b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 11:03


Coyote írta:
kchris írta: még egy kérdés: nemsokára gumicsere fog figyelni (nyári), fogyasztásban kimutatható az hogy "Energy" gumi vagy normál?


Full kamu, ha meg beruházol egy igazán vérprofi fogyasztáscsökkentő gumira (Michelin Energy Saver) akkor sztem sosem gazdálkodod ki az ártöbbletet a fogyasztáscsökkenésből (persze most nem néztem utána, hogy mennyibe kerül egy ilyen gumi).

Faterom kísérletezett ezzel (Peugeot 406 2.0 HDi) 2 decis csökkenést látott, de ahogy telt-múlt az idő, ez is eltűnt, valószínűleg inkább csak placebo hatás volt az a 2 deci is (100-200 km nem elég mintavételezéshez)

Az összes ilyen kamu marhaság közül nekem egyedül az üzemanyag tudott felmutatni különbséget, az is csak benzinesnél. Ami igazán számít, az a gumi mérete, ha spórolni szeretnél, de rakj rá 225/45 R17-et vagy ennél nagyobbat. Inkább egy keskenyebb 15-ös vagy 16-os kereket, ami nem néz ki jól, de legalább könnyen megy vele a gép



3 fajta gumival is teszteltem Magyar - Olasz útvonalon.
225/45R17 Michelin Pilot Primacy 5,6 l
205/55R16 Goodyear HydraGrip 5,2 l
225/45ZR17 Michelin Pilot Sport 3 GRNX 5,2 l
Nem nagy a különbség fogyasztásban, viszont zajszintben igen.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 10:37


kchris írta: még egy kérdés: nemsokára gumicsere fog figyelni (nyári), fogyasztásban kimutatható az hogy "Energy" gumi vagy normál?


Full kamu, ha meg beruházol egy igazán vérprofi fogyasztáscsökkentő gumira (Michelin Energy Saver) akkor sztem sosem gazdálkodod ki az ártöbbletet a fogyasztáscsökkenésből (persze most nem néztem utána, hogy mennyibe kerül egy ilyen gumi).

Faterom kísérletezett ezzel (Peugeot 406 2.0 HDi) 2 decis csökkenést látott, de ahogy telt-múlt az idő, ez is eltűnt, valószínűleg inkább csak placebo hatás volt az a 2 deci is (100-200 km nem elég mintavételezéshez)

Az összes ilyen kamu marhaság közül nekem egyedül az üzemanyag tudott felmutatni különbséget, az is csak benzinesnél. Ami igazán számít, az a gumi mérete, ha spórolni szeretnél, de rakj rá 225/45 R17-et vagy ennél nagyobbat. Inkább egy keskenyebb 15-ös vagy 16-os kereket, ami nem néz ki jól, de legalább könnyen megy vele a gép



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. április 18. szerda, 10:39

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz kchris

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 10:18


még egy kérdés: nemsokára gumicsere fog figyelni (nyári), fogyasztásban kimutatható az hogy "Energy" gumi vagy normál?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz kchris

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 10:17


ha már mindenki írja a fogyasztási adatokat akkor én sem hagyom ki. március 15i hétvége, ausztriai utazás. BC szerint 5.3 körüli fogyasztás (a valós ált +0.5l). Ugyanaz a vezetési stílus végig, Murau-Budapest Bécsen keresztül és mikor átérek a határon az átlagfogyasztás elkezd szépen lassan nőni.. mire elérem BP határát már 5.6-nál tart. Nem nyomtam neki, nem is tehettem, mert csöpögött az olaj (pakoláscsere volt azóta), motorleállítás után olajnyomásjelző sárgán világított, szóval az itthoni szakaszon leginkább egy 100-al menő busz mögött dekkoltam (+fáradság). Erre varrjon valaki gombot, ja és téli gumi. Az alföldön folyamatosan oldalszél fúj vagy mi... Ja és Sopronban tankoltam úgyhogy az itthoni/osztrák benzin különbség sem játszik.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz kchris

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 10:09


Coyote írta:
Metacska írta: Sziasztok!

Tapasztalatok:

1999-es e46 318i 1900ccm3: Én csak és kizárólag városban használom (Budapest).
-A téli (értsd repkedő mínuszok) fogyasztás 8,5l / 100km [195/65/r15 gumik]
-1. A nyári fogyasztás klíma használata nélkül. 7,5-8l /100km [225/45/r17 gumik]
-2. A nyári fogyasztás klíma használatával 8,5 l / 100km [225/45/r17 gumik]


Az autó most lesz 13 éves és bizony 274e km van benne. A fenti fogyiban 50-80 km/h körüli tempó található (amia városban belefér). Természetesen 1-2 elborulás / előzés is benne foglaltatik.

Aki szerint ez nem egy normális / ideális fogyasztás ettől az autótól, az hazudik


Ez teljesen korrekt fogyasztásnak tűnik. Durva, hogy a klíma ennyit számít, én nem vettem észre.


pedig ennyit számít, én látom a pillanatnyi fogyimérőn ha benyomom akkor sík haladásnál ~1l-el följebb megy mint ahol "szokott" lenni. kérdés hogy amikor indítok, mindig be van kapcsolva a klíma. Ti ezt kinyomjátok vagy rajtahagyjátok? Esetleg szervizben állítható hogy mi legyen a default értéke?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. április 18. szerda, 10:20

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 09:48


BMW_0902 írta: Menten lehidalok. Vagy ahogyan Ford Fairlane fogalmazna: eszem f@szom megáll!

Most Ti tényleg azon töritek magatokat, és versenyeztek, hogy hogyan eszik kevesebbet a BMW-tek klímával, vagy klíma nélkül, meg ha nyomod neki, meg ha nem? Persze kell spórolni, de kérdem én ennyire?

Elképedve olvasom a hozzászólásokat, mindenki alálicitál a másiknak...

Valaki esetleg még nem hozott ki a 320d-jéből 3 litert? vagy 2,5-et? Mert akkor Ö esetleg alapjáraton gurult 200 km-t, vagy ahogyan gampetibor fanatikus társam fogalmaz "egyébként ha meg tolnátok nem enne semmit"


Most vagy én nem olvastam teljesen végig, vagy te buktál meg szövegértésből. Szerintem nem licitálás meg versenyzés van, csak megosztjuk a tapasztalatokat (ezért van ez a topik). Én pl. elhiszem hogy az 5.1-et ki lehet hozni, ha úgy megyek vele, mint egy hintóval. De ez beteges, számomra a 6 liter körüli fogyasztás a cél, viszont azzal a vezetési stílussal, ahogy én vezetek, a 6.5 liter sem lep meg. Ez lehet, hogy valakinek sok, nekem például pont megfelelő, és nem sírok, mert ha sírnom kéne, akkor nem BMW-t vezetnék.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 09:30


Metacska írta:
Egész jól megfogalmaztad az elején azt, amit utána szerintem csúnyán elírtál )). PONTOSAN, BMW tulajdonosnak lenni életérzés. Akinek egy ilyen márkájú gépsárkány van a birtokában az nem a gázpedál taposása miatt szereti. Az életérzésnek csak kis szelete a sebesség és a motorhang. A kényelem, a biztonság,a minőség, a gyönyörű időtálló forma és a tekintély összeségében adja ki azt a szót, hogy B M W.

Egyébként mondjuk nem értem, hogy hova taposod? Ha nem TI-d van akkor neked is csak 118LE, amihez viszonylag nagy súly párosul, mint detto nálam és habár meglepően jól megy és alacsony fordulatról is jól húz a Wankel motor, nem ezzel leszel az autópályák belső sávjának királya .


az első rész nagyon jó, tetszik a megfogalmazás.
viszont a második. a TI-nek mi köze, hogy 116 lovas vagy sem? a Compact-ban hívták így a motorokat 316TI, ami 1.8-as 116 lovas. neki 318i van, amiben 2.0 4 hengeres 143 lovas moci van. azt a TI szót csak a compacktokra írták.


Metacska
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Metacska

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 09:18


BMW_0902 írta: Menten lehidalok. Vagy ahogyan Ford Fairlane fogalmazna: eszem f@szom megáll!

Most Ti tényleg azon töritek magatokat, és versenyeztek, hogy hogyan eszik kevesebbet a BMW-tek klímával, vagy klíma nélkül, meg ha nyomod neki, meg ha nem? Persze kell spórolni, de kérdem én ennyire?

Elképedve olvasom a hozzászólásokat, mindenki alálicitál a másiknak...

Valaki esetleg még nem hozott ki a 320d-jéből 3 litert? vagy 2,5-et? Mert akkor Ö esetleg alapjáraton gurult 200 km-t, vagy ahogyan gampetibor fanatikus társam fogalmaz "egyébként ha meg tolnátok nem enne semmit"

Persze nem azt mondom, hogy nem számít a fogyasztás! Dehogyisnem ilyen benzin és diesel áraknál, de szerintem azért a BMW-nél nem az az első, hogy mennyit fogyaszt, hanem hogy milyen élvezetet ad. Általában nem a fogyasztásért vesszük, hanem az élvezetért.
És igen. Én megetetek vele közel 10 litert is. Vállalom. De cserébe mindig nagy mosollyal az arcomon szállok ki az autóból és nem azt nézem, hogy mikor kapcsoljak vissza meg mikor ne nyomjam a gázt. (Jó, az utóbbit nézem, de csak azért, hogy nehogy kukucskáéknak jó napot szerezzek!)

És azt is tudom, hogy legközelebb még nagyobb köbcentis BMW-m lesz. Persze benzines, mert hát hadd szeresse! Egyszer élünk, avagy carpe diem!

/Ja és nem vagyok milliomos, nem tankolok ingyen, én is ugyanúgy becsületesen dolgozom éjjel nappal keservesen a forintjaimért stb./



Egész jól megfogalmaztad az elején azt, amit utána szerintem csúnyán elírtál )). PONTOSAN, BMW tulajdonosnak lenni életérzés. Akinek egy ilyen márkájú gépsárkány van a birtokában az nem a gázpedál taposása miatt szereti. Az életérzésnek csak kis szelete a sebesség és a motorhang. A kényelem, a biztonság,a minőség, a gyönyörű időtálló forma és a tekintély összeségében adja ki azt a szót, hogy B M W.

Egyébként mondjuk nem értem, hogy hova taposod? Ha nem TI-d van akkor neked is csak 118LE, amihez viszonylag nagy súly párosul, mint detto nálam és habár meglepően jól megy és alacsony fordulatról is jól húz a Wankel motor, nem ezzel leszel az autópályák belső sávjának királya .


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 08:14


BMW_0902 írta: Menten lehidalok. Vagy ahogyan Ford Fairlane fogalmazna: eszem f@szom megáll!

Most Ti tényleg azon töritek magatokat, és versenyeztek, hogy hogyan eszik kevesebbet a BMW-tek klímával, vagy klíma nélkül, meg ha nyomod neki, meg ha nem? Persze kell spórolni, de kérdem én ennyire?

Elképedve olvasom a hozzászólásokat, mindenki alálicitál a másiknak...

Valaki esetleg még nem hozott ki a 320d-jéből 3 litert? vagy 2,5-et? Mert akkor Ö esetleg alapjáraton gurult 200 km-t, vagy ahogyan gampetibor fanatikus társam fogalmaz "egyébként ha meg tolnátok nem enne semmit"

Persze nem azt mondom, hogy nem számít a fogyasztás! Dehogyisnem ilyen benzin és diesel áraknál, de szerintem azért a BMW-nél nem az az első, hogy mennyit fogyaszt, hanem hogy milyen élvezetet ad. Általában nem a fogyasztásért vesszük, hanem az élvezetért.
És igen. Én megetetek vele közel 10 litert is. Vállalom. De cserébe mindig nagy mosollyal az arcomon szállok ki az autóból és nem azt nézem, hogy mikor kapcsoljak vissza meg mikor ne nyomjam a gázt. (Jó, az utóbbit nézem, de csak azért, hogy nehogy kukucskáéknak jó napot szerezzek!)

És azt is tudom, hogy legközelebb még nagyobb köbcentis BMW-m lesz. Persze benzines, mert hát hadd szeresse! Egyszer élünk, avagy carpe diem!

/Ja és nem vagyok milliomos, nem tankolok ingyen, én is ugyanúgy becsületesen dolgozom éjjel nappal keservesen a forintjaimért stb./


Nem igazán értem, miért feltételezed valakiről, hogy valótlant állít.
Az meg, hogy miért vesz valaki BMW-t szerintem magánügy. Különben 5l-es átlaggal is lehet mosolyogva autózni

BMW_0902
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz BMW_0902

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 113

Elküldve: 2012. április 18. szerda, 00:02


Menten lehidalok. Vagy ahogyan Ford Fairlane fogalmazna: eszem f@szom megáll!

Most Ti tényleg azon töritek magatokat, és versenyeztek, hogy hogyan eszik kevesebbet a BMW-tek klímával, vagy klíma nélkül, meg ha nyomod neki, meg ha nem? Persze kell spórolni, de kérdem én ennyire?

Elképedve olvasom a hozzászólásokat, mindenki alálicitál a másiknak...

Valaki esetleg még nem hozott ki a 320d-jéből 3 litert? vagy 2,5-et? Mert akkor Ö esetleg alapjáraton gurult 200 km-t, vagy ahogyan gampetibor fanatikus társam fogalmaz "egyébként ha meg tolnátok nem enne semmit"

Persze nem azt mondom, hogy nem számít a fogyasztás! Dehogyisnem ilyen benzin és diesel áraknál, de szerintem azért a BMW-nél nem az az első, hogy mennyit fogyaszt, hanem hogy milyen élvezetet ad. Általában nem a fogyasztásért vesszük, hanem az élvezetért.
És igen. Én megetetek vele közel 10 litert is. Vállalom. De cserébe mindig nagy mosollyal az arcomon szállok ki az autóból és nem azt nézem, hogy mikor kapcsoljak vissza meg mikor ne nyomjam a gázt. (Jó, az utóbbit nézem, de csak azért, hogy nehogy kukucskáéknak jó napot szerezzek!)

És azt is tudom, hogy legközelebb még nagyobb köbcentis BMW-m lesz. Persze benzines, mert hát hadd szeresse! Egyszer élünk, avagy carpe diem!

/Ja és nem vagyok milliomos, nem tankolok ingyen, én is ugyanúgy becsületesen dolgozom éjjel nappal keservesen a forintjaimért stb./

K_Gergo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2000

státusz K_Gergo

BMWfanatic

Elismertség: 6% (33 pont) | Hozzászólások: 476

Elküldve: 2012. április 17. kedd, 21:54


csbalu írta: Beteges dolog a deciket számolgatni de havi 1800km-nél már számít ez is...


ha már itt tartok, asszem nem bmw-m lesz. valami ütni-vágni való célszerszám A-ból B-be, mert amit szeretek, arra ésszerűtlenül költök.

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. április 17. kedd, 19:13


Beteges dolog a deciket számolgatni de havi 1800km-nél már számít ez is...

akkor fújd fel a gumikat jó keményre.

RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. április 17. kedd, 19:10


b_imi írta:
csbalu írta: Hasonló lesz a szituáció nálam is. Napi 80km ebből 70 autópálya. Tervezett tempóm 110 tempomattal gumik 205/55 R16. Reménykedem az 5L körüli fogyasztásban. Szerintetek reális?
Beteges dolog a deciket számolgatni de havi 1800km-nél már számít ez is... és amit Coyote írt éves szinten azért összejön 70-80e Ft különbség, amit mondjuk akár rá lehet költeni a kocsira vagy egy hétvégi pihenésre.

Coyote írta: Akkor leírom én is:

- Tél, mínuszok, kinn állás, napi 2 hidegindítás, illetve autópálya 140 km/h bemelegedés után (legalábbis a víz bemelegedett, az olaj csak később): 6,7 liter/100km
- Átlagos fogyasztás tavasztól őszig, 90% autópályázással (Siófok-Fehérvár naponta!) 140 km/h-nál, nyáron mindig klímával: 6,5 liter/100km
- sok csekk befizetése utáni lenyugodás után, autópályán 130 km/h-nál, és klíma nélkül március óta: 5,8 liter/100km
- Szlovéniába, Bledbe utazás 99% autópályán 110-el: 5,2 liter/100km

tanulság: ha nem tolnám neki a felső sebességhatárig, havi szinten 14-15 liter gázolajat tudnék megspórolni. (Az autópályáról nem mondok le, mert ott nem érvényesülnek a magyar utak káros hatásai) Ez kb. 6000 Ft, ami semmit sem számít, valljuk be, de éves szinten 72000 Ft, amibe már beleférne ez-az.

Lassulnom kéne.




Ezzel a tempóval és gumi mérettel simán lehet hozni az 5l körüli fogyasztást.
Lassan tényleg le kell nyugodni, mert egyszerűen nem éri meg.


Hát lehet most el kell vinne ma szerelőhöz a kocsimat, mert valami baja van, de nekem 6,4 alá nem nagyon akar menni! Igaz max napi 40 km helyben falu-város közötti 10 km-es szakaszon!

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2012. április 17. kedd, 12:41


csbalu írta: Hasonló lesz a szituáció nálam is. Napi 80km ebből 70 autópálya. Tervezett tempóm 110 tempomattal gumik 205/55 R16. Reménykedem az 5L körüli fogyasztásban. Szerintetek reális?
Beteges dolog a deciket számolgatni de havi 1800km-nél már számít ez is... és amit Coyote írt éves szinten azért összejön 70-80e Ft különbség, amit mondjuk akár rá lehet költeni a kocsira vagy egy hétvégi pihenésre.

Coyote írta: Akkor leírom én is:

- Tél, mínuszok, kinn állás, napi 2 hidegindítás, illetve autópálya 140 km/h bemelegedés után (legalábbis a víz bemelegedett, az olaj csak később): 6,7 liter/100km
- Átlagos fogyasztás tavasztól őszig, 90% autópályázással (Siófok-Fehérvár naponta!) 140 km/h-nál, nyáron mindig klímával: 6,5 liter/100km
- sok csekk befizetése utáni lenyugodás után, autópályán 130 km/h-nál, és klíma nélkül március óta: 5,8 liter/100km
- Szlovéniába, Bledbe utazás 99% autópályán 110-el: 5,2 liter/100km

tanulság: ha nem tolnám neki a felső sebességhatárig, havi szinten 14-15 liter gázolajat tudnék megspórolni. (Az autópályáról nem mondok le, mert ott nem érvényesülnek a magyar utak káros hatásai) Ez kb. 6000 Ft, ami semmit sem számít, valljuk be, de éves szinten 72000 Ft, amibe már beleférne ez-az.

Lassulnom kéne.




Ezzel a tempóval és gumi mérettel simán lehet hozni az 5l körüli fogyasztást.
Lassan tényleg le kell nyugodni, mert egyszerűen nem éri meg.


csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. április 17. kedd, 11:42


Hasonló lesz a szituáció nálam is. Napi 80km ebből 70 autópálya. Tervezett tempóm 110 tempomattal gumik 205/55 R16. Reménykedem az 5L körüli fogyasztásban. Szerintetek reális?
Beteges dolog a deciket számolgatni de havi 1800km-nél már számít ez is... és amit Coyote írt éves szinten azért összejön 70-80e Ft különbség, amit mondjuk akár rá lehet költeni a kocsira vagy egy hétvégi pihenésre.

Coyote írta: Akkor leírom én is:

- Tél, mínuszok, kinn állás, napi 2 hidegindítás, illetve autópálya 140 km/h bemelegedés után (legalábbis a víz bemelegedett, az olaj csak később): 6,7 liter/100km
- Átlagos fogyasztás tavasztól őszig, 90% autópályázással (Siófok-Fehérvár naponta!) 140 km/h-nál, nyáron mindig klímával: 6,5 liter/100km
- sok csekk befizetése utáni lenyugodás után, autópályán 130 km/h-nál, és klíma nélkül március óta: 5,8 liter/100km
- Szlovéniába, Bledbe utazás 99% autópályán 110-el: 5,2 liter/100km

tanulság: ha nem tolnám neki a felső sebességhatárig, havi szinten 14-15 liter gázolajat tudnék megspórolni. (Az autópályáról nem mondok le, mert ott nem érvényesülnek a magyar utak káros hatásai) Ez kb. 6000 Ft, ami semmit sem számít, valljuk be, de éves szinten 72000 Ft, amibe már beleférne ez-az.

Lassulnom kéne.