- autója adatai
- Széria: 5
- Típus: E60
- Kivitel: Sedan
- Modell: 520i
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2021. november 18. csütörtök, 18:08
YELLOW írta:panelsniper írta:YELLOW írta:panelsniper írta:YELLOW írta:panelsniper írta:YELLOW írta:panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm
honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?
hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!
attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.
check engine nincs szerencsere. Meglatjuk mit mutat a diag. Illetve ranezek a gyertyakra is hogy mi a helyzet velük. Biztos ami biztos.
Köszi!
ha mást nem veszel észre, akkor a gyertyának nincs baja. max azt láthatod rajta, hogy dús keveréket kap-e vagy se.
Még nem vettem ki a gyertyákat, csak egy diagot csináltam.
1 hibakód volt benne
Illetve megnéztem az élőadatokat a vanosnál illetve a lambdaszondáknál, viszont nem láttam semmi különöset a mért értékekben
Jól vettem észre?
Köszi!
a fojtószelepre panaszkodik. kellene törölni a hibát, megnézni, hogy visszaírja-e.
levenni a szelep elől a csövet, és megnézni, hogy nem marad-e folyamatosan nyitva, normálisan mozog-e, nem akad-e gázpedál nyomásra. ha jó, még a DISA szelepet is meg lehet nézni. ha minden rendben, akkor adaptációtörlés kellene. INPA-ban meg tudod csinálni. de meg nem mondom, hogy hol van. utána nyilván nem lesz tökéletes egy darabig. vagyis előfordulhat.
ha nem javul meg, akkor lehet fojtószelepet kell cserélni. nem érzékeli az állását az elektronika.
ha meg van egyáltalán a szelep még....
töröltem a hibát, azóta nem dobta vissza, mentem is vele most vagy 100 km. Viszont még mindig 12 liter fele megy a fogyasztás.
Kérdés a DISAval kapcsolatban. Ha kiszerelem a helyéről és ráadom a gyújtást, akkor a szelepnek be kell zárnia? Nem szabad nyitva maradnia, ugye? Mert most arra gyanakszom hogy valahol falschot szív és lehet hogy nem zár vagy működik a DISA rendesen.
Erre gondolok pontosan
https://youtu.be/so6xLmg1zno
Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. november 18. csütörtök, 18:54