autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 2000

státusz Hondras

Újonc

Elismertség: 7% (3 pont) | Hozzászólások: 42

Elküldve: 2015. október 17. szombat, 16:13


Sziasztok!

E46 320 D non facelift váltó kar eléggé lötyögős és nem is áll be középre, elég nehéz eltalálni a fokozatok útjait. Mit kell cserélni? Ha már járt így valaki és megoldotta a problémát, annak köszönöm a válaszát.

Üdv.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. október 11. vasárnap, 05:41


Doctore írta: Sziasztok
Valaki találkozott már ilyen hibával? 25i smg később vált el, olyan mintha csúsznak a kupplung és ha vált vmikor ránt is egyet
Hideg állapotban ritkán melegen sűrűbben produkálja
Diagnosztika nem írt hibát a váltóra
Ötlet?


hát az SMG tulajdonképpen manuális váltó, ha jól tudom. csak a kuplungolást és a váltást munkahengerek végzik. tehát kuplung is van benne, ami csúszhat és akármi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2000

státusz Doctore

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2015. október 10. szombat, 22:58


Sziasztok
Valaki találkozott már ilyen hibával? 25i smg később vált el, olyan mintha csúsznak a kupplung és ha vált vmikor ránt is egyet
Hideg állapotban ritkán melegen sűrűbben produkálja
Diagnosztika nem írt hibát a váltóra
Ötlet?

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. július 31. péntek, 10:12


Csekesz írta: Sziasztok!

Egy olyan nagy kérdésem lenne, Hogy van egy 330Xi-m, autómata váltós volt, és a nagy kérdés, hogy a sima és az összkerekes váltója egyforma? Fel lehet tenni egyiket a másik helyére?

Esetleg manuálisat mennyire macerás alárakni??


A váltók nem egyformák, de át lehet alakítani manuálisra



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330xi
Évjárat: 2001

státusz Csekesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. július 30. csütörtök, 22:27


Sziasztok!

Egy olyan nagy kérdésem lenne, Hogy van egy 330Xi-m, autómata váltós volt, és a nagy kérdés, hogy a sima és az összkerekes váltója egyforma? Fel lehet tenni egyiket a másik helyére?

Esetleg manuálisat mennyire macerás alárakni??

laleeboy
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 320i
Évjárat: 1997

státusz laleeboy

Fórumlakó

Elismertség: 14% (39 pont) | Hozzászólások: 269

Elküldve: 2015. április 01. szerda, 15:20


zsombi1987 írta: Helló!

Automata váltós E46-om van. Szeretném levenni a váltógombot mert újra akarom bőröztetni. Mi a teknikája? köszi



GUGLI A BARÁTOD

https://www.youtube.com/watch?v=802AnkINdaM



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2003

státusz zsombi1987

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2015. április 01. szerda, 14:18


Helló!

Automata váltós E46-om van. Szeretném levenni a váltógombot mert újra akarom bőröztetni. Mi a teknikája? köszi


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. március 18. szerda, 20:09


elgeri írta: Sziasztok!

Tudna valaki segíteni (ellenörizni), hogy PONTOSAN milyen és mennyi váltóolaj kell az én manuális kocsimhoz?

Itt találtam egy cikkszámot, de nem tudom, hogy mennyire specifikus:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=05

A mennyiséget meg csak a Castrol kalkulátorából szedtem: 1.5-1.6 liter.


az MT5-be kell 1,1 liter, akkor a Te MT6-ososdba, simán kellhet a 1,5 liter. nem tudom itt a realoem-en miért ír 1 litert.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. március 18. szerda, 20:00


Sziasztok!

Tudna valaki segíteni (ellenörizni), hogy PONTOSAN milyen és mennyi váltóolaj kell az én manuális kocsimhoz?

Itt találtam egy cikkszámot, de nem tudom, hogy mennyire specifikus:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=05

A mennyiséget meg csak a Castrol kalkulátorából szedtem: 1.5-1.6 liter.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 16:41


Sziasztok!

Amikor egy éve megvettem a kocsimat, akkor márkaszerviz a felmérésnél megtalálta, hogy kicsit folyik az olaj a váltóból.
Azt meg is csináltattam Wallis Dunánál, ahol kicserélték a kapcsolókar szimeringet (gyári szám: 23121222677). Az agyag ára nem volt sok (4e Ft), de munkadíjban már kissé jelentősebb összegről van szó (26e Ft).

A problémám, hogy nemrég teljesen más miatt alánéztünk a kocsinak (hozzá nem nyúltunk semmihez), és látszott hogy ki lett ez az elem cserélve, de továbbra is olajos volt. A poén hogy 11 hónapja volt a szerviz, tehát még egy hónapot mindenképp él a garancia gondolom (hisz részben ezért megy az ember márkaszervizbe).

Valami jó tanács, vélemény, hogy hogyan / mire figyeljek reklamáció, garancia kérés esetén?
Illetve egyáltalán mi lehet a baj, ha kicserélés után is ereszt ott még?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. március 06. péntek, 16:48

minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2015. február 24. kedd, 14:35


Tonimontana írta: Sziasztok lenne egy kérdésem az első BMW-m egy e46 316i 1.9-es automata talán egy kicsit későn vált fel 2500-3000 között sima automata nem triptronicos azt szeretném megtudni, hogy ez 4 vagy 5 sebességes? És hogy normális-e az hogy ilyen magas fordulaton vált de amúgy szépen vált es nem rángat vagy üt.


4seb, de úgy van áttételezve mint egy kézi 5ös.
Ha hajkurászod akkor normális hogy ott vált, ha csak óvatosan nyomod neki és lassan gyorsulsz vele akkor 1900-2200 körül szokott váltani.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Tonimontana

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2015. február 24. kedd, 12:00


Sziasztok lenne egy kérdésem az első BMW-m egy e46 316i 1.9-es automata talán egy kicsit későn vált fel 2500-3000 között sima automata nem triptronicos azt szeretném megtudni, hogy ez 4 vagy 5 sebességes? És hogy normális-e az hogy ilyen magas fordulaton vált de amúgy szépen vált es nem rángat vagy üt.

szegenysanyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szegenysanyi

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2015. február 01. vasárnap, 15:19




Sziasztok!

Az normális, hogy nekem ilyen kémlelő nyílás van szabadon a váltó alján? Nem megy teli kosszal, meg sólével? Meg nehogy belefészkeljen a varjú...

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530xi
Évjárat: 2005

státusz kotaib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. január 29. csütörtök, 11:31


Sziasztok!

A hetvegen vezetem latyakos autopalyan es azt tapasztaltam, hogy az automata valto fel-le kapcsolgat 1-1 fokozatot 2000-3000 RPM kozott. Nem mentem sokat, ugy 15 km-et.
Masnap reggel mar ezt nem tapasztaltam, minden ment rendben es azota is automata modban jol mukodik a valto. Viszont a hetvege ota, ha manualis modba teszem, akkor ugyan tovabbra is tudom valtoztatni a fokozatokat, de azokat felul irja, mintha automata modban lenne. Ez eleg zavaro, mert hideg motorral mindig manualis valto modban megyek.
Az auto markaszervizbe jar es 2 honapja volt valtoolaj csere.

Van otletetek, hogy mi okozhatja ezt?

Elore is kosz a valaszokat es szep napot!

Barnabas

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2004

státusz radattila11

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. április 24. csütörtök, 17:34


MattM325 írta:
radattila11 írta:
radattila11 írta:
MattM325 írta:
radattila11 írta: Sziasztok,

Van esetleg valakinek E46-os M3-ban vagy 330i-ben SMG váltóval tapasztalata?
Mennyit bírnak? Mikor kell felújítani? Mennyire megbízható és strapabíró?
Vagy inkább messzire elkerülni és manuális váltós 330i keresni.

Köszi!

Először is, az M3 (GM váltó) és a 325i/330i (ZF/Magnetti) közel sem ugyan az, a meghibásodás is inkább a GM-re jellemző.
Nekem 325i van, de ugyanaz az váltó mint a 30i-ben, közülük is az újabbik 6 fokozatú ZF.
Tulajdonképpen egy kézi váltó, csak nem te kuplungólsz. Most épp 233e van benne, váltóhoz még nem nyúltak, én is csak kuplungszettet és lendkereket cseréltem. Típushibájuk, hogy a munkahenger elkezdi engedni az olajat, ezt csak elektronikával együtt lehet kapni nagyjából 280e körül, felújítókészlet nincs... Erre is van második lehetőség, a tengerentúliak kitalálták, hogy a manuális váltó munkahengerének felújítókészlete, szinte teljesen passzentos az SMG-vel, így 12 körül megvan + chf olaj.
Ajánlott rendszeresen (mondjuk olajcseréknél) kalibrálni.
Összességében nekem nagyon bejön, élvezetes és gyors.


Köszi az infót!
Hasznos volt a számomra!


Sziasztok,

Még egy kérdésem lenne. Melyik évjárattól került a 6 fokozatú ZF váltó a 3 szériába?

Köszi!


2003-tól és 325/330-ba.


Köszi!!