Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. április 17. kedd, 09:27


Akkor leírom én is:

- Tél, mínuszok, kinn állás, napi 2 hidegindítás, illetve autópálya 140 km/h bemelegedés után (legalábbis a víz bemelegedett, az olaj csak később): 6,7 liter/100km
- Átlagos fogyasztás tavasztól őszig, 90% autópályázással (Siófok-Fehérvár naponta!) 140 km/h-nál, nyáron mindig klímával: 6,5 liter/100km
- sok csekk befizetése utáni lenyugodás után, autópályán 130 km/h-nál, és klíma nélkül március óta: 5,8 liter/100km
- Szlovéniába, Bledbe utazás 99% autópályán 110-el: 5,2 liter/100km

tanulság: ha nem tolnám neki a felső sebességhatárig, havi szinten 14-15 liter gázolajat tudnék megspórolni. (Az autópályáról nem mondok le, mert ott nem érvényesülnek a magyar utak káros hatásai) Ez kb. 6000 Ft, ami semmit sem számít, valljuk be, de éves szinten 72000 Ft, amibe már beleférne ez-az.

Lassulnom kéne.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. április 17. kedd, 09:18


Metacska írta: Sziasztok!

Tapasztalatok:

1999-es e46 318i 1900ccm3: Én csak és kizárólag városban használom (Budapest).
-A téli (értsd repkedő mínuszok) fogyasztás 8,5l / 100km [195/65/r15 gumik]
-1. A nyári fogyasztás klíma használata nélkül. 7,5-8l /100km [225/45/r17 gumik]
-2. A nyári fogyasztás klíma használatával 8,5 l / 100km [225/45/r17 gumik]


Az autó most lesz 13 éves és bizony 274e km van benne. A fenti fogyiban 50-80 km/h körüli tempó található (amia városban belefér). Természetesen 1-2 elborulás / előzés is benne foglaltatik.

Aki szerint ez nem egy normális / ideális fogyasztás ettől az autótól, az hazudik


Ez teljesen korrekt fogyasztásnak tűnik. Durva, hogy a klíma ennyit számít, én nem vettem észre.


Metacska
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Metacska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2012. április 17. kedd, 07:30


Sziasztok!

Tapasztalatok:

1999-es e46 318i 1900ccm3: Én csak és kizárólag városban használom (Budapest).
-A téli (értsd repkedő mínuszok) fogyasztás 8,5l / 100km [195/65/r15 gumik]
-1. A nyári fogyasztás klíma használata nélkül. 7,5-8l /100km [225/45/r17 gumik]
-2. A nyári fogyasztás klíma használatával 8,5 l / 100km [225/45/r17 gumik]


Az autó most lesz 13 éves és bizony 274e km van benne. A fenti fogyiban 50-80 km/h körüli tempó található (amia városban belefér). Természetesen 1-2 elborulás / előzés is benne foglaltatik.

Aki szerint ez nem egy normális / ideális fogyasztás ettől az autótól, az hazudik

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2012. április 16. hétfő, 11:32


jons írta:
gampetibor írta:
Puli írta: Üdv,

nekem most 6 lityő amit eszik, de tudok járni 5,6-tal is! A rekord az egy tank ,majdnem 1200 km...
Pedig sokat vacilláltam, hogy benyás kellene, de mivel közlekedek eleget, így számít a fogyasztás.


na de hogy nem full városi forgalom az is biztos, egyébként ha meg tolnátok nem enne semmit


Kempelen mester fényképe jut erről eszembe amikor 3.2-t mutatott az órája



A 6 literes átlag országút/város (60/40) ... nem 60-al közlekedek, de nem is 150-el... a városban a lámpánál nem rajtolgatok/gyorsulgatok ... és azt gondolom,hogy faxa a fogyasztásom ...

zsolti85
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2001

státusz zsolti85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 18:10


BMW_0902 írta: (...)

Köszönöm szépen a választ! De amint látom neked 316i-d van, neked mia véleményed a 105Le-ről elég nem elég? Köszi


nekem 316i, de 1.8-as 115 lovas moci van benne.
a 105 lovassal az a baj, hogy az valójában 1.9-es ezért többet eszik, sokan ezért szidják a "kisköbcentis" BMW-ket. csak épp ezt az infót nem tudják.
én azt tudom mondani, hogy attól függ kinek mire kell. havernak ilyen van E46-ba és sokat jár németbe, tökéletesen megfelel neki, megy is ha kell. itt van őpl a Bero gyerek () neki nagyon kevés azt mondja. én azt mondom ilyen benzinárak mellett, ilyen rendőri faszolások mellett úgyis érdemes szabályosan közlekedni, úgy keveset is fogaszt, csendes is. felesleges nagyobb. tény sok autópályázás meleltt jobb egy izmosobb, mert nem fog többet enni, mint egy 316i.
mindegy miylen motorost veszel ha az meg volt kímélve.
ha a költségeket nézem szervíz terén, akkor mindenképp elég az 1.6. főleg, hogy kevesebb a szelep, a gyertya, olcsóbb minden hozzá.
a döntés a tiéd mire akarod használni. ha sztrítrészingelni akarsz, akkor nem ez a te választásod. ha megbízható autó kell, ahol nem lényeg a nagyon élvezetes gyorsulás, ha nem akarod minden stiftnek a lámpánál megmutatni, akkor jó választás.[/quote]

Szervusz zsolti85!

Nekem 318i-m van az 1995cc-s fajta. Majdnem sorhat, és az élmény is már néha olyan...
Igen, 143Le mint írtad, és szerintem Magyaro-ra éppen elég, ahogyan egy powerful BMW-s ismerősöm megjegyezte: A-ból B-be el lehet vele kényelmesen jutni. Nem száguldozva mert azt azért nem tudja. Megy tartósan a kényelmes 150Km/h-val is ha kell. 130km/h körül beáll a fogyi mutató is 9-10 literre...
És valóban: 1/3 város, 2/3 külterület és a fogyi ki is jön 9,7, legjobb esetben 9,3 literre. Ez alá nem sikerült letolnom, pedig már nem az első tank benzinemet szántam rá a kísérletezgetésre.
Igaz én egy kicsit nagyobb papucson élek: 225/45 ZR17 szóval szerintem még fél, max 1 liter le is jöhet a fogyasztásból. (Más kérdés, hogy a széles papuccsal egy nagyobb ívű körforgalmat 70-75Km/h-al röhögve abszolválok... )

És megbántam-e, hogy négy hengert vettem 2000-es benzines motorral?
Igen, mert mindig is sorhatot akartam, mert hát az a hang... Arra már lehet (tuning)kipufogót is tenni, mert engem ugye úgy tanítottak, hogy a motor 6 hat henger után valami. (Persze most sokan megköveznek, de vállalom... )

Nem, mert kis hazánkba tökéletes választás. Keveset fogyaszt, de azért megy is ha kell. (Nem száguld, de szedi a lábát becsülettel.)
És akit a fogyasztás érdekel a leginkább - a rohamosan emelkedő bengaárak kapcsán - az gondolkozzon el, hogy kell-e neki vegyesen 9-10 literes fogyis autó! Mert figyelem ez 2000-es benzines! (A 316i-s kollégák nem tudom mennyit etetnek meg a járgányokkal - erről nem nyilatkozom.)

Ahogy Yellow kolléga fogalmazott elég egyszerű gépek ezek, ha egyszer becsülettel rendbe vannak rakva, nem tapossuk ki a belét, akkor ezek elmennek röhögve 300 e Km-t is, vagy többet.

Szóval sok sikert a 318i-hez! (Amúgy hazánkban nem sok rohangál belőlü(n)k... :lol


[/quote]

Köszönöm szépen mindnekinek a válaszokat... most hétvégén le lett foglalózva ugyhogy amint meglesz az átírás már hozhatom is el

Én is hasonlóképp godnolkozok ... most nagy az öröm és remélem 1-2 év mulva is majd azt fogom tudni mondani,hogy jol választottam

Üdv mindenkinek!

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. április 12. csütörtök, 15:29


gampetibor írta:
Puli írta: Üdv,

nekem most 6 lityő amit eszik, de tudok járni 5,6-tal is! A rekord az egy tank ,majdnem 1200 km...
Pedig sokat vacilláltam, hogy benyás kellene, de mivel közlekedek eleget, így számít a fogyasztás.


na de hogy nem full városi forgalom az is biztos, egyébként ha meg tolnátok nem enne semmit


Kempelen mester fényképe jut erről eszembe amikor 3.2-t mutatott az órája



gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2012. április 12. csütörtök, 15:11


Puli írta: Üdv,

nekem most 6 lityő amit eszik, de tudok járni 5,6-tal is! A rekord az egy tank ,majdnem 1200 km...
Pedig sokat vacilláltam, hogy benyás kellene, de mivel közlekedek eleget, így számít a fogyasztás.


na de hogy nem full városi forgalom az is biztos, egyébként ha meg tolnátok nem enne semmit


Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2012. április 12. csütörtök, 09:58


Üdv,

nekem most 6 lityő amit eszik, de tudok járni 5,6-tal is! A rekord az egy tank ,majdnem 1200 km...
Pedig sokat vacilláltam, hogy benyás kellene, de mivel közlekedek eleget, így számít a fogyasztás.

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. április 12. csütörtök, 09:20


[quote="lalada"]
az én autóm vegyes fogyija az elmúlt 64000 közös km alapján:6,6 liter. BC szerint 5,5 lenne
[quote="BMW_0902"][quote="gampetibor"][quote="BMW_0902"][quote="Coyote"]

Hát akkor a BC csal, de tény, ha jól vezeti valaki a 320d-jét akkor dupla annyit is képes elmenni mint én. Ez vitathatatlan diesel előny és pont.



ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 20:54


Láttam a BC-jén kiírva az 5,4-et! Másodszor is 5,... volt. Vagy a BC csal ekkorát, vagy tényleg elmegy a dezső ennyivel is. Amúgy én sem akartam elhinni.

[/quote]

[/quote]



mer nem jól vezeted!!! ha ügyesebb vagy biztos fel lehet tornázni vhogy 7 liter fölé!!!

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 20:35



az én autóm vegyes fogyija az elmúlt 64000 közös km alapján:6,6 liter. BC szerint 5,5 lenne
BMW_0902 írta:
gampetibor írta:
BMW_0902 írta:
Coyote írta:
BMW_0902 írta: a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )


Nekem is 346L van a forgalmiban. Egyébként informatívabb is a 346L, mint a 320D vagy 318i, hiszen a motor adatai külön is nyilván vannak tartva.

A dízellel meg nem mázlink van, hanem tudatosan ezt választottuk, pont ezért A traktorhang meg a turbópara bőven kifizetődik, arról nem is beszélve, hogy gázolajat kapsz "okosban" is




A 346L akkor nem csak nekem van benne, hanem a face utáni 46-osokban mind...

Ami a dieselt illeti: Utólag már én is meggondolnám, hogy nem kellett volna-e dezsőt venni. Mert én vagyok 200Nm, Ti meg rosszabb esetben 260-280 vagy 330, a legjobb esetben 390Nm is. És volt szerencsém látni és tapasztalni is diesel BMW-t. Megy az is mint a veszedelem. A hang is még csak hagyján, de ami visszariasztott, az az hogy autószerelők (akik szerelnek BMW-t is ) javasolták: kezdésnek fussunk neki egy benzinesnek, és ha lehet sorhatnak! Azok alapesetben az idiotensicher példányok. Így tettem én is amikor vettem egy benzinest.
Utólag sem bánom, hogy benzines lettem (egy kezdőnek ez való), de azért néha jól jönne, ha 5,4-es fogyim lehetne városban! (Ismerős 320d-s kolléga adata. Először azt hittem, hogy kamu, de csak nem járt tankolni, menni meg ment rendesen vele...)

Az "okos" gázolaj pedig csak egy újabb adalék.


5,4 városban vagy még jobb lenne ha estére lavort kéne alátenni a túlcsorduló üzemanyagnak



Láttam a BC-jén kiírva az 5,4-et! Másodszor is 5,... volt. Vagy a BC csal ekkorát, vagy tényleg elmegy a dezső ennyivel is. Amúgy én sem akartam elhinni.





BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 19:10


gampetibor írta:
BMW_0902 írta:
Coyote írta:
BMW_0902 írta: a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )


Nekem is 346L van a forgalmiban. Egyébként informatívabb is a 346L, mint a 320D vagy 318i, hiszen a motor adatai külön is nyilván vannak tartva.

A dízellel meg nem mázlink van, hanem tudatosan ezt választottuk, pont ezért A traktorhang meg a turbópara bőven kifizetődik, arról nem is beszélve, hogy gázolajat kapsz "okosban" is




A 346L akkor nem csak nekem van benne, hanem a face utáni 46-osokban mind...

Ami a dieselt illeti: Utólag már én is meggondolnám, hogy nem kellett volna-e dezsőt venni. Mert én vagyok 200Nm, Ti meg rosszabb esetben 260-280 vagy 330, a legjobb esetben 390Nm is. És volt szerencsém látni és tapasztalni is diesel BMW-t. Megy az is mint a veszedelem. A hang is még csak hagyján, de ami visszariasztott, az az hogy autószerelők (akik szerelnek BMW-t is ) javasolták: kezdésnek fussunk neki egy benzinesnek, és ha lehet sorhatnak! Azok alapesetben az idiotensicher példányok. Így tettem én is amikor vettem egy benzinest.
Utólag sem bánom, hogy benzines lettem (egy kezdőnek ez való), de azért néha jól jönne, ha 5,4-es fogyim lehetne városban! (Ismerős 320d-s kolléga adata. Először azt hittem, hogy kamu, de csak nem járt tankolni, menni meg ment rendesen vele...)

Az "okos" gázolaj pedig csak egy újabb adalék.


5,4 városban vagy még jobb lenne ha estére lavort kéne alátenni a túlcsorduló üzemanyagnak



Láttam a BC-jén kiírva az 5,4-et! Másodszor is 5,... volt. Vagy a BC csal ekkorát, vagy tényleg elmegy a dezső ennyivel is. Amúgy én sem akartam elhinni.



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 18:28


gampetibor írta:

5,4 városban


Jó lesz az 7,4-nek is, ha valaki nagyvárosban van, és nagy a talpa. Vegyes és autópálya 6,5, vidéken, kímélve 5,6 littyó... Persze emberfüggő, és a kocsi múltjától is függ.

Én rühellem a hangját alapjáraton, de a turbó süvítése zene a fülnek... az meg igaz, hogy kezdetnek a benzin ajánlott, volt nekem 3 hengeres japóm, volt 1.8 DoHC, majd VVTi is, ezek mind idiotsicher verziók, ahogy mondod

De a dízelt egyre jobban szeretem, a következő is dízel bömbi lesz, már látom.

gampetibor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gampetibor

BMWfanatic

Elismertség: 2% (18 pont) | Hozzászólások: 710

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 18:23


BMW_0902 írta:
Coyote írta:
BMW_0902 írta: a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )


Nekem is 346L van a forgalmiban. Egyébként informatívabb is a 346L, mint a 320D vagy 318i, hiszen a motor adatai külön is nyilván vannak tartva.

A dízellel meg nem mázlink van, hanem tudatosan ezt választottuk, pont ezért A traktorhang meg a turbópara bőven kifizetődik, arról nem is beszélve, hogy gázolajat kapsz "okosban" is




A 346L akkor nem csak nekem van benne, hanem a face utáni 46-osokban mind...

Ami a dieselt illeti: Utólag már én is meggondolnám, hogy nem kellett volna-e dezsőt venni. Mert én vagyok 200Nm, Ti meg rosszabb esetben 260-280 vagy 330, a legjobb esetben 390Nm is. És volt szerencsém látni és tapasztalni is diesel BMW-t. Megy az is mint a veszedelem. A hang is még csak hagyján, de ami visszariasztott, az az hogy autószerelők (akik szerelnek BMW-t is ) javasolták: kezdésnek fussunk neki egy benzinesnek, és ha lehet sorhatnak! Azok alapesetben az idiotensicher példányok. Így tettem én is amikor vettem egy benzinest.
Utólag sem bánom, hogy benzines lettem (egy kezdőnek ez való), de azért néha jól jönne, ha 5,4-es fogyim lehetne városban! (Ismerős 320d-s kolléga adata. Először azt hittem, hogy kamu, de csak nem járt tankolni, menni meg ment rendesen vele...)

Az "okos" gázolaj pedig csak egy újabb adalék.


5,4 városban vagy még jobb lenne ha estére lavort kéne alátenni a túlcsorduló üzemanyagnak



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. április 11. szerda, 18:25

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. április 11. szerda, 18:20


Coyote írta:
BMW_0902 írta: a biztosítás megkötésekor jött a meglepi, meg hogy a típusjelzésem nem is 318i, hanem 346L...

Amúgy @b_imi: Nektek nagy mázlitok van a diesellel. Dupla annyit mentek el mint mi egy tankkal... (Persze nem váltanék dieselre, de ami tény az tény. Majd a következő BMW-m az lesz... )


Nekem is 346L van a forgalmiban. Egyébként informatívabb is a 346L, mint a 320D vagy 318i, hiszen a motor adatai külön is nyilván vannak tartva.

A dízellel meg nem mázlink van, hanem tudatosan ezt választottuk, pont ezért A traktorhang meg a turbópara bőven kifizetődik, arról nem is beszélve, hogy gázolajat kapsz "okosban" is




A 346L akkor nem csak nekem van benne, hanem a face utáni 46-osokban mind...

Ami a dieselt illeti: Utólag már én is meggondolnám, hogy nem kellett volna-e dezsőt venni. Mert én vagyok 200Nm, Ti meg rosszabb esetben 260-280 vagy 330, a legjobb esetben 390Nm is. És volt szerencsém látni és tapasztalni is diesel BMW-t. Megy az is mint a veszedelem. A hang is még csak hagyján, de ami visszariasztott, az az hogy autószerelők (akik szerelnek BMW-t is ) javasolták: kezdésnek fussunk neki egy benzinesnek, és ha lehet sorhatnak! Azok alapesetben az idiotensicher példányok. Így tettem én is amikor vettem egy benzinest.
Utólag sem bánom, hogy benzines lettem (egy kezdőnek ez való), de azért néha jól jönne, ha 5,4-es fogyim lehetne városban! (Ismerős 320d-s kolléga adata. Először azt hittem, hogy kamu, de csak nem járt tankolni, menni meg ment rendesen vele...)

Az "okos" gázolaj pedig csak egy újabb adalék.