Összesen 415 találat
szotakdavid Elküldve: 2013-09-14 12:11 Hűtővíz..:S
Szabi46 írta:
Felöntöttem vízzel, akkor kialudt a lámpa. Majd arra lettem figyelmes, hogy ingadozik a vízszint, hol feljön a kis szintjelző pálca a vízzel együtt, hol lesüllyed és eltűnik a víz.
Na mondom akkor légtelenítés a kis b@szom prémium minőségi műanyag légtelenítő (11537793373 screw) csavarral. Hát nem letört a csavar feje kb félig nyitott állapotban?
Most már használni se tudom az autót mert kinyomja az összes vizet menet közben. De hogy a francba cseréljem ki ezt a csavart, amikor még a csavarhúzóval se tudom kiszedni, mert olyan lágy maga a csavar anyaga, hogy csak elroncsolódik ha hozzá érek akármivel :S :(
fúrd ki óvatosan kis fúróval kezdve a menetre vigyázz.
szerk.:törtcsavar kihajtóval is próbálkozhatsz hátha
Szabi46 Elküldve: 2013-09-14 11:59 Hűtővíz..:S
Felöntöttem vízzel, akkor kialudt a lámpa. Majd arra lettem figyelmes, hogy ingadozik a vízszint, hol feljön a kis szintjelző pálca a vízzel együtt, hol lesüllyed és eltűnik a víz.
Na mondom akkor légtelenítés a kis b@szom prémium minőségi műanyag légtelenítő (11537793373 screw) csavarral. Hát nem letört a csavar feje kb félig nyitott állapotban?
Most már használni se tudom az autót mert kinyomja az összes vizet menet közben. De hogy a francba cseréljem ki ezt a csavart, amikor még a csavarhúzóval se tudom kiszedni, mert olyan lágy maga a csavar anyaga, hogy csak elroncsolódik ha hozzá érek akármivel :S :(
Methos Elküldve: 2013-08-22 08:59 Hűtővíz..:S
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta:
Sziasztok, kilyukadt a kiegyenlito tartaly. Elotte volt hogy eltunt a hutoviz nagyobb sebessegnel hosszabb tav megtetele utan. Gondoltam csak kosz, de kiderult megse.
Mi lehet az oka ?
Plusz info motorter tiszta motorolaj tiszta
Mas cso folyas repedes sehol...
Valami otlet ?
2004/7 bmw 320d e46 automata touring
ez sokszor magától is bekövetkezhet, ez is egy úgymond típushiba. nem kell feltétlen hengerfejességre gondolni.
Köszönöm a megnyugtató választ.
Mindemellett amikor (vélhetően akkor) kilyukadt ténylegesen a tartály a kocsi letiltotta a hátramenetet, és az előre menetet is... remélem csak vészüzemmód...és a tartálycserét követően a hibakód törléssel orvosolódik a dolog. Emiatt kell aggódnom?
Kiegészítő infó: a hűtővíz elfolyásakor a vízhőmérséklet jelző nem szállt el, középen maradt.
Aki esetleg hasnonló problémába futna:
- A tartály csere úgy néz ki egyszerűen ment, simán parkolóban kicseréltem, egy óra alatt. Újratöltés légtelenítés, megy a cirkuláció, hőfok rendben. További melegedésnél még a viszkó kuplung vagy a termosztát lehet baj, de jelenleg jó.
A hátramenethez, hogy visszanyerjem, csak előre kellett haladnom, kb 500 m-t majd megáll újrapróbál és van rüki... tehát boldogság. minden ok. Minthogy az automata váltó olajhűtéséért is a a motor vízköre felel, és azzal gondok voltak a rüki kicsit megakadt valószínű. Most rendben. Gondoltam leírom, hátha segít ez valakinek.:ugyis:
Methos Elküldve: 2013-08-22 08:54 Fûtés - Klíma
gabesz001 írta:
Tano írta:
gabesz001 írta:
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni:
2001 benzines E46 digitklímás coupe az autó, valamiért nincs benne fűtés.
Külföldön hideg hegyvidéken szerettem volna használni és akkor vettem észre a hibát.
A ventilátor forog de csak hideget fúj. A fűtéscsap rendben van, tesztelve volt. A hűtővíz szinten van és a hőfoka is megfelelő (kb.90fok). Nem folyik sehol (a pedálok mögött sem).
Első tipp az, hogy levegős a rendszer, légteleníteni kellene.
A légtelenítés megtörtént de sajnos nem orvosolta a problémát. :|
Egy tippet én is mondanék. A fűtésért egy külön villanymotor felel, amennyire tudom, mivel egy hibakódolvasásnál, nekem is jelezték, hogy a fűtésért felelős motor gyengélkedik . Érdemes volna azt megnézetni...
szotakdavid Elküldve: 2013-08-03 22:46 Féktárcsa és fékbetét
Ma megpróbáltuk berakni az Fl főfékhengert a szervoval együtt.
Ha szeretne valaki 330d vagy 330i féket Fl előtti kocsira sajnos ennek a cseréje is szükséges.FL utáninál nem.
1. pedáloknál lebont,pedál kiköt hát ez nem volt egy egyszerű sőt kibaszott nehéz volt:hulyevagyok: fékszervot belülről két csavar tartja sajnos ezt csak T-szárral lehet elérni.
2.A motortérben már mozog a fékszervo a főfékhengerrel együtt,olajat érdemes leszívni a tartályból. Abs tömb kiszed,sajnos nem fér ki a tömbtől.Kuplung vezetéket le kell húzni csak egyszerűen,érdemes egy csavart behajtani a csőbe.Fékcső csavarokat oldani kell fékcsőkulccsal. Szervo főfékhengerrel együtt ki..
3. Beszerelés:itt csak egy érdemleges dolog van sajnos az Fl főfékhenger cső menete nem egyforma így a hátsó fém fékcsövet cserélni kell egy olyanra mint az első és minden fasza lesz.
4. Légtelenítés :)
Röviden ennyi
gabesz001 Elküldve: 2013-07-31 16:27 Fûtés - Klíma
Tano írta:
gabesz001 írta:
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni:
2001 benzines E46 digitklímás coupe az autó, valamiért nincs benne fűtés.
Külföldön hideg hegyvidéken szerettem volna használni és akkor vettem észre a hibát.
A ventilátor forog de csak hideget fúj. A fűtéscsap rendben van, tesztelve volt. A hűtővíz szinten van és a hőfoka is megfelelő (kb.90fok). Nem folyik sehol (a pedálok mögött sem).
Első tipp az, hogy levegős a rendszer, légteleníteni kellene.
A légtelenítés megtörtént de sajnos nem orvosolta a problémát. :|
Amilo Elküldve: 2013-06-25 21:21 Hűtővíz..:S
hil írta:
Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta:
Az alsó szimbólum jelzi:
Szia!
Emlékeim szerint mintha műszert írtál volna és nem lápát, ezért kérdeztem, bár lehet, hogy ezt is rosszul olvastam.....
Ha nem levegős a rendszer és nem folyik sehol sem, akkor lehet, hogy hibás a szint érzékelő. Amikor az bejelez, akkor a szintet nem látod a betöltő nyíláson. Hidegen kell feltölteni, hogy az úszó a megfelelő helyen álljon. Ismétlem: hidegen! Ha túl töltöd és esetleg a sapka szelepe nem nyit ki, hogy leeressze a nyomást, vagy gyorsabban melegedik a folyadék, akkor rossz esetben valahol szétdurran a hűtő. Amennyiben jól beállítottad a szintet hidegen, majd a meleg motornál leveszed a kupakot, akkor az bizony le fog fröcskölni, mert nyomás alatt áll a rendszer.
hil
Nem olvastad rosszul, inkább nem jól értelmezted, de ha te így ismered jobban akkor legyen lámpa.
Ismerem a hőtágulást, és hogy olyankor ingadozhat egy kicsit a vízszint.
kb. 2hete légtelenítették fűtéscsap csere miatt.
Tehát: "elvileg" nem lehet levegős a rendszer.
Hűtővízfolyást nem tapasztaltam.
Hibajelzésnél a szintjelző teljesen leesik és nem is látok vizet a betöltő nyílásban, majd pár perc után szépen visszaáll max-ra. Ebből kiindulva jogos a figyelmeztető jelzés.
Hidegen megfelelő a szint.
Szia!
Lehet, hogy mégiscsak rosszul sikerült a légtelenítés.
Bocs, hogy zavartalak,
hil
Igen, az lehetséges. Remélem hogy csak ennyi lesz a gond.
Nem zavartál, segíteni akartál.
hil Elküldve: 2013-06-25 21:17 Hűtővíz..:S
Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta:
Az alsó szimbólum jelzi:
Szia!
Emlékeim szerint mintha műszert írtál volna és nem lápát, ezért kérdeztem, bár lehet, hogy ezt is rosszul olvastam.....
Ha nem levegős a rendszer és nem folyik sehol sem, akkor lehet, hogy hibás a szint érzékelő. Amikor az bejelez, akkor a szintet nem látod a betöltő nyíláson. Hidegen kell feltölteni, hogy az úszó a megfelelő helyen álljon. Ismétlem: hidegen! Ha túl töltöd és esetleg a sapka szelepe nem nyit ki, hogy leeressze a nyomást, vagy gyorsabban melegedik a folyadék, akkor rossz esetben valahol szétdurran a hűtő. Amennyiben jól beállítottad a szintet hidegen, majd a meleg motornál leveszed a kupakot, akkor az bizony le fog fröcskölni, mert nyomás alatt áll a rendszer.
hil
Nem olvastad rosszul, inkább nem jól értelmezted, de ha te így ismered jobban akkor legyen lámpa.
Ismerem a hőtágulást, és hogy olyankor ingadozhat egy kicsit a vízszint.
kb. 2hete légtelenítették fűtéscsap csere miatt.
Tehát: "elvileg" nem lehet levegős a rendszer.
Hűtővízfolyást nem tapasztaltam.
Hibajelzésnél a szintjelző teljesen leesik és nem is látok vizet a betöltő nyílásban, majd pár perc után szépen visszaáll max-ra. Ebből kiindulva jogos a figyelmeztető jelzés.
Hidegen megfelelő a szint.
Szia!
Lehet, hogy mégiscsak rosszul sikerült a légtelenítés.
Bocs, hogy zavartalak,
hil
Amilo Elküldve: 2013-06-25 20:25 Hűtővíz..:S
hil írta:
Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta:
Üdv!
325CI E46 2001
A minap jelezte a műszerfal hogy alacsony a hűtővízszint. Megnéztem a szintet és tényleg alacsony volt. Ellenőriztem a kocsi alját, de sehol nem találtam folyást. Visszatekertem a kupakot és elgurultam a legközelebbi benzinkútra venni fagyállót. Amikor bele akartam tölteni a folyadékot láttam hogy a vízszint újra a maximumon van. Mitől lehet a hűtővízszint ingadozás? Az első észlelés óta már többször is előfordult.
Az ingadozás meleg motornál jelentkezik.
Szia!
Már megbocsáss, de a hőtágulásról nem hallottál? A hűtő folyadék szintet hidegen ajánlott nézni, Te elmentél a kútra, addigra meleg lett a folyadék, ami ezáltal kitágult, azért volt tele a tartály.
hil
Szia!
Igen, hallottam róla.
Nem hinném hogy normális lenne az a fajta hőtágulás ami üzem meleg motornál egyszer maxon van majd szépen eltűnik belőle a víz olyan szinten hogy a műszer is jelzi.
Serintem kicsit félreértetted a kérdést......:lol::lol::lol::lol::lol:
Szia!
Biztosan teljesen félre értettem kérdésedet. A műszer milyen formában jelzi a folyadék mennyiség ingadozását? Csak azért kérdezem, mert a hőmérő kb 70 és 110 fok között pont középen szokott állni. Én feltételeztem (mert az már csak természetes kell, hogy legyen), hogy a hűtő légtelenítése tökéletesen megtörtént. Ebben az esetben , amennyiben nem látsz csöppenést sehol sem, akkor csak a hőtágulás játszhat be. Zárt rendszerről beszélünk!
hil
Az alsó szimbólum jelzi:
hil Elküldve: 2013-06-25 20:16 Hűtővíz..:S
Amilo írta:
hil írta:
Amilo írta:
Üdv!
325CI E46 2001
A minap jelezte a műszerfal hogy alacsony a hűtővízszint. Megnéztem a szintet és tényleg alacsony volt. Ellenőriztem a kocsi alját, de sehol nem találtam folyást. Visszatekertem a kupakot és elgurultam a legközelebbi benzinkútra venni fagyállót. Amikor bele akartam tölteni a folyadékot láttam hogy a vízszint újra a maximumon van. Mitől lehet a hűtővízszint ingadozás? Az első észlelés óta már többször is előfordult.
Az ingadozás meleg motornál jelentkezik.
Szia!
Már megbocsáss, de a hőtágulásról nem hallottál? A hűtő folyadék szintet hidegen ajánlott nézni, Te elmentél a kútra, addigra meleg lett a folyadék, ami ezáltal kitágult, azért volt tele a tartály.
hil
Szia!
Igen, hallottam róla.
Nem hinném hogy normális lenne az a fajta hőtágulás ami üzem meleg motornál egyszer maxon van majd szépen eltűnik belőle a víz olyan szinten hogy a műszer is jelzi.
Serintem kicsit félreértetted a kérdést......:lol::lol::lol::lol::lol:
Szia!
Biztosan teljesen félre értettem kérdésedet. A műszer milyen formában jelzi a folyadék mennyiség ingadozását? Csak azért kérdezem, mert a hőmérő kb 70 és 110 fok között pont középen szokott állni. Én feltételeztem (mert az már csak természetes kell, hogy legyen), hogy a hűtő légtelenítése tökéletesen megtörtént. Ebben az esetben , amennyiben nem látsz csöppenést sehol sem, akkor csak a hőtágulás játszhat be. Zárt rendszerről beszélünk!
hil