Összesen 415 találat
lela Elküldve: 2014-12-09 15:57 Termosztát
Tano írta:
sumi20 írta:
Nem nagyon értem, hogy melyik az M47-es és melyik az M47N-es motor, ha jól tippelek, az első a 136 lovas, második a 150-es? Amúgy a motor burkolatot hogyan kell levenni, valamint a termosztátot sima vagy imbuszos csavarok fogják. És még egy dolog légteleníteni mindkét kört kell, mert úgy tudom két kör van vagy az EGR-est azt nem kell ebben az esetben?
Igen, jól tippeltél, a 136 lovas az M47.
A burkolatot értelem szerint, nem nehéz, ha megnézed. Az első elemet 4 db tipli tartja. Utána az elülsőt, amin az olakbetöltő nyilás is van, azt 3 db imbuszcsavar. A termosztátot sima csavarok tartják, nem imbuszos.
A hűtőfolyadék feltöltéséről és légtelenítésésrpl itt van a gyári leírás:
http://www.4shared.com/file/jp...r_rep.html
http://www.4shared.com/file/dS...d_che.html
Szia megtudnád osztani ezeket a filoka, mert ezek a linkek már nem működnek.
Ki akarom cserélni az autón mindkét termosztátot és ehhez kellene segítség hol kell leengedni a vizet hogyan kell légteleníteni stb. Esetleg ha valaki le tudja írni azt megköszönném.
Köszi előre is!
hgabor1 Elküldve: 2014-11-27 17:01 bmw diagnosztika
Sziasztok!
Elérkezettnek láttam az időt, h a kocsimon 1-2 szűrőt olajat kicseréljek. 2011 BMW 320D, Motorkód: N47D20C
Azonban utánaolvastam, és az üzemanyagszűrő cseréje után diagnosztikai rendszerrel történő légtelenítés kell. Nem áll messze tőlem a számítógépek világa, szóval szívesen megpróbálkoznék vele, ha van tapasztalatotok szívesen fogadom.
Néztem ebayen kb 5 ezer ft a kábel, programot meg gondolom le lehet tölteni a netről. A megfelelő menüpont kiválasztása a légtelenítéshez, az még kérdéses :)
Vélemény?
Köszi,
Üdv. Gábor
bmw320d4 Elküldve: 2014-10-31 20:03 Fékjavítás
Ferko írta:
ervin35 írta:
Szia. durván 20e ft, ezek 2012-es árak, fékolaj nélkül számoltam,de kell cserélni azt is plusz munkadíj
A légtelenítést egy speciális diagnosztikai eszközzel végeztétek vagy hagyományos módon is ki lehet légteleníteni. Egyik ismerősömnek is borzalmasan rosszul néznek ki a fém fékcsövei hátul. Rosszul van kitalálva, mert a bal hátsó kerék a sós latyakot a fékcsövekre veri.
Szóval aki már cserélt ilyen fékcsövet, fékcsöveket a kérdésem ,meg lehet oldani a csövek cseréjét hagyományos légtelenítéssel?
Köszi.
Nem ajánlott a DSC-ben maradó buborékok miatt.
Ferko Elküldve: 2014-10-30 19:58 Fékjavítás
ervin35 írta:
Szia. durván 20e ft, ezek 2012-es árak, fékolaj nélkül számoltam,de kell cserélni azt is plusz munkadíj
A légtelenítést egy speciális diagnosztikai eszközzel végeztétek vagy hagyományos módon is ki lehet légteleníteni. Egyik ismerősömnek is borzalmasan rosszul néznek ki a fém fékcsövei hátul. Rosszul van kitalálva, mert a bal hátsó kerék a sós latyakot a fékcsövekre veri.
Szóval aki már cserélt ilyen fékcsövet, fékcsöveket a kérdésem ,meg lehet oldani a csövek cseréjét hagyományos légtelenítéssel?
Köszi.
toki24 Elküldve: 2014-10-29 21:21 320d Motor
gyurigyuri írta:
Levimester írta:
toki24 írta:
bmw320d4 írta:
toki24 írta:
Hali
Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!
értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek.. :)
köszi!
Gyári, -38 fokosra keverve.
Köszi! akkor -38 fok zsir, már csak az a kérdésem honnan lehet beszerványolni gyárit?! bmw-be menjek be vagy ?! meg hány liter kell 5,5 körül? köszi! :)
320d-be 7 liter kell :kiraly:
Nyilván az Original BMW fagyálló az igazi. Ez nem kérdés, de ha nincs kéznél, a Glykosam Alu is teljesen jó lehet. EZt a szerelőm mondta és ahogy már korábban is említettem gondos, pöpec és tanult szaki!:kiraly: Ez már foszfát és nitrát mentes.
A gyárit a BASF Chemicals gyártja. Az adatlap szerint ugyan olyan összetevőkből áll mindkettő. Persze nem ktséges hogy az Original BMW az a minőségibb.
Ja! És keveni nem érdemes. Kell venni 4 liter fagyállót + 4 liter ioncserélt vizet és ez -36 ~ -38 fokos keveréket ad. Marad a légtelenítés miatti esetleges utántöltésre is...
Köszönöm a válaszokat!! :)
gyurigyuri Elküldve: 2014-10-29 20:29 320d Motor
Levimester írta:
toki24 írta:
bmw320d4 írta:
toki24 írta:
Hali
Most lesz vizpumpa csere a kocsin, és szeretném kérdezni hogy a kis 20D-be milyen fagyálló való illetve hány liter?!
értem ezalatt,hogy nyilván nem tescos zöld lötyit akarok hütöfoyladéknak hanem honnan lehet beszerkálni az eredetit ami bele való illetve na értitek.. :)
köszi!
Gyári, -38 fokosra keverve.
Köszi! akkor -38 fok zsir, már csak az a kérdésem honnan lehet beszerványolni gyárit?! bmw-be menjek be vagy ?! meg hány liter kell 5,5 körül? köszi! :)
320d-be 7 liter kell :kiraly:
Nyilván az Original BMW fagyálló az igazi. Ez nem kérdés, de ha nincs kéznél, a Glykosam Alu is teljesen jó lehet. EZt a szerelőm mondta és ahogy már korábban is említettem gondos, pöpec és tanult szaki!:kiraly: Ez már foszfát és nitrát mentes.
A gyárit a BASF Chemicals gyártja. Az adatlap szerint ugyan olyan összetevőkből áll mindkettő. Persze nem ktséges hogy az Original BMW az a minőségibb.
Ja! És keveni nem érdemes. Kell venni 4 liter fagyállót + 4 liter ioncserélt vizet és ez -36 ~ -38 fokos keveréket ad. Marad a légtelenítés miatti esetleges utántöltésre is...
Pasadena83 Elküldve: 2014-10-16 16:28 Hűtővíz..:S
szia. nekem hasonló volt a helyzet egy e46-oson, én is azt hittem hogy hengerfejes a kocsi. végül a hűtő alsó sarka volt berepedve, cserélni kellett az egészet, bár nem volt nagy tétel. még a kiegyenlítőtartály szokott eltörni. úgy kell megnézni a szivárgást, hogy nagynyomású levegőt fújatsz bele a tartály betöltőjén keresztül. ha szivárog, akkor spriccelnie kell valahol.
remélem, segítettem.
Rolly írta:
Sziasztok!
Vásároltam egy 1996-os egy vanos-os e39 528IA-t.
A hűtővizem nem rég töltöttük fel a jelölésig, mivel több dolgot (vízpumpa, viszko, klíma hűtő, klíma venti) cseréltünk rajta. Természetesen megtörtént a légtelenítés. Járkáltam az autóval, hol városban hol városon kívül. Megnéztem egy hétre rá a hűtővizem szintjét és a jelölés alá került. Gondoltam most jutott el mindenhova a víz...Töltöttem rá jelölésig. Kb. egy hét múlva ismét ránéztem, arra lettem figyelmes, hogy a hűtővizem megint - szinte ugyan annyira mint múltkor - kicsivel a jelölés alatt áll.
Volt, hogy miután használtam, másnapra rá megnéztem a víz szintjét, akkor semmi változás nem volt, ez a szint alá csökkenés kb. 1 hét után mutatkozik.
Még nem jártam körbe, hogy valahol szivárogna-e, volt, hogy alá néztem, de nem láttam foltot alatta.
Nem forralja a vizet, nem kemények a csövek, nincs érdekes szaga a hűtővíznek, az olaj nem vizes, nincs trutyi a beöntőnél, valamint nem látok fehér füstöt....
Nagyon bízom benne, hogy nem hengerfejes, vagy ez nem a hengerfejességnek a kezdete...Lehet már bemeséltem magamnak, de ettől fosok.
Szerintetek? Ez normális, szokott ingadozni a vízszint???
kalmaristi Elküldve: 2014-09-11 08:10 hûtõ
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni hátha valaki járt már így:?
Egyik napról a másikra tönkre ment a hűtősapka vettem újat 2 bar-ost!
Légtelenítés mizéria örültem:D Másnap felnyitom a géptetőt a felső vizcsövet összeszívta a vákum ? Sapka lazít nagy szusszanás,de a szint megvan :kiraly: Üzemmelegen kissé kemények a csövek! Régebben nem volt ez a vákumos dolog ez nekem furcsa:roll:
Rolly Elküldve: 2014-08-28 19:20 Valaki segítsen
lecso_ írta:
Rolly írta:
Sziasztok!
Vásároltam egy 1996-os egy vanos-os e39 528IA-t.
A hűtővizem nem rég töltöttük fel a jelölésig, mivel több dolgot (vízpumpa, viszko, klíma hűtő, klíma venti) cseréltünk rajta. Természetesen megtörtént a légtelenítés. Járkáltam az autóval, hol városban hol városon kívül. Megnéztem egy hétre rá a hűtővizem szintjét és a jelölés alá került. Gondoltam most jutott el mindenhova a víz...Töltöttem rá jelölésig. Kb. egy hét múlva ismét ránéztem, arra lettem figyelmes, hogy a hűtővizem megint - szinte ugyan annyira mint múltkor - kicsivel a jelölés alatt áll.
Volt, hogy miután használtam, másnapra rá megnéztem a víz szintjét, akkor semmi változás nem volt, ez a szint alá csökkenés kb. 1 hét után mutatkozik.
Még nem jártam körbe, hogy valahol szivárogna-e, volt, hogy alá néztem, de nem láttam foltot alatta.
Nem forralja a vizet, nem kemények a csövek, nincs érdekes szaga a hűtővíznek, az olaj nem vizes, nincs trutyi a beöntőnél, valamint nem látok fehér füstöt...
Nagyon bízom benne, hogy nem hengerfejes, vagy ez nem a hengerfejességnek a kezdete...Lehet már bemeséltem magamnak, de ettől fosok.
Szerintetek? Ez normális, szokott ingadozni a vízszint???
Ingadozni szerintem csak a hőmérséklet változástól tud (hőtágulás). De gondolom hidegen töltötted fel, és hidegen nézted meg a vizet. Nekem is volt már ilyen, nálam csak egy vizes csövet kellet cserélni. Én sem láttam elsőre hibát, ezért szervizbe vittem. Azzal a csővel volt gond, ami konkrétan a hőcserét végzi a motorban - egy kis repedésnél eresztett. Kicserélték, nem is volt drága, és azóta nem fogy a vizem
Köszi a választ!! Igen hidegen néztem meg. Sokan mondták a csöveket, meg azt, hogy lehet még a szivárgás a termosztátháznál...
lecso_ Elküldve: 2014-08-28 10:15 Valaki segítsen
Rolly írta:
Sziasztok!
Vásároltam egy 1996-os egy vanos-os e39 528IA-t.
A hűtővizem nem rég töltöttük fel a jelölésig, mivel több dolgot (vízpumpa, viszko, klíma hűtő, klíma venti) cseréltünk rajta. Természetesen megtörtént a légtelenítés. Járkáltam az autóval, hol városban hol városon kívül. Megnéztem egy hétre rá a hűtővizem szintjét és a jelölés alá került. Gondoltam most jutott el mindenhova a víz...Töltöttem rá jelölésig. Kb. egy hét múlva ismét ránéztem, arra lettem figyelmes, hogy a hűtővizem megint - szinte ugyan annyira mint múltkor - kicsivel a jelölés alatt áll.
Volt, hogy miután használtam, másnapra rá megnéztem a víz szintjét, akkor semmi változás nem volt, ez a szint alá csökkenés kb. 1 hét után mutatkozik.
Még nem jártam körbe, hogy valahol szivárogna-e, volt, hogy alá néztem, de nem láttam foltot alatta.
Nem forralja a vizet, nem kemények a csövek, nincs érdekes szaga a hűtővíznek, az olaj nem vizes, nincs trutyi a beöntőnél, valamint nem látok fehér füstöt...
Nagyon bízom benne, hogy nem hengerfejes, vagy ez nem a hengerfejességnek a kezdete...Lehet már bemeséltem magamnak, de ettől fosok.
Szerintetek? Ez normális, szokott ingadozni a vízszint???
Ingadozni szerintem csak a hőmérséklet változástól tud (hőtágulás). De gondolom hidegen töltötted fel, és hidegen nézted meg a vizet. Nekem is volt már ilyen, nálam csak egy vizes csövet kellet cserélni. Én sem láttam elsőre hibát, ezért szervizbe vittem. Azzal a csővel volt gond, ami konkrétan a hőcserét végzi a motorban - egy kis repedésnél eresztett. Kicserélték, nem is volt drága, és azóta nem fogy a vizem