Medvedisznoman írta:
gzu11 írta:
Hali!
Én pont ebben a cipőben járok, mint Te!
Olyannyira, hogy éppen ma megyek megnézni és reményeim szerint megvenni is a kiszemelt E46 Coupét, csak én 320Cd-t néztem ki.
Én is jó ideje nézegetem a piacot, de az egész a kompromisszumokon múlik...
Vagy rászánsz egy kicsit többet, hogy egy megbízható állapotút vegyél vagy dacolsz a kockázattal, hogy olcsóbbat veszel, amire lehet többet kell költeni...
Persze a drágább vételnél is ki lehet fogni a rosszat, de éppen ezért kell vagy bevizsgáltatni, vagy "szakembert" vinni magaddal.
Bár véleményem szerint egy "szakember" nem állapít meg annyit az autóról a helyszínen ránézésre, mint egy állapotfelmérés bármilyen szervízben...
Éppen ezért, na meg persze azért is, mert a lakóhelyemtől 400km-re van a kiszemelt autó, és a szerelőmet nem tudom magammal vinni, vagy a kocsit a szerelőmnél bevizsgáltatni, döntöttem az állapotfelmérés mellett.
Győrben, a BMW A1-ben fogják bevizsgálni ma az autót. Nem olcsó mulatság, mert 32eFt, de azt mondták kb. 2,5-3 órás lesz, mivel megnézi egy villamosságis, egy fényező illetve egy autószerelő is az autót...
Ilyen tételnél szerintem ne sajnáld a pénzt, mert az autó tényleges állapotáról jobb képet kapsz véleményem szerint, mintha barátod, haverod, BMW speciálistának vallott akármelyik ismerősöd megnézi az autót.
Ezzel nem akarok ledegradálni senkit, de ha közel lenne hozzám az autó, megkérném az eladót, hogy az én szerelőm, a saját műhelyében vizsgálhassa be, és nem elcipelném magammal az embert, hogy ránézésre, mondja meg, hogy jó vagy nem...
Holnap leírom neked részletesen az állapotfelmérés teljes folyamtát, mert ma elég későn fogok hazaérni.
Én, az általad belinkeltek közül az 1. és a 3. versenyzőre nem pazarolnék időt...
A másik kettőt (piros 320Ci és a kék 323Ci), viszont érdemes lenne megnézni!
Viszont nézd meg azt is, hogy mennyi lesz a teljesítmény adó valamint a kötelező rájuk...
Kompromisszumokról lévén szó, nekem korábban ezt ajánlották (olyan ember, aki korábban vett tőle autót), de én Facelift-eset szeretnék:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...mi-7011957
Állítólag megbízható forrás, gyári M-Packet, kevés, de visszaellenőrízhető km futás, gyönyörű állapot és megbízható eladó!
A típusokat, hibákat nem igazán ismerem ezeknél a motoroknál, azok fejtegetését meghagyom a többieknek... :)
Sok sikert egyébként a vásárláshoz!
Üdv:
G.
A linkelt autó valóban gyönyörű, de sajnos ez már nem fér bele a büdzsébe.
Megkérdezhetem, hogy az 1.es és 3.as versenyzőt miért zártad ki?
Na, megérkeztem...
Hosszú nap volt (3:30-22:00), de remélem megérte! :)
Abszolút megértem az álláspontodat, csak gondoltam hátha nem láttad még azt az M-Packet-es 318Ci-t, mert nekem nagyon tetszik, gondolkoztam is rajta, de végül csak a 320Cd győzött... :)
Na szóval, az 1. versenyző: M-Packet első lökös + M3 küszöb + szimpla E46 Coupé belső...
Lehet csak az én hülyeségem, de én nem vennék olyan autót, ami nem gyári állapotú, az utólagos "M-esítést" én nem díjazom, bár Yellow-nak erről más a véleménye... :)
Nekem az tetszik, ha vagy gyári M csomagos a gép, vagy gyárilag simpla felszereltségű.
A 3. versenyző meg 2.8 benzin/gáz + automata váltó...
Én a gyári rendszert nem gázosítanám...
Aki kisebb fogyasztást akar, az vegyen 316i/18i-t, vagy dieselt, aki meg 2.8 sor6-ot választ, az legyen tisztában azzal, hogy gyakran fog a kútra járni...
A piros (320Ci) szépnek tűnik, lehet Yellow-nak igaza van az ominózus kékkel (323Ci) kapcsolatban, mert a belső, így gépről nézve (reggel telón neteztem, úton Győr felé) elég csúnyácska, bár Yellow az én autómra is azt mondta, hogy legalább 2X annyi van benne, mint amennyit az óra mutat, természetesen a linkelt hirdetés alapján... :)
Ma meg a BMW A1-ben azt mondták, hogy 100%-ra nem tudják garantálni, mert a mai technika mindenre képes, de az autó külső-belső állapota alapján a km futás reálisnak mondható és ugye autót nem km-re, hanem állapotra veszünk!
Ja, az állapotfelmérés:
11:20-13:45-ig tartott. Kaptam egy 5 oldalas állapotfelmérő lapot, bent lehettem a műhelyben, végig kérdezhettem, fényképezhettem, azt amit akartam, természetesen használt autóról lévén szó, voltak hibák, DE!
Mikor vége lett (az eladó közben annyira korrekt volt, de tényleg, hogy el is ment kajálni addig, hogy nyugodtan kérdezzek a kocsiról bármit a műhelyben, így ő ne befolyásolja, vagy visszatartsa a mestereket az igazság vallásban), és megkérdeztem a szervizeseket, hogy nekik mi a véleményük!?
Azt mondták, hogy korához képest igen kifogástalan és megbecsült állapotban van!
Ha tehetnék, és ha ilyet szeretnének (Coupé), ők nem haboznának a vásárlással!
Tehát kaptam egy pár oldalas doksit, az autóról + 4 kritikus BMW-s szakember őszinte véleményét, ami nekem megért 32eFt-ot, mivel ugye a saját szerelőmet nem tudtam 400 km-rel szervizestől elrángatni.
Kinyomtatták alvázszám alapján a felszereltségi listát, minden tökéletesen stimmelt!
A végén pedig megcsinálták az eredetiség vizsgát is, és még a műszakis fószer is azt mondta, hogy szép ez az autó, mennyi? Igen, hát egy jó autónak ennyi az ára...
Igaz nem olcsón, de bízok benne, hogy egy közepes árfekvésű szerviz elvégzése után, lesz egy hosszútávon megbízható és szerethető autóm!
Ja, az autó minden irata, de minden (szervizkönyv is) megvan, még az első tulaj által a vásárláskor kifizetett (2004.), számomra mái napig horribilis számla is...