- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320i
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2022. augusztus 22. hétfő, 06:19
Sziasztok!
Mi a különbség az fl előtti e46 320i, 323i, 328i váltói között?
Köszönöm!
Elküldve: 2022. augusztus 22. hétfő, 06:19
Elküldve: 2022. március 04. péntek, 11:37
Elküldve: 2022. március 04. péntek, 11:22
kisskarex írta:Nem ismerem ezeket.De a véleményemet tartom.Ha olajat cserélsz,akkor csakis gyárit vegyél.A váltóba mindenképp.Mellesleg ezek filléres tételek,amin nem érdemes spórolni.A fórumban is többen írták,hogy olajcsere után rosszabb lett a váltási érzet,én is tapasztaltam sajnos.Ezek különféle olajok voltak,pedig megfelelő specifikációkkal rendelkeztek papíron.A váltó hangja semmit sem fog változni az olajcserével szerintem,ott valószínűleg más gond lesz.De ha olajat cserélsz,én a gyárit javaslom bele.Ha megfelelő a specifikációja az olajnak,akkor bele teheted viszont,de nem javaslom.Ítélkezni nem akarok,csak a saját tapasztalataimat osztottam meg,illetve leírtam a fórumban olvasottakat is.Bitu79 írta:kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!
Mindenből gyárit vegyél.A többi s*ar.Tapasztalatból mondom.Google keresővel megtalálod amúgy a specifikációkat a bele való olajokról,de csak eredetit érdemes venni a váltóba főleg.Ha működik a váltó,nem érdemes cserélni benne a gyári olajat sztem.Gondolom manuális a kocsi.
https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-339-219
Ilyet a váltóba
https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-365-987
Ilyet a difibe
Sziasztok!
Köszönöm az infót Bitu79!
Igen manuális van benne.Különösebb gondom nincs a váltóval szépen finoman működik minden oké,csak 5.-ben haloványan egy kicsit dúdolgat de nem zavaróan sőt inkább csak én hallom mert minden sz......ra odafigyelek.
Sajnálom,hogy saját bőrödön kellett megtapasztalni más olaj negativ tulajdonságait!
Azért érdekes,hogy a motor elviseli akár a Mannol olajat is de a váltó kényes.
Néztem amit küldtél de igen hüledeztem az áruk láttán pláne hogy egy liter mennyi.
Lehet hogy nem is kellene cserélnem csak gondoltam ártani nem ártok neki ha új olaj van benne ezért kérdeztem az alternativákat.Egyébként nem hajtom mivel nem is egy erőgép (nem sorhat)másrész én már kinőttem belőle hogy kilincscsel előre közlekedjek.
Igaz hogy húsz esztendős de még csak 4000 fölé sem nagyon kergetem igy viszont 7,2-vel eljárok városban.
Anno nekem valaki ajánlotta a Petronas tutella multi MTF 700 olajat a váltóba a difibe pedig Petronas tutela axle olajakat ezekről mi a véleményed?
Köszönöm mégegyszer!
Elküldve: 2022. március 04. péntek, 10:54
Bitu79 írta:kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!
Mindenből gyárit vegyél.A többi s*ar.Tapasztalatból mondom.Google keresővel megtalálod amúgy a specifikációkat a bele való olajokról,de csak eredetit érdemes venni a váltóba főleg.Ha működik a váltó,nem érdemes cserélni benne a gyári olajat sztem.Gondolom manuális a kocsi.
https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-339-219
Ilyet a váltóba
https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-365-987
Ilyet a difibe
Elküldve: 2022. március 03. csütörtök, 17:33
kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!
Elküldve: 2022. március 03. csütörtök, 04:52
Elküldve: 2020. június 16. kedd, 16:20
Gingin89 írta: Sziasztok!
A problémám a következő: nemrég vásároltam az autómat, a kereskedésben a váltó rendben volt, a próbaúton rendben volt, mikor elindultunk vele hazafelé, rendben volt. Majd út közben úgy döntött, hogy többé nem lehet betenni 5-ösbe!... Egyszerűen nem értem. Van valami ötlet, hogy mi lehet a hiba? A többi sebességfokozatot tökéletesen veszi, semmi gond velük.
Továbbá az is érdekelne, tud-e ajánlani valaki megbízható és hozzáértő szervízt/szerelőt Hódmezővásárhely környékén, de akár egész Csongrád(-Csanád) megyében?
Előre is köszi.
Elküldve: 2020. június 16. kedd, 12:37
Elküldve: 2020. június 01. hétfő, 10:28
Elküldve: 2019. november 09. szombat, 18:28
Krapulax6 írta:
Valtoztatok a leanyzo fekvesen:
Sebessegbol elofordul ,hogy kivenni is nehez.
Uresben hagyva es gurulva akar egy keresztezodeshez a sebesseghez megfelelo fokozatot tok
Konnyen beveszi.
Lehet kuplung munkahenger is azt mondtak.
Na ott kezdem...
Elküldve: 2019. november 09. szombat, 17:44
Elküldve: 2019. november 09. szombat, 16:09
Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??
hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.
A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?
Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?
Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.
Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.
az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.
Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?
tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.
Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.
nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.
Ertem.Erdemes szarozni ezzel,felujjittatni vagy nezzek bontott valtot?
Elküldve: 2019. november 09. szombat, 11:43
YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??
hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.
A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?
Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?
Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.
Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.
az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.
Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?
tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.
Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.
nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.
Elküldve: 2019. november 09. szombat, 09:31
Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??
hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.
A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?
Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?
Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.
Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.
az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.
Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?
tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.
Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.
Elküldve: 2019. november 09. szombat, 01:22
YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta:YELLOW írta:Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??
hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.
A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?
Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?
Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.
Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.
az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.
Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?
tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.