És akit a fogyasztás érdekel a leginkább - a rohamosan emelkedő bengaárak kapcsán - az gondolkozzon el, hogy kell-e neki vegyesen 9-10 literes fogyis autó! Mert figyelem ez 2000-es benzines! (A 316i-s kollégák nem tudom mennyit etetnek meg a járgányokkal - erről nem nyilatkozom.)

Ahogy Yellow kolléga fogalmazott elég egyszerű gépek ezek, ha egyszer becsülettel rendbe vannak rakva, nem tapossuk ki a belét, akkor ezek elmennek röhögve 300 e Km-t is, vagy többet.

Szóval sok sikert a 318i-hez! (Amúgy hazánkban nem sok rohangál belőlü(n)k... :lol





YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. április 10. kedd, 14:05


zsolti85 írta:
YELLOW írta:
zsolti85 írta: Sziasztok,

Auto vásárlás előtt állok és ami fontos számomra,hogy benzines legyen illetve nem szeretnék 1.6-os motort a 105 Le-re sokan mondják h ehhez a kasznihoz kevés(meg szerintem is) viszont a 2.3-as illetve a 2.5-es az meg már túl sok lenne számomre.Leginkább a fogyasztás miatt...12 l azért jo lenne elkerülni

Igy jelenleg az 1.8-as 143 LE motorokat keresem,erről ugy gondolom h a 143 LE elég nekem illetve mivel 4 hengeres a fogyasztás is "csak" 8-9 l körül mozog. Vélemény? Jol tudom vagynem?
A kérdésem még az lenne h a 2.0-as(170 LE) benzines motor már 6 hengeres vagy még 4 hengerrel gyártották?

Illetve h amiket leirtam azok valóban igy is vannak vagy rosszak az információim?

Előre is köszönöm a választ.
Üdv,


a 170 lovas az 2.2-es, csak 320i-nek írják a típust. és 6 hengeres. a 150 lovas 2.0 de az facelift előtti, és 6 henger.
a 318i az 1896cm3 és 143 lovas és 4 henger facelift előtti, illetve van a 318i, ami 1998cm3 143 lovas 4 henger facelift-es.



Köszönöm szépen a választ! De amint látom neked 316i-d van, neked mia véleményed a 105Le-ről elég nem elég? Köszi


nekem 316i, de 1.8-as 115 lovas moci van benne.
a 105 lovassal az a baj, hogy az valójában 1.9-es ezért többet eszik, sokan ezért szidják a "kisköbcentis" BMW-ket. csak épp ezt az infót nem tudják.
én azt tudom mondani, hogy attól függ kinek mire kell. havernak ilyen van E46-ba és sokat jár németbe, tökéletesen megfelel neki, megy is ha kell. itt van őpl a Bero gyerek () neki nagyon kevés azt mondja. én azt mondom ilyen benzinárak mellett, ilyen rendőri faszolások mellett úgyis érdemes szabályosan közlekedni, úgy keveset is fogaszt, csendes is. felesleges nagyobb. tény sok autópályázás meleltt jobb egy izmosobb, mert nem fog többet enni, mint egy 316i.
mindegy miylen motorost veszel ha az meg volt kímélve.
ha a költségeket nézem szervíz terén, akkor mindenképp elég az 1.6. főleg, hogy kevesebb a szelep, a gyertya, olcsóbb minden hozzá.
a döntés a tiéd mire akarod használni. ha sztrítrészingelni akarsz, akkor nem ez a te választásod. ha megbízható autó kell, ahol nem lényeg a nagyon élvezetes gyorsulás, ha nem akarod minden stiftnek a lámpánál megmutatni, akkor jó választás.

zsolti85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz zsolti85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. április 10. kedd, 13:50


YELLOW írta:
zsolti85 írta: Sziasztok,

Auto vásárlás előtt állok és ami fontos számomra,hogy benzines legyen illetve nem szeretnék 1.6-os motort a 105 Le-re sokan mondják h ehhez a kasznihoz kevés(meg szerintem is) viszont a 2.3-as illetve a 2.5-es az meg már túl sok lenne számomre.Leginkább a fogyasztás miatt...12 l azért jo lenne elkerülni

Igy jelenleg az 1.8-as 143 LE motorokat keresem,erről ugy gondolom h a 143 LE elég nekem illetve mivel 4 hengeres a fogyasztás is "csak" 8-9 l körül mozog. Vélemény? Jol tudom vagynem?
A kérdésem még az lenne h a 2.0-as(170 LE) benzines motor már 6 hengeres vagy még 4 hengerrel gyártották?

Illetve h amiket leirtam azok valóban igy is vannak vagy rosszak az információim?

Előre is köszönöm a választ.
Üdv,


a 170 lovas az 2.2-es, csak 320i-nek írják a típust. és 6 hengeres. a 150 lovas 2.0 de az facelift előtti, és 6 henger.
a 318i az 1896cm3 és 143 lovas és 4 henger facelift előtti, illetve van a 318i, ami 1998cm3 143 lovas 4 henger facelift-es.



Köszönöm szépen a választ! De amint látom neked 316i-d van, neked mia véleményed a 105Le-ről elég nem elég? Köszi


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. április 09. hétfő, 16:17


mai 100 km-es túra 5,7-es átlaggal, korlátokat betartva (nah jó azért eccer a 140-be belekóstoltam, hogy megnézzem a guminak van-e hangja)
motorfék+határok betartása = alacsony fogyasztás

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2012. április 08. vasárnap, 20:20


ezzel kapcsolatban én egyszer leírtam a véleményemet, meg tudod nézni az autóvásárlás topicban. a lényeg röviden: 5-ös váltó városban nem egy kellemes élmény, főleg ha a kuplungban több mint 200e van. ha ragaszkodsz a manuálishoz, akkor mindenképp 2003/04 utánit javasolnék. a magam részéről a manuál híve vagyok (élmény, szervizktg, kisebb rizikó) , annak ellenére,hogy anno anyagi megfontolásból 5-ös váltósat választottam..(akkor még nem tudtam, hogy ennek inkább pályás az áttétele.) a 6-os váltóssal jobban jársz, fogyasztásban, komfortban, meg egyébként is.. ma már csak 6-ost vennék, e46-ban, e90-ben, e60-ban is..
csbalu írta: Kedves fórumozók!

Épp autóvásárlás elött állok. 2 kiszemelt példány van. 2002-es 320 touring mind a kettő azzal a különbséggel, hogy az 1ik automata a másik pedig manuális. Autópályán használnám az autót napi ingázásra 80km (90%pálya 10% város). Nagyon félek hogy az autómata többet fogyasztana. Kb 110-120-as tempóval szeretnék közlekedni tempomattal. Mivel havi 2-3000km-ről van szó így már 1 literes fogyasztáskülönbség is éves szinten egy welnesshétvége árába kerülne. Alapvetően manuális váltó beállítottságú vagyok de a kiszemelt automata egy gyönyörű fekete példány ami nagyon megdobogtatta a szívem és ezért vacillálok most.

Amit eddig tudok:
Manuális: a tulaj kb 5-10 km-ekre használja napi szinten városban BC 30km/h áltagsebességet mutatat és 5.7L-t.
Automata: 7.5L-t mutat napi szinten 3-4 km-t mennek vele 5 lámpa van az útvonalban. BC átlagsebességet nem láttam.
Véleményem szerint mind a 2 autó kb ugyan olyan körülmények között van használva, annyi a különbség hogy az automata garázsban áll a manuális pedig szabad ég alatt.

Előre is köszönöm a segítséget!!

Üdv.: Egy leendő BMW tulajdonos!








Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. április 08. vasárnap, 20:22

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. április 08. vasárnap, 15:37


Szerintem a 320d-nek nagyon jó a 6-os váltója. Gyorsan, akadás mentesen, pontosan kapcsolható és még a kuplung se túl nehéz.

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. április 08. vasárnap, 10:11


Köszönöm a tanácsokat!

A hidegen járástól annyira nem félek, mivel mind a 2 tulajnál csak fél éve van a kocsi és kihasználatlanság miatt adják el, tehát nem volt sokat nyüstölve. Az előéletéről pedig egy használt autónak sem vezetnek naplót úgyhogy teljesen mind1 a lényeg hogy én hogy bánok vele.
Racionális döntés a manuális, a fekete nagyfelnis autómata inkább szerelem, egyszer az is lesz ha nem ilyen gazdasági helyzet lesz, vagy feljebb lépek a ranglétrán.
Kedden megyek a manuálissal szerelőhöz (állítólag jó BMW-ben) átnézi és ha minden rendben a foglalót is leteszem. Utána rögtön projekt lesz a tempomat modul a sportkormányba és az AUX a Business CD-be(remélem támogatja).
Köszönöm a tanácsokat! Nagyon tetszik a fórum. Az előző autóm (ford scorpio) foruma szintén ilyen aktív volt és azt is nagyon szerettem, látom ide is sokat fogok járni!


Üdv.:
Balu


jokerface
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jokerface

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 538

Elküldve: 2012. április 08. vasárnap, 09:25


Ha 320d-röl van szó,akkor én is a manuált ajánlom.
Az automatát hagyjuk meg a nagyobb testvéreknek. Azokat jobban ki tudja szolgálni.

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. április 08. vasárnap, 09:04


[quote="hancurozo"]
csbalu írta: Kedves fórumozók!

Épp autóvásárlás elött állok. 2 kiszemelt példány van. 2002-es 320 touring mind a kettő azzal a különbséggel, hogy az 1ik automata a másik pedig manuális. Autópályán használnám az autót napi ingázásra 80km (90%pálya 10% város). Nagyon félek hogy az autómata többet fogyasztana. Kb 110-120-as tempóval szeretnék közlekedni tempomattal. Mivel havi 2-3000km-ről van szó így már 1 literes fogyasztáskülönbség is éves szinten egy welnesshétvége árába kerülne. Alapvetően manuális váltó beállítottságú vagyok de a kiszemelt automata egy gyönyörű fekete példány ami nagyon megdobogtatta a szívem és ezért vacillálok most.

Amit eddig tudok:
Manuális: a tulaj kb 5-10 km-ekre használja napi szinten városban BC 30km/h áltagsebességet mutatat és 5.7L-t.
Automata: 7.5L-t mutat napi szinten 3-4 km-t mennek vele 5 lámpa van az útvonalban. BC átlagsebességet nem láttam.
Véleményem szerint mind a 2 autó kb ugyan olyan körülmények között van használva, annyi a különbség hogy az automata garázsban áll a manuális pedig szabad ég alatt.

Előre is köszönöm a segítséget!!

Üdv.: Egy leendő BMW tulajdonos!



szia!

számomra egyértelmű hogy kézi váltó.
nem csak a kevesebb üzemanyag fogyasztás miatt, de a fenntartása is sokkal olcsóbb.
nem valószínű hogy egy manuális váltóhoz hozzá kell nyúlni az élettartama alatt...
(esetleg a kuplung elkopik)
szóval ez olyan egyéni kérdés. mindenki másra esküszik.
én pl fontosnak tartom h a motorféket én adagolhassam!
ha autópályán mész akkor a manuálist sem kell kapcsolgatni...


üdv
z