jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 19:44


YELLOW írta:
csbalu írta: Gondolom jópár embernek nem mondok újat, de sokat hallom hogy téved a BC főleg a 320d-kben.
Ebben a cikkben említik a fogyasztás korrekciós tényezőjének beállítását. Próbálta már valaki?

http://www.bmwfanatics.hu/cikk...ivasa.html

Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.0 Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.1 A 10-es számok beállítása
- Menu 20.2 A 100-as és 1000-és számok beállítása
- Menu 20.3 a beállított érték kijelzése és tárolása

A korrekciós tényező kiszámításának formulája:
A kiszámolt valódi fogyasztás / A BC által kijelzett fogyasztás = Korrekciós tényező


én azt hallottam, hogy csak dízelnél működik, de állítólag még senki nem tudott rajta állítani


rosszul hallottad.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 19:25


csbalu írta: Gondolom jópár embernek nem mondok újat, de sokat hallom hogy téved a BC főleg a 320d-kben.
Ebben a cikkben említik a fogyasztás korrekciós tényezőjének beállítását. Próbálta már valaki?

http://www.bmwfanatics.hu/cikk...ivasa.html

Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.0 Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.1 A 10-es számok beállítása
- Menu 20.2 A 100-as és 1000-és számok beállítása
- Menu 20.3 a beállított érték kijelzése és tárolása

A korrekciós tényező kiszámításának formulája:
A kiszámolt valódi fogyasztás / A BC által kijelzett fogyasztás = Korrekciós tényező


én azt hallottam, hogy csak dízelnél működik, de állítólag még senki nem tudott rajta állítani

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 19:14


Gondolom jópár embernek nem mondok újat, de sokat hallom hogy téved a BC főleg a 320d-kben.
Ebben a cikkben említik a fogyasztás korrekciós tényezőjének beállítását. Próbálta már valaki?

http://www.bmwfanatics.hu/cikk...ivasa.html

Menu 20: Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.0 Fogyasztás korrekciós tényezője
- Menu 20.1 A 10-es számok beállítása
- Menu 20.2 A 100-as és 1000-és számok beállítása
- Menu 20.3 a beállított érték kijelzése és tárolása

A korrekciós tényező kiszámításának formulája:
A kiszámolt valódi fogyasztás / A BC által kijelzett fogyasztás = Korrekciós tényező

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. május 04. péntek, 16:53


Az első félhivatalos fogyasztási adatom 900km 60L üzemanyagból. Ez az első 900kmem volt a kocsival, tehát bőven volt benne padlógáz (természetesen meg kellett mutatni mindenkinek hogy megy a gép), sokat próbálgattam hogy megy, főleg az első 500km-en. Volt benne 2 db óriási városi dugó (2x1 óra) és több kis araszolás sok várossal, valamit kb 300km autópálya. Meglepő módon a fogyasztásmérő 6,3 at mutat a számolt fogyasztás 6.6L. Az autón még téligumi van és végig klíma. Szerintem ilyen fokozott ingénybevétellel elsőre jó, lassan ráállok a pályázásra 120-al nyárigumival kíváncsi leszek arra is.
Negatívum hogy 7000km-el az olajcsere után minimum szinten az olaj. Ezzel ellentétben viszont a kocsi a kezdeti indításkori nagyon enyhe füstöléssel most már egyáltalán nem füstöl és nincs is büdös szaga mint az előző tulajnál aki csak városban használta.
Egyenlőre imádom remélem az olajfogyás nem lesz ennyire jellemző. Nem bántam meg

Thony
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Thony

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 148

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 22:40


YELLOW írta:
Thony írta: Azt hiszem félreértettük egymást! Köszönöm, akik nem estek nekem és nem szóltak meg rögtön!
Én nem kitelepült magyar vagyok, aki elfelejtette a hazáját "nem tud angolul, de magyarul már elfelejtett!" én megtanultam magyarul, elismerem hogy sok hibát vétek... de büszke vagyok arra, hogy magyar lehetek még ha nem is születtem ebben az országban! Nem akartam senkinek, a haza iránti érzelmeit megsérteni! Elnézést!
De mielőtt, bárki bántana kérem kérdezzen!


szerintem már lassan gáz magyarnak lenni. szóval örülj neki, hogy nem ide születtél.
én már semmi jót nem látok ebben az országban, bármennyire is lokálpatrióta vagyok.
szóval ne parázz, amiben tudunk segítünk.


Nagyon rendes vagy, köszönöm!
Minden esetre, becsülöm hogy anyai ágon ide tartozom és állampolgár lehetek... hogy nem minden úgy alakul, ahogy az itteni emberek elképesztő- erőbedobású munkája érdemelné... erről nem a haza, hanem ez a szemlélet amiből ízelítőt kaphattunk!
Ha lehetőség lenne, hogy legyen a szakmámban munkám örökre maradnék... de a MALÉV csőd után, marad Kína vagy Madrid... amit nem kívánok... legalább akkor az egyik hazámban élhessek! Talán, túl sokat is vártam a csodára.. de egyre befelefordúlóbb a legtöbb ember, mint egy sün
Sok barátomnak segítettem kimenni... akiknek mindenük megvolt, én nem mennék
Abban igazuk van, hogy olyan munkabírással, szorgalommal, önmegtartóztatással, amit itt magukra szedtek... kint fele akkorával eléred az álmaidat és a biztonságot!



Thony
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Thony

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 148

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 22:32


ZoliE36Compact írta:
lalada írta:

biztos a nagyobbal venném, az 1,8-as az megy is valahogy, az 1.6-os meg..hagyjuk. a turbótól se kell ám annyira félni. lehet jól diagnosztizálni és előre jelzi a problémát. ha hirtelen elkezd fogyni a motorolajad az szinte biztos, hogy a turbócsapágynál megy el.. szóval a 20d-t se hanyagolnám. ez a véleményem.

Thony írta: Igazából a Dízelt nagyon nem kezdeném el betörni... nálunk kint Kanadába, a dízelek a bontóba mennek mert biztos hogy beletekernek egy 4-500 ezret Benzinest, az vesz aki a közelben használja 500 kilométeres körzetben és a városban.... bár az erő nem igazán számít 14 sávos autópályán 100km/h
Nekem a lényeg, hogy ne legyen turbó rajta, bár a Saabomon garis volt de félek az ilyenektől... és nem versenyzek
szeptembertől- június elejéig megyek havi 2- 2,3 ezret autópályán. A többi város, bár oda van egy kis 5 ajtós ami használható...
Most ami versenyben van a 316-ból a 2000-es 1.6 és a 2004-es 1.8...
E kettő között kéne döntenem, az olcsóbb is jó megbízható vagy az újabb motor nagyobbal dinamikusabb így könnyebben mozgatja a kacnit és talán kevesebb benzinnel... mert nem erőlködik! Sosem, gondoltam volna hogy valaha szempont lesz a benzin, de ebben az országban le a kalappal azok előtt akik tartani tudják az életszínvonalukat... ha itt tapasztaltak, és kitartás megtapasztalásával kintre átmentve arany élete van az embernek
Vélemények?





ha már úgy is kimentél kanadába legalább legyen értelme! tehát csak az M3 marad.
és ez ugye benzines is, ahogy akartad.



Nem értem, ezt a hozzászólást! De ha szarkasztikus akartál lenni.. csak mosolygok
Én idejöttem, így a kicsit szeretném



Thony
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Thony

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 148

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 22:30


Coyote írta:
sakter írta:
Alesi írta:
sakter írta:
Thony írta: Igazából a Dízelt nagyon nem kezdeném el betörni... nálunk kint Kanadába, a dízelek a bontóba mennek mert biztos hogy beletekernek egy 4-500 ezret Benzinest, az vesz aki a közelben használja 500 kilométeres körzetben és a városban.... bár az erő nem igazán számít 14 sávos autópályán 100km/h
Nekem a lényeg, hogy ne legyen turbó rajta, bár a Saabomon garis volt de félek az ilyenektől... és nem versenyzek
szeptembertől- június elejéig megyek havi 2- 2,3 ezret autópályán. A többi város, bár oda van egy kis 5 ajtós ami használható...
Most ami versenyben van a 316-ból a 2000-es 1.6 és a 2004-es 1.8...
E kettő között kéne döntenem, az olcsóbb is jó megbízható vagy az újabb motor nagyobbal dinamikusabb így könnyebben mozgatja a kacnit és talán kevesebb benzinnel... mert nem erőlködik! Sosem, gondoltam volna hogy valaha szempont lesz a benzin, de ebben az országban le a kalappal azok előtt akik tartani tudják az életszínvonalukat... ha itt tapasztaltak, és kitartás megtapasztalásával kintre átmentve arany élete van az embernek
Vélemények?


kint Kanadába ez parasztság. Helyesen Kanadában. Ne öregbítsd a BMW-sek régi rossz hírét.
kacni> gratula Jó hogy nem mindenki járt iskolába, de egyetek igényesebbek!


Egyunk igenyesebbek? Olyat hol lehet kapni?
Lehet el kene gondolkodnod, hogy elso megszolalasnak nem egy kulfoldi honfitarsunk elirasait kellene kritizalnod, foleg, hogy olvashatsz nala sokkal nagyobb parasztokat is ezen a forumon...

Thony: hogy egy kicsit temaba is szoljak, eleve szvsz a 4 ev korkulonbseg miatt is megeri az ujabban gondolkodni, foleg ha ennyit mesz, fogyasztasban nem lesz szamottevo kulonbseg.


Jó, bocsánat csak ez felbosszantott , Hofi mondta az amerikásokról 'itt nálunk Losziba (Los Angeles)..' Ez nem elírás hanem stílus. A jelszómat elhagytam ezért első.


Meg kell védenem Saktert, mert aki helyesen tudja ragozni azt, hogy "körzetben és a városban", sőt azt is, hogy "autópályán" az nagyon jól tudja azt is, hogy mi a különbség a Kanadában és Kanadába között.
Valóban létezik ez az észak-amerikai paraszt dialektus, amit azok használnak, akik csak pár éve vannak kinn. Ezzel azokra próbálnak hasonlítani, akik egész életükben ott éltek - mert ők valóban "törhetik" a magyart, de ők legalább következetesen teszik. Az intelligensebb fajta azért igyekszik helyesen beszélni (pl. Andrew Vajna) de a helyesírása biztosan neki is megkopott már.



Azt hiszem, meg is válaszoltad... "ők valóban "törhetik" a magyart"

Andrew Vajna... nem sorolnám az igazi magyarok közé! Azok előtt emelem, a kalapomat akik itt próbáltak nagyot alkotni és nem hagyták... de maradtak!


Hogy amerikai lennék, ezt mint kanadai a legnagyobb sértésnek veszem! NEM NEM VAGYOK!
Erre sajnos érzékenyek vagyunk!




Thony
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Thony

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 148

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 22:24


Alesi írta:
sakter írta:
Thony írta: Igazából a Dízelt nagyon nem kezdeném el betörni... nálunk kint Kanadába, a dízelek a bontóba mennek mert biztos hogy beletekernek egy 4-500 ezret Benzinest, az vesz aki a közelben használja 500 kilométeres körzetben és a városban.... bár az erő nem igazán számít 14 sávos autópályán 100km/h
Nekem a lényeg, hogy ne legyen turbó rajta, bár a Saabomon garis volt de félek az ilyenektől... és nem versenyzek
szeptembertől- június elejéig megyek havi 2- 2,3 ezret autópályán. A többi város, bár oda van egy kis 5 ajtós ami használható...
Most ami versenyben van a 316-ból a 2000-es 1.6 és a 2004-es 1.8...
E kettő között kéne döntenem, az olcsóbb is jó megbízható vagy az újabb motor nagyobbal dinamikusabb így könnyebben mozgatja a kacnit és talán kevesebb benzinnel... mert nem erőlködik! Sosem, gondoltam volna hogy valaha szempont lesz a benzin, de ebben az országban le a kalappal azok előtt akik tartani tudják az életszínvonalukat... ha itt tapasztaltak, és kitartás megtapasztalásával kintre átmentve arany élete van az embernek
Vélemények?


kint Kanadába ez parasztság. Helyesen Kanadában. Ne öregbítsd a BMW-sek régi rossz hírét.
kacni> gratula Jó hogy nem mindenki járt iskolába, de egyetek igényesebbek!


Egyunk igenyesebbek? Olyat hol lehet kapni?
Lehet el kene gondolkodnod, hogy elso megszolalasnak nem egy kulfoldi honfitarsunk elirasait kellene kritizalnod, foleg, hogy olvashatsz nala sokkal nagyobb parasztokat is ezen a forumon...

Thony: hogy egy kicsit temaba is szoljak, eleve szvsz a 4 ev korkulonbseg miatt is megeri az ujabban gondolkodni, foleg ha ennyit mesz, fogyasztasban nem lesz szamottevo kulonbseg.


"nala sokkal nagyobb parasztokat"
Ez vicces volt! DE köszönöm a megértésed, és a segítő hozzászólásod!


Thony
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Thony

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 148

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 22:22


sakter írta:
Thony írta: Igazából a Dízelt nagyon nem kezdeném el betörni... nálunk kint Kanadába, a dízelek a bontóba mennek mert biztos hogy beletekernek egy 4-500 ezret Benzinest, az vesz aki a közelben használja 500 kilométeres körzetben és a városban.... bár az erő nem igazán számít 14 sávos autópályán 100km/h
Nekem a lényeg, hogy ne legyen turbó rajta, bár a Saabomon garis volt de félek az ilyenektől... és nem versenyzek
szeptembertől- június elejéig megyek havi 2- 2,3 ezret autópályán. A többi város, bár oda van egy kis 5 ajtós ami használható...
Most ami versenyben van a 316-ból a 2000-es 1.6 és a 2004-es 1.8...
E kettő között kéne döntenem, az olcsóbb is jó megbízható vagy az újabb motor nagyobbal dinamikusabb így könnyebben mozgatja a kacnit és talán kevesebb benzinnel... mert nem erőlködik! Sosem, gondoltam volna hogy valaha szempont lesz a benzin, de ebben az országban le a kalappal azok előtt akik tartani tudják az életszínvonalukat... ha itt tapasztaltak, és kitartás megtapasztalásával kintre átmentve arany élete van az embernek
Vélemények?


kint Kanadába ez parasztság. Helyesen Kanadában. Ne öregbítsd a BMW-sek régi rossz hírét.
kacni> gratula Jó hogy nem mindenki járt iskolába, de egyetek igényesebbek!


"egyetek igényesebbek"
köszönöm, hogy felkeltetted a figyelmem, így mindig jobban fog menni!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 21:59


Thony írta: Azt hiszem félreértettük egymást! Köszönöm, akik nem estek nekem és nem szóltak meg rögtön!
Én nem kitelepült magyar vagyok, aki elfelejtette a hazáját "nem tud angolul, de magyarul már elfelejtett!" én megtanultam magyarul, elismerem hogy sok hibát vétek... de büszke vagyok arra, hogy magyar lehetek még ha nem is születtem ebben az országban! Nem akartam senkinek, a haza iránti érzelmeit megsérteni! Elnézést!
De mielőtt, bárki bántana kérem kérdezzen!


szerintem már lassan gáz magyarnak lenni. szóval örülj neki, hogy nem ide születtél.
én már semmi jót nem látok ebben az országban, bármennyire is lokálpatrióta vagyok.
szóval ne parázz, amiben tudunk segítünk.

Thony
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Thony

Törzsvendég

Elismertség: 4% (6 pont) | Hozzászólások: 148

Elküldve: 2012. május 03. csütörtök, 21:50


Azt hiszem félreértettük egymást! Köszönöm, akik nem estek nekem és nem szóltak meg rögtön!
Én nem kitelepült magyar vagyok, aki elfelejtette a hazáját "nem tud angolul, de magyarul már elfelejtett!" én megtanultam magyarul, elismerem hogy sok hibát vétek... de büszke vagyok arra, hogy magyar lehetek még ha nem is születtem ebben az országban! Nem akartam senkinek, a haza iránti érzelmeit megsérteni! Elnézést!
De mielőtt, bárki bántana kérem kérdezzen!

ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 18:59


lalada írta:

biztos a nagyobbal venném, az 1,8-as az megy is valahogy, az 1.6-os meg..hagyjuk. a turbótól se kell ám annyira félni. lehet jól diagnosztizálni és előre jelzi a problémát. ha hirtelen elkezd fogyni a motorolajad az szinte biztos, hogy a turbócsapágynál megy el.. szóval a 20d-t se hanyagolnám. ez a véleményem.

Thony írta: Igazából a Dízelt nagyon nem kezdeném el betörni... nálunk kint Kanadába, a dízelek a bontóba mennek mert biztos hogy beletekernek egy 4-500 ezret Benzinest, az vesz aki a közelben használja 500 kilométeres körzetben és a városban.... bár az erő nem igazán számít 14 sávos autópályán 100km/h
Nekem a lényeg, hogy ne legyen turbó rajta, bár a Saabomon garis volt de félek az ilyenektől... és nem versenyzek
szeptembertől- június elejéig megyek havi 2- 2,3 ezret autópályán. A többi város, bár oda van egy kis 5 ajtós ami használható...
Most ami versenyben van a 316-ból a 2000-es 1.6 és a 2004-es 1.8...
E kettő között kéne döntenem, az olcsóbb is jó megbízható vagy az újabb motor nagyobbal dinamikusabb így könnyebben mozgatja a kacnit és talán kevesebb benzinnel... mert nem erőlködik! Sosem, gondoltam volna hogy valaha szempont lesz a benzin, de ebben az országban le a kalappal azok előtt akik tartani tudják az életszínvonalukat... ha itt tapasztaltak, és kitartás megtapasztalásával kintre átmentve arany élete van az embernek
Vélemények?





ha már úgy is kimentél kanadába legalább legyen értelme! tehát csak az M3 marad.
és ez ugye benzines is, ahogy akartad.


státusz frizo

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 18:54


4,7 liter. háhá ha teli a tank nem éhes a szekér

lalada
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2009

státusz lalada

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 13% (54 pont) | Hozzászólások: 387

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 15:03




biztos a nagyobbal venném, az 1,8-as az megy is valahogy, az 1.6-os meg..hagyjuk. a turbótól se kell ám annyira félni. lehet jól diagnosztizálni és előre jelzi a problémát. ha hirtelen elkezd fogyni a motorolajad az szinte biztos, hogy a turbócsapágynál megy el.. szóval a 20d-t se hanyagolnám. ez a véleményem.

Thony írta: Igazából a Dízelt nagyon nem kezdeném el betörni... nálunk kint Kanadába, a dízelek a bontóba mennek mert biztos hogy beletekernek egy 4-500 ezret Benzinest, az vesz aki a közelben használja 500 kilométeres körzetben és a városban.... bár az erő nem igazán számít 14 sávos autópályán 100km/h
Nekem a lényeg, hogy ne legyen turbó rajta, bár a Saabomon garis volt de félek az ilyenektől... és nem versenyzek
szeptembertől- június elejéig megyek havi 2- 2,3 ezret autópályán. A többi város, bár oda van egy kis 5 ajtós ami használható...
Most ami versenyben van a 316-ból a 2000-es 1.6 és a 2004-es 1.8...
E kettő között kéne döntenem, az olcsóbb is jó megbízható vagy az újabb motor nagyobbal dinamikusabb így könnyebben mozgatja a kacnit és talán kevesebb benzinnel... mert nem erőlködik! Sosem, gondoltam volna hogy valaha szempont lesz a benzin, de ebben az országban le a kalappal azok előtt akik tartani tudják az életszínvonalukat... ha itt tapasztaltak, és kitartás megtapasztalásával kintre átmentve arany élete van az embernek
Vélemények?




Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. április 28. szombat, 09:33


sakter írta:
Alesi írta:
sakter írta:
Thony írta: Igazából a Dízelt nagyon nem kezdeném el betörni... nálunk kint Kanadába, a dízelek a bontóba mennek mert biztos hogy beletekernek egy 4-500 ezret Benzinest, az vesz aki a közelben használja 500 kilométeres körzetben és a városban.... bár az erő nem igazán számít 14 sávos autópályán 100km/h
Nekem a lényeg, hogy ne legyen turbó rajta, bár a Saabomon garis volt de félek az ilyenektől... és nem versenyzek
szeptembertől- június elejéig megyek havi 2- 2,3 ezret autópályán. A többi város, bár oda van egy kis 5 ajtós ami használható...
Most ami versenyben van a 316-ból a 2000-es 1.6 és a 2004-es 1.8...
E kettő között kéne döntenem, az olcsóbb is jó megbízható vagy az újabb motor nagyobbal dinamikusabb így könnyebben mozgatja a kacnit és talán kevesebb benzinnel... mert nem erőlködik! Sosem, gondoltam volna hogy valaha szempont lesz a benzin, de ebben az országban le a kalappal azok előtt akik tartani tudják az életszínvonalukat... ha itt tapasztaltak, és kitartás megtapasztalásával kintre átmentve arany élete van az embernek
Vélemények?


kint Kanadába ez parasztság. Helyesen Kanadában. Ne öregbítsd a BMW-sek régi rossz hírét.
kacni> gratula Jó hogy nem mindenki járt iskolába, de egyetek igényesebbek!


Egyunk igenyesebbek? Olyat hol lehet kapni?
Lehet el kene gondolkodnod, hogy elso megszolalasnak nem egy kulfoldi honfitarsunk elirasait kellene kritizalnod, foleg, hogy olvashatsz nala sokkal nagyobb parasztokat is ezen a forumon...

Thony: hogy egy kicsit temaba is szoljak, eleve szvsz a 4 ev korkulonbseg miatt is megeri az ujabban gondolkodni, foleg ha ennyit mesz, fogyasztasban nem lesz szamottevo kulonbseg.


Jó, bocsánat csak ez felbosszantott , Hofi mondta az amerikásokról 'itt nálunk Losziba (Los Angeles)..' Ez nem elírás hanem stílus. A jelszómat elhagytam ezért első.


Meg kell védenem Saktert, mert aki helyesen tudja ragozni azt, hogy "körzetben és a városban", sőt azt is, hogy "autópályán" az nagyon jól tudja azt is, hogy mi a különbség a Kanadában és Kanadába között.
Valóban létezik ez az észak-amerikai paraszt dialektus, amit azok használnak, akik csak pár éve vannak kinn. Ezzel azokra próbálnak hasonlítani, akik egész életükben ott éltek - mert ők valóban "törhetik" a magyart, de ők legalább következetesen teszik. Az intelligensebb fajta azért igyekszik helyesen beszélni (pl. Andrew Vajna) de a helyesírása biztosan neki is megkopott már.