autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 1999

státusz Fortysix

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2013. március 30. szombat, 16:04


hetykepityke írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Akad a váltóm 1-es és 2-es fokozatban... Van, hogy ha nem figyelek oda, be sem veszi az 1-est! (igaz, ez nagyon nagyon ritka, de előfordult már...)
Miután toltam egy 1-es, majd egy 2-est, utána semmi baja, folyékonyan megy a menetben, viszont, ha eltologatom 5-ig, majd meg kell állnom pl. kanyarban, megint nehéz betolni 1-be!!
Esetleg váltóolaj csere megoldhatja a problémám? Vagy valami alkatrész elkopott?

Köszi!!


Hali.
Hasonló problémám volt nekem is. Eleinte csak nehezen vette az 1-est, néha csak úgy lehetett betenni, ha előtte 2-esbe raktam és onnan toltam 1be. Aztán jött az, hogy a 3-masnál is akadt már néha. Nem minden váltásnál, de előfordult, hogy 2esből 3-masba kerregtem, mint aki nem tud rendesen vezetni. Gyorsan elvittem olajcserére, nem volt katasztrófa, de azért piszkos volt már az olaj. Talán egy hajszállal jobb lett a kapcsolási érzet, de nem igazán szűnt meg az akadás. Most 2 hónappal vagyunk kb az olajcsere után és a héten elment a 3mas szinkronom. Be lehet tenni hármasba, de csak nagy gázzal megy sebességbe, gázelvételre pedig azonnal kidobja fokozatból és vagy elkezd kerregni a váltó, vagy teljesen ugrik üresig. Kicsit kellemetlen, mert városban nekem pont a 3. esik lábra, még szerencse, hogy főleg autópályán járok. El is vittem gyorsan szervizbe. 1-es 3mas szinkron kuka meg a hozzá tartozó agy. De igazából az egész váltó eléggé el van kopva. Nem kaptam pontos árajánlatot, mert nem volt még egyértelmű, hogy pontosan mi minden kellene felújítani benne, de viszonyítás képpen 2-300ezer ft-ot mondtak rá felújítási költségnek, és ez még nem márkaszervíz. Alkatrészárak: szinkron(ebből 5db van), darabja 9900Ft, agy (ebből 3db van), darabja 50000ft. Most úton a bontott váltó Kaszától, remélem az jobb állapotban lesz, mint az enyém.
Nem akarlak elrettenteni és egyáltalán nem is biztos, hogy a tiéddel is valami hasonló van, de gondoltam leírom az én esetemet is, csak hogy ilyen is van.
Remélem neked megoldja az olajcsere.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. március 30. szombat, 22:57

autója adatai
Széria: 3
Típus: E21
Kivitel: Sedan
Modell: 316
Évjárat: 1979

státusz stigre

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2013. március 27. szerda, 11:14


Sziasztok nekem az lenne a kérdésem hogy az M20-as váltó passzolna-e az M10-es helyére?üdv

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz hetykepityke

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2013. március 24. vasárnap, 02:01


szotakdavid írta:
YELLOW írta:
Zolee írta:
hetykepityke írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Akad a váltóm 1-es és 2-es fokozatban... Van, hogy ha nem figyelek oda, be sem veszi az 1-est! (igaz, ez nagyon nagyon ritka, de előfordult már...)
Miután toltam egy 1-es, majd egy 2-est, utána semmi baja, folyékonyan megy a menetben, viszont, ha eltologatom 5-ig, majd meg kell állnom pl. kanyarban, megint nehéz betolni 1-be!!
Esetleg váltóolaj csere megoldhatja a problémám? Vagy valami alkatrész elkopott?

Köszi!!

Szia,
Hasonló gondjaim voltak-vannak nekem is, amit az olajcsere (Castrol SMX-S) átmenetileg megoldott. Azért írom h átmenetileg, mert ha nem is olyan szinten mint korábban, de kb. 20e km megtételét követően újra előjött a probléma, vagyis én is azt javaslom h ne Castrolt tegyél bele, ha tudsz vegyél MTF-LT2 gyári olajat - 1.1 liter kell a váltódba.


jó neked, hogy átmenetileg. én lecseréltem a szín tiszta gyárit, ami volt benne, SMX-S-re és rögtön szar volt... azt hittem majd alakul, de nem.
ha nem is tud MTF-LT-t venni, akkor megteszi az ATF olaj. alig várom, hogy jobb idő legyen oszt megyen bele az ATF. külföldön is bevállt ez a módszer.


Én is a gyárit javasolnám,Bmw szervizek szoktak adni kimérve,mert csak 20L-es kanna létezik belőle,ha jól emlékszem 6500ft/L környéke MTF--LT2.

Üdv Dávid


Köszi a segítséget srácok!!! Akkor MTF-LT-t töltök majd bele.
Nagyon remélem, hogy a váltóolaj megoldja a problémámat!

Jó kis oldal ez a fanatics, mindig olvasok/kapok hasznos infókat!

Köszi




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. március 24. vasárnap, 02:02

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 23. szombat, 22:11


YELLOW írta:
Zolee írta:
hetykepityke írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Akad a váltóm 1-es és 2-es fokozatban... Van, hogy ha nem figyelek oda, be sem veszi az 1-est! (igaz, ez nagyon nagyon ritka, de előfordult már...)
Miután toltam egy 1-es, majd egy 2-est, utána semmi baja, folyékonyan megy a menetben, viszont, ha eltologatom 5-ig, majd meg kell állnom pl. kanyarban, megint nehéz betolni 1-be!!
Esetleg váltóolaj csere megoldhatja a problémám? Vagy valami alkatrész elkopott?

Köszi!!

Szia,
Hasonló gondjaim voltak-vannak nekem is, amit az olajcsere (Castrol SMX-S) átmenetileg megoldott. Azért írom h átmenetileg, mert ha nem is olyan szinten mint korábban, de kb. 20e km megtételét követően újra előjött a probléma, vagyis én is azt javaslom h ne Castrolt tegyél bele, ha tudsz vegyél MTF-LT2 gyári olajat - 1.1 liter kell a váltódba.


jó neked, hogy átmenetileg. én lecseréltem a szín tiszta gyárit, ami volt benne, SMX-S-re és rögtön szar volt... azt hittem majd alakul, de nem.
ha nem is tud MTF-LT-t venni, akkor megteszi az ATF olaj. alig várom, hogy jobb idő legyen oszt megyen bele az ATF. külföldön is bevállt ez a módszer.


Én is a gyárit javasolnám,Bmw szervizek szoktak adni kimérve,mert csak 20L-es kanna létezik belőle,ha jól emlékszem 6500ft/L környéke MTF--LT2.

Üdv Dávid

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. március 23. szombat, 22:02


Zolee írta:
hetykepityke írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Akad a váltóm 1-es és 2-es fokozatban... Van, hogy ha nem figyelek oda, be sem veszi az 1-est! (igaz, ez nagyon nagyon ritka, de előfordult már...)
Miután toltam egy 1-es, majd egy 2-est, utána semmi baja, folyékonyan megy a menetben, viszont, ha eltologatom 5-ig, majd meg kell állnom pl. kanyarban, megint nehéz betolni 1-be!!
Esetleg váltóolaj csere megoldhatja a problémám? Vagy valami alkatrész elkopott?

Köszi!!

Szia,
Hasonló gondjaim voltak-vannak nekem is, amit az olajcsere (Castrol SMX-S) átmenetileg megoldott. Azért írom h átmenetileg, mert ha nem is olyan szinten mint korábban, de kb. 20e km megtételét követően újra előjött a probléma, vagyis én is azt javaslom h ne Castrolt tegyél bele, ha tudsz vegyél MTF-LT2 gyári olajat - 1.1 liter kell a váltódba.


jó neked, hogy átmenetileg. én lecseréltem a szín tiszta gyárit, ami volt benne, SMX-S-re és rögtön szar volt... azt hittem majd alakul, de nem.
ha nem is tud MTF-LT-t venni, akkor megteszi az ATF olaj. alig várom, hogy jobb idő legyen oszt megyen bele az ATF. külföldön is bevállt ez a módszer.

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2013. március 23. szombat, 21:02


hetykepityke írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Akad a váltóm 1-es és 2-es fokozatban... Van, hogy ha nem figyelek oda, be sem veszi az 1-est! (igaz, ez nagyon nagyon ritka, de előfordult már...)
Miután toltam egy 1-es, majd egy 2-est, utána semmi baja, folyékonyan megy a menetben, viszont, ha eltologatom 5-ig, majd meg kell állnom pl. kanyarban, megint nehéz betolni 1-be!!
Esetleg váltóolaj csere megoldhatja a problémám? Vagy valami alkatrész elkopott?

Köszi!!

Szia,
Hasonló gondjaim voltak-vannak nekem is, amit az olajcsere (Castrol SMX-S) átmenetileg megoldott. Azért írom h átmenetileg, mert ha nem is olyan szinten mint korábban, de kb. 20e km megtételét követően újra előjött a probléma, vagyis én is azt javaslom h ne Castrolt tegyél bele, ha tudsz vegyél MTF-LT2 gyári olajat - 1.1 liter kell a váltódba.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz hetykepityke

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2013. március 23. szombat, 17:42


Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni!

Akad a váltóm 1-es és 2-es fokozatban... Van, hogy ha nem figyelek oda, be sem veszi az 1-est! (igaz, ez nagyon nagyon ritka, de előfordult már...)
Miután toltam egy 1-es, majd egy 2-est, utána semmi baja, folyékonyan megy a menetben, viszont, ha eltologatom 5-ig, majd meg kell állnom pl. kanyarban, megint nehéz betolni 1-be!!
Esetleg váltóolaj csere megoldhatja a problémám? Vagy valami alkatrész elkopott?

Köszi!!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. február 26. kedd, 02:02


harmas írta:
ember84 írta:
ember84 írta: e46 320d-be mennyi olajat vegyek?Automata,GM váltó van rajt.Nívó hol van rajt?Mi a csere menete??És milyen olaj a legjobb bele??


Senki többet 3-adszor?


pl Mobil ATF LT 71141, legalább 8 literrel készülj, kösd le a hűtőre menő csöveket is, és fújasd át sűr.levegővel (itt ajánlott cserélni a két O gyűrűt), fél litert használj el az átmosatására is (bár ez utóbbi csak a teljes felújításnál ajánlott). Ha van időd nyugodtan várj egy napot is, sokáig fog csöpögni a cucc. A nívó maga a betöltő nyílás, ezt a menetirány szerinti bal oldalán, a karter fölötti részen (fokozat választó mellett, hűtőcsövek alatt, hogy írjam még) találod. A szűrőhöz le kell venned a kartert, stb.. Feltöltöd amíg folyik vissza, majd elindítod, és töltöd tovább, a fokozatokat is végig kell kapcsolni, és tölteni-tölteni. Majd csavar becsavar, és kész.


Köszi

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. február 25. hétfő, 18:57


anubisz írta:

Hát én se köszönök mindig, mert én is elég sokat fent vagyok, hülyén nézne ki, hogy naponta 10x Köszönjek. Nem taplóságból teszem. Bár megköszönni megszoktam,ha segítséget kérek,én is szóvá tettem már az ilyen mentalitást. Volt már itt aki megadta a számát, és írta, hogy hívjátok vissza, ha megtaláltátok a hibát


Sziasztok!
Eléggé topikromboló ez a téma itt, de annyit szeretnék hozzátenni: nem a köszönés hiányával van igazából bajom (annak hiánya az én szememben jellemzi az embert, intelligenciáját, neveltetését, beállítottságát, életszemléletét, stb), hanem az hogy valaki írta a srácnak ezek hiányát, mire számomra igen cinikusnak tűnő választ adott (neki, nem nekem). Én el vagyok anélkül, hogy köszönne nekem valaki, lásd a fentieket, azzal elintézem a dolgot.

bye:hil



anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. február 25. hétfő, 07:31


YELLOW írta:
hil írta:
ember84 írta: Ha ezt hianyolod annyira:szia'es kossz


Szia!
Valóban, semmi közöm hozzá, de jó a modorod (ezt mások is megjegyezték)! Szüleim először köszönni tanítottak meg, főleg ha kérek valamit.........

Bocsánat megjegyzésemért!

bye:hil



őőőő.... izéééé. sokszor én sem köszönök, ha kérdezek valamit. lehet ezért nem kapok választ? bár én úgy vagyok vele, amennyit fent vagyok, már nem is köszönök, hisz nem mentem el. viszont abban egyetértek, hogy vannak olyanok, akik 10-20 kommentel, vagy újként ajtóstól rontanak a házba, aztán ha nincs válasz úgy távoznak, azzal a szájízzel, hogy ez a fórum szar, mert nem válaszol neki senki. még ha csipkelődünk is, szerintem egy kis család már van itt (amiben akár én a rút kislkacsa is lehetek ) akik között szerintem annyira nem gáz. oké illik. én azé előre elnézést kérek, ha nem köszönnék, én akár a modortalan jelzőt is bevállalom.
most csak azért írtam, mert picit magamra vettem, hisz sokszor nem köszönök.


Hát én se köszönök mindig, mert én is elég sokat fent vagyok, hülyén nézne ki, hogy naponta 10x Köszönjek. Nem taplóságból teszem. Bár megköszönni megszoktam,ha segítséget kérek,én is szóvá tettem már az ilyen mentalitást. Volt már itt aki megadta a számát, és írta, hogy hívjátok vissza, ha megtaláltátok a hibát

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2013. február 25. hétfő, 07:18


hil írta:
ember84 írta: Ha ezt hianyolod annyira:szia'es kossz


Szia!
Valóban, semmi közöm hozzá, de jó a modorod (ezt mások is megjegyezték)! Szüleim először köszönni tanítottak meg, főleg ha kérek valamit.........

Bocsánat megjegyzésemért!

bye:hil



őőőő.... izéééé. sokszor én sem köszönök, ha kérdezek valamit. lehet ezért nem kapok választ? bár én úgy vagyok vele, amennyit fent vagyok, már nem is köszönök, hisz nem mentem el. viszont abban egyetértek, hogy vannak olyanok, akik 10-20 kommentel, vagy újként ajtóstól rontanak a házba, aztán ha nincs válasz úgy távoznak, azzal a szájízzel, hogy ez a fórum szar, mert nem válaszol neki senki. még ha csipkelődünk is, szerintem egy kis család már van itt (amiben akár én a rút kislkacsa is lehetek ) akik között szerintem annyira nem gáz. oké illik. én azé előre elnézést kérek, ha nem köszönnék, én akár a modortalan jelzőt is bevállalom.
most csak azért írtam, mert picit magamra vettem, hisz sokszor nem köszönök.

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. február 24. vasárnap, 21:46


hil írta:
ember84 írta: Ha ezt hianyolod annyira:szia'es kossz


Szia!
Valóban, semmi közöm hozzá, de jó a modorod (ezt mások is megjegyezték)! Szüleim először köszönni tanítottak meg, főleg ha kérek valamit.........

Bocsánat megjegyzésemért!

bye:hil





hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. február 24. vasárnap, 21:41


ember84 írta: Ha ezt hianyolod annyira:szia'es kossz


Szia!
Valóban, semmi közöm hozzá, de jó a modorod (ezt mások is megjegyezték)! Szüleim először köszönni tanítottak meg, főleg ha kérek valamit.........

Bocsánat megjegyzésemért!

bye:hil



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2013. február 24. vasárnap, 21:18


ember84 írta:
ember84 írta: e46 320d-be mennyi olajat vegyek?Automata,GM váltó van rajt.Nívó hol van rajt?Mi a csere menete??És milyen olaj a legjobb bele??


Senki többet 3-adszor?


pl Mobil ATF LT 71141, legalább 8 literrel készülj, kösd le a hűtőre menő csöveket is, és fújasd át sűr.levegővel (itt ajánlott cserélni a két O gyűrűt), fél litert használj el az átmosatására is (bár ez utóbbi csak a teljes felújításnál ajánlott). Ha van időd nyugodtan várj egy napot is, sokáig fog csöpögni a cucc. A nívó maga a betöltő nyílás, ezt a menetirány szerinti bal oldalán, a karter fölötti részen (fokozat választó mellett, hűtőcsövek alatt, hogy írjam még) találod. A szűrőhöz le kell venned a kartert, stb.. Feltöltöd amíg folyik vissza, majd elindítod, és töltöd tovább, a fokozatokat is végig kell kapcsolni, és tölteni-tölteni. Majd csavar becsavar, és kész.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 13:47


Ez alapján mi a francnak cseréltek motorolajat?! Hisz nincs baja a motornak!!! Felesleges pazarlás.