ute107 írta:
Segítsetek!!!
Az autóm egyik napról a másikra elkezdett füstölni - kéken... :-S
Főleg akkor mikor megálltam egy piros lámpánál, vagy egy dugóban és mikor elindultam, akkor fújta ki a nagy füstfelhőt.
Továbbiakban néztem a vízhőfokot, mikor állt az autó akkor elkezdett felfelé menni a hőfok. 100-105 fokra. Ahogy elindultam lehült.
Néztem az olajszintet, eléggé aggasztóan tapasztaltam, hogy megnőtt a szint. Gázolaj volt az olajban... :-S
Szervíz - haza - majd porlasztó kiszedésnél tartunk, de 4ből 1 jött ki. Mindenféle leszedővel próbálkoztunk, de semmi...
Valaki mondjon valami jó tanácsot. Mi lehet a baj, illteve hogyan lehet kiszedni azokat a tetves porlasztókat.
Köszi...
Ezt most olvastam.
Üzemanyag
Honnan van?
Indításkor, hosszú alapjárati üzemeléskor és hidegen futáskor csekély mennyiségű üzemanyag oldódik a motorolajba. A gyártó utasításainak megfelelő sűrűségű olajcsere – itt elsősorban az időben és nem a kilométerben megadott periódusra kell gondolni – elegendő védelmet nyújt az ilyen típusú üzemanyaggal való szennyezés ellen. A súlyosabb esetek (2% fölötti üzemanyag az olajban) nem erre, hanem szivárgásra, injektor-problémára és/vagy elégtelen égési hatásfokra utal.
Mit okoz?
Az üzemanyag olajba való beleoldódása csökkenti az olaj viszkozitását. Egy 15W40-es olajból akár 5W20-as olaj is lehet, ami károsan befolyásolja az olaj filmképző és kenőképességét, így a motor fokozott kopásnak van kitéve. Dízel üzemű gépkocsiknál, hidegben viaszképződést okoz, ami csökkenti az indításkori olajnyomást. A gázolaj oxidáló hatása továbbá az olaj sűrűsödését és lerakódás-képződést okoz.
Mit lehet tenni ellene?
A tömítések állapotát nem szabad elhanyagolni. Érdemes jó minőségű motorolajat használni, mert azok tömítés-kondicionáló adalékokat tartalmaznak és lassítják a tömítések elöregedését. Érdemes odafigyelni az olajszint esetleges emelkedésére, mert sokszor utalhat az olaj üzemanyaggal való szennyeződésére. A problémát az olajvizsgálat is kimutatja.