Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2901 találat


User01 Elküldve: 2016-08-12 21:40 Differenciálmû

Üdv mindenkinek!
Difi csere előtt állok viszont nem nagyon vagyok otthon a témában.
118D 122Le M47204D4 motorkódú BMW-be kéne.
Nem igazán tudom, hogy milyen áttételezésű difit keressek bele. Esetleg bele megy e egy másik fajta. Nézegettem több weboldalon, de többségében az N motorkódú-hoz láttam.
Esetleg egy 3-as e46-os vagy e90-snek a difi-je jó lehet e bele?

maestro006 Elküldve: 2016-08-05 09:04 Ingadozó fordulatszám, mélyülő motorhang

Üdv!
Igen próbáltam manuálisba is, 50 km/h körül felkapcsoltam 5 ösbe, a fordulat olyan 1300 körül van olyankor, és óvatosan gyorsítottam. Ilyenkor a fordulatszám bukott egy kicsit, körülbelül 100-200 RPM et majd lehetett hallani egy ilyen fura érdes/éles hangot egy pillanatra, -mint amikor fém a fémmel érintkezik de nehéz bármihez is hasonlítani- utána visszaugrott a fordulat a helyére és szépen lassan emelkedett. Volt hogy többször is csinálta ezt egy ilyen óvatos gyorsítás alkalmával. Gondoltam hogy a váltóval lesz valami ezért nem is nagyon játszottam ezzel, inkább visszakapcsoltam mindig egyet. De amióta kicserélte az olajat azóta nincs ilyen problémám, szépen gyorsul az autó fordulatszám csökkenés nélkül.

Tomesz00 Elküldve: 2016-08-03 11:48 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok
Lenne egy olyan kérdésem hogy most hétvégén szombaton vagy vasárnap tudna e valaki egy computeres diagnosztikát csinálni nekem a facelift előtti autómon Komárom Esztergom megyében. ( Ma menet közben minden elő jel nélkül többször is meg állt a motor)8O
Köszönöm

Doctore Elküldve: 2016-07-27 20:39 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

spepe írta:
spepe írta:
hil írta:
szicsu írta:
spepe írta:
szicsu írta:
spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


Néha nekem is csinálja,de ritkán...
Úgyhogy megpróbálok együtt élni a jelenséggel.:lol:


Sajnos nekem minden nap előjön és eszméletlen idegesítő. Külföldi fórumokban is olvasgattam már, hátha valakinek pontosan ugyanezek a tünetei. A szokásos javaslatokon kívül még 1 srácnak volt más a probléma. Nála az üzemanyag nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a gondot. Szóval azt hiszem marad az alkatrész csere próbálgatása sorban. Előbb utóbb csak kiderül mitől van. :?
Főként mivel nem volt ilyen baja korábban. Egyszer csak elkezdte. Úgyhogy oka biztos van.


Ha megvan a hiba oka,légyszíves írd meg.Engem is érdekelne...

Szia!
Milyen motorról van szó:M43? Nekem hasonló jelenséget a kartergáz szelep és a hozzá tartózó cső csere oldotta meg. Az M43 motor volt még.



Mindenképp megírom mi volt az oka amint megvan a hiba. M43B19 a motor egyébként.
Most a fojtószelep potméter csere a soros, aztán a többi ahogy jön.


Update: A fojtószelep poti sajnos nem oldotta meg a gondot. Szoval irany tovabb.:|




Nálam is úgyan ezt produkálja annyi extrával hogy közben le is áll az autó és általában a legrosszabbkor. Cseréltem alapjárati motort disa szelepet vezérműtengely jeladó kartergáz szűrőt benzin szűrőt szinte mindent aminek koze van az alapjárathoz folytoszelepet meg nem de lehet az lesz a következő. Ha valaki tudja a megoldást nagyon kíváncsi vagyok,m54b30 :D

Jenci Elküldve: 2016-07-25 08:26 Motor-váltó

Sziasztok!

A hétvégén tapasztaltam egy csúnyaságot(e46 2002.es 2200cm 170L benzines)többszöri kigyorsításnál köpött egy egy fehér füstöt,párnapra rá nem tapasztaltam a jelenséget. Szerintetek foglalkozzak a hibával?Az olaj-Víz mennyiség nem változott.
Köszönöm válaszokat!

Bitu79 Elküldve: 2016-06-27 12:28 Mi lehet a baj?

siposattila írta: Sziasztok!Ritkám csinál olyat az auto hogy hirtelen leesik az alapjárat és leál!!!Tud segiteni valaki?Mi lehet a hiba oka?


Alapjárati motor,légtömegmérő tisztítása,és a csövek átnézése.Én ezt tenném elsőre.
Ezek szoktak lenni a legtöbbször.Főleg a csövek szeretnek kirepedni ennyi idős autókon.
Fújkáld meg a csöveket féktisztítóval.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-18 14:33 Társalgó

YELLOW írta:
Bitu79 írta: Újraregeltem ugye ugyanazzal a névvel.Lehet h. ez okozza a bugot.De ez elég meredeknek tűnik azért :D Gondolom az adminoknak is van egy webes felülete azt ennyi.Gondolom komolyabban ők sem értenek hozzá,és itt a baj.Valamit elrontottak.


az oldal tulaja programozó. én úgy tudom csak ő tud bannolni, és egyéb komolyabb dolgok. senki más. csak ért ehhez, hisz ebből él. igen lehet ez volt a gond, hogy azonos névvel.
de ezt én nem tudom. én nem rád fogtam, de a neveddel kapcsolatban jött ez az összeomlás. nyilván javítható, csak idő kellene hozzá. én eleve azt hittem, hogy majd egy ideig kiraknak, ami lehet úgyis volt, be volt állítva egy 1 hét, vagy 1 hónap tiltás (nem tudom, hogy van), aztán bezavart az új reg. bár azt sme tartom kizártnak, hogy e-mail-hez van kötve. gondolom az e-mail cím az más, ezért engedte létrehozni ugyan azt a nevet.


Más a mail cím.De amúgy a másik a mai napig tiltva van,vagy törölve. :D

404-es hibát dob a legtöbbször,az meg azt jelenti h. törölték.De csinál még érdekes dolgokat a weboldal ezen kívül is azóta,amióta megkutyulták.

spepe Elküldve: 2016-06-15 18:25 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

spepe írta:
hil írta:
szicsu írta:
spepe írta:
szicsu írta:
spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


Néha nekem is csinálja,de ritkán...
Úgyhogy megpróbálok együtt élni a jelenséggel.:lol:


Sajnos nekem minden nap előjön és eszméletlen idegesítő. Külföldi fórumokban is olvasgattam már, hátha valakinek pontosan ugyanezek a tünetei. A szokásos javaslatokon kívül még 1 srácnak volt más a probléma. Nála az üzemanyag nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a gondot. Szóval azt hiszem marad az alkatrész csere próbálgatása sorban. Előbb utóbb csak kiderül mitől van. :?
Főként mivel nem volt ilyen baja korábban. Egyszer csak elkezdte. Úgyhogy oka biztos van.


Ha megvan a hiba oka,légyszíves írd meg.Engem is érdekelne...

Szia!
Milyen motorról van szó:M43? Nekem hasonló jelenséget a kartergáz szelep és a hozzá tartózó cső csere oldotta meg. Az M43 motor volt még.



Mindenképp megírom mi volt az oka amint megvan a hiba. M43B19 a motor egyébként.
Most a fojtószelep potméter csere a soros, aztán a többi ahogy jön.


Update: A fojtószelep poti sajnos nem oldotta meg a gondot. Szoval irany tovabb.:|

spepe Elküldve: 2016-06-15 16:32 Segítség, beázik az autóm!!!!

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot :kiraly: )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen :D ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.


https://www.youtube.com/watch?v=QDO-YEBmmj0

Ez egy jobb video.Bemész mondjuk a Würth-be,veszel butyl szalagot.2000 ft kábé.2 mm vastag és 1 cm széles elég.Vegyél még féktisztítót is,a zsírtalanításhoz a karosszériára.Nézd meg a vidit,és így csináld meg.

Amit a kolléga linkelt videót,abban a "szaki" nem jól csinálja...A régi szalagot teljesen el kell távolítani a karosszériáról,és a párazáróról is,a jó eredmény érdekében! Ez fontos,különben fél év múlva újra elválik az ajtótól...Meg a másik az,hogy nem kell semmiféle dupla réteg butyl...Ha túl sokat raksz a párazáró alá,akkor sem fog normálisan tapadni.Szerezz be még ezen kívül ajtópatentokat.Mivel azokon van ilyen kis tömítőgyűrű.Ezeket is cseréld ki mindenképpen!A régieken már tuti össze van nyomódva az a kis szigetelőgyűrű.Álltalában meg ajtókárpit leszedésnél is meg szoktak sérülni...

Utolsó dolog:Aki bolond,az vegye meg a BMW butylt....4-szeres áron...A Würt-hös ugyanaz.Az is mindegy,hogy szürkét,vagy feketét veszel e.Ha a párazárón nagyon pici szakadás lesz(mondjuk a szélén)netalán,akkor azt is be tudjátok foltozni butylal.Melegítésnél(butyl eltávolításkor) figyelni kell,mivel hő hatására maga a párazáró is felpuhul,és ezáltal szakad...Javaslom,hogy eltávolításnál ne is melegítsétek ezért.A gyári párazáró kb 20 000 ft.Óvatos mozdulatokkal le lehet azt szedni sérülés nélkül,csak türelem kérdése.Csak ne melegítsétek leszedéskor,mert akkor szakad el!

Itt a Würth-ös butyl:

https://eshop.wuerth.de/is-bin...etailpageA
Ez szokott lenni készleten is,kábé 2000 ft.



Tény hogy jobb videó és szakszerűbben csinálja a srác, mint azon amit belinkeltem. De ez szerintem lelkiismeretes szerelő kérdése csak. Nálam nem lett eltávolítva a felső részről mivel tökéletes állapotban volt. Meglátjuk hogy meddig fogja bírni, de eddig nem látszik semmi probléma vele. (Kb az ajtó középvonalától lefele lett cserélve.
Mielőtt vettem, akkor jól jött volna egy ilyen Würth-ös tipp :wink:

Bitu79 Elküldve: 2016-06-15 15:08 Segítség, beázik az autóm!!!!

YELLOW írta:
spepe írta: Sziasztok!

Yellow társunk javaslatára gondoltam leírom a tapasztalataimat a beázás elhárítását illetően. Nem biztos hogy mindenki részére megoldást nyújt, de talán segít néhány esetben. Nálam (E46 kombi) a 4-ből 3 lábtér ázott be nagyobb esőzések után.
Próbáltuk a szerelőmmel kideríteni hogy honnan jöhet a víz, és mint kiderült az ajtókon keresztül folyt be a küszöbön át. (Pl. az első ajtónál ahol az ajtóív szövet része és a küszöb műanyag borítása találkozik, ott csurgott be és a lábtér tiszta víz volt.)
Eredetileg a ajtóban található párazáró fólia feladata, hogy az ajtóba befolyó vizet távol tartsa a beltértől. Amennyiben rendesen ellátja feladatát akkor az ajtók első sarkán található vízelvezetőn távozik a víz.
Ez egy butilszalaggal http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=8359 (Nem a reklám miatt rakom be ide, de így a legegyszerűbb. Egyébként cikkszám alapján kerestem le) van a fém lemezhez ragasztva ami hivatalosan időjárásálló. Azonban ha egyszer pl. megbontják a burkolatot és poros lesz vagy csak az évek alatt elöregszik és megkeményedik akkor már nem tapad és bizony befolyik az eső ha akarjuk ha nem.

A javítás menete: (ezer köszönet a szerelőmnek az áldozatos munkájáért, mivel ő végezte ezt a "hálás" feladatot :kiraly: )
Burkolatot levesz (patentokra figyelve), valamint az oldallégzsák csatlakozójára nehogy meglepetést okozzon.
Párazáró fólia és a fémlemez közötti ragasztó(butil) ellenőrzése körben.
Ha elengedte azt érezni fogjátok kézzel is. (Nekem az egész alja nem ragadt már, csak lafogott)
Figyelni kell hogy nehogy elszakítsátok a párazáró fóliát mert azt nem lesz egyszerű pótolni mivel formatervezett.
Le kell szedni a rossz butilszalagot mindkét felületről és utána a lehető legtisztább felületet előállítani. (A jó részeket pl felül nem érdemes bántani)
Utána mehet a friss butilcsík a helyére (ahol a régi is volt.)
Ha úgy érzitek egy réteg kevés, lehet mellé tenni még egy sávot/réteget.
Amint megvan, mehet vissza a párazáró a helyére. Először finoman odanyomkodva, majd mehet kicsit keményebben kézzel/gumikalapáccsal/csavarhúzó fejével stb. Többször érdemes átmenni rajt, hogy biztosra menjünk és ne kelljen még1x nekiállni.
Az én szerelőm rá is melegített hőlégvúvóval az illesztési pontokra hogy még jobb legyen az eredmény. (Neten is ezt javasolják egyébként)
Amint kész, burkolat vissza és lehet élvezni a száraz lábteret. Természetesen ha ez okozta a gondot, de sokszor innen fúj a szél.
A butilból ajtónként 1-2 méternél több nem nagyon kell szerintem, mivel ahol ép azt nem érdemes lekapargatni.
Gumikesztyű meg nyugodt habitus nem árt mivel nagyon ragadós anyag és iszonyat nehéz levakarni, plusz ugye a fóliára is vigyázni kell hogy ne sérüljön. (szike, stb szintén tuti kelleni fog)

Remélem segít valamelyest.

Plusz egy videó ami az egész folyamatot bemutatja (nem e46 de a lényeg ugyanez)
A link neve


ment a nagy köszi, szerintem sokak nevében.
én nézegettem videókat már, de van ahol elég lapos viszont szélesebb butil szalagot használnak. jó lehet az is?
vagy mennyi esély van arra, hogy a gyári melegítéssel még javítható? még eddig nem néztem rá, de pár nap múlva megteszem, mert sajnos nekem is beesik az eső az ajtónál. kb 7-8 évig, hogy nálam volt, semmi ilyen baja nem volt, tavaly vettem észre először. pedig nem áll napon, nincs havonta mosva (szégyen :D ) mégis elengedte.
ahogy nézem biztos fel fogja bacni az agyam ez a ragadós cucc.
mondjuk amit árulsz az jobb lenne, ha egy csíkban lenne feltekerve, az egyszerűbb munka végett. vagy ezek is csak karikák egymáson, vagy folytonos spirál?
remélem elég lesz csak átmelegíteni az enyém.


https://www.youtube.com/watch?v=QDO-YEBmmj0

Ez egy jobb video.Bemész mondjuk a Würth-be,veszel butyl szalagot.2000 ft kábé.2 mm vastag és 1 cm széles elég.Vegyél még féktisztítót is,a zsírtalanításhoz a karosszériára.Nézd meg a vidit,és így csináld meg.

Amit a kolléga linkelt videót,abban a "szaki" nem jól csinálja...A régi szalagot teljesen el kell távolítani a karosszériáról,és a párazáróról is,a jó eredmény érdekében! Ez fontos,különben fél év múlva újra elválik az ajtótól...Meg a másik az,hogy nem kell semmiféle dupla réteg butyl...Ha túl sokat raksz a párazáró alá,akkor sem fog normálisan tapadni.Szerezz be még ezen kívül ajtópatentokat.Mivel azokon van ilyen kis tömítőgyűrű.Ezeket is cseréld ki mindenképpen!A régieken már tuti össze van nyomódva az a kis szigetelőgyűrű.Álltalában meg ajtókárpit leszedésnél is meg szoktak sérülni...

Utolsó dolog:Aki bolond,az vegye meg a BMW butylt....4-szeres áron...A Würt-hös ugyanaz.Az is mindegy,hogy szürkét,vagy feketét veszel e.Ha a párazárón nagyon pici szakadás lesz(mondjuk a szélén)netalán,akkor azt is be tudjátok foltozni butylal.Melegítésnél(butyl eltávolításkor) figyelni kell,mivel hő hatására maga a párazáró is felpuhul,és ezáltal szakad...Javaslom,hogy eltávolításnál ne is melegítsétek ezért.A gyári párazáró kb 20 000 ft.Óvatos mozdulatokkal le lehet azt szedni sérülés nélkül,csak türelem kérdése.Csak ne melegítsétek leszedéskor,mert akkor szakad el!

Itt a Würth-ös butyl:

https://eshop.wuerth.de/is-bin...etailpageA
Ez szokott lenni készleten is,kábé 2000 ft.